slovacek.milos píše:Jak to myslis? Do prace chodimTesákPce píše:
hodíš do práce co dělášJezdim s nakladnim vozem.
Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05 pro 2012, 20:38
Sorry, ač netázán zkusím odpovědět.
1/motorák obsahuje přísady proti hoření, jelikož jeho funkce v motoru je jiná než hořet-bude kouřit vždycky, výkon si nedokážu představit že se zvedne, nebo pokud ano, tak ne vyšší výhřevností, ale tím že zatěsní víc ve válci kroužky a zvedne se komprese
2/vyjetej obsahuje částečky vybroušený z motoru a vodu - lze odstranit filtrací a sedimentací
jinak w124 je robustní auto, ale myslet si že za 10t bude sloužit... pořád je potřeba počítat s náklady na uvedení do provozu a potom běžný provozní. MB jsou známý svou výdržností, majitelé do auta mnoho let nemusí investovat... běžné auto už by se vysralo, ale mercedes ještě jede, tak se prodá tak za deset... v jakym stavu má podvozek například? Na pokusy doporučuju G2, díly na cokoli tam jsou levnější...
Experimentům zdar
1/motorák obsahuje přísady proti hoření, jelikož jeho funkce v motoru je jiná než hořet-bude kouřit vždycky, výkon si nedokážu představit že se zvedne, nebo pokud ano, tak ne vyšší výhřevností, ale tím že zatěsní víc ve válci kroužky a zvedne se komprese
2/vyjetej obsahuje částečky vybroušený z motoru a vodu - lze odstranit filtrací a sedimentací
jinak w124 je robustní auto, ale myslet si že za 10t bude sloužit... pořád je potřeba počítat s náklady na uvedení do provozu a potom běžný provozní. MB jsou známý svou výdržností, majitelé do auta mnoho let nemusí investovat... běžné auto už by se vysralo, ale mercedes ještě jede, tak se prodá tak za deset... v jakym stavu má podvozek například? Na pokusy doporučuju G2, díly na cokoli tam jsou levnější...
Experimentům zdar
G2
Ne ne. Jsem rad za kazdy prispevek a obzvlast od RYchlych sipu 
1) Teh prisad tam podle me az tolik nebude. Vem si ze to jezdi rok nebo vice nebo hodne km v aute a pak jeste dlouho c sude, nez to nekdo zpracuje dal jako vyjety. To je ale jedno. Kazdopadne jak uz tu padlo hori velmi dobre a vyhrevnost, kdo ma kmna na oil vi, je taky velmi pekna. Navic jsem koukal, ze mu ty kamna vubec necoudi!!! Muj drahy kotel na jeste drazsi plyn od RWE kouri vic!
Taky me to docelo videsilo, ale opravdu to jelo lepe. Naklad stale stejny, pocasi asi taky, tak nevim. Rikal jsem si prave, vetsi komprese a vetsi vstrik tlak pro vetsi hustotu.
2) Ty castecky jsou mi jasny a taky urcite nepujdou odstrani vsechny a tim casem motor udelam,. Za jak dlouho ale?
W124 ksem vybral pro tu poctivou praci a zivotnost. Vuz, co mam vybrany neni top, ale nejaka rez nebo treba vule na podvozku mi nevadi. Majitele trochu znam a neco uz investoval. Prodaval kdysi za 20t, ale neprodal. Ted uz ho nepouziva temer vubec, ale chtel si ho nechat. Ze mi ho ale za 10t necha. Budu mit ten motor, tak ho zatim udelam, nez zabiju puvodni. Nejake drobne ND jsem schopen poresit gratis. Navic myslim, ze jich porad stale dost a ND na motor jeste vice. Spise shnije kastle. Pak nedaleko je kluk, co jich nekolik v ruznem stave na zahrade, jeste ze slavne ery, kdyz vozil jen nekdo a sypalo to jak svin. TAk ty horsi proste neprodal a stejne videlal balik. Ma tam teda nejen MB. Ale vetsinou to vse dlouho stalo nebo nema CZ TP atp.
Co myslis G2. Tyhle zkratky nejedu a nafte taky moc nerozumim, nikdy me nazajimala, bral jsem ji jen jako nutne zlo do nakladaku

1) Teh prisad tam podle me az tolik nebude. Vem si ze to jezdi rok nebo vice nebo hodne km v aute a pak jeste dlouho c sude, nez to nekdo zpracuje dal jako vyjety. To je ale jedno. Kazdopadne jak uz tu padlo hori velmi dobre a vyhrevnost, kdo ma kmna na oil vi, je taky velmi pekna. Navic jsem koukal, ze mu ty kamna vubec necoudi!!! Muj drahy kotel na jeste drazsi plyn od RWE kouri vic!
