Zhrniem to ešte raz:
Studený motor okolo 2000 ot. trhá(chod ako na 3 válce), s postupom času sa to zhoršuje(robí to pri vyšších vonkajších teplotách). Po ohriati motora na cca 60-70st to ustane.
Logy(1,3,10,11,13) pri zohriatom motore nič neodhalili, jedine na studenom skupina 13:
http://dieselpower.cz/forum/userpix/23344_Log_1.jpg
Predpokladám že to pravdepodobne spôsobuje chybné riadenie N75 z RJ.
Pri dosiahnutí 2k otáčok prestane vysúvať tiahlo a cukne s ním o cca 1mm späť.
Môj záver je taký že RJ na základe chybných vstupných údajov sa snaží prudko zmenť natočenie lopatiek turba čo následne vedie k zmene tlaku v sánii a "zacykleniu" tj snahe dorovnavnať chod válcov.
Ako s toho von sú dva spôsoby:
1, ubrať na volnobeh, po cca 1-10s(podla teploty) sa to zrovná.
2, mierne ubrať a znova pomaly prechádzať až do 2200ot, potom môžem dať plyn aj na podlahu.
3, prišliapnuť mu na podlahu, po dosiahnutí cca 2200ot sa to zrovná.
Pokiaľ odpojím podtlak na banku turba(naplno natočené lopatky) motor ide hladko bez jediného cuknutia !
Doterajšie zistenia/skúšky/opatrenia:
- Zaslepený EGR.
- Turbo vyčistené vypodložené, tiahlo chodí hladko. -> Predtým pridrhávalo, občas núdzak
- Výmena vstrekov za druhú sadu(použitú). -> bez zmeny
- N75 vyčistený, neskôr na skúšku zámena za N18. -> bez zmeny
- kontrola a preventívna výmena podtlakových hadičiek -> bez zmeny
- Výmena vadnej váhy vzduchu(odišla zo dňa na deň, cca 3 mesiace) -> bez zmeny
- Výmena RJ za druhú s pôvodným SW aj za RJ s SW pre iný motor.-> bez zmeny
Nepredpokladám závady:
- Tandem -> robilo by to skôr pri vyšších otáčkach(vyššia potreba nafty), naštartuje aj pri mínusoch na prvý škrk.
- Kabeláž, kontakty
Tieto veci menil aj
diego191 ktorý má pravdepodobne tú istú závadu, bez úspechu.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=30
- Silenbloky, spojka...... -> robí to aj keď auto stojí
- Nafta -> Shell + aditivum
- Naftový filter -> výmena