Stránka 5 z 5
Napsal: 05 úno 2007, 22:56
od vita
To Scream: Jo asi máš pravdu, všechno vidím moc černě. Sem od přírody opatrnej a taky sem viděl dost zničenejch motorů. Staráme se s bráchou o jednu oktávku(jedničkovou 81kw + powerbox) , která jezdí u firmy. Na palubním počítači má pořád dlouhodobou průměrnou spotřebu 8-10L, tak asi nemá moc lehkej život. Už bude mít 230 000 a ještě pořád jede (ikdyž šepot květin to zrovna neni). Kamarád má služební Fiestu 1.2L taky jezdí pořád plnej. Prostě sem asi moc velkej skeptik.
Napsal: 06 úno 2007, 00:51
od scream
no nevim, ale u tdi nejde dosahnut prumeru 8-10l a mít papíry. nekde je nejaka chyba
Napsal: 06 úno 2007, 08:34
od bobo
vita píše:To Scream: Jo asi máš pravdu, všechno vidím moc černě. Sem od přírody opatrnej a taky sem viděl dost zničenejch motorů. Staráme se s bráchou o jednu oktávku(jedničkovou 81kw + powerbox) , která jezdí u firmy. Na palubním počítači má pořád dlouhodobou průměrnou spotřebu 8-10L, tak asi nemá moc lehkej život. Už bude mít 230 000 a ještě pořád jede (ikdyž šepot květin to zrovna neni). Kamarád má služební Fiestu 1.2L taky jezdí pořád plnej. Prostě sem asi moc velkej skeptik.
Powerbox ti zkresluje data o spotřebě na palubáku
Napsal: 06 úno 2007, 09:56
od vita
Když u nás byl poprvé eště bez powerboxu, tak měl na palubnim opravdu přes 9L to si pamatuju, protože mě to docela překvapilo (A to sem o TDI eště nic nevědel). Když byl u nás naposledy už s Powerboxem ukazoval palubák přes 8L. A powerb. způsobuje, že palubák ukazuje míň, nebo ne? Prostě sem chtěl říct že s tím autem jezdí pořád naplno a eště jezdí.
Napsal: 06 úno 2007, 12:15
od BH motor
ak je v aute p boxtak ukazuje palubak menej ako skutocnost
Napsal: 06 úno 2007, 14:32
od bobo
vita píše:Když u nás byl poprvé eště bez powerboxu, tak měl na palubnim opravdu přes 9L to si pamatuju, protože mě to docela překvapilo (A to sem o TDI eště nic nevědel). Když byl u nás naposledy už s Powerboxem ukazoval palubák přes 8L. A powerb. způsobuje, že palubák ukazuje míň, nebo ne? Prostě sem chtěl říct že s tím autem jezdí pořád naplno a eště jezdí.
mě PowerBox ukazuje víc než skutečnost, odhad tak o 3/4 litru na 100km.
Počítám to dle tankování litrů a skutečných ujetých km..
Napsal: 08 úno 2007, 01:02
od skoda405
ahoj k tej spotrebe Mam kamarata co jazdi firemnou octaviu II 105koni.jazdi ako prasa
na palubaku ma dlhodobu spotrebu 8.5l predne gumy meni kazdych 20tisic km ma tam 17".pytal som sa ho ci by sa mu niekedy nezisiel cip.ON hovori "to mi netreba moja Odvaha kombinovana so 17"stkami a 105konami mi uplne staci.
no musim uznat ze niekedy to naozaj staci.
teda ja mam 96KW a som spokojny a dlho chcem aj byt asi sa mi zasmejete ze som auto(mam ho7 mes.)este do 4000otacok len tak pre srandu nevytocil(co keby nieco prdlo) mozno len ked predbieham.
Mohol by mi niekto poradit ake su vlastne optimalne otacky na tdi pd 96KW cital som ze niekde medzi 2200 a 3000.ale ako je to na dialnici pri dlhodobej jazde aby sa motor a turbo vydrzalo.

Napsal: 08 úno 2007, 07:47
od bobo
skoda405 píše:ahoj k tej spotrebe Mam kamarata co jazdi firemnou octaviu II 105koni.jazdi ako prasa
na palubaku ma dlhodobu spotrebu 8.5l predne gumy meni kazdych 20tisic km ma tam 17".pytal som sa ho ci by sa mu niekedy nezisiel cip.ON hovori "to mi netreba moja Odvaha kombinovana so 17"stkami a 105konami mi uplne staci.
no musim uznat ze niekedy to naozaj staci.
teda ja mam 96KW a som spokojny a dlho chcem aj byt asi sa mi zasmejete ze som auto(mam ho7 mes.)este do 4000otacok len tak pre srandu nevytocil(co keby nieco prdlo) mozno len ked predbieham.
Mohol by mi niekto poradit ake su vlastne optimalne otacky na tdi pd 96KW cital som ze niekde medzi 2200 a 3000.ale ako je to na dialnici pri dlhodobej jazde aby sa motor a turbo vydrzalo.