Taky me to docelo videsilo, ale opravdu to jelo lepe. Naklad stale stejny, pocasi asi taky, tak nevim. Rikal jsem si prave, vetsi komprese a vetsi vstrik tlak pro vetsi hustotu.
2) Ty castecky jsou mi jasny a taky urcite nepujdou odstrani vsechny a tim casem motor udelam,. Za jak dlouho ale?
W124 ksem vybral pro tu poctivou praci a zivotnost. Vuz, co mam vybrany neni top, ale nejaka rez nebo treba vule na podvozku mi nevadi. Majitele trochu znam a neco uz investoval. Prodaval kdysi za 20t, ale neprodal. Ted uz ho nepouziva temer vubec, ale chtel si ho nechat. Ze mi ho ale za 10t necha. Budu mit ten motor, tak ho zatim udelam, nez zabiju puvodni. Nejake drobne ND jsem schopen poresit gratis. Navic myslim, ze jich porad stale dost a ND na motor jeste vice. Spise shnije kastle. Pak nedaleko je kluk, co jich nekolik v ruznem stave na zahrade, jeste ze slavne ery, kdyz vozil jen nekdo a sypalo to jak svin. TAk ty horsi proste neprodal a stejne videlal balik. Ma tam teda nejen MB. Ale vetsinou to vse dlouho stalo nebo nema CZ TP atp.
Co myslis G2. Tyhle zkratky nejedu a nafte taky moc nerozumim, nikdy me nazajimala, bral jsem ji jen jako nutne zlo do nakladaku

filtr mam Pouze hlinikovy obal z peugeota omotany zahradni hadici-slouži jako předehřev, hadice jsou propojeny mezi topenim.Ve filtru mam magnety.Před filtrem klasickej skleněnej odkalovač.Jak to mam s čištěnim oleje?Mam to v 1000l nadobě tim že dovezu třeba naraz 300litru všehomožnych zbytku i s vodou tak to necham tyden odstat pak vypouštim dokud předtane tect voda.Pak šupnu pod nadobu kybel sitko na nudle pže tam byvaji i takove sraženiny a je to.žadne srani.Zkoušel jsem to předtim tak že jsem měl dva kanystry v jednom olej do toho strčena hadice motorek z ostřikovaču ten to tlačil přes filtr a čistej do druheho kandaku.Ale zdlouhave za pul hodky 20litru.Jo ještě mi možna pomaha to že jak jsem střikal spodek auta musel jsem sundat nadrž a plovak a jak jsem to složil tak asi špatně.V polovině rezervy mi přestane nasavat.Takže uplně ten největši maras sedi možna na dně nadrže.
g2
To jsem taky myslel, tak uvidime.
Ty golfy jsou ale schnily daleko vic naprach. Ted jsem s kamosem ozivoval jeden Golf 3 v plynu. Poriz cena taky 10t. takze stav super! Ted jsme tam asi za 20 a uz to trochu vypada, ale jen trochu!
MYslim ze porizovaci cena bude v pripade nafty vysoka a zachovaly kus urcite a malo jich. A ty ceny, co nekdo chtel za ND na golfa - nehorazne!
V MB se alespon svezu a jsem shopen i neco nalozit a odvezt, sic to moc nepojede.
Je to tak, ci jinak?
Ty golfy jsou ale schnily daleko vic naprach. Ted jsem s kamosem ozivoval jeden Golf 3 v plynu. Poriz cena taky 10t. takze stav super! Ted jsme tam asi za 20 a uz to trochu vypada, ale jen trochu!
MYslim ze porizovaci cena bude v pripade nafty vysoka a zachovaly kus urcite a malo jich. A ty ceny, co nekdo chtel za ND na golfa - nehorazne!
V MB se alespon svezu a jsem shopen i neco nalozit a odvezt, sic to moc nepojede.
Je to tak, ci jinak?
Ezop
TAk to si motor asi pekne pozere. Pak bych ho chtel videt rozdelanyJe neskutecne, co to vydrzi. Filtr chci taky radsi nejaky vyhrev, ale s vlozkou! Plus pred to taky sklenicku. Ty magnety myslis pomohou?
Tak to ja to filtruju az moc na tech 125 mikronu! Ty srazeniny taky nemam rad. Pak jeste vajgly z retek. Matky, podlozky a tesneni uz nevadi)
Ja mam na sudu kohoutek a pod tim kanystr s trychtyrem a zmineny lakyr. filtr. Pustim to a jdu delat neco jineho. Obcas jdu kouknout, zda to nepreteklo nebo se neucpalo.
