5W30 nebo 5W40 ???

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2008, 10:30
Bydliště: Ropice

Příspěvek od jajic »

OI 4x4 TDI, 127kW ,VB,AL,312/256ATD;-)
no smoke,no fun ;-)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

dobře rozjetý téma :D ... nejdřív jsem začal číst od konce, ale nedalo mi to a musel jsem změnit směr :D ... taky totiž uvažuju o tom, že přejdu z 5w-30 na 5W-40, ale narozdíl od Liapa jezdim vesměs denně spíš kratší trasy a dost město, takže jsem hlavně v zimě rád, když se vůbec zahřeje ... motor je už od koupě zvyklej na 5W-30 a od tý doby (něco přes 100tkm) dostává jen Valvoline Synpower 5W-30 XLIII(VW50700, ale na 15tkm) a nebejt několika událostí jako např. poslední přeskočení rozvodů(dvě zdvihátka rozmlácený, ale vyřešila to jen sada zdvihátek), leju ho dál, ale už mi to začíná bejt postupně líto a taky se za celou tu dobu postupně zvedla spotřeba oleje lehce nad 1l/10tkm(z pův. cca 1l/15tkm), tak přemejšlim, jestli dávat nějakej (nej)levnější 5W-40 (s požad. normou) třeba na 10tkm nebo zůstat u značky i intervalu a jen vyměnit 5W-30 za 5W-40 ... no co vy na to :? (crazy) 8) ... hmmm ;)
btw. na oleje.cz jsem se dozvěděl dost věcí a i ty mýty (odkaz od jajice) jsem četl už dřív, ale když jsem si to "oživoval", zaujal mě ten "magnetismus a estery v olejích" ... nevim, kolik ten mnou používanej olej obsahuje esterů a nakolik jsou prospěšný u ropáka, ale zajímal by mě jejich obsah v různejch olejích ;) ... a taky mě napadlo(v souvislosti s motorkou), proč jsem u aut nenarazil na magnetický výpušťáky? (u hliníkovejch bloků by asi smysl neměly (noteeth) , ale u klasickejch možná jo, pokud by byl magnet tak silnej, aby odolal tlaku oleje, ale v tom by problém bejt nemusel třeba v případě neodymu ... u motorky bych řekl, že to je docela přínosná "fičura" ;)
jo a taky jsem tu četl něco o "míchání" - bylo to nejspíš myšleno na různý "hotový" oleje, ale i tak je k tomuhle tématu zajímavejch posledních pár odstavců z odkazu od jajice ;)
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

FandaTDI píše:dobře rozjetý téma :D ... nejdřív jsem začal číst od konce, ale nedalo mi to a musel jsem změnit směr :D ... taky totiž uvažuju o tom, že přejdu z 5w-30 na 5W-40, ale narozdíl od Liapa jezdim vesměs denně spíš kratší trasy a dost město, takže jsem hlavně v zimě rád, když se vůbec zahřeje ... motor je už od koupě zvyklej na 5W-30 a od tý doby (něco přes 100tkm) dostává jen Valvoline Synpower 5W-30 XLIII(VW50700, ale na 15tkm) a nebejt několika událostí jako např. poslední přeskočení rozvodů(dvě zdvihátka rozmlácený, ale vyřešila to jen sada zdvihátek), leju ho dál, ale už mi to začíná bejt postupně líto a taky se za celou tu dobu postupně zvedla spotřeba oleje lehce nad 1l/10tkm(z pův. cca 1l/15tkm), tak přemejšlim, jestli dávat nějakej (nej)levnější 5W-40 (s požad. normou) třeba na 10tkm nebo zůstat u značky i intervalu a jen vyměnit 5W-30 za 5W-40 ... no co vy na to :? (crazy) 8) ... hmmm ;)
btw. na oleje.cz jsem se dozvěděl dost věcí a i ty mýty (odkaz od jajice) jsem četl už dřív, ale když jsem si to "oživoval", zaujal mě ten "magnetismus a estery v olejích" ... nevim, kolik ten mnou používanej olej obsahuje esterů a nakolik jsou prospěšný u ropáka, ale zajímal by mě jejich obsah v různejch olejích ;) ... a taky mě napadlo(v souvislosti s motorkou), proč jsem u aut nenarazil na magnetický výpušťáky? (u hliníkovejch bloků by asi smysl neměly (noteeth) , ale u klasickejch možná jo, pokud by byl magnet tak silnej, aby odolal tlaku oleje, ale v tom by problém bejt nemusel třeba v případě neodymu ... u motorky bych řekl, že to je docela přínosná "fičura" ;)
jo a taky jsem tu četl něco o "míchání" - bylo to nejspíš myšleno na různý "hotový" oleje, ale i tak je k tomuhle tématu zajímavejch posledních pár odstavců z odkazu od jajice ;)
ahoj
pokud si četl pozorně ČERNÉHO PSANÍ TAK SI NAJDI SVUJ MOTOR A PAK HNED POD NIM VÝMĚNU OLEJE
pokud chčeš radu tak zustaň u toho na čem jezdíš jen zvedni letní viskozitu pomuže to motoru tedy 5W-40 a pokud jezdiš hodně město skrat si interval o těch max 30% ale to uz tady kluci psali i dřív
je dobre konečně se piše i o škodách které nedokonale mazáni způsobuje dik za všechny
cave
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