ahoj,já jezdím s Oct2, 105 koní skoro každý den a bohužel to žádný zázrak není, tvůj kámoš asi nikdy nejel v ničem silnějším. Jinak by mě taky zajímalo, jestli třeba půl hodiny na dálnici turbo vydrží těch 4400 ot.
Napsal: 08 úno 2007, 09:34
od Libor Hanzal
skoda405 píše:ahoj k tej spotrebe Mam kamarata co jazdi firemnou octaviu II 105koni.jazdi ako prasa
na palubaku ma dlhodobu spotrebu 8.5l predne gumy meni kazdych 20tisic km ma tam 17".pytal som sa ho ci by sa mu niekedy nezisiel cip.ON hovori "to mi netreba moja Odvaha kombinovana so 17"stkami a 105konami mi uplne staci.
no musim uznat ze niekedy to naozaj staci.
teda ja mam 96KW a som spokojny a dlho chcem aj byt asi sa mi zasmejete ze som auto(mam ho7 mes.)este do 4000otacok len tak pre srandu nevytocil(co keby nieco prdlo) mozno len ked predbieham.
Mohol by mi niekto poradit ake su vlastne optimalne otacky na tdi pd 96KW cital som ze niekde medzi 2200 a 3000.ale ako je to na dialnici pri dlhodobej jazde aby sa motor a turbo vydrzalo.

Občas to chvilkově vytočit k tomu červenýmu byto chtělo.Odstředivou silou pohyblivých komponentů jsou při vyšších otáčkách jejich dráhy nepatrně větší.Aby to nedopadlo jak u tatíkovy 106.Max otáčky 1800 a po 5 letech jsem ho nemohl roztočit přez stovku.
Napsal: 08 úno 2007, 15:23
od skoda405
bobo píše:skoda405 píše:ahoj k tej spotrebe Mam kamarata co jazdi firemnou octaviu II 105koni.jazdi ako prasa
na palubaku ma dlhodobu spotrebu 8.5l predne gumy meni kazdych 20tisic km ma tam 17".pytal som sa ho ci by sa mu niekedy nezisiel cip.ON hovori "to mi netreba moja Odvaha kombinovana so 17"stkami a 105konami mi uplne staci.
no musim uznat ze niekedy to naozaj staci.
teda ja mam 96KW a som spokojny a dlho chcem aj byt asi sa mi zasmejete ze som auto(mam ho7 mes.)este do 4000otacok len tak pre srandu nevytocil(co keby nieco prdlo) mozno len ked predbieham.
Mohol by mi niekto poradit ake su vlastne optimalne otacky na tdi pd 96KW cital som ze niekde medzi 2200 a 3000.ale ako je to na dialnici pri dlhodobej jazde aby sa motor a turbo vydrzalo.

ahoj,já jezdím s Oct2, 105 koní skoro každý den a bohužel to žádný zázrak není, tvůj kámoš asi nikdy nejel v ničem silnějším. Jinak by mě taky zajímalo, jestli třeba půl hodiny na dálnici turbo vydrží těch 4400 ot.
Ahoj jasne to beriem neni to ziadne lietadlo ale par krat som s nim siel po okreskach vies to auto ide na doraz do zakruty kde ja idem 70 on ide 120 proste si veri ale nech mu to vydrzi..
Napsal: 08 úno 2007, 17:51
od bobo
skoda405 píše:bobo píše:skoda405 píše:ahoj k tej spotrebe Mam kamarata co jazdi firemnou octaviu II 105koni.jazdi ako prasa
na palubaku ma dlhodobu spotrebu 8.5l predne gumy meni kazdych 20tisic km ma tam 17".pytal som sa ho ci by sa mu niekedy nezisiel cip.ON hovori "to mi netreba moja Odvaha kombinovana so 17"stkami a 105konami mi uplne staci.
no musim uznat ze niekedy to naozaj staci.
teda ja mam 96KW a som spokojny a dlho chcem aj byt asi sa mi zasmejete ze som auto(mam ho7 mes.)este do 4000otacok len tak pre srandu nevytocil(co keby nieco prdlo) mozno len ked predbieham.
Mohol by mi niekto poradit ake su vlastne optimalne otacky na tdi pd 96KW cital som ze niekde medzi 2200 a 3000.ale ako je to na dialnici pri dlhodobej jazde aby sa motor a turbo vydrzalo.

ahoj,já jezdím s Oct2, 105 koní skoro každý den a bohužel to žádný zázrak není, tvůj kámoš asi nikdy nejel v ničem silnějším. Jinak by mě taky zajímalo, jestli třeba půl hodiny na dálnici turbo vydrží těch 4400 ot.
Ahoj jasne to beriem neni to ziadne lietadlo ale par krat som s nim siel po okreskach vies to auto ide na doraz do zakruty kde ja idem 70 on ide 120 proste si veri ale nech mu to vydrzi..