To dno nadrze to chce taky urcite hlidat. Nejezdit na reservu a opravdu cas od casu vycistit. Radsi budu mit a aute kanystr s cistou naftou, mozna trochu benzinu a samo filtr+vsechno naradi![]()
v zime motorak nepouzivat hlavne kvoli studenym startom
v lete sa da startovat a jazdit aj na cisty motorak
samozrejme to dymi a vykon je mensi ale ide to a na konci leta si mozte za tie peniaze kupit druhy kompletny motor
velmi zalezi od kvality oleja treba nehat sedimentovat a ten hnusny spodok vyhodit do zberneho dvora s tym sa neoplati babrat
najviac zalezi od typu motora kraluje BMW a 2,5tds mozno s mechanickym cerpadlom bude lepsie no mne to jazdilo aj s elektrikou super a dalej 1,9d od peugeotu(dlha zivotnost,jednoduchost,a nizka cena nahradnych dielov)
v lete sa da startovat a jazdit aj na cisty motorak
samozrejme to dymi a vykon je mensi ale ide to a na konci leta si mozte za tie peniaze kupit druhy kompletny motor
velmi zalezi od kvality oleja treba nehat sedimentovat a ten hnusny spodok vyhodit do zberneho dvora s tym sa neoplati babrat
najviac zalezi od typu motora kraluje BMW a 2,5tds mozno s mechanickym cerpadlom bude lepsie no mne to jazdilo aj s elektrikou super a dalej 1,9d od peugeotu(dlha zivotnost,jednoduchost,a nizka cena nahradnych dielov)
g
Tak v zime to nepujde vubec? Nebo treba hodne naredit plus benzin a aditiva z prace?
NA cisty vyjetak snad ani jezdiot nechci, i kdyz to zni lakave
a jestli mam doma cumet na telku nebo po sezone zgeneralkovat motor a jeste par kacek usetrit mi prijde fajn.
Ten sediment ze dna je opravdu hnus a lepsi vyhodit. Chtel jsem to ale vyzkpouset a do nakladaku jsem to lil take. Bylo to uz ale nutne rozpustit tim redidlem a vbybrat vajgly a ucpany pairovy filtr pri filtrovani ze sudu.
Nad BMW 525 i starsich Pazoutech jsem premyslel. Pro zacatek bych ale volil neco bytelnejsiho. Pazout asi nebude spatny, takova 405 kombi, kdyz bude i nejaka vybyva. BMW by byla parada, svezeni jak v kocare s Octavii neporovnatelne. Jenze za ten komfort zaplatim uz velkou spotrebou, pojistkou. To bych musel opravdu jezdit na cisty. A co ty 525 TDS, drzi opravdu? Slysel jsem i kritiku a cosi opraskani hlav.
NA cisty vyjetak snad ani jezdiot nechci, i kdyz to zni lakave

Ten sediment ze dna je opravdu hnus a lepsi vyhodit. Chtel jsem to ale vyzkpouset a do nakladaku jsem to lil take. Bylo to uz ale nutne rozpustit tim redidlem a vbybrat vajgly a ucpany pairovy filtr pri filtrovani ze sudu.
Nad BMW 525 i starsich Pazoutech jsem premyslel. Pro zacatek bych ale volil neco bytelnejsiho. Pazout asi nebude spatny, takova 405 kombi, kdyz bude i nejaka vybyva. BMW by byla parada, svezeni jak v kocare s Octavii neporovnatelne. Jenze za ten komfort zaplatim uz velkou spotrebou, pojistkou. To bych musel opravdu jezdit na cisty. A co ty 525 TDS, drzi opravdu? Slysel jsem i kritiku a cosi opraskani hlav.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05 pro 2012, 20:38
G2 v dieselu 1,6 je neskutečně trvanlivej, malá spotřeba cca 5-6l... s 1,6td v pasatu P3 sme dali chorvatsko za 5,5.. Ale je fakt že zachovalý kousky už budou drahý a paletu do toho taky nenaložíš. Ale jak správně píšeš G3 sice koupíš za málo ale pak se do toho vysypeš... a to myslim že není náš cíl.
Nakonec jsem taky pořídil MB 123. Je to kočár o řadu jinde a když se člověk nebojí nějakýho servisu udělat vlastnoručně, nebo na to má spolehlivýho člověka tak neni co řešit. Ale bacha na to, podle mě 124 končí možnosti dělat si na autě něco sám a za rozumný prachy. Nevim jak je to u francouzskejch aut..
