filtrování a čepování - jak na to

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

zmyleny
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2007, 17:33

Příspěvek od zmyleny »

jo jo, taky bych to neprehanel, ja to tlacim max na pul atmosfery, to je max, myslim, z evic by to uz ani moc neudrzelo
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Odpovědi: 0
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Pro uplnost:

1 atmosfera = 1 barr = 0,1 MPa

Doufám že jsem se nasplet, už jsem dlouho ze školy... :)
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Já bych chtěl sehnat nějaké čerpadlo abych mohl prohánět použitý ro přes filtr - jaký by to čerpadlo mělo dávat minimální tlak abych protlačil ten olej pře filtr (filtr požiju asi normální na naftu s výměnýma patronama)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:50, celkem upraveno 1 x.
Kubator87
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2007, 08:35
Bydliště: Svitavsko

Příspěvek od Kubator87 »

jaký názor máte na tudle věcičku? http://www.elektroraj.cz/detail.asp?flo ... t&id=91850
Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH

Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,

Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky

Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO

MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Odpovědi: 0
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Asi by to fungovalo, ale díky vyšší vizkozitě oleje bys nedosahoval takového průtoku.
Možná bude problém s těsněními, která bude olej napadat - přeci jen je toto čerpadlo určené spíš pro vodu.
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

SLÁDEK píše:Asi by to fungovalo, ale díky vyšší vizkozitě oleje bys nedosahoval takového průtoku.
Možná bude problém s těsněními, která bude olej napadat - přeci jen je toto čerpadlo určené spíš pro vodu.
zastavam stejneho nazoru tyhle plastovy vehementy no rekneme ze uz takovym vecem za par korun neduveruji pac tam bude akorat nejaka vrtulka a tim to konci neni nad poradny zubovy cerpadlo nekde z hydrauliky
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Kubator87
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2007, 08:35
Bydliště: Svitavsko

Příspěvek od Kubator87 »

Uz jsem si sehnal filtry ale nemam to cim honit kde se da teda sehnat slusny cerpadlo?
Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH

Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,

Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky

Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO

MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Odpovědi: 0
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

A co to udělat bez čerpadla - už jsem to tu někde viděl.
Jeden sud na druhý (nebo kanystr nad kanystr) a propojit je pře filtr a týden počkat, než to samospádem proteče. :)
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

DV LIBEREC

Příspěvek od ToLa »

Na stránce http://www.dvliberec.cz/cerpadla_na_olej_naftu.html#obr
Jsem našel čerpadala na oleje, nejlevnější je za 3600,- což není tolik a dát to přes filtr jako to má KUK, tak to muze fungovat celkem dobře.
Obrázek
[/code]
Golďák
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Odpovědi: 0
Registrován: 05 srp 2007, 16:58
Bydliště: Znojmo

Re: DV LIBEREC

Příspěvek od Golďák »

ToLa píše:Na stránce http://www.dvliberec.cz/cerpadla_na_olej_naftu.html#obr
Jsem našel čerpadala na oleje, nejlevnější je za 3600,- což není tolik a dát to přes filtr jako to má KUK, tak to muze fungovat celkem dobře.
Obrázek
[/code]
Něco podobnýho mám za 150 euro i s počítadlem a filtrovat budu s el.čerpadlem z hydr.čela
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Odpovědi: 0
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Já to teď kupoval znova v Německu, stálo to asi 90,- Euro a ještě to měli v akci, tak na to hodili u pokladny ještě dalších 20% slevu. Odcházel jsem spokojen...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

Příspěvek od ToLa »

KUK píše:Já to teď kupoval znova v Německu, stálo to asi 90,- Euro a ještě to měli v akci, tak na to hodili u pokladny ještě dalších 20% slevu. Odcházel jsem spokojen...
V jakym krame si to kupoval. Mam v nemecku znameho, tak bych ho zaukoloval :-)
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Odpovědi: 0
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Praktiker v Heidenau u Drážďan (něco jako u nás Baumax, Obi, Bauhaus, atd...).
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Chtěl jsem se zeptat Vás co jezdíte na použitý rostlinný olej jaké palivové filtry používáte v autech? A jak často jste donuceni je vyměnit? U jednoho tahače používáme ( zatím ) original naftové. Pokud používáme čistý rafinát vydrží tak do 40 000km. Když přimícháme čištěný r.o. údajně profi čištěný 1 ku 1 tak za 1000km jsou filtry přicpány. Klasický palivový filtr je jemnější než ty, které jsou doporučovány ve vozidlech při provozu na r.o.
Dovedu si teda představit co všechno pronikne do vstřikovacího čerpadla a následky ve vzdálené budoucnosti. Bavím se samozřejmě o upraveném vozidle. Tak jaké jsou vaše zkušenosti s filtry všech druhů a provedení. (hm)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“