Stránka 1 z 1

odlehčený setrvačník

Napsal: 14 srp 2012, 23:32
od fakieVW
Ahoj chci odlehčit setrvačník a nechat jej vyvážit. Je to na motor 1.8 Turbo. Člověk,který staví motory pro závody a dělá tyto věci mi nedoporučuje ten setrvák moc odlehčovat z důvodu,že by se mohl klikovka rozkmitávat a pak odejít ložiska. Jaké s tím máte zkušenosti. Ten seriový setrvák bych chtěl odlechčit co to pujde samozřejmě ne na ukor životnosti. Vím,že lepší je to vyvážit dokupy s klikou,ale celý motor kuchat nebudu tak berte v potaz variantu,že by se vyvážil setrvák sám.

Zde je setrvák,který má ještě méně než pújde odlehčit ten seriový.
http://www.sportracingparts.cz/sportrac ... 1-8T-00-05

Podle mě to nemůže udělat přece nějakou paseku. Díky za odpovědi

Napsal: 15 srp 2012, 09:00
od Vici
vůbec bych to neřešil, na cestu je to nesmysl. pouze tak na závody, jestli vůbec

Napsal: 15 srp 2012, 09:37
od Marek77
Odlehčený setrvačník způsobí rychlejší akceleraci motoru. Ovšem vhodné je to pouze pro roviny, do kopců je to naopak na škodu, tam díky absenci setrvačné hmoty motor ztrácí.
Navíc hrozí, že díky odlehčení setrvačníku nebude motor ochoten držet volnoběh, případně velmi nepravidelně (což poškozuje kliku v uložení a rozvody). Pak hrozí nutnost elektronicky zvýšit volnoběžné otáčky (mnohdy až nad 1500 rpm).

Nedělal bych to.

Napsal: 15 srp 2012, 09:42
od stevocz
na jednej honde mam odlahceny zotrvak asi 3 roky. volnobeh drzi normalne. zrychluje dobre. ale ked ides dlhu trasu tak sa stale musis hrat s plynom lebo rychlost tak dobre nedrzi ako ked bol povodny zotrvak

ak mas zortvak dobre vyvazeny a chod motora bude pravidelny tak sa nema co mu stat

Napsal: 15 srp 2012, 09:47
od Marek77
Já jsem několikrát odebíral setrvačník na starších vozech - škodovky, žigulíky a podobně. Vždycky jsme museli nastavovat vyšší volnoběh. Nevím - možná to moderní elektronika uřídí, ale tohle je mechanika, takže tomu moc nevěřím.

Napsal: 15 srp 2012, 12:24
od Vici
já měl Favorita, motor 1490ccm... jelo to pěkně... moc pěkně. zkusil jsem dát tak nějak rozumně odlehčený setrvák, a hned šel zas ven.
jak píše Marek, do kopce to ztrácí, motor neměl problém, ale jak jsem řadil nahoru, a řadit umím rychle, tak s odlehčeným setrvákem otáčky tak stejně mezi tím spadly, čili další kvalt se už tak dobře nechytil - akorát zpomalovalo - proti jízdě s normálním setrvákem
Prostě setrvačník je setrvačník a potřeba je

1,8T není žádný zázrak, tak bych mu setrvačník nechal takový jaký vymysleli soudruzi ve škodovce

Odlehčený leda tak na závody, ale naopravdovou závodničku se závodní převodovkou atd, tam to smysl má, na cestu dle mně fakt ne

volnoběh jsem měl vyšší kvůli vačce , tam mi to "nevadilo"

Napsal: 15 srp 2012, 12:31
od gabo00000
nema to vobec zmysel ale ked to chces robit silou mocou tak urcite rozober motor a nechaj to vyvazit ako celok....tak mas istotu ze sa nic nerozbije

Napsal: 23 srp 2012, 21:55
od supermuf0090
smysl to má , ale nic se nemá přehánět , ale souhlasím s tebou , že je důležité setrvák vyvážit s klikou jako celek , na starý škodovce jsem měl odledčenej setrvák i řemenici , vše jako celek vyvážené ale odlehčené podle fabrických výkresů , žádný extrém ,s otáčkami žádný problém nebyl , akorát se trochu hádal na volnoběh , ale to měla za následek ostrá vačka
gabo00000 píše:nema to vobec zmysel ale ked to chces robit silou mocou tak urcite rozober motor a nechaj to vyvazit ako celok....tak mas istotu ze sa nic nerozbije

Re: odlehčený setrvačník

Napsal: 29 led 2025, 20:04
od madmax1200
Dovolím si oživit toto téma .Budu měnit motor za silnější .Jedná se o stary naftový Fiat .Motor Sofim Iveco .Jediné co musím zachovat z původního je setrvačnik .Ten je ale o 4kg lehčí (17,1kg) o proti původnímu 21.1 kg.Co mi v reálu hrozí ?Děkuji