Ale jestli pan kolega má možnosti v práci jak to dělat, případně díly atd atp tak patří k těm štastnějším z nás.
Ještě k filtraci, koupil jsem si filtrační sáčky 40l na 5mikronů. Odstátej vyfrit naleju do sáčku kterej visí v sudu. Gravitací to dost rychle proteče a ze spodu sudu stáčím do kanystrů. Tak mám jistotu že v roztoku nejsou větší částice než v naftě z pumpy. Cena za sáček cca 100kč a proteklo jím tak 200l a zatim se účinnost filtrace nezmenšila. Mají i 80l pro větší aplikace.
Nakonec jsem taky pořídil MB 123. Je to kočár o řadu jinde a když se člověk nebojí nějakýho servisu udělat vlastnoručně, nebo na to má spolehlivýho člověka tak neni co řešit. Ale bacha na to, podle mě 124 končí možnosti dělat si na autě něco sám a za rozumný prachy. Nevim jak je to u francouzskejch aut..
Ale jestli pan kolega má možnosti v práci jak to dělat, případně díly atd atp tak patří k těm štastnějším z nás.
Ještě k filtraci, koupil jsem si filtrační sáčky 40l na 5mikronů. Odstátej vyfrit naleju do sáčku kterej visí v sudu. Gravitací to dost rychle proteče a ze spodu sudu stáčím do kanystrů. Tak mám jistotu že v roztoku nejsou větší částice než v naftě z pumpy. Cena za sáček cca 100kč a proteklo jím tak 200l a zatim se účinnost filtrace nezmenšila. Mají i 80l pro větší aplikace.
ja nechapu jednu vec a to velmi podstatnou
. Uvedomujete si, ze tady vlastne popirate princip prodeje paliv, reklamni blafy rafinernich koncernu a vlastne cely princip funkce "vysoce choulostivych a presnych pohyblivych soucasti vstrikovacu a cerpadel?". At to v motoru dela co chce, bude karbonovat vzdy a vic jak MERO, ciste nejake mineralni oleje a hlavne i nafta. S tim nikdo nikdy nic neudela. Hlavni cast karbonu tvoru ten cerny bordel, ktery se do spalovaciho prostoru vstrikuje uz v palivu.
Ale k prvni myslence, vsichni co maji vznetove motory vseobecne se boji necistot v palivu, jsou zesrani, i kdyz tankuji naftu od cerpacky, aby nahodou nebyla spinava a bla bla bla a pak se objevi lidi, co prozenou vstrikovacim cerpadlem lapovaci pastu a ono to vicemene jede a nezadira se to, startuje, atp.
Osobne tvrdim, ze cerpadlo, teda ne cele, jen jeho srdce - vysokotlaka cast na motorak chcipne prokazatelne driv jak na naftu, nemuze v souboji s mikrolapovaci pastou z castic uhliku obstat...Bude to hur a hur startovat (snizena tesnost pistku), snizi se vykon (snizena davka paliva) a nebo se zadre, coz vzhledem k mazivosti oleje mene pravdepodobne. Otazkou je, co castice kremiku a jinych kovu v MO... V motoraku nemusi byt jen saze - uhlik, ale i mikroskopicke castice kremiku (ze slitin AlSi, ze kterych je odlity blok motoru a veskere soucasti, vcetne pistu!!!).
MA nekdo z konzumentu MO doma odstredivku na filtraci? PRotoze filtrace pres papir a tak jsou k nicemu, bud se zanese po par litrech, nebo nevyfiltruje vse co jde...

Ale k prvni myslence, vsichni co maji vznetove motory vseobecne se boji necistot v palivu, jsou zesrani, i kdyz tankuji naftu od cerpacky, aby nahodou nebyla spinava a bla bla bla a pak se objevi lidi, co prozenou vstrikovacim cerpadlem lapovaci pastu a ono to vicemene jede a nezadira se to, startuje, atp.

Osobne tvrdim, ze cerpadlo, teda ne cele, jen jeho srdce - vysokotlaka cast na motorak chcipne prokazatelne driv jak na naftu, nemuze v souboji s mikrolapovaci pastou z castic uhliku obstat...Bude to hur a hur startovat (snizena tesnost pistku), snizi se vykon (snizena davka paliva) a nebo se zadre, coz vzhledem k mazivosti oleje mene pravdepodobne. Otazkou je, co castice kremiku a jinych kovu v MO... V motoraku nemusi byt jen saze - uhlik, ale i mikroskopicke castice kremiku (ze slitin AlSi, ze kterych je odlity blok motoru a veskere soucasti, vcetne pistu!!!).

