VW 1.9 74kw šklbanie pri nízkych teplotách
Moderátoři: šulda, Moderátoři
jestli ti to skube u 2200 tak vem diagnostiku a jed.
pred kopcem si tam dej 5 rychlostni stupen, loguj bloky 1,3,11 otacky mej tak 1700 a pak az budes v tom kopci (cim vetsi tim lepsi). tak zapni logovani a dej plnej plyn pokud ti to zaskube pri tech otackach tak stejne furt drz plnej az treba do 500 otacek po a pak to sem dej..
pred kopcem si tam dej 5 rychlostni stupen, loguj bloky 1,3,11 otacky mej tak 1700 a pak az budes v tom kopci (cim vetsi tim lepsi). tak zapni logovani a dej plnej plyn pokud ti to zaskube pri tech otackach tak stejne furt drz plnej az treba do 500 otacek po a pak to sem dej..
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Zhrniem:stres3d píše:jestli ti to skube u 2200 tak vem diagnostiku a jed.
pred kopcem si tam dej 5 rychlostni stupen, loguj bloky 1,3,11 otacky mej tak 1700 a pak az budes v tom kopci (cim vetsi tim lepsi). tak zapni logovani a dej plnej plyn pokud ti to zaskube pri tech otackach tak stejne furt drz plnej az treba do 500 otacek po a pak to sem dej..
vstriky som vymenil všetky - bez najmenšej zmeny
cerpadlo(ak myslíš tandem) to podla mňa nebude, neprejavovalo by sa to len pri studenom motore určitých otáčkach(cca 2000).
Asi ten istý problém rieši aj diego191 menil aj tandem http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
Silenbloky - to by nerobilo aj keď auto stojí
Logy som už robil, v skupinách 1,3,10,11 som nenašiel nič neobvyklého, jedine v 13-ke(ten máš o stránku speť).
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
to bude asi tim ze kdyz neni tlak neni duvod davat tolik nafty..JendoV píše:SW nie, blinda+odpojená zaslepená hadička.stres3d píše:egr mas zaslepenej jak? je vyrazenej v sw?
Pripomeniem, keď odpojím turbo(podtlak na banku)motor nikdy ani náznakom nešklbne aj keď mu dám plyn na podlahu.


hadicku si od egr odpojil a necim zacpal?
nezacalo to delat az po odpojeni egr?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Blinda=záslepka, hadička je zacpaná skrutkou.stres3d píše:to bude asi tim ze kdyz neni tlak neni duvod davat tolik nafty..JendoV píše:SW nie, blinda+odpojená zaslepená hadička.stres3d píše:egr mas zaslepenej jak? je vyrazenej v sw?
Pripomeniem, keď odpojím turbo(podtlak na banku)motor nikdy ani náznakom nešklbne aj keď mu dám plyn na podlahu.a promin ze se tak zeptam ale co je to blinda
hadicku si od egr odpojil a necim zacpal?
nezacalo to delat az po odpojeni egr?
To že som "odpojil" turbo som zle napísal(myslel som podtlakové ovládanie), v skutočnosti sú lopatky vytočené naplno .
EGR som odstavil minulý rok v lete, toto čo riešim teraz začalo v januári tohoto roka.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
a chodi ti regulace dobre zlehka?
mohl by bejt taky problem v bance - upousti podtlak, drhne a podobny hity
takze kdyz si to odpojil tak ti sel tlak spis az nad pozadavek?
mohl by bejt taky problem v bance - upousti podtlak, drhne a podobny hity
takze kdyz si to odpojil tak ti sel tlak spis az nad pozadavek?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
ok uz nic nepisu vis ono obcas i blby otazky pomuzou.. ale me je to jedno me to neskube akorat skoda casu ze sem sem psal
dam ti teda posledni radu - zajed si za nekym kdo tomu rozumi a zaplat si za to kdyz doma vyresis hovno
a jeste zkotroluj jestli mas origo vahu jestli si ji menil nevim ja to uz po treti celej topic projizdet nebudu..
dam ti teda posledni radu - zajed si za nekym kdo tomu rozumi a zaplat si za to kdyz doma vyresis hovno

a jeste zkotroluj jestli mas origo vahu jestli si ji menil nevim ja to uz po treti celej topic projizdet nebudu..
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Nechcel som ťa uraziť ale písal som to o stránku dozadu:stres3d píše:ok uz nic nepisu vis ono obcas i blby otazky pomuzou.. ale me je to jedno me to neskube akorat skoda casu ze sem sem psal
dam ti teda posledni radu - zajed si za nekym kdo tomu rozumi a zaplat si za to kdyz doma vyresis hovno
Pohyb ovládacieho tiahla k turbu pri studenom motore je hladký bez pridierania, vyskúšané cez akčné členy, pridreté to teda nebude.
Toto je môj prvý diesel. Nie som síce odborník ale čo viem to si už 20 rokov opravujem sám.
