FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Nedalo mi to a ještě jsem prověřoval to čidlo teploty paliva. Na palivové lištěnebo jak ty teda píšeš ,,rampě" žádné čidlo kromě snímače tlaku není. Není zakresleno ani rozkresleném motoru. Jediné čidlo, které by to mohlo být je na palivovém filtru. Ale to by mělo být čidlo obsahu vody v palivu. Ikdyž teda diagnostika mi teplotu paliva vypisuje. Takže z něčeho ji číst musí. Na ty klapky se mrknu hned zítra. Pokud to opravím podle tvého návodu nebude problém na emisích kde mám jet cca za 14 dní? není lepší vyměnit ten kloubek pokud bude prasklý?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
čidlo teploty nafty není vetknuto do palivové lišty. Domeček čidla je k liště přišroubovaný. Jenže Fiat mohl použít umístění čidla teploty paliva podobně, jako to má 8 ventil RHZ. Poblíž palivového filtru.
Ve víku palivového filtru je ohřev paliva ve filtru, není to čidlo přítomnosti vody, u dna je odkalovací šroub. Ale i zde mohl Fiat použít variantu z RHZ a pak je to jinak, než píšu.
Ten kloubek neseženeš samostatně, jen celý aktuátor, ale dříve, nebo později to znovu praskne. Při měření emisí je lepší, když jsou vířivé klapky otevřeny, při akceleraci to tolik nekouří a splníš limity. Zavřené klapky omezují plnění válců čerstvým vzduchem a to zvyšuje kouřivost, do limitu se nevejdeš.
čidlo teploty nafty není vetknuto do palivové lišty. Domeček čidla je k liště přišroubovaný. Jenže Fiat mohl použít umístění čidla teploty paliva podobně, jako to má 8 ventil RHZ. Poblíž palivového filtru.
Ve víku palivového filtru je ohřev paliva ve filtru, není to čidlo přítomnosti vody, u dna je odkalovací šroub. Ale i zde mohl Fiat použít variantu z RHZ a pak je to jinak, než píšu.
Ten kloubek neseženeš samostatně, jen celý aktuátor, ale dříve, nebo později to znovu praskne. Při měření emisí je lepší, když jsou vířivé klapky otevřeny, při akceleraci to tolik nekouří a splníš limity. Zavřené klapky omezují plnění válců čerstvým vzduchem a to zvyšuje kouřivost, do limitu se nevejdeš.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Jo, twk dnes jsem na to mrknul reálně ne jen na výkrese. Ano máš pravdu je tam. Teď jsem si i uvědomil, že jsem měl vlastně nedávno tu rail lištu venku a musel jsem odpojovat jak snímač tlaku, tak právě to čidlo teploty. Jenže mazitím udělám dalších jiných 30 aut, takže se to pak zapomene. Neměl jsem zatím č ho vyhodit ven a proměřit při těch teplotách, které jsi uvedl, ale opět jsem s diagnostikou startoval. A opět studený start bez problému a po zahřátí na 65st. ani mrk. Sledoval jsem přitom i teplotu paliva. Při startu měla nafta 3st. a postupně se zahřívala úměrně k teplotě chladící kapaliny. Když to nešlo nastartovat při zahřátí na těch 65st. byla teplota paliva 28st. Jinak motor stále ,,absence závad." Na ty vířivé klapky jsem se zatím nedíval. Musím nejdříve dokončit auto co mám na dílně. Pak se po nich mrknu jestli je teda objevím. Na tom motoru něco hledat a hlevně k něčemu se dostat, tak to je fakt zážitek na hodně dlouhou dobu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
řekl bych, že studený start motoru je vyřešen. Teď ješte to startování teplého motoru. Možná by to chtělo pro jistotu ještě udělat kontrolu snímače tlaku v railu, hlavně konektor na něm. Snímač poskytuje info o tlaku nafty v liště pro ŘJ motoru, ona na jejich podkladě řídí upouštění nafty z čerpadla tím ventilem regulace tlaku (DRV). Ten snímač tlaku v railu může dávat falešné info, že za tepla je velký tlak nafty a ŘJ motoru přes DRV upouští moc nafty.
A jestli po ohřátí neteče nafta přes vstřikovače do zpětné větve, to bych taky ověřil. A jestli ani to nepomůže, tak jsem v koncích...Jsem tedy moc zvědavý na další vývoj.
P.S. ale ještě něco mám. Motor RHW má ještě ochranu proti přehřátí vody (motoru). Takže čidlo teploty vody proměřit. Při teplotě vody 0°C je odpor 15,71 až 16,93kiloohm. Při teplotě vody 60°C je odpor 1,22 až 1,27kiloohm. Při teplotě vody 80°C je odpor 0,620 až 0,636 kiloohm. A jak s teplotou klesá odpor a blíží se nule, ŘJ motoru omezí dodávku paliva, nebo ji pozastaví. Je tedy možné, že po malém zahřátí vody to čidlo dává falešné info, že je motor přehřátý.