cavediver píše: naco mu to pises aby si stebe udelal prdel stejne mu je to nanic a bude tam davat to co si koupi nebo mu prodaj supermani v garaži jsem z toho unaven cuus buus
cave
Prdel mám akorát z tebe. Pokud se nechceš "hadat z imaginarnim majitelem nejakeho vozu", tak sem nelez. Co na to říct. Nejsi pro mě nic víc, jak kdokoliv jinej. Imaginární jsme tu všichni. Jinak máš pravdu, Castrol z autorizáku (nebo supermarketu) si tam fakt nedám. Jednoznačně nevýhodné oleje v poměru výkon/cena vůči konkurenci.

A ty jseš v Sýrii nějakej svatej? Co řekneš je pravda a nic než pravda? Jseš totiž až neuvěřitelně přesvědčený o své pravdě a nedokážeš zkousnout to, že někdo nechce poslechnout tvoje přikázání... :roll:

Já ti názory neberu, tak buď tak hodnej a přestaň se srát konečně do mě, když napíšu svoje.

Dík ;)
Naposledy upravil(a) nogis dne 11 bře 2011, 07:44, celkem upraveno 2 x.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

to bobG3: vím, že to není tak jednoduchý, ale jako stručnej nástřel jsem to bral jako dostatečný. Chtěl jsem tím celým říct jen to, že naprostá většina lidí používá syntetický olej (za který kolikrát zaplatí nemalé peníze), ačkoliv nevědomě používají polosyntetiku. Ničemu to nevadí, ale když jim pak řekneš "používám polosyntetiku", tak jseš kolikrát za blbce a dočkáš se vysvětlení, co by jsi měl radši koupit... :roll:

Není problém koupit čistou syntetiku, ale myslím si, že pro naše motory je to škoda. ;) Co vy na to?
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

cavediver píše: ahoj
pokud si četl pozorně ČERNÉHO PSANÍ TAK SI NAJDI SVUJ MOTOR A PAK HNED POD NIM VÝMĚNU OLEJE
pokud chčeš radu tak zustaň u toho na čem jezdíš jen zvedni letní viskozitu pomuže to motoru tedy 5W-40 a pokud jezdiš hodně město skrat si interval o těch max 30% ale to uz tady kluci psali i dřív
je dobre konečně se piše i o škodách které nedokonale mazáni způsobuje dik za všechny
cave
no dejme tomu, že ten druhej odstavec dává smysl, ale turbo kamna power tě asi docela odhadl - prostě zamindrákovanej prudič :roll:
a jen pro tvou informaci - nevim o jakých škodách způsobených nedokonalým mazáním to tady mluvíš a kde jsi na to vůbec přišel, protože mě ten rozvoďák přeskočil po tom, co se mi k němu dostaly zbytky rozšmelcovanýho drážkovýho řemene - ten asi taky prasknul díky "nedokonalému mazání" (rofl) (rofl) (rofl) (rofl) (rofl)
jo a pod víkem ventilů (vačka, ap.) je všechno hladký a nablejskaný jak psí kulky i když je na tacho přes čtvrt mega a mam podezření na stočení před koupí - co mi na to povíš, hmmmm? (crazy)
OMG ... zkoušel jsi tvoje "úvahy" prezentovat i na oleje.cz? Asi ne co, tam by ti totiž pšenka nekvetla (hm)
a ještě jedna perlička - poprvý (cca 70tkm z5) mi přeskočil na čerpadle, z čehož se dá odvozovat leccos až po opak tvýho tvrzení o nedokonalým mazání, ale tvoje tvrzení rozhodně nee ;)
btw. na závody do vrchu ani po brutálním chipu to auto nemam, takže ještě jedno "polínko" - vzhledem k mojí průměrný "provozní" teplotě motoru jsem si jistej, že 5W-30 ho promaže (hlavně chladnější) líp a hlavně pomaleji "degeneruje" (ztráta mazacích schopností ;) )...