MA nekdo z konzumentu MO doma odstredivku na filtraci? PRotoze filtrace pres papir a tak jsou k nicemu, bud se zanese po par litrech, nebo nevyfiltruje vse co jde...

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33608
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
g2
Mirek Dusin:
Promin, ale G2 a G3 ne neskutecna kase.Ted jsem si to navíc povtrdil pokriseni kamaradova G3 LPG. Silenost, vsechno shnile a vse v haji. Loziska, cepy, tlumice, spojka, … Uznavam, z motor, slape, slapat bude a to i na ruzne srajdy. Spotreba podle me nic moc. Navíc po meste. Když vezmu ze MB je jednou takove auto a o kolik si vezme vic? Nebo třeba ten Pazout, Citron klidne v kombi. C405, navíc pozink a ted jsem nasel slusnou za 5000, tak o ni vazne premyslim.
Zajimave je, ze doporucujes G2 a sam mas MB J Ja ho chci, presne jak pises ty a je to nezmar nezmaru. Znamy, co dela leta a vlastne po generace MB, me ale vysvetlil, ze MB W124 je lepsi a hlavne kvalitnejsi, levnejsi. V jakem stavu muze byt auto ( třeba i MB), které je stare 35 let? Tam uz potecou pekne investice a pak by mi bylo lito to kurvit. Další plus je veteranska pojistka ca 1200 Kc za rok. Ale jinak opravdu asi ne. MB 124 asi poslední doma opravitelne nebude, ale urcite u neho udelas asi nejvic sam.
V práci bohužel možnost nemám, v servise už nedělám. Tam to byla pecka. Navíc než bych se špinil sám, nebo když jsem si netroufal, nevěděl dal jsem par stovek mechanikovu a ten mi to udělal. Samozřejmě mimi pracovní domu a když byl šéf na míle daleko J Někdy i po nocích jsme zůstavaly v práci, jak moc jsme práci milovali.
V tuto chvíli buduji nějaké dílenské zázemí doma. Přes kontakty ze servisu mi zustala moznost levnějších ND a obcas mohu nějaké drobnosti nakoupit „jako“ do práce, že byly potřeba na auto J
Díky za tu filtraci. Hodíš mi prosím nějaký odkaz, kde to koupit nebo alespoň napíšeš?
Jinak ale stovka je docela dost, zalezi kolik litru to tak vydrží čisté.
Promin, ale G2 a G3 ne neskutecna kase.Ted jsem si to navíc povtrdil pokriseni kamaradova G3 LPG. Silenost, vsechno shnile a vse v haji. Loziska, cepy, tlumice, spojka, … Uznavam, z motor, slape, slapat bude a to i na ruzne srajdy. Spotreba podle me nic moc. Navíc po meste. Když vezmu ze MB je jednou takove auto a o kolik si vezme vic? Nebo třeba ten Pazout, Citron klidne v kombi. C405, navíc pozink a ted jsem nasel slusnou za 5000, tak o ni vazne premyslim.
Zajimave je, ze doporucujes G2 a sam mas MB J Ja ho chci, presne jak pises ty a je to nezmar nezmaru. Znamy, co dela leta a vlastne po generace MB, me ale vysvetlil, ze MB W124 je lepsi a hlavne kvalitnejsi, levnejsi. V jakem stavu muze byt auto ( třeba i MB), které je stare 35 let? Tam uz potecou pekne investice a pak by mi bylo lito to kurvit. Další plus je veteranska pojistka ca 1200 Kc za rok. Ale jinak opravdu asi ne. MB 124 asi poslední doma opravitelne nebude, ale urcite u neho udelas asi nejvic sam.
V práci bohužel možnost nemám, v servise už nedělám. Tam to byla pecka. Navíc než bych se špinil sám, nebo když jsem si netroufal, nevěděl dal jsem par stovek mechanikovu a ten mi to udělal. Samozřejmě mimi pracovní domu a když byl šéf na míle daleko J Někdy i po nocích jsme zůstavaly v práci, jak moc jsme práci milovali.
V tuto chvíli buduji nějaké dílenské zázemí doma. Přes kontakty ze servisu mi zustala moznost levnějších ND a obcas mohu nějaké drobnosti nakoupit „jako“ do práce, že byly potřeba na auto J
Díky za tu filtraci. Hodíš mi prosím nějaký odkaz, kde to koupit nebo alespoň napíšeš?
Jinak ale stovka je docela dost, zalezi kolik litru to tak vydrží čisté.