Platiť niektorých "odbormíkov" v značkových servisoch nemienim. Mám s tým pár skúseností, v tomto prípade by asi vymenili 1/2 auta.
Pár známych v servisoch(aj značkových) mám ale s týmto sa ešte nestretli.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Zhrniem to ešte raz:
Studený motor okolo 2000 ot. trhá(chod ako na 3 válce), s postupom času sa to zhoršuje(robí to pri vyšších vonkajších teplotách). Po ohriati motora na cca 60-70st to ustane.
Logy(1,3,10,11,13) pri zohriatom motore nič neodhalili, jedine na studenom skupina 13: http://dieselpower.cz/forum/userpix/23344_Log_1.jpg
Predpokladám že to pravdepodobne spôsobuje chybné riadenie N75 z RJ.
Pri dosiahnutí 2k otáčok prestane vysúvať tiahlo a cukne s ním o cca 1mm späť.
Môj záver je taký že RJ na základe chybných vstupných údajov sa snaží prudko zmenť natočenie lopatiek turba čo následne vedie k zmene tlaku v sánii a "zacykleniu" tj snahe dorovnavnať chod válcov.
Ako s toho von sú dva spôsoby:
1, ubrať na volnobeh, po cca 1-10s(podla teploty) sa to zrovná.
2, mierne ubrať a znova pomaly prechádzať až do 2200ot, potom môžem dať plyn aj na podlahu.
3, prišliapnuť mu na podlahu, po dosiahnutí cca 2200ot sa to zrovná.
Pokiaľ odpojím podtlak na banku turba(naplno natočené lopatky) motor ide hladko bez jediného cuknutia !
Doterajšie zistenia/skúšky/opatrenia:
- Zaslepený EGR.
- Turbo vyčistené vypodložené, tiahlo chodí hladko. -> Predtým pridrhávalo, občas núdzak
- Výmena vstrekov za druhú sadu(použitú). -> bez zmeny
- N75 vyčistený, neskôr na skúšku zámena za N18. -> bez zmeny
- kontrola a preventívna výmena podtlakových hadičiek -> bez zmeny
- Výmena vadnej váhy vzduchu(odišla zo dňa na deň, cca 3 mesiace) -> bez zmeny
- Výmena RJ za druhú s pôvodným SW aj za RJ s SW pre iný motor.-> bez zmeny
Nepredpokladám závady:
- Tandem -> robilo by to skôr pri vyšších otáčkach(vyššia potreba nafty), naštartuje aj pri mínusoch na prvý škrk.
- Kabeláž, kontakty
Tieto veci menil aj diego191 ktorý má pravdepodobne tú istú závadu, bez úspechu.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
- Silenbloky, spojka...... -> robí to aj keď auto stojí
- Nafta -> Shell + aditivum
- Naftový filter -> výmena
Studený motor okolo 2000 ot. trhá(chod ako na 3 válce), s postupom času sa to zhoršuje(robí to pri vyšších vonkajších teplotách). Po ohriati motora na cca 60-70st to ustane.
Logy(1,3,10,11,13) pri zohriatom motore nič neodhalili, jedine na studenom skupina 13: http://dieselpower.cz/forum/userpix/23344_Log_1.jpg
Predpokladám že to pravdepodobne spôsobuje chybné riadenie N75 z RJ.
Pri dosiahnutí 2k otáčok prestane vysúvať tiahlo a cukne s ním o cca 1mm späť.
Môj záver je taký že RJ na základe chybných vstupných údajov sa snaží prudko zmenť natočenie lopatiek turba čo následne vedie k zmene tlaku v sánii a "zacykleniu" tj snahe dorovnavnať chod válcov.
Ako s toho von sú dva spôsoby:
1, ubrať na volnobeh, po cca 1-10s(podla teploty) sa to zrovná.
2, mierne ubrať a znova pomaly prechádzať až do 2200ot, potom môžem dať plyn aj na podlahu.
3, prišliapnuť mu na podlahu, po dosiahnutí cca 2200ot sa to zrovná.
Pokiaľ odpojím podtlak na banku turba(naplno natočené lopatky) motor ide hladko bez jediného cuknutia !
Doterajšie zistenia/skúšky/opatrenia:
- Zaslepený EGR.
- Turbo vyčistené vypodložené, tiahlo chodí hladko. -> Predtým pridrhávalo, občas núdzak
- Výmena vstrekov za druhú sadu(použitú). -> bez zmeny
- N75 vyčistený, neskôr na skúšku zámena za N18. -> bez zmeny
- kontrola a preventívna výmena podtlakových hadičiek -> bez zmeny
- Výmena vadnej váhy vzduchu(odišla zo dňa na deň, cca 3 mesiace) -> bez zmeny
- Výmena RJ za druhú s pôvodným SW aj za RJ s SW pre iný motor.-> bez zmeny
Nepredpokladám závady:
- Tandem -> robilo by to skôr pri vyšších otáčkach(vyššia potreba nafty), naštartuje aj pri mínusoch na prvý škrk.
