Mondeo MK IV "Engine malfunction"
Napsal: 10 čer 2012, 14:29
Ahoj, pošlu sem přepis problému z Ford fóra, kde se nikdo s radou neozval. Vím, že na dálku to asi bude křišťálová koule, ale jsem bezradný...
Jedná se o 2,0TDCI 103kW, najeto 28 000km, v záruce, ale servis už taky nějak neví
"Mám problém, asi před týdnem se mi zničehonic v mírném stupání na šestku při rychlosti 110km/h rozsvítilo Engine malfunction a motor spadl do nouzáku. Po odstavení a asi 3 min čekání hláška zmizí a jede se dál. V servise diagnostika ukázala na spojitost s váhou vzduchu a tu v záruce vyměnili. Bohužel se to opakuje...
Nejčastěji k tomu dochází při mírné zátěži na IV, V, VI a ustálených otáčkách kolem 2000 rpm. Subjektivně na motoru nepozoruju změnu. Najeto 28 tkm. Nemáte někdo tip čím by to mohlo být? (Shodou okolností se to stalo po tom co jsem začal čerpat OMV Maxxmotion, ale tomu bych váhu nepřikládal).
EDIT: Tak po další návštěvě servisu jsem objednán na kontrolu kabeláže (svazku) od váhy do ŘJ. Prý občas bývá problém se solí v zimě. Technik je podle diagnostiky přesvědčený, že závada je v komunikací mezi váhou vzduchu a ŘJ.
Pokračování mého problému:
- výměna váhy vzduchu
- kontrola kabeláže od váhy do ŘJ (LP podběh)
Nic se nezměnilo, každou chvíli to padá do nouzáku a motor chytil jiný zvuk. Je to jako nakřáplý výfuk, jde to slyšet ze zadní části auta ale jen při jízdě, kupodivu i při brzdění motorem. Výfuk pochopitelně je OK. Navíc v prostoru motoru pořád jakoby bzučel nějaký elektromotorek (myslel jsem si, že běží ventilátor, ale ten to není). Mám podezření na přicpaný DPF, ale to by zase diagnostika měla odhalit...
V servise si zase myslí, že by to mohl být EGR, ale řeší jak ho objednat, protože co neukáže diagnostika, to objednat nejde...
Jsem už rozčarovaný, auto je už přes měsíc rozhašené, navíc mi to padlo i při předjíždění (vytočená III).
EDIT:
navíc po vypnutí motoru je slyšet z motorového prostoru asi 4x po sobě v rytmu jedné vteřiny jakoby přečerpávání/nasávání/odvzdušňování nějaké kapaliny".
Díky za každou radu.
Jedná se o 2,0TDCI 103kW, najeto 28 000km, v záruce, ale servis už taky nějak neví
"Mám problém, asi před týdnem se mi zničehonic v mírném stupání na šestku při rychlosti 110km/h rozsvítilo Engine malfunction a motor spadl do nouzáku. Po odstavení a asi 3 min čekání hláška zmizí a jede se dál. V servise diagnostika ukázala na spojitost s váhou vzduchu a tu v záruce vyměnili. Bohužel se to opakuje...
Nejčastěji k tomu dochází při mírné zátěži na IV, V, VI a ustálených otáčkách kolem 2000 rpm. Subjektivně na motoru nepozoruju změnu. Najeto 28 tkm. Nemáte někdo tip čím by to mohlo být? (Shodou okolností se to stalo po tom co jsem začal čerpat OMV Maxxmotion, ale tomu bych váhu nepřikládal).
EDIT: Tak po další návštěvě servisu jsem objednán na kontrolu kabeláže (svazku) od váhy do ŘJ. Prý občas bývá problém se solí v zimě. Technik je podle diagnostiky přesvědčený, že závada je v komunikací mezi váhou vzduchu a ŘJ.
Pokračování mého problému:
- výměna váhy vzduchu
- kontrola kabeláže od váhy do ŘJ (LP podběh)
Nic se nezměnilo, každou chvíli to padá do nouzáku a motor chytil jiný zvuk. Je to jako nakřáplý výfuk, jde to slyšet ze zadní části auta ale jen při jízdě, kupodivu i při brzdění motorem. Výfuk pochopitelně je OK. Navíc v prostoru motoru pořád jakoby bzučel nějaký elektromotorek (myslel jsem si, že běží ventilátor, ale ten to není). Mám podezření na přicpaný DPF, ale to by zase diagnostika měla odhalit...
V servise si zase myslí, že by to mohl být EGR, ale řeší jak ho objednat, protože co neukáže diagnostika, to objednat nejde...
Jsem už rozčarovaný, auto je už přes měsíc rozhašené, navíc mi to padlo i při předjíždění (vytočená III).
EDIT:
navíc po vypnutí motoru je slyšet z motorového prostoru asi 4x po sobě v rytmu jedné vteřiny jakoby přečerpávání/nasávání/odvzdušňování nějaké kapaliny".
Díky za každou radu.