jaka je spotřeba škody fábie?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

jaka je spotřeba škody fábie?

Příspěvek od adi »

Ahoj,chtěl bych si po zimě koupit nějaký jiný auto do práce.Mám ted Renaulta Megane 1.4 rv 1996 a ten se začíná sypat,zimu ještě vydrží a pak pujde do vecnych lovist.Premyslim jaky dalsi auto zvolit - chtel bych neco obycejnyho co je docela spolehlivy do cca 30-40 000kč.Napada me Skoda fabia 1.4i 50 kw,kolik ma spotrebu zhruba?Jinak do prace to mam 14 km,tak si myslim ze je nesmysl kupovat na tak malou vzdalenost naftaka.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Nová Role

Příspěvek od p.s. »

reálně se budeš pohybovat mezi 7 až 8L na 100km ;)
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Uživatelský avatar
Stifko
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 15 srp 2012, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Stifko »

1.4 Mpi jezdí od 6-11litrů,podle stylu jizdy.Svez se ve více autech s tímhle motorem,už jsem se setkal s tím že auto bylo hodně utahané kvůli velkým kolům a ani po přezutí moc nejelo a muselo se hodně vytáčet,tudíž ta spotřeba
Suzuki Burgman 650 40,5kW 2003
VW Multivan T5 2.5TDi 128kW 4-Motion 2008
Škoda Octavia Combi 1.9TDi 81kW 2003
Škoda Yeti 1.2TSi 77kW 2012
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

tenhle motor bych nebral... žere a nejede to.. já bych šel bud do sdi a nebo do nějakeho maleho objemu.. no i když u fabky ty třihrnky žadna vyhra teda..
polo 1.4tdi AMF
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Byl bych rád, kdyby se někdo k tomuto motoru rozepsal.
Jak je to se spolehlivostí, na co trpí a popřípadě po čem jít při koupi?
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

Relativne vyssia spotreba tohoto motora je vykupena zase urcite vyssou spolahlivostou a aj zivotnostou. Pokial viem tak konstrukcne vychadza zo skody130, favorit, felicia. Rozvod OHV (celozivotna retaz, doslova, meni sa len ked lezie majitelovy na nervy) motor ma asi len tri moderne prvky katalizator, vstrekovanie a elektronicke zapalovanie. Myslim, ze v porovnani s HTP je spolahlivost a zivotnost o par levelov vyssie. Holt stara konstrukcia nepostihnuta virusom downsizingu.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

dibarbora píše:Relativne vyssia spotreba tohoto motora je vykupena zase urcite vyssou spolahlivostou a aj zivotnostou. Pokial viem tak konstrukcne vychadza zo skody130, favorit, felicia. Rozvod OHV (celozivotna retaz, doslova, meni sa len ked lezie majitelovy na nervy) motor ma asi len tri moderne prvky katalizator, vstrekovanie a elektronicke zapalovanie. Myslim, ze v porovnani s HTP je spolahlivost a zivotnost o par levelov vyssie. Holt stara konstrukcia nepostihnuta virusom downsizingu.
prave proto bych ten motor chtel,jednak se clovek nemusi starat o rozvodovy remen,coz je vetsinou dalsi investice,kdyz clovek auto koupi.a hlavne ten motor je jeste docela primitivni.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

ja myslim že ta investice by se ti vratila docela rychle při dnešni ceně benzinu.. a při tvem najezdu by ses o to nemusel starat pomalu do konce životnosti řemenu,.. primitivni to je.. ale bezproblemovy teda neni... jednu mame doma a jednu ma znama.. jebou obě dvě.. furt nějaky problem.. ale tak aspon se nenudime :)
polo 1.4tdi AMF
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ten řetěz ti odejde taky jak u favorita a rozhodí rozvody,

je lepší je hned udělat,

před koupí si změř tlaky at nekoupíš lenocha ve kterým se neměnil olej!!!!!!

