Důvody EGR off u rotačky 1,9 TDi (Octavia I ASV 81kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Známý, (informace stará min. 8 let) velice úchylný na spotřebu a zastánce jedničkových TD-íček dělal dlouhodobý pokus, co se spotřeby týká s EGR on / off. Octavia 1,9TDi (AHF) serie. Motor tenkrát najeto něco kolem čtvrt miliónu, nikdy předtím do toho nikdo nesahal. Udělal rozborku: EGR vyčistil, zahodil trubku od turba, dal záslepky, vydrhnul parohy, drobet kanály v hlavě co šlo, dal dohromady. A testoval to asi rok s tím, že si dělal tabulku spotřeb tankování atd. léto/zima (docela velká úchylka bych řekl
) trasy spíše delší denně cca 50-100km do práce. Nebudu to protahovat víc stejňak už nevím
výsledek za měřenou dobu -0,2l 100/km.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Diky za prispevek, zajimave a naucne. Takze, pokud byl uchylnej na spotrebu tak kolik % dolu to znamenalo?tukydydes píše:výsledek za měřenou dobu -0,2l 100/km.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Škoda, že to samý neudělal ještě předtím, tj. vyčistit stejným způsobem a EGR nechat funkční.tukydydes píše:Známý, (informace stará min. 8 let) velice úchylný na spotřebu a zastánce jedničkových TD-íček dělal dlouhodobý pokus, co se spotřeby týká s EGR on / off. Octavia 1,9TDi (AHF) serie. Motor tenkrát najeto něco kolem čtvrt miliónu, nikdy předtím do toho nikdo nesahal. Udělal rozborku: EGR vyčistil, zahodil trubku od turba, dal záslepky, vydrhnul parohy, drobet kanály v hlavě co šlo, dal dohromady. A testoval to asi rok s tím, že si dělal tabulku spotřeb tankování atd. léto/zima (docela velká úchylka bych řekl) trasy spíše delší denně cca 50-100km do práce. Nebudu to protahovat víc stejňak už nevím
výsledek za měřenou dobu -0,2l 100/km.
Takto to není úplně relevantní.
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
7% snizeni?Lokotka píše:I když otázka nezněla na mě, tak u mě by to znamenalo skoro 7% snížení a roční úsporu 1500,-Kč.
Promin, ale to by znamenalo, ze jezdis za 2,857l/100 km coz jsem jeste nikdy na tomto motoru nevidel ani neslysel. To je podle palubniho pocitace a nebo podle skutecne dotankovaneho mnozstvi paliva?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
věc kterou nepochopím je to jak se všichni honí za spotřebou... motor po zahřátí normálně vytáčím, jezdím svižně, tankuju jen omw, a po 260tis km (ano mám auto od téměř nového ještě bylo v záruce a kilometry znám) jsem ze zvědavosti vyndal egr... svítím do něj baterkou a kde nic tu nic.. nikde žadný karbon, ani v sání.. vytřel jsem to papírem, dal zpět a jezdám dál
... spotřeba kolem 5 litrů... v bramboře už vubec na postřebu nekoukám,, mám tam naroubovanou neřízenou rotačku, tankuju jen omw maxmotion, dám tomu co proto abych se svezl a nepotřebuju se modlit nad spotřebou 
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Promin, ale hodnotim to trochu jako zazrak. Navic, trasa 326 km nevypovida nic o prumerne spotrebe dlouhodobe (v Tvem pripade definovane jako rocni najezd).Lokotka píše:Jéžíííš promiň. Ruce píšou něco jinýho (upsal jsem se) než chce hlava.
Jezdím 3,32 l /100km - ofiko změřeno ve škoda service center v Kosmonosích, přičemž PP ukazoval průměrku 2,5 l/100km. Trasa dlouhá 326km.
Takže 6%.
Roční úspora je správně.
@patrikE39: Vymest pavuciny mnohdy staci, ale to vetsina "setrilku" nedela a to je ten problem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Ten zázrak je o víc jak 1/2 l/100km horší, než udělal kolega (soupeř) s 1,9 TDi PDčkem.
Ani jedno není podstatný. Dlouhodobou průměrku mám dle významně kecajícího PP 3,2 l/100km, takže jezdím za naprosto běžných 4,0 l/100km.
To ale s mým dotazem na výhodnost EGR Off nemá nic společnýho.