řekl bych, že studený start motoru je vyřešen. Teď ješte to startování teplého motoru. Možná by to chtělo pro jistotu ještě udělat kontrolu snímače tlaku v railu, hlavně konektor na něm. Snímač poskytuje info o tlaku nafty v liště pro ŘJ motoru, ona na jejich podkladě řídí upouštění nafty z čerpadla tím ventilem regulace tlaku (DRV). Ten snímač tlaku v railu může dávat falešné info, že za tepla je velký tlak nafty a ŘJ motoru přes DRV upouští moc nafty.
A jestli po ohřátí neteče nafta přes vstřikovače do zpětné větve, to bych taky ověřil. A jestli ani to nepomůže, tak jsem v koncích...Jsem tedy moc zvědavý na další vývoj.
P.S. ale ještě něco mám. Motor RHW má ještě ochranu proti přehřátí vody (motoru). Takže čidlo teploty vody proměřit. Při teplotě vody 0°C je odpor 15,71 až 16,93kiloohm. Při teplotě vody 60°C je odpor 1,22 až 1,27kiloohm. Při teplotě vody 80°C je odpor 0,620 až 0,636 kiloohm. A jak s teplotou klesá odpor a blíží se nule, ŘJ motoru omezí dodávku paliva, nebo ji pozastaví. Je tedy možné, že po malém zahřátí vody to čidlo dává falešné info, že je motor přehřátý.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
No pokud to čidlo teploty je pouze jedno a tím pádem je společné jak pro ŘJ, tak pro ukazatel teploty bude asi OK, protože budík ukazuje přesně tu hodnotu co mám na noťasu. Ty vstřiky jsem zkoušel hned mezi prvními a to studené i teplé. Do společného přepadu jde pár mililitrů. Nejvíc je na 1. vstřiku a to cca 8 až 10ml za 15s startování. Ostatní mají tak kolem těch 3ml.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
s tím čidlem teploty vody jsem asi trochu mimo, spínal by se ventilátor chladiče vody. A ano, je jen jedno a je pro ŘJ motoru. ŘJ signál modifikuje pro ukazatel v kabině.
P.S. něco mě napadlo. Když studený motor nastartuješ a necháš ho běžet, tak sám od sebe nezdechne. To znamená, že všechna čidla a elektronika fungují. Vracím se zpět k tomu pístku na vstupu do vysokotlakého čerpadla. Po zahřátí motoru a jeho vypnutí zkus nastartovat. Jako obvykle asi nenastartuje. A pokud opravdu nenastartuje, hned za tepla zkus znovu tyčinkou, jestli jde ten pístek zatlačit.
s tím čidlem teploty vody jsem asi trochu mimo, spínal by se ventilátor chladiče vody. A ano, je jen jedno a je pro ŘJ motoru. ŘJ signál modifikuje pro ukazatel v kabině.
P.S. něco mě napadlo. Když studený motor nastartuješ a necháš ho běžet, tak sám od sebe nezdechne. To znamená, že všechna čidla a elektronika fungují. Vracím se zpět k tomu pístku na vstupu do vysokotlakého čerpadla. Po zahřátí motoru a jeho vypnutí zkus nastartovat. Jako obvykle asi nenastartuje. A pokud opravdu nenastartuje, hned za tepla zkus znovu tyčinkou, jestli jde ten pístek zatlačit.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Dnes jsem neměl čas, ale zítra s tím najedu na dílnu a jěště tomu obětuju jeden den. Aby toho nebylo málo, tak včera mi pravděpodobně odešlo VEBASTO. Po zapnutí klíčku to začne bzučet, pak dokonce se začne kouřit z výfuku, ale potom jakoby tam něco zarachotí a topení vypne. Problém je že to netopí vůbec. Tajže stejně to dám zítra na dílnu na celý den a musím asi odpojit bufíka jak od elektriky, tak od vody a ty hadice spojím napřímo. No a samozřejmě se pověnuju tomu startu. Já si stále myslím, že to nějak souvisí s teplotou resp. snímáním teploty. Nejpravděpodobnější se mi jeví to čidlo teploty paliva. Vyhodím ho ven a venku vyzkouším ty hodnoty, které jsi uvedl. To není možné abych na něco nepřišel. Fakt už jsem z toho vyřízený.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Fiata mám zatím ještě na dílně. Včera jsem ho tam dostal až odpoledne, takže jsem nic moc nestihnul. K něčemu se tam dostat nebo něco vyndat a přeměřit to je fakt horor. Konkrétně třeba to čidlo teploty paliva. Před ním je hadic jak v jaderné elektrárně no prostě kreténi. Nicméně měřil jsem odpor toho čidla zatím jen ve studeném stavu při teplotě 5st. je odpor 4,3kohmů, což je asi málo podle tvých údajů. Ze vstřiků jsem udělal přepadovou zkoušku i u teplého motoru je to cca 22ml za 15s. Diagnostika ovšem únik paliva jako předtím nepíše. Dnes pokračuji. Zkontroluju ještě ten pístek a podívám se i na ten zpětný ventil na paliv. filtru. Proměřím pro jistotu i snímač teploty clad. kapaliny. Snad na něco příjdu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad: OK, stále mě zajímá, jak to dopadne.