a ještě si přihodim - turbo je původní (crazy) :-D a neměl jsem zatim potřebu repasovat nebo měnit, padání do nouze způsobený regulací vždycky vyřešilo protáhnutí ;)
ještě nějaký "erudovaný" poznámky??? 8)
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

[quote="FandaTDI"][quote="cavediver"]

:)
Naposledy upravil(a) cavediver dne 11 bře 2011, 13:21, celkem upraveno 1 x.
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

To mu tady děláš pěknou reklamu... Ač jste spolupracovníci, tak Ing. Černý dokáže věci vysvětlit tak, že si ho člověk potom může vážit, ikdyž to třeba oba myslíte podobně. V tomhle směru máš značný rezervy. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

já si řikal jaký psaní máš na mysli - nějakej odkaz?
A vidiš to, tady nemam auto v podpisu - napravim ;) , jinak se jedná o B5(r.97) s motorem AFN (81kW rotačka) ...
jajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2008, 10:30
Bydliště: Ropice

Příspěvek od jajic »

cave myslel asi můj odkaz nahoře stránky
OI 4x4 TDI, 127kW ,VB,AL,312/256ATD;-)
no smoke,no fun ;-)
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

jajic píše:cave myslel asi můj odkaz nahoře stránky
ten je ok a jsem rad žes ho sem dal, akorat je od některych blbé že si píši o problému ale nenapíšou to nejduležitější své auto
příjemný den všem
cave
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

jajic píše:cave myslel asi můj odkaz nahoře stránky
no zrovna si ho pročítám opět důkladněji a nikde tam nevidim
"SVUJ MOTOR A PAK HNED POD NIM VÝMĚNU OLEJE" ;)
jinak až na HTHS (tim si moc jistej nejsem stejně jako tim obsahem esterů) je vše co jsem už napsal de facto "v souladu" s panem Černým ;)
btw. auto mam v podpisu, jen jsem neměl zaškrtnutý políčko "vždy připojit podpis" - moje blbost, uznávám, ale napsal jsem to do svýho dalšího příspěvku, takže mi absolutně uniká smysl týhle poznámky:
"akorat je od některych blbé že si píši o problému ale nenapíšou to nejduležitější své auto" ... :roll:
čekal jsem sice i vášnivější reakce, ale aspoň smysluplný a třeba od někoho se zkušenostma s timhle(a jemu podobnými) motory, jinak bych hledal odpověď spíš na oleje.cz - no nic, budu tam nejspíš lejt ten nejlevnější splňující normy (třeba Mogul) a měnit max. po těch 10 tkm a žádný štráchy, aby si to tu někdo nevykládal (ne)křesťansky (LOL) (LOL)
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