rozmontuj sací potřubí, vyčisti vylešti, vylešti i kanály v hlavě, vyčisti klapku, postartuj s otočenou vstřikovací lištou a podívej se zda práší,
udělej základní nastavení, sprejem vyčisti map, dej pořádné svíčky platinové, udělej veškerý servis a pak ti bude auto sloužit i s malou spotřebou + cimbu 5 až 7,

pokud bude všechno zadrbané, klapka 15 na voknoběh, nic neudržované, komprese 7 tak spotřeba bude kolem desíti

;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No já tedy nevím, ale my jsme měli motorizaci AZE (1,4 MPi/44kW) od nova, měla široké boty 185 mm a plně naložená jezdila dálky za šest litrů úplně hravě a nemusel jsem se nijak snažit. Já si naopak myslím, že to byly motory mimořádně úsporné a úspornější benzinový motor ve Fabii I není.

Spolehlivost je dána stářím - je to osvědčený motor OHV s třikrát uloženou klikou, který se montoval již v roce 1964 coby Š1000MB. Nebyl s tím žádný mechanický problém. Každých 100-120.000 km výměna rozvodového řetězu, jinak to jelo bez problému. Dá se zjednodušeně říct, že z hlediska údržby a servisu je to motor srovnatelný s Felicií 1,3 (s výjimkou seřizování ventilů, ty jsou na Fabii hydraulicky vymezované, čili bez údržby).

Já, pokud bych chtěl jedničkovou Fabii v benzinu, bych naopak volil právě tuto motorizaci - 1,4 MPi buď 44, lépe však 50kW. Zlaté motory.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já osobně bych samozřejmě šel jen do 5O kW a ty široké boty ani omylem,

to moje sdi mělo jen 175 zimáky

jak jsem dal 165 letní tak si vydechlo, je to poznat,
navíc když jsouh hodně vyjeté podélné koleje to nabloudíš kiloetrů
:roll:
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Po vlastni zkusenosti bych na benzin urcite daval mensi kola (na slabsi motory urcite), aby rychleji nabihalli otacky a i moment. Maximalne tu velikost kterou pise vyrobce. Ja jsem mel letni 185/60 R15, koupil jsem novy 185/65 R15 a hned to bylo "linejsi". Zmenila se mi rychlost podle radaru o 5km/h (nyni ukazoval tachometr stejne jako radary) auto bylo Renault Megane 99, 79kW 16V
Ashley
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 19 zář 2008, 21:41
Odpovědi: 0
Bydliště: nr

Příspěvek od Ashley »

Na 1.4 50kw nalietane okolo 120 000, model 2000. Motor okrem udrzby ziaden servis nepotreboval.
Ostatne veci: vymena el. stahovania okien na prednych dverach, zhnite kable pod baterkou (zberala sa tam voda), predne loziska, komplet brzdy za tu dobu menene 1x.
Spotreba mimo mesta sa da aj okolo 6 s lahkou nouhou. V meste za studena zere viac - do 9. Ako presuvadlo z A do B bodu vyborne. Co sa tyka dynamiky tragedia. Felda 1,3 isla omnoho lepsie, aj ked prihliadnem na vahu.
FI MPi (ame)
FIII HTP (cgpb)
O3 TSI (dada)
cipisek32
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 11 srp 2007, 17:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od cipisek32 »

No tak napíšu i já něco . 1,4 50KW AQW EU4 . najeto 90000KM Problém ? jen uložení stabilizátoru cca 120Kč . Po čipu cimbu jede dobře a ani před tím zas tak líný to nebylo . Po dálnici 110- 120 Km cca 6 l/100km plně naloženo ( 4 Lidi a plný kufr na dovolenou) . Nemá ještě agr ventil , takže když jsem chtěl vyčistit klapku po 60000Km byla čistá .
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně ta čtyřiačtyřicítka chodila jak pilka - s Feliciemi jsem normálně zametal.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“