jo to jo.
Napsal: 08 úno 2007, 22:23
od skoda405
Libor Hanzal píše:skoda405 píše:ahoj k tej spotrebe Mam kamarata co jazdi firemnou octaviu II 105koni.jazdi ako prasa
na palubaku ma dlhodobu spotrebu 8.5l predne gumy meni kazdych 20tisic km ma tam 17".pytal som sa ho ci by sa mu niekedy nezisiel cip.ON hovori "to mi netreba moja Odvaha kombinovana so 17"stkami a 105konami mi uplne staci.
no musim uznat ze niekedy to naozaj staci.
teda ja mam 96KW a som spokojny a dlho chcem aj byt asi sa mi zasmejete ze som auto(mam ho7 mes.)este do 4000otacok len tak pre srandu nevytocil(co keby nieco prdlo) mozno len ked predbieham.
Mohol by mi niekto poradit ake su vlastne optimalne otacky na tdi pd 96KW cital som ze niekde medzi 2200 a 3000.ale ako je to na dialnici pri dlhodobej jazde aby sa motor a turbo vydrzalo.

Občas to chvilkově vytočit k tomu červenýmu byto chtělo.Odstředivou silou pohyblivých komponentů jsou při vyšších otáčkách jejich dráhy nepatrně větší.Aby to nedopadlo jak u tatíkovy 106.Max otáčky 1800 a po 5 letech jsem ho nemohl roztočit přez stovku.
Suhlasim s tebou pocul som o pripade ze sa chlapik stazoval ze mu nedje tdi v passate B4 viac ako 110km/h sa ho mechanik pyta ako jazdi ?on no sak do roboty a z roboty 40 km denne na 5tke 90KM/h..mal to vsetko zanesene zapchaty kat a tak.
takze najblizsie tomu trocha stupim na krk ale ako?myslis povytacat rychlosti od 3kvaltu do cerveneho??alebo jazdit vo vyzsich otackach (radit pri 3000?)

Dizel a otáčky
Napsal: 09 úno 2007, 08:20
od Stingray
čo sa týka otáčok a dízla - menej je niekedy viac, neviem kto mal dizel piest v ruke ale je to neporovnatelné s benzinovým piestom. Ja som zakazkovo robil kované piesty na okruhovú Fabiu 1.4 16v pretože skoro každá z nich mala takéto problemy.......kedže majitel auta povedal že slabým miestom sú prave obyč. odlievané piesty.......ked sme sa už dostali k veci tak problem bol práve v ojniciach síce bol motor zložený na plastelínu ale nikto sa nezamyslal nad seriovou toleranciou.
Seriové ojnice sa natahovali pri otáčkach cez 7000 až o 1,5mm a naražali do hlavy valcov.
Preto sa čudujem že Vás baví lietať zo seriovým dizel piestom a ojnicou cez 5000otáčok.
Napsal: 09 úno 2007, 14:44
od bobo
chlapi raději mi řekněte servisácký zkušenosti. Jak to je s tímhle PD motorem 74 kW (101ps) když se po výměně příslušného hardwaru čipne na třeba těch 160ps ? Co takový ojnice, šrouby hlavy atd.. nikdo nemá zkušenost, že se to podělalo po čipu ? V jiném tématu se píše o načipování PPD 170k, že ten se nedoporučuje moc čipovat...a tenhle starší by měl být pro čipování lepší ??? To je nějaký divný..
Napsal: 11 úno 2007, 11:40
od clichy
mám chipnutú verziu O1 zo 74kW na 104,8 kW a 330 Nm, pred Chipovaním to malo 88 kW a 250 Nm. Motor má premenlivý interval výmeny oleja a olej mením pri cca 40 000 - 45 000 km. Používam olej triedy VW 507.00, teraz si ho zoberie na 5000 km cca 0,25 l do 20 000km bral asi 0,5l na 5000 km. Zásadne jazdím na aditivovanú naftu (bez síry). Spotreba v zime cca 6,5l v lete 5,7l. Zadymí, len ak ho ťahám z úplných spodkov, inak nie je vidieť čierny dym. Zrýchlenie z 80 na 120 IV. prev. stupeň 7,1 s. Nebolo treba nič vymeniť, motor ide ako hodinky a nie je ani veľmi hlučný. Všetko pôvodné, nič nebolo treba meniť (ani váhu vzduchu). Akurát v zime na snehu nevládzu pneumatiky preniesť zvýšený krútiaci moment, na snehu ASR zapína aj na IV. prev. stupni, asi by to chcelo širšie prneumatiky (teraz Dunlop Wintersport 3D 195/65 R 15 ). využiteľné otáčky klesli asi o 300 motor ťahá od 1200 a má silu aj nad 4000 ot. min -1, veľmi to ale nevyužívam normálne sa jazdí cca do 3000 ot (cca 150 km / h). Čo kleslo, je potreba radiť, na 5- zvláda väčšinu mimomestkej premávky, dokonca aj stúpania (kto pozná, na Donovaloch je to hotové žihadlo)