FandaTDI píše:
jajic píše:cave myslel asi můj odkaz nahoře stránky
no zrovna si ho pročítám opět důkladněji a nikde tam nevidim
"SVUJ MOTOR A PAK HNED POD NIM VÝMĚNU OLEJE" ;)
jinak až na HTHS (tim si moc jistej nejsem stejně jako tim obsahem esterů) je vše co jsem už napsal de facto "v souladu" s panem Černým ;)
btw. auto mam v podpisu, jen jsem neměl zaškrtnutý políčko "vždy připojit podpis" - moje blbost, uznávám, ale napsal jsem to do svýho dalšího příspěvku, takže mi absolutně uniká smysl týhle poznámky:
"akorat je od některych blbé že si píši o problému ale nenapíšou to nejduležitější své auto" ... :roll:
čekal jsem sice i vášnivější reakce, ale aspoň smysluplný a třeba od někoho se zkušenostma s timhle(a jemu podobnými) motory, jinak bych hledal odpověď spíš na oleje.cz - no nic, budu tam nejspíš lejt ten nejlevnější splňující normy (třeba Mogul) a měnit max. po těch 10 tkm a žádný štráchy, aby si to tu někdo nevykládal (ne)křesťansky (LOL) (LOL)
si prostě klasik v czech republic
-" no nic, budu tam nejspíš lejt ten nejlevnější splňující normy (třeba Mogul) a měnit max. po těch 10 tkm a žádný štráchy"
tak naco se ptáš a dotazuješ kdyš sis sám odpověděl jako to vyřešíš po svém a muj komentář si najdes někde v předu k tobe a smyšlením podobným majitelum vozu
cave přeje peknej den
Naposledy upravil(a) cavediver dne 11 bře 2011, 15:14, celkem upraveno 1 x.
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

cavediver píše: si prostě kalisk v czech republic
"Za prvý nevim, co to znamená a za druhý mě to uráží" (noteeth)
cavediver píše: tak naco se ptáš a dotazuješ kdyš sis sám odpověděl jako to vyřešíš po svém a muj komentář si najdes někde v předu k tobe a smyšlením podobným majitelum vozu
cave přeje peknej den
Jestli je pan Černý skutečně tvůj nadřízený, pak je mi ho upřímně líto :(
Jeho uvažování má aspoň hlavu a patu ;)
nevim s kym mě škatulkuješ, tvoje komentáře mě zajímaj čim dál tim vůbec (noteeth) a svoje třináct let starý auto už pomalu považuju za "ojetej krám", tak už nemam důvod mu dopřávat nic extra, tim spíš když si často připlácíš jen za značku, případně s dopravou, což chápe i pan Černý (viz. jeho zmínka o Mogulu ve zmiňovanym odkazu) ...
PS: jo a buď tý dobroty a piš prosimtě česky nebo raději vůbec ;)
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 11 bře 2011, 18:13, celkem upraveno 1 x.
pašíkombi AFN B597
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

FandaTDI píše:
cavediver píše: si prostě kalisk v czech republic
"Za prvý nevim, co to znamená a za druhý mě to uráží" (noteeth)
no možná tušim, o co se jedná(ovšem přepis do češtiny by byl asi malinko jinej) a to by se pak dalo brát i jako poklona, ale děkovat nebudu, nerad jsem spojovanej s jakoukoliv náboženskou, byť sebeslavnější, osobností. Pokud je to reakce na (ne)křesťanskej výklad, tak ne nejlepší, to totiž byla narážka na litanii, protože ve vašich končinách(kdeže to vlastně je? Už mlčim (rofl) ) se myslim užívá spíš ektenie ;)
cavediver píše: tak naco se ptáš a dotazuješ kdyš sis sám odpověděl jako to vyřešíš po svém a muj komentář si najdes někde v předu k tobe a smyšlením podobným majitelum vozu
cave přeje peknej den
Jestli je pan Černý skutečně tvůj nadřízený, pak je mi ho upřímně líto :(
Jeho uvažování má aspoň hlavu a patu ;)
nevim s kym mě škatulkuješ, tvoje komentáře mě zajímaj čim dál tim vůbec (noteeth) a svoje třináct let starý auto už pomalu považuju za "ojetej krám", tak už nemam důvod mu dopřávat nic extra, tim spíš když si často připlácíš jen za značku, případně s dopravou, což chápe i pan Černý (viz. jeho zmínka o Mogulu ve zmiňovanym odkazu) ...
PS: jo a buď tý dobroty a piš prosimtě česky nebo raději vůbec ;)
ja nemusim jsem cizinec a je mi tě jen lito si prostě czech nalij si do motoru treba ocet
cave
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“