PS: "vymést pavouky", tj. na samostatný téma. Chtělo by to specifikovat, co to vlastně je, jak se to dělá a na jakej problém to působí a jak.
Na celou oblast sání včetně trubky mezi EGR ventilem a výfukovejma svodama to však nemá sebemenší vliv. Nafťák není benzín!
Ani jedno není podstatný. Dlouhodobou průměrku mám dle významně kecajícího PP 3,2 l/100km, takže jezdím za naprosto běžných 4,0 l/100km.
To ale s mým dotazem na výhodnost EGR Off nemá nic společnýho.
PS: "vymést pavouky", tj. na samostatný téma. Chtělo by to specifikovat, co to vlastně je, jak se to dělá a na jakej problém to působí a jak.
Na celou oblast sání včetně trubky mezi EGR ventilem a výfukovejma svodama to však nemá sebemenší vliv. Nafťák není benzín!
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
To jsou blafy teoretický. Za 4l/100km to musí být utahaný. A jestli je to na tempomat při tacho 90km/h,ve skutečnosti jedeš 81km/h a seš brzda provozu a tam to jede za 4l. Nehledě, na tempomat ti motor nejede stále ve stejné zátěži a v té malé máš právě EGR otevřený. Připoj si PC a naloguj si to a uvidíš.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
EGR má jedinou funkci a to snižovat emise NOx. Jak už tu bylo řečeno, ASV splňuje euro 3, což je ještě z doby, kdy reálné emise nikoho nezajímaly.
Nějaký pozitivní dopad (na emise) to v krátkodobém horizontu má, ale z dlouhodobého hlediska to spíš škodí. Nejde o lenost čistit sání, jde o to, že tím svinstvem zarůstají i kanály v hlavě a sací ventily, což se bez sudání hlavy čístí blbě
Ale i s EGR-on lze udržet sání čisté, stačí motor pravidelně prohánět nad 4000ot., nejlépe každou jízdu, prospěje to taky regulaci turba. Kdo jezdí s těžkou nohou, má zpravidla motor čistý a v prefektním stavu, když ale čtu o spotřebě 3-4 l/100 km, obávám se, že to nebude úplně tento případ
Za mě jednoznačně - zaslepit.
Něco jiného je to u novějších motorů s EGR s vodním chladičem. Tam to má mnohem větší dopad na ohřev motoru na provozní teplotu. Navíc, pokud je to motor s DPF, tvoří spolu s EGR provázaný komplexní emisní systém motrou a zásah do jednoho, může mít další dopady i jinde. Tam jsem pro EGR zachovat. Ale tam tuplem platí, že je potřeba motor honit, aby fungoval dlouhodobě dobře.
Nějaký pozitivní dopad (na emise) to v krátkodobém horizontu má, ale z dlouhodobého hlediska to spíš škodí. Nejde o lenost čistit sání, jde o to, že tím svinstvem zarůstají i kanály v hlavě a sací ventily, což se bez sudání hlavy čístí blbě
Něco jiného je to u novějších motorů s EGR s vodním chladičem. Tam to má mnohem větší dopad na ohřev motoru na provozní teplotu. Navíc, pokud je to motor s DPF, tvoří spolu s EGR provázaný komplexní emisní systém motrou a zásah do jednoho, může mít další dopady i jinde. Tam jsem pro EGR zachovat. Ale tam tuplem platí, že je potřeba motor honit, aby fungoval dlouhodobě dobře.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Pravidelný = jak často, po jakou dobu a na jakej kvalt?turbo kamna power píše:EGR má jedinou funkci a to snižovat emise NOx. Jak už tu bylo řečeno, ASV splňuje euro 3, což je ještě z doby, kdy reálné emise nikoho nezajímaly.
Nějaký pozitivní dopad (na emise) to v krátkodobém horizontu má, ale z dlouhodobého hlediska to spíš škodí. Nejde o lenost čistit sání, jde o to, že tím svinstvem zarůstají i kanály v hlavě a sací ventily, což se bez sudání hlavy čístí blběAle i s EGR-on lze udržet sání čisté, stačí motor pravidelně prohánět nad 4000ot., nejlépe každou jízdu, prospěje to taky regulaci turba. Kdo jezdí s těžkou nohou, má zpravidla motor čistý a v prefektním stavu, když ale čtu o spotřebě 3-4 l/100 km, obávám se, že to nebude úplně tento případ
Za mě jednoznačně - zaslepit.