- Kabeláž, kontakty
Tieto veci menil aj diego191 ktorý má pravdepodobne tú istú závadu, bez úspechu.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
- Silenbloky, spojka...... -> robí to aj keď auto stojí
- Nafta -> Shell + aditivum
- Naftový filter -> výmena
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
co kompresni tlaky? Vacky, hydrostosy atd jsou ok? zhavicky jsou ok?
oni zhavice nejsou jen na start ale u nejakych aut zustavaji zapnuty jako dozhavovani po startu aby motor bezel lip..
oni zhavice nejsou jen na start ale u nejakych aut zustavaji zapnuty jako dozhavovani po startu aby motor bezel lip..
Naposledy upravil(a) stres3d dne 13 lis 2011, 12:23, celkem upraveno 1 x.
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Ahoj, mám do posledního detailu ty samé příznaky, které tu popisuješ na motoru AVF, jedná se tedy o PD.
Zkoušel jsem:
- Měřit kompresní tlaky - všechny válce mají stejnou hodnotu okolo 3MPa
- Vyměnit tandem > beze změny
- Vyměnit kabeláž v hlavě > beze změny
- Vyměnit trysky a těsnění na vstřikovačích > beze změny
- Vyměnit celé vstřikovače > beze změny
- Výměnit všechny filtry > beze změny
- Výměnit vačku > beze změny
- Náhrát do ŘJ orig. soft > mírné zlepšení oproti načipované verzi
- Zaslepit EGR > beze změny
- Vyčististit naklápění lopatek turba > beze změny
- Odpojit váhu vzduchu > bez změny
- Odpojit regulaci turba > problém zmizí, motor běží plynule ve všech otáčkách
Problém se mi objevil po tom, co byl motor potkaný. Na hlavě byly vyměněny všechny ventily a zdvihátka.
Uvažoval jsem ještě o výměně ŘJ, ale když vidím, že už si to zkoušel, tak od toho asi upustím. Napadá mne ještě tlak oleje anebo některé zdvihátko (přestože ta má jsou nová). Ale jakou spojitost by s tím mohl mít tlak z turba, když to bez něj běhá jak má? Mohlo by to naznačovat, že na hlavě bylo něco uděláno špatně?
Zkoušel jsem:
- Měřit kompresní tlaky - všechny válce mají stejnou hodnotu okolo 3MPa
- Vyměnit tandem > beze změny
- Vyměnit kabeláž v hlavě > beze změny
- Vyměnit trysky a těsnění na vstřikovačích > beze změny
- Vyměnit celé vstřikovače > beze změny
- Výměnit všechny filtry > beze změny
- Výměnit vačku > beze změny
- Náhrát do ŘJ orig. soft > mírné zlepšení oproti načipované verzi
- Zaslepit EGR > beze změny
- Vyčististit naklápění lopatek turba > beze změny
- Odpojit váhu vzduchu > bez změny
- Odpojit regulaci turba > problém zmizí, motor běží plynule ve všech otáčkách
Problém se mi objevil po tom, co byl motor potkaný. Na hlavě byly vyměněny všechny ventily a zdvihátka.
Uvažoval jsem ještě o výměně ŘJ, ale když vidím, že už si to zkoušel, tak od toho asi upustím. Napadá mne ještě tlak oleje anebo některé zdvihátko (přestože ta má jsou nová). Ale jakou spojitost by s tím mohl mít tlak z turba, když to bez něj běhá jak má? Mohlo by to naznačovat, že na hlavě bylo něco uděláno špatně?
co takhle spatne nastaveny rozvody
nebo se nekde muze ztracet podtlak
ty striky menili v servisu? driv sem tu na foru cetl ze se musi nejak specialne instalovat zadny dam to tam dotahnu a je po prdeli

ty striky menili v servisu? driv sem tu na foru cetl ze se musi nejak specialne instalovat zadny dam to tam dotahnu a je po prdeli
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
To čo som písal, to cuknutie tiahla:diego191 píše: Ale jakou spojitost by s tím mohl mít tlak z turba, když to bez něj běhá jak má?
Predpokladám že to pravdepodobne spôsobuje chybné riadenie N75 z RJ.
Pri dosiahnutí 2k otáčok prestane vysúvať tiahlo a cukne s ním o cca 1mm späť.
Môj záver je taký že RJ na základe chybných vstupných údajov sa snaží prudko zmenť natočenie lopatiek turba čo následne vedie k zmene tlaku v sánii a "zacykleniu" tj snahe dorovnavnať chod válcov.
Na budúci týždeň to dám na diagnostiku a budem postupne sledovať všetky logovatelné hodnoty ktoré by na to mohli mať vplyv.
Podla mňa RJ dostane nejakú chybnú hodnotu zo snímača, len keby sme vedeli ktorého

VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off