i v ridici jednotce neni problem tento udaj upravit,takze jsi tam kde jsi bylinvader píše:Posuzovat ujeté kilometry dle opotřebení brzdových kotoučů je hloupost. Konkréktně u Octavie jsou na např. na 100 000 km většinou třetí kotouče.
Ostatní popsané způsoby taky moc nepomůžou. Žádná metoda není na 100% ale ujeté km se dají vyčíst některou diagnostikou i z řídící jednotky motoru.
Skutečný počet km
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13 zář 2006, 21:39
- Bydliště: Doksy česká lípa
jestli jsou změněné kilometry lze poznat podle obsahu seriových pamětí řídící jednotky motoru a panelu přístrojů existuje věc které se říká kontrolní součet (cheksum) pro funkci jednotek je důležitý pouze v řídící jednotce motoru pro vlastní software ale seriové eeprom uchovávají pouze konfigurační data a tam je jedno jestli součet souhlasí nebo ne takže pokud upravíte kilometry po kabelu nebo na programátoru tak se nikdo neobtěžuje cheksum vypočítat takže je jiný a mimo jiné edc15 si pomatuje motohodiny takže v čem je problém? 

zajímavé,ale jak zjistím checksum popřípadě motohodiny?popřípadě která verze vag to umí?Fencl Martin píše:jestli jsou změněné kilometry lze poznat podle obsahu seriových pamětí řídící jednotky motoru a panelu přístrojů existuje věc které se říká kontrolní součet (cheksum) pro funkci jednotek je důležitý pouze v řídící jednotce motoru pro vlastní software ale seriové eeprom uchovávají pouze konfigurační data a tam je jedno jestli součet souhlasí nebo ne takže pokud upravíte kilometry po kabelu nebo na programátoru tak se nikdo neobtěžuje cheksum vypočítat takže je jiný a mimo jiné edc15 si pomatuje motohodiny takže v čem je problém?
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13 zář 2006, 21:39
- Bydliště: Doksy česká lípa
umí to pouze soft co má výrobce VDO pro oživení panelu přístrojů je to pěkně složitá záležitost a při neznalosti hardware panelu si ty budíky snadno spolehlivě popravíš ale pokud tě zajímají náznaky změny km tak jsou dva pokud to někdo udělá vagprogem tak se do eeprom zapíše podpis a jsou nastavena základní data jako kalibrace a většinou se změní hlasitost gongu a pak se stačí občas mrknout jestli budíky maj kontrolní samolepky a co se týká motohodin tak to umí jen edc15 xxx xxx 019xx a tam je to pokaždé na jiné adrese ten software mužu poslat ale bez HW klíče těch moc není co já vím tak jsou v celé republice 4ks 3 ve vdo a jeden u mě
si to maj hlídat kokoti německý 


-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13 zář 2006, 21:39
- Bydliště: Doksy česká lípa
hmm a jaké je složení datových bloků a co k čemu patří to si taky neslyšel? co se změní v eeprom po nahrátí klíčů nebo nové motorové jednotky nebo zamčení přizpůsobení nebo zamčení immo funkce to jsi také asi neslyšel. no nic já tomu taky moc nerozumím
a to už to dělám šest let ale za tu dobu jsem řišel na to že v tomhle banánistánu opravuje a dělá tuning kdejakej opravář telefonů kterej si někde něco přečet ale aspon mám o práci postaráno pokud někoho bude zajímat co se v přístrojovce děje a chce vidět výrobní podklady tak se na tohle téma muže udělat nové téma rád vám ty info poskytnu ale asi vám to k ničemu nebude 


