úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,nápady
Moderátoři: šulda, Moderátoři
úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,nápady
Zima se blíží, tak zakládám téma s tipama na vylepšení vytápění tdi a pod..
Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce...
Jedna z věcí, které mne nedávno napadla je, že chladič oleje je tedy u mne napojenej paralelně na topný okruh. Což mne vede k myšlence, že se část vody v malém okruhu ryvhleji ohřívá a termostat pouští teplou vodu do chladiče dřív, než by bylo nutné. Napadlo mne to přepojit seriově s topením, aby voda šla nejdříve do topení a pak do výměníku -voda olej- termostat a dál dle potřeby a teploty... takto jsem to měl kdysy dodo na bmw e30 s oturbenou M10 a neměl jsem problém s teplotou oleje ani vody, dokonce se mi zdálo, že se teploty daleko lépe udržují konstantní.. ovšem je taky pravda, že ze serie tam tento výměník nebyl..
Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce...
Jedna z věcí, které mne nedávno napadla je, že chladič oleje je tedy u mne napojenej paralelně na topný okruh. Což mne vede k myšlence, že se část vody v malém okruhu ryvhleji ohřívá a termostat pouští teplou vodu do chladiče dřív, než by bylo nutné. Napadlo mne to přepojit seriově s topením, aby voda šla nejdříve do topení a pak do výměníku -voda olej- termostat a dál dle potřeby a teploty... takto jsem to měl kdysy dodo na bmw e30 s oturbenou M10 a neměl jsem problém s teplotou oleje ani vody, dokonce se mi zdálo, že se teploty daleko lépe udržují konstantní.. ovšem je taky pravda, že ze serie tam tento výměník nebyl..
Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,ná
No já nevím, ale kompletní funkční bufík ze Sharana lze na Aukru koupit kolem tří tisíc - za poslední rok jsem tak koupil dva. A nic lepšího neexistuje. A proč na pár měsíců v roce? Já jezdím s bufíkem celoročně.xkain píše: Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ja mam nejaku spiralu v kureni a funguje to aj ako pridavny ohrev motora myslim ze je este pred radiatorom lebo hned po nastartovani ide teply vzduch a motor sa ohreje vazne rychlo
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON 

- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5014
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Doma zmačknu, vidím že v autě 3 stupně ! Značku po druhé a za chvilku v autě 22 a motor 80! No nestojí to za to? 

OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.

T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,ná
To možná jo, jenže, bylo by potřeba přikoupit palivové čerpadlo + vpdní čerpadlo, což je dohromady kolem 4000,- nebo nevím, jestli máš nějakej tip, kde sehnat nějakej zajímavej analog komplet za dobré peníze, asi bych si ho taky do auta dal...Marek77 píše:No já nevím, ale kompletní funkční bufík ze Sharana lze na Aukru koupit kolem tří tisíc - za poslední rok jsem tak koupil dva. A nic lepšího neexistuje. A proč na pár měsíců v roce? Já jezdím s bufíkem celoročně.xkain píše: Bufíka by chtěl asi každej, ale zase dávat 10000 do starého auta kvůli pár měsícům v roce se asi nikomu nechce....
O tom jsem již slyšel, montovalo se to tuším do fábií a oct2 a má to tuším označení ptc, ale ještě jsem to v ruce neměl, ale už jsem také přemýšlel něco takového dodělatjurki888 píše:ja mam nejaku spiralu v kureni a funguje to aj ako pridavny ohrev motora myslim ze je este pred radiatorom lebo hned po nastartovani ide teply vzduch a motor sa ohreje vazne rychlo
Jen ještě přidám další můj dodo postřech, před minulou zimou jsem si objednal sadu pro vyhřívání sedadel, bral jsem 2 balení pro předdní sedadla - jsou to klasicky dělené dečky, jako u originál vyhřívání které se lepí pod potah sedadel, s kabeláží a vším to vyšlo cca na 2500,- teplo na záda rychle odběr obouch sedadel při plném výkonu nepřekropčí 10A, na sedadlech není znát, že by byli méně pohodlné, a na pohled a omak se sedačka nezmění, takže doporučuju
Taky varianta a myslím, že rozhodně ne špatná a určitě někoho zaujme. Já to mám na vypínač přez relátko kdy spínací proud beru z 15tky ( kdyby náhodou). Mám to tak proto, že když jedu zrovna jen na nákup a nejedu delší trasu, tak stejně neohřeju ani motor, tak je to dle mého zbytečná sopotřea na energii. ale proto jsem zakládal tuto diskuzi, aby každý mohl přispět svím názorem, nebo odzkoušenou variantou...Dozbec píše:a nebo si ty tři žhavky na vodu připojit na relátko na automatiku přes vrtnou tepelnou pojistku a je klid odpadá problém s vypnutím vypínače na ruční ovládání