úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,nápady

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,nápady

Příspěvek od xkain »

Zima se blíží, tak zakládám téma s tipama na vylepšení vytápění tdi a pod..
Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce...
Jedna z věcí, které mne nedávno napadla je, že chladič oleje je tedy u mne napojenej paralelně na topný okruh. Což mne vede k myšlence, že se část vody v malém okruhu ryvhleji ohřívá a termostat pouští teplou vodu do chladiče dřív, než by bylo nutné. Napadlo mne to přepojit seriově s topením, aby voda šla nejdříve do topení a pak do výměníku -voda olej- termostat a dál dle potřeby a teploty... takto jsem to měl kdysy dodo na bmw e30 s oturbenou M10 a neměl jsem problém s teplotou oleje ani vody, dokonce se mi zdálo, že se teploty daleko lépe udržují konstantní.. ovšem je taky pravda, že ze serie tam tento výměník nebyl..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Škoda, že dneska není doba žaluzií a ani se tam nevejdou, když už se konečně TDI ohřeje, pomalu nepotřebuje v zimě chlazení, zapakovat chladič, aby po otevření termostatu nedostala kapalina facku od "zmrzlého "chladiče by bylo jistě znát..
nepropadat panice...
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

Stím souhlasím.. také praktikuju a zakrývám také část intercoleru - mám jej totiž v předu v nárazníku
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,ná

Příspěvek od Marek77 »

xkain píše: Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce....
No já nevím, ale kompletní funkční bufík ze Sharana lze na Aukru koupit kolem tří tisíc - za poslední rok jsem tak koupil dva. A nic lepšího neexistuje. A proč na pár měsíců v roce? Já jezdím s bufíkem celoročně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

ja mam nejaku spiralu v kureni a funguje to aj ako pridavny ohrev motora myslim ze je este pred radiatorom lebo hned po nastartovani ide teply vzduch a motor sa ohreje vazne rychlo
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5014
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Zapojit přihřívání vody na svůj vypínač a je vystaráno.Já už to konečně po 12 letech propojil a už teď je to hodně znát.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
x.gon
Přispěvovatel
Příspěvky: 379
Registrován: 17 led 2011, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno Venkov

Příspěvek od x.gon »

na to vyhřívání vody se taky chystám .. jen není čas
Multivan T5, 2.5tdi 128kw
Octa 2 FL 1.9TDI 77KW
Honda Hornet 600
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Doma zmačknu, vidím že v autě 3 stupně ! Značku po druhé a za chvilku v autě 22 a motor 80! No nestojí to za to? :)
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

martinsidlo píše:Zapojit přihřívání vody na svůj vypínač a je vystaráno.Já už to konečně po 12 letech propojil a už teď je to hodně znát.
To jsem udělal už taky, sehnal jsem si přírubu, zapojil tedy jen na 2 žhavičky a je to dobrá věc ( na 3 mi to pálilo 70 A pojistku )
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,ná

Příspěvek od xkain »

Marek77 píše:
xkain píše: Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce....
No já nevím, ale kompletní funkční bufík ze Sharana lze na Aukru koupit kolem tří tisíc - za poslední rok jsem tak koupil dva. A nic lepšího neexistuje. A proč na pár měsíců v roce? Já jezdím s bufíkem celoročně.
To možná jo, jenže, bylo by potřeba přikoupit palivové čerpadlo + vpdní čerpadlo, což je dohromady kolem 4000,- nebo nevím, jestli máš nějakej tip, kde sehnat nějakej zajímavej analog komplet za dobré peníze, asi bych si ho taky do auta dal...
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

jurki888 píše:ja mam nejaku spiralu v kureni a funguje to aj ako pridavny ohrev motora myslim ze je este pred radiatorom lebo hned po nastartovani ide teply vzduch a motor sa ohreje vazne rychlo
O tom jsem již slyšel, montovalo se to tuším do fábií a oct2 a má to tuším označení ptc, ale ještě jsem to v ruce neměl, ale už jsem také přemýšlel něco takového dodělat
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

Jen ještě přidám další můj dodo postřech, před minulou zimou jsem si objednal sadu pro vyhřívání sedadel, bral jsem 2 balení pro předdní sedadla - jsou to klasicky dělené dečky, jako u originál vyhřívání které se lepí pod potah sedadel, s kabeláží a vším to vyšlo cca na 2500,- teplo na záda rychle odběr obouch sedadel při plném výkonu nepřekropčí 10A, na sedadlech není znát, že by byli méně pohodlné, a na pohled a omak se sedačka nezmění, takže doporučuju
Dozbec
Přispěvovatel
Příspěvky: 860
Registrován: 25 bře 2008, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dozbec »

a nebo si ty tři žhavky na vodu připojit na relátko na automatiku přes vrtnou tepelnou pojistku a je klid odpadá problém s vypnutím vypínače na ruční ovládání :D
Octavia combi 2FL 2.0TDI 103Kw
Fabia Greenline 1.2TDI
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

Dozbec píše:a nebo si ty tři žhavky na vodu připojit na relátko na automatiku přes vrtnou tepelnou pojistku a je klid odpadá problém s vypnutím vypínače na ruční ovládání :D
Taky varianta a myslím, že rozhodně ne špatná a určitě někoho zaujme. Já to mám na vypínač přez relátko kdy spínací proud beru z 15tky ( kdyby náhodou). Mám to tak proto, že když jedu zrovna jen na nákup a nejedu delší trasu, tak stejně neohřeju ani motor, tak je to dle mého zbytečná sopotřea na energii. ale proto jsem zakládal tuto diskuzi, aby každý mohl přispět svím názorem, nebo odzkoušenou variantou...
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

Nebo ty jsi myslel připojit tu pojistku na samodržící relé, kdy by po hřátí na danou teplotu pojistka vypnula relé a znovu se relé nespustilo... nemít tam vypínač jen tlačítko... taky příjemná věc:o)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“