-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13 zář 2006, 21:39
- Bydliště: Doksy česká lípa
nevim co jsi chtěl říct od 2000 hex canem
Pokud já vím tak se rozlišují panely na 4 základní generační typy a to 1Generace immo kde není ochrana žádná a lze přistoupit do paměti po zaslání správného paketu
2Generace immo zde je již ochrana send and key která umožnuje rozdělit pamět na několik security levelů a zde už musíš znát klíče
3Generace immo opět ohrana send and key ale se změněným alegoritmem přepočtu odpovědi a opět security level
4Generace immo opět send and key opět změna alegoritmu opět security lelvel a ztíženo tím že komunikace pouze po CAN a přes Gateway která je od předchozích modelů mimo a podílý se na ověření klíču a zároven poměrně složité kryptování obsahu eeprom které se každé tři měsíce mění ve výrobě
Takže vzít eeprom a přepsat kiláky umí každej ale aby to nikdo nepoznal to už taková legrace není
Pokud já vím tak se rozlišují panely na 4 základní generační typy a to 1Generace immo kde není ochrana žádná a lze přistoupit do paměti po zaslání správného paketu
2Generace immo zde je již ochrana send and key která umožnuje rozdělit pamět na několik security levelů a zde už musíš znát klíče
3Generace immo opět ohrana send and key ale se změněným alegoritmem přepočtu odpovědi a opět security level
4Generace immo opět send and key opět změna alegoritmu opět security lelvel a ztíženo tím že komunikace pouze po CAN a přes Gateway která je od předchozích modelů mimo a podílý se na ověření klíču a zároven poměrně složité kryptování obsahu eeprom které se každé tři měsíce mění ve výrobě
Takže vzít eeprom a přepsat kiláky umí každej ale aby to nikdo nepoznal to už taková legrace není
no to je sice pěkný,ale dám situaci,příjdu do bazaru,líbí se mě nějaký auto,aby to nebylo tak těžký tak nějakej VW a jak mě tohle co tady píšeš pomůže v tom že poznám že to auto je stočený?Už vidim pána bazarníka jak bude celej natěšenej abych mu tam rozebral přístrojovku a podíval se do budíku...takže jde to rychle a jednoduše zjistit pomocí vagu,popřípadě pomocí jiného programu?Fencl Martin píše:nevim co jsi chtěl říct od 2000 hex canem
Pokud já vím tak se rozlišují panely na 4 základní generační typy a to 1Generace immo kde není ochrana žádná a lze přistoupit do paměti po zaslání správného paketu
2Generace immo zde je již ochrana send and key která umožnuje rozdělit pamět na několik security levelů a zde už musíš znát klíče
3Generace immo opět ohrana send and key ale se změněným alegoritmem přepočtu odpovědi a opět security level
4Generace immo opět send and key opět změna alegoritmu opět security lelvel a ztíženo tím že komunikace pouze po CAN a přes Gateway která je od předchozích modelů mimo a podílý se na ověření klíču a zároven poměrně složité kryptování obsahu eeprom které se každé tři měsíce mění ve výrobě
Takže vzít eeprom a přepsat kiláky umí každej ale aby to nikdo nepoznal to už taková legrace není
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Musíš rozlišovat přímý přístup do paměti přes diagnostické rozhraní a přímý přepis paměti programátorem. Pokud změníš km v přístrojovém panelu kabelem přes diagnostiku panelu, nikdo nic nepozná. Musíš pozorně číst příspěvek, na který reaguješ - psal jsem, že není chks chráněná celá pamět, protože se za jízdy mění km. Chybu přístrojovka pozná, pokud jsou km změněny chybným algo nebo špatným počtem opakování bloku. KM (provozní údaj) v řj motoru se dá taky změnit. Takže bych to tak uzavřel, že kontrolním součtem (pokud tak můžem nazvat algo výpočtu km) jsou chráněny bloky v paměti, ale ne celá pamět jedním chks. Takže jsem přesvědčený, že změna km přes komunikační rozhraní není zjistitelná. Navíc, pokud změním údaje VIN v eeprom řj motoru, opět nemusím měnit nějaký kontrolní součet a nikdo nepozná jaká byla původní hodnota nebo jestli došlo ke změně! Podotýkám,, že nejsem přivržencem změny km za účelem obohacení při prodeji vozu. Kupující si musí dát pozor při nákupu sledováním znaků. které charakterizují míru užití vozu.Fencl Martin píše:hmm a jaké je složení datových bloků a co k čemu patří to si taky neslyšel? co se změní v eeprom po nahrátí klíčů nebo nové motorové jednotky nebo zamčení přizpůsobení nebo zamčení immo funkce to jsi také asi neslyšel. no nic já tomu taky moc nerozumíma to už to dělám šest let ale za tu dobu jsem řišel na to že v tomhle banánistánu opravuje a dělá tuning kdejakej opravář telefonů kterej si někde něco přečet ale aspon mám o práci postaráno pokud někoho bude zajímat co se v přístrojovce děje a chce vidět výrobní podklady tak se na tohle téma muže udělat nové téma rád vám ty info poskytnu ale asi vám to k ničemu nebude
Jinak sw VAG-COM od verze 6XX umí zjistit ujeté km z provozních hodnot uložených v řj motoru, ovšem i toto lze obejít. Dostupnými nástroji lze km změnit a dostupnými nástroji nelze zjistit skutečný stav km.
Ano, od 3. generace immo se používá kryptovací metoda pro přímý přístup do paměti, ale není to send and key, jak píšeš, ale správně je to seed and key. Ovšem ale existují nástroje, které opět umí tuto metodu a dokáží měnit oblasti paměti (příp. celou paměť) přímým přístupem do paměti. Takže opět nelze poznat podle panelu přístrojů skutečné km. Tuším, že od 4. generace budou km uloženy ve více elektronických modulech vozu, možná ve všech. Jediná možnost, jak snížit množství podvodů stáčením km, je postihnout toto jednání zákonem. I když dnes lze aplikovat i trestný čin podvodu, pokud prodávající neseznámí s touto skutečností (změněné km) kupujícího. Proto při koupi vozu bych si podrobně prohlédl vůz a navíc do kupní smlouvy bych nějak vložil větičku, že prodávající nenechal změnit stav km v el. systémech vozu. Protože dnes se dají dohledat u autorizovaného servisu stavy km při servisních prohlídkách a pokud stav km bude nižší, než při poslední servisní prohlídce, jedná se o podvod.
To Fencl Martin: rád si s tebou pokecám přes SZ.
Naposledy upravil(a) vwphun dne 15 zář 2006, 09:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13 zář 2006, 21:39
- Bydliště: Doksy česká lípa
Většinou máš 14 dní na vrácení vozu a peněz a ve smlouvě jakesi blabla o skrytých vadách takže není problém to vzít někam kde tohle dělaj na prohlídku a pak se opravdu v některých případech bude bazarník divit.
PS: proč to ale vůbec řešíte pokud si kupuju auto z 95 roku tak je na něm většinou všechno v prdeli kiláky by mě zajímaly tak od roku 03 a vejš
PS: proč to ale vůbec řešíte pokud si kupuju auto z 95 roku tak je na něm většinou všechno v prdeli kiláky by mě zajímaly tak od roku 03 a vejš

