Octavia 81 kW studené starty s kouřem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kasy
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 11:34

Octavia 81 kW studené starty s kouřem

Příspěvek od kasy »

Zdravím. Moje Octavia 81kW má problém. Při studeném startu kouří. Tedy když je v klidu delší dobu, např. přes noc. Když se motor zahřeje, je vše v pořádku a další starty přes den jsou bez kouře, i když motor stačí vychladnout. A aby to nebylo tak jednoduché, někdy si vzpomene a ranní start je normální, t.j. bez kouře. Ale to se stává zřídka.
Někdy na začátku roku jsem natankoval onen "sajrajt", kterým nás výrobce obšťastnil místo nafty, tedy alespoň si to myslím (řešilo se to v televizi). A od té doby začaly tyhle problémy.
Vyměnili jsme vstřikovací trysky (mimochodem za Fratelli Bosio S 520 a jsou skvělé, jezdím za 4,5 litru), žhavicí svíčky a čídlo teploměru. To kouření ale nebyl důvod pro výměnu, trysky už to potřebovaly (auto má najeto 270 tis.), žhaviče také a teploměr také zlobil.
Tak to je moje story. Zatím to moc neřeším, motor má výkon, malou spotřebu, chytá na "ťuknutí". Ale přece jen bych to rád dal do pořádku. Proto tento dotaz. Kdyby někdo věděl, v čem je zakopaný pes, moc prosím o radu. :)
Octavia SLX 1,9TDi 81kW r.v.1999
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12

Příspěvek od jmarek »

Mám stejný motor a stejný problém. Auto jede dobře, spotřeba dobrá.
Ale studené starty kouří hodně. Málokdy se stane že by to nezakouřilo.
Žhaviče jsou dobré (testováno).

Poradil by někdo?
lp
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 07:51
Bydliště: prostějov

Příspěvek od lp »

Podle mě je to netěsnost v palivovém systému(někde je bublina).V létě jsem měnil habičky a nedotáhl jsem 1 u filtru a to samý co popisujete.
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

lp píše:Podle mě je to netěsnost v palivovém systému(někde je bublina).V létě jsem měnil habičky a nedotáhl jsem 1 u filtru a to samý co popisujete.
Riešim ten istý problém, už dlhšie. Prestal som to riešiť, auto raz štartuje dobre inokedy horšie. Skontroloval som už všetko a nakoniec je netesnosť si v čerpadle. Neriešim to lebo už ma to ničilo stale nad tým premýšlať. Raz za 3 roky vymením štartér a hotovo, je to určite lacnejšie ako dávať čerpadlo na repas. Toