Stránka 1 z 2

tlak oleje

Napsal: 13 čer 2012, 09:12
od hansdob
kolik má být tlak oleje u sharan 1,9 tdi 81kw AFN na volnoběh za teploty vody 85°C jsem naměřil na filtru 0,7 a při 2000ot/min 1,8 v esi troniku jsem nahledal že při 80°C při 2000ot/min má být 2,0 no když vezmu v potaz olej před výměnou a pískací turbo před smrtí tak by to mohlo být OK ??

Napsal: 13 čer 2012, 10:46
od Marek77
To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.

Napsal: 13 čer 2012, 11:00
od martinsidlo
No,to mám taky.V 3tis to dává 4,5.Je-li to studený,tlačí lehce k 7.Záleží ještě na oleji,já mám 10W-40 a hromadu km na hrbu.

Jěště ok

Napsal: 13 čer 2012, 17:29
od automechanik1
Kód motoru AFN
Zdvihový objem 1896 (cc)
Typ distribuce
Rozvodový řemen
Volnoběžné otáčky 825 - 910 (rpm)
Volnoběh (automatická převodovka) 795 - 910 (rpm)
Ventilová vůle
Hydraulika
Kompresní tlak
Normální 25 - 31 (bar)
Minimálně 19.0 (bar)
Diferenciální limit mezi válci < 5 (bar)
Tlak oleje 2.0 / 2000 (bar/rpm)
pokud je olej teplý je to vzdy mín nez za studena

Napsal: 13 čer 2012, 17:45
od hansdob
Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???

Napsal: 13 čer 2012, 17:47
od eazy20
myslim ze tdi ma cidlo tlaku na 0,9baru,ked to klesne na tu hodnotu tak blika kontrolka..odporucam pozriet saci kos,najlepsie dat novy,stoji asi 15eur..ked nepomoze tak pozriet cerpadlo oleja a loziska na klike

Napsal: 14 čer 2012, 06:09
od automechanik1
hansdob píše:
Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???

Napsal: 14 čer 2012, 06:09
od automechanik1
hansdob píše:
Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???
čím teplejší olej,tím je tlak nižší :roll: takže při dvou tisících dva bary,na volnobeh kolem jednoho.

Napsal: 14 čer 2012, 08:48
od Marek77
hansdob píše:
Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???
Pokud jsi psal, že na dvou tisících máš 1,8 Bar, tak podle mě dvakrát tolik je určitě méně než 5,4, že? :-) Dvakrát 1,8 rovná se 3,6, tedy aspoň u nás v Třebíči.

Minimální tlak při dvou tisících otáčkách je dva Bary (zatepla). To je minimum. Pokud je tlak pod touto hodnotou, řve čidlo. Takže já tvrdím, že by měl být minimálně tři Bary, i víc.

Napsal: 14 čer 2012, 08:57
od nogis
No vzhledem k tomu, že tlakoměr mám v autě od chvíle, kdy to mělo najeto nějakých 60tkm a při 2tis. ot. má ohřátý cca 2,1-2,7 podle okolností a naprosto stejné hodnoty se drží dodnes (cca 125tkm) s různými oleji (s mírným zlepšením při přechodu 5w30 -> 5w40), tak nechápu, kde berete ty šílený tlaky.

Napsal: 14 čer 2012, 09:49
od Marek77
Já jsem to měřil asi třikrát za dobu, co mám auto. Redukční hodnota je u mě kolem 6,5-7 Bar. Výš tlak nejde nikdy (logicky).
Při oleji 80°C mám ve volnoběhu kolem 1,5 Bar, při dvou tisících 3-3,5 Bar a na čtyřech tisících přes 5 Bar. Motor AFN, cca 300.000 km.

Tlak oleje neroste lineárně - zpočátku je nárůst rychlejší, ve vyšších otáčkách narůstá již pozvolněji.


Pamatuju, když jsem odladil motor na Ladě a podložil pružinu v redukčním ventilu olejové pumpy - na volnoběh tři kila, při 3000 otáčkách 4-5 - 5 kilo, v pěti tisících redukovalo na sedmi kilech (samozřejmě na minerálu). Motor šel jako pěna - ani klep (do téměř osmi tisích otáček).

Napsal: 14 čer 2012, 11:23
od martinsidlo
Já tam mám tlakoměr z Lady,tlaky jsou dost orientační,není pořádná stupnice a není cejchovaný zkušebnou.Asi tak.

Napsal: 14 čer 2012, 11:59
od Marek77
Tlakoměr z Lady mi ukazoval naprosto přesně. Měl jsem jak čidlo, tak i budík překontrolované na kompresoru - existuje na to tabulka (je to odporové čidlo NTC, podobně jako snímač teploty motoru třeba). Musí se dodržet svislá poloha budíku, jinak kecá. Ale mně ukazoval přesně.

Napsal: 14 čer 2012, 15:03
od martinsidlo
To máš svatou pravdu ale na stupnici je 0,4,8. Vše mezi tím odhaduješ.Já ho mám jen kvůli náhlému úbytku za provozu( turbo,tlaková trubka,).

Napsal: 14 čer 2012, 15:40
od Marek77
Ta stupnice je lineární, to se dá poměrně přesně odečítat. Nebo si sundej rámeček se sklíčkem a dodělej si tam čárky fixou :-).