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Takže teplotní čidlo paliva: 20st. - 2,05kohmů, 30st. - 1,79kohmů, 60st. - 0,3kohmů, 100st. - 0kohmů. Asi by to přibližně odpovídalo ikdyž nějaké odchylky tam jsou. No nic zkusím se mrknout na ten pístek v tom čerpadle a pak zas na něco dalšího a pak... mám na to dnešek a zítřek. Pak to musí z dílny ven.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad: možná přijdeš na něco úpně jiného.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Před 15 minutami jsem skončil a zítra budu pokračovat. Takže dnes jsem vyhodil to čidlo teploty paliva, ale to už jsem psal. Hodnoty jsou sice trošku mimo, ale nic co by mělo dělat problém. Udělal jsem také přepadovou zkoušku vstřiků, což už jsem také uvedl, ale napsal jsem chybnou hodnotu. To množství paliva do přepadu ze všech vstřiků za 15s startování není 22ml, ale 12ml. Takže vstřiky bych vyloučil rovněž. Vyměnil jsem celé těleso palivového filtru za nové vč. vložky filtru. Přišel jsem sice o možnost seřizovat tlak před čerpadlem, ale asi právě tímto jse, docílil toho, že motor naskočí i při 90 stupních. Musím sice točit tak 30s, ale lapne. Předtím prostě teplý motor = ámen. Diagnostika už nevypisuje žádnou chybu, takže ani ten únik paliva. Přesto tam nějaký někde ještě je. Když startuju teplý motor disgnostika ukazuje tlak paliva 55bar, pak pomalu stoupá na 73bar kde drží pár sekund. Najednou to vyletí na 108bar při kterých to naskočí no a pak už se tam drží 243bar a otáčky motoru nádherných 771 a ani o otáčku nekolisají. Přemýšlím do čeho se zítra pustit. Kde ještě může ten tlak utíkat. Už mě napadá jen to, že to čerpadlo při repasi odflákli. Jinak už to fakt není možný.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
kaad:
dle popisu průběhu tlaku paliva ve vysokotlaké větvi při startování teplého motoru mi to připadá, jako by se skokově posunoval ten pístek na vstupu do čerpadla. A to posunutí je nahodilé, podle toho, jak se zrovna motor zachvěje. Pořád se držím myšlenky, že ten pístek drhne. Teď už jen po zahřátí, když se materiály roztáhnou. Zkusil bych to tou tyčkou za tepla rozchodit, až ucítím, že to jde hladce.
P.S. ještě ten třetí pístek, nevím jak, ale prověřit, jestli při startování teplého motoru není vypnutý. Aby rychle narostl tlak, musí být zapnutý a pomáhat tlačit naftu.
P.S.2. je divné, že to po dosažení tlaku nafty 108bar naskočí. Roky žiju v přesvědčení, že to má být až 250bar. Jen už nevím, z jakého to mám zdroje.
dle popisu průběhu tlaku paliva ve vysokotlaké větvi při startování teplého motoru mi to připadá, jako by se skokově posunoval ten pístek na vstupu do čerpadla. A to posunutí je nahodilé, podle toho, jak se zrovna motor zachvěje. Pořád se držím myšlenky, že ten pístek drhne. Teď už jen po zahřátí, když se materiály roztáhnou. Zkusil bych to tou tyčkou za tepla rozchodit, až ucítím, že to jde hladce.
P.S. ještě ten třetí pístek, nevím jak, ale prověřit, jestli při startování teplého motoru není vypnutý. Aby rychle narostl tlak, musí být zapnutý a pomáhat tlačit naftu.
P.S.2. je divné, že to po dosažení tlaku nafty 108bar naskočí. Roky žiju v přesvědčení, že to má být až 250bar. Jen už nevím, z jakého to mám zdroje.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje
Ona sice diagnostika ukáže při naskočení motoru těch 108bar, ale já si myslím, že je to jen prodlevou přenosu dat, protože hned během zlomku vteřiny je tam těch 243bar. A ten motor ikdyž nastartuje, tak jak už jsem psal jeho chod je takový tvrdý typický pro malé množství paliva. prostě takové to klepání. Ale to trvá jen asi 2 až 3s. Buse to znít asi blbě, ale jěště se zeptám: když se podívám do toho přívodu paliva na čerpadle, tak tam je jen taková malá dírka průměru cca 2mm. Ten pístek je teda až pod ní? Protože když jsem tam klepal silnější tyčkou cca 5mm, která měla jen o něco menší průměr než ta vstupní trubka, tak jsem narážel natvrdo. Až jsem použil tyčinku, která vlezla do toho malého otvoru, tak jsem cítil, že něčím pohnu. Jenže na tom videu co jsi mi poslal v odkaze ten borec vytláčí pístek poměrně větším průměrem. Ještě na to video znovu mrknu, ale myslím, že je to tak, jak píšu. Potom by teda byl ten pístek stále tuhý.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW