Prosím o radu ...
Jako druhý majitel vlastním Superba II původem v ČR, r.v. 2011 s nájezdem 260.000 km a pravidelným servisem ve Škoda servisech.
Nejprve se mi na palubních přístrojích objevila červená kontrolka oleje. Po zastavení a vypnutí motoru a opětovném nastartování zhruba po 5 minutách se již neobjevila. Současně s tím jsem objevil návštěvu kuny v motorovém prostoru (rozedraný tapec haubny).
Zhruba po měsíci se mi objevila oranžová kontrolka motoru a výpis závad u autorizovaného servisu byla:
Závady na motoru:
- snímač teploty oleje,
- ventil 1 nastavení vačkového hřídele,
- přestavení vačkového hřídele sacích ventilů.
Od zjištění závady v autorizovaném servisu jsem se velmi pomalu přesunul ze servisu do svého bydliště zhruba 3km daleko a Superb je nyní odstaven.
Motorový olej je v mezích měrky oleje a je poslední 3 roky měněn 1/rok. Najedu zhruba 12.000 km ročně. Předchozí servis byl vždy škoda auto s proměnným intervalem výměny motorového oleje.
V příloze je zvukový záznam mé 3.6, který jsem nahrál v pravé části víka hlavy, kde se nachází rozvody motoru. Zkusil jsem nastartovat asi na 3 minuty. Dokud byly otáčky po nastartování vyšší, tak byl zvuk motoru celkem ok, ale po ustálení otáček volnoběhu zhruba po 30 vteřinách byl viz nahrávka.
Přijde mi, jako by nefungovaly napínáky řetězů (možná kvůli nízkému tlaku oleje). Zvuk z motoru zní jako traktor.
A teď babo raď ... je v háji olejové čerpadlo? Nebo je nefunkční jeden, nebo oba napínáky řetězu?
Nevím co s tím, protože bez opravy je auto neprodejné, i když je jinak ve velmi dobrém technickém i vizuálním stavu.
Osobně bych byl rád, kdyby se daná závada dala vyřešit opravou a vozidlo bych si rád ponechal, protože soudobé filtry DPF, močovinu a Hodně Trapné Pohony vozidel nechci ani vidět. Na druhou stranu dát až nehoráznou sumu za rozvody v autorizovaném servisu se mi příliš nechce, jelikož je to prakticky více než polovina hodnoty vozu.
Pro rekapitulaci níže uvádím seznam dílů po nacenění servisem s originálními díly Škoda.
Popř. je možnost volby některých z dílů díly z druhovýroby bez vlivu na kvalitu samotných dílů a tím i jejich životnosti (na čem by bylo možné ušetřit druhovýroba/Škoda díly)?
Již jsem se tu zmiňoval o nacenění rozvodů ve Škoda servisu s částkou minimálně 110.000 s dovětkem, že to může být až 140.000. Je to až sci-fi cena za rozvody, i když cena originálních dílů, do kterých je zahrnuto:
03H 109 465 A řetěz rozvodový
03H 109 503 B řetěz rozvodový
021 109 467 napínák řetězu
021 109 469 kluzná lišta
N 909 238 01 šroub s čočkovitou hlavou s vnitřním mnohohranem
03H 109 569 kolo rozvodové (D >> - 08.08.2011)
N 104 044 04 šroub s šetihranou hlavou (D >> - 08.08.2011)
03H 109 507 mapínák řetězu
03H 109 509 A napínák řetězu
03H 109 513 B kluzná lišta
N 106 139 01 šroub s válcovou hlavou s vnitřním mnohohranem (kombi)
WHT 008 987 čep
03H 109 570 E kolo rozvodové
066 109 514 A kluzná lišta
N 909 658 02 šroub vnitřní torx (kombi)
03H 109 087 D jedn. Stavěcí pro vačkovou hřídel
03H 109 088 D jedn. Stavěcí pro vačkovou hřídel (D >> - 08.08.2011)
N 911 180 01 šroub s šetihranou hlavou
03H 906 455 ventil řídící hřídel vačkový
03H 109 140 B těsnění
03H 103 151 B těsnící příruba
D 176 501 A1 silikonový prostředek lepící těsnící
03H 115 105 L čerpadlo olejové
WHT 002 780 O-kroužek
N 911 500 01 šroub s válcovou hlavou s vnitřním mnohohranem
N 905 969 06 šroub s šetihranou hlavou a podložkou samojistící
N 910 296 02 šroub dvojitý s šestihranem
N 105 524 02 šroub s šetihranou hlavou
03H 103 429 L víko ventilů s těsněním a šrouby (SÁKNE)
... odpovídá celkové ceně 90.707 Kč s DPH.
Plus práce, tak jsem zhruba na ceně 120.000 Kč.
Je tam prakticky všechno, až na vodní čerpadlo, které bych při rozvodech také nechal vyměnit.
Mám z toho dost špatnou náladu