Něco jiného je to u novějších motorů s EGR s vodním chladičem. Tam to má mnohem větší dopad na ohřev motoru na provozní teplotu. Navíc, pokud je to motor s DPF, tvoří spolu s EGR provázaný komplexní emisní systém motrou a zásah do jednoho, může mít další dopady i jinde. Tam jsem pro EGR zachovat. Ale tam tuplem platí, že je potřeba motor honit, aby fungoval dlouhodobě dobře.
Jakým způsobem to vyčistí sání, to mně nedochází. Ale jsme pořád u tý čistoty a já bych se rád dozvěděl i další důvody toho EGR Off.
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Jaky kvalt? Ty jsi opravdu mimon. Motoru je jedno na jaky kvalt, jde mu o zatizeni.Lokotka píše: Pravidelný = jak často, po jakou dobu a na jakej kvalt?
Jakým způsobem to vyčistí sání, to mně nedochází. Ale jsme pořád u tý čistoty a já bych se rád dozvěděl i další důvody toho EGR Off.
Cistota primo umerne souvisi se spotrebou diky efektivite spalovani. Jinak priznavam, ze udajim o udavane spotrebe neverim, dale pak se nemohu zbavit dojmu, ze nechce chapat a pouze se diskuzi bavis (utracis tim svuj cas, je to pro tebe vypln) takze se omlouvam ale dalsi diskuze se zdrzim.
Z meho pohledu je nejlepsim resenim kvalitni chip orientovany na spotrebu s "EGR off" funkci, pripadne s omezenim na dobu dokud se to neohreje.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Píšu každou jízdu, nejlépe spíš na jejím konci, aby se vyčistilo to, co se tam za dobu jízdy usadilo. Jakým způsobem??? To je snad jasný - vyšší rychlost proudění strhne s sebou usazený film.
Já to dělám tak, že každý den jednou za jízdy vytočím motor do maximálních otáček (5000), nejčastěji na 2. nebo 3. kvalt, pokud to provoz dovolí, ne vždy se to povede. A potom jednou týdně motor protáhnu pořádně v delší zátěži, buď někde do táhlého kopce, nebo na dálnici, aby pracoval alespoň půl minuty v kuse na plný plyn.
Jaký další důvody by to mělo mít? Důvody za mě jsou: 1. čistota sání, 2. vyloučení poruchy EGR, 3. nepatrně lepší odezva na plyn, 4. v dlouhodobém horizontu snížení spotřeby a zabránění poklesu výkonu (souvisí s bodem 1), 5. nižší emise CO a nespálených uhlovodíků (ale na úkor vyššího podílu NOx)
ta druhá část o vyfukování a nasávání ale má něco do sebe a něco na tom pravdy bude. Ale na výsledné spotřebě to podle mě udělá 00 nic.
Já to dělám tak, že každý den jednou za jízdy vytočím motor do maximálních otáček (5000), nejčastěji na 2. nebo 3. kvalt, pokud to provoz dovolí, ne vždy se to povede. A potom jednou týdně motor protáhnu pořádně v delší zátěži, buď někde do táhlého kopce, nebo na dálnici, aby pracoval alespoň půl minuty v kuse na plný plyn.
Jaký další důvody by to mělo mít? Důvody za mě jsou: 1. čistota sání, 2. vyloučení poruchy EGR, 3. nepatrně lepší odezva na plyn, 4. v dlouhodobém horizontu snížení spotřeby a zabránění poklesu výkonu (souvisí s bodem 1), 5. nižší emise CO a nespálených uhlovodíků (ale na úkor vyššího podílu NOx)
sice zajímavá úvaha, ale holý nesmysl. Naftě se naopak moc pěkně hoří v přebytku vzduchu, který EGR naopak ubírá. To "teplo" se tam při kompresním poměru 19,5:1 vytvoří naprosto dostatečné i při minimální zátěžiMirekX píše:Když to vezmeme z pohledu na motor jako na zařízení pro změnu energie z paliva na teplo, tak v režimu volnoběhu a částečného zatížení je lepší nasávat teplejší "plyn". Protože ledový vzduch potřebuje podle mě víc nafty na to aby shořel než teplá směs vzduchu se spalinami. Rozdíl asi nula nula nic ale určitě i to že motor nemusí vyfukovat plyny přes turbo a výfuk ven a nasávat přes filtr ale rovnou si to napere krátkou trubkou do sání je taky energie k dobru. Ale to je jen moje teorie...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5