Stav vozu by se měl posuzovat podle celkového opotřebení a vizuálního stavu karosérie, podvozku (na zvedáku a zk. jízdou), interiéru a motoru a podle důkladné jízdní zkoušky. Ale je opravdu zajímavá možnost zjistit přibližný stav km pro VAG auta z řj motoru. Tato nová metoda by určitě zjistila nespočet rozdílů ve vozech po r.v. 2001 na budících a v řj motoru... Bylo by to určitě zajímavé kolik VAG TDI vozů z 10ti je stočenýchFencl Martin píše:Většinou máš 14 dní na vrácení vozu a peněz a ve smlouvě jakesi blabla o skrytých vadách takže není problém to vzít někam kde tohle dělaj na prohlídku a pak se opravdu v některých případech bude bazarník divit.
PS: proč to ale vůbec řešíte pokud si kupuju auto z 95 roku tak je na něm většinou všechno v prdeli kiláky by mě zajímaly tak od roku 03 a vejš

-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13 zář 2006, 21:39
- Bydliště: Doksy česká lípa
od začátku roku jsem upravil stav kilometrů asi na 140 vozech všech značek z toho polovina VW kolik jsem jich upravil za poslední roky ani radši nepočítám a vzhledem k tomu že mám přístup k servisní databázi koncernu VW kde se ukládají všechny servisní prohlídky se stavem kilometrů a po každé kontrole vozu co dostanu na opravu zjistím že třeba vozidlo mělo poslední opravu v roce 2002 a stav byl 140000 a dostane se mi do ruky a má najeto v roce 2006 125000 tak se nedivim ničemu a stočený kilometry maj i nový káry např cartech mladá boleslav už několikrát jsem pro ně dělal nulový stav na autě co mělo kolem 20000 tqakže obrázek si o tom udělejte sami koupíte nové auto a má 20000 najeto prostě pohoda né? 
