
http://www.ioleje.cz/oleje/4-Otazky-a-o ... -Ing-Cerny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ahojFandaTDI píše:dobře rozjetý téma... nejdřív jsem začal číst od konce, ale nedalo mi to a musel jsem změnit směr
... taky totiž uvažuju o tom, že přejdu z 5w-30 na 5W-40, ale narozdíl od Liapa jezdim vesměs denně spíš kratší trasy a dost město, takže jsem hlavně v zimě rád, když se vůbec zahřeje ... motor je už od koupě zvyklej na 5W-30 a od tý doby (něco přes 100tkm) dostává jen Valvoline Synpower 5W-30 XLIII(VW50700, ale na 15tkm) a nebejt několika událostí jako např. poslední přeskočení rozvodů(dvě zdvihátka rozmlácený, ale vyřešila to jen sada zdvihátek), leju ho dál, ale už mi to začíná bejt postupně líto a taky se za celou tu dobu postupně zvedla spotřeba oleje lehce nad 1l/10tkm(z pův. cca 1l/15tkm), tak přemejšlim, jestli dávat nějakej (nej)levnější 5W-40 (s požad. normou) třeba na 10tkm nebo zůstat u značky i intervalu a jen vyměnit 5W-30 za 5W-40 ... no co vy na to
![]()
![]()
... hmmm
![]()
btw. na oleje.cz jsem se dozvěděl dost věcí a i ty mýty (odkaz od jajice) jsem četl už dřív, ale když jsem si to "oživoval", zaujal mě ten "magnetismus a estery v olejích" ... nevim, kolik ten mnou používanej olej obsahuje esterů a nakolik jsou prospěšný u ropáka, ale zajímal by mě jejich obsah v různejch olejích... a taky mě napadlo(v souvislosti s motorkou), proč jsem u aut nenarazil na magnetický výpušťáky? (u hliníkovejch bloků by asi smysl neměly
, ale u klasickejch možná jo, pokud by byl magnet tak silnej, aby odolal tlaku oleje, ale v tom by problém bejt nemusel třeba v případě neodymu ... u motorky bych řekl, že to je docela přínosná "fičura"
jo a taky jsem tu četl něco o "míchání" - bylo to nejspíš myšleno na různý "hotový" oleje, ale i tak je k tomuhle tématu zajímavejch posledních pár odstavců z odkazu od jajice
Prdel mám akorát z tebe. Pokud se nechceš "hadat z imaginarnim majitelem nejakeho vozu", tak sem nelez. Co na to říct. Nejsi pro mě nic víc, jak kdokoliv jinej. Imaginární jsme tu všichni. Jinak máš pravdu, Castrol z autorizáku (nebo supermarketu) si tam fakt nedám. Jednoznačně nevýhodné oleje v poměru výkon/cena vůči konkurenci.cavediver píše: naco mu to pises aby si stebe udelal prdel stejne mu je to nanic a bude tam davat to co si koupi nebo mu prodaj supermani v garaži jsem z toho unaven cuus buus
cave
no dejme tomu, že ten druhej odstavec dává smysl, ale turbo kamna power tě asi docela odhadl - prostě zamindrákovanej prudičcavediver píše: ahoj
pokud si četl pozorně ČERNÉHO PSANÍ TAK SI NAJDI SVUJ MOTOR A PAK HNED POD NIM VÝMĚNU OLEJE
pokud chčeš radu tak zustaň u toho na čem jezdíš jen zvedni letní viskozitu pomuže to motoru tedy 5W-40 a pokud jezdiš hodně město skrat si interval o těch max 30% ale to uz tady kluci psali i dřív
je dobre konečně se piše i o škodách které nedokonale mazáni způsobuje dik za všechny
cave
ten je ok a jsem rad žes ho sem dal, akorat je od některych blbé že si píši o problému ale nenapíšou to nejduležitější své autojajic píše:cave myslel asi můj odkaz nahoře stránky
no zrovna si ho pročítám opět důkladněji a nikde tam nevidimjajic píše:cave myslel asi můj odkaz nahoře stránky
si prostě klasik v czech republicFandaTDI píše:no zrovna si ho pročítám opět důkladněji a nikde tam nevidimjajic píše:cave myslel asi můj odkaz nahoře stránky
"SVUJ MOTOR A PAK HNED POD NIM VÝMĚNU OLEJE"![]()
jinak až na HTHS (tim si moc jistej nejsem stejně jako tim obsahem esterů) je vše co jsem už napsal de facto "v souladu" s panem Černým![]()
btw. auto mam v podpisu, jen jsem neměl zaškrtnutý políčko "vždy připojit podpis" - moje blbost, uznávám, ale napsal jsem to do svýho dalšího příspěvku, takže mi absolutně uniká smysl týhle poznámky:
"akorat je od některych blbé že si píši o problému ale nenapíšou to nejduležitější své auto" ...![]()
čekal jsem sice i vášnivější reakce, ale aspoň smysluplný a třeba od někoho se zkušenostma s timhle(a jemu podobnými) motory, jinak bych hledal odpověď spíš na oleje.cz - no nic, budu tam nejspíš lejt ten nejlevnější splňující normy (třeba Mogul) a měnit max. po těch 10 tkm a žádný štráchy, aby si to tu někdo nevykládal (ne)křesťansky![]()
"Za prvý nevim, co to znamená a za druhý mě to uráží"cavediver píše: si prostě kalisk v czech republic
Jestli je pan Černý skutečně tvůj nadřízený, pak je mi ho upřímně lítocavediver píše: tak naco se ptáš a dotazuješ kdyš sis sám odpověděl jako to vyřešíš po svém a muj komentář si najdes někde v předu k tobe a smyšlením podobným majitelum vozu
cave přeje peknej den
ja nemusim jsem cizinec a je mi tě jen lito si prostě czech nalij si do motoru treba ocetFandaTDI píše:"Za prvý nevim, co to znamená a za druhý mě to uráží"cavediver píše: si prostě kalisk v czech republic![]()
no možná tušim, o co se jedná(ovšem přepis do češtiny by byl asi malinko jinej) a to by se pak dalo brát i jako poklona, ale děkovat nebudu, nerad jsem spojovanej s jakoukoliv náboženskou, byť sebeslavnější, osobností. Pokud je to reakce na (ne)křesťanskej výklad, tak ne nejlepší, to totiž byla narážka na litanii, protože ve vašich končinách(kdeže to vlastně je? Už mlčim) se myslim užívá spíš ektenie
Jestli je pan Černý skutečně tvůj nadřízený, pak je mi ho upřímně lítocavediver píše: tak naco se ptáš a dotazuješ kdyš sis sám odpověděl jako to vyřešíš po svém a muj komentář si najdes někde v předu k tobe a smyšlením podobným majitelum vozu
cave přeje peknej den![]()
Jeho uvažování má aspoň hlavu a patu![]()
nevim s kym mě škatulkuješ, tvoje komentáře mě zajímaj čim dál tim vůbeca svoje třináct let starý auto už pomalu považuju za "ojetej krám", tak už nemam důvod mu dopřávat nic extra, tim spíš když si často připlácíš jen za značku, případně s dopravou, což chápe i pan Černý (viz. jeho zmínka o Mogulu ve zmiňovanym odkazu) ...
PS: jo a buď tý dobroty a piš prosimtě česky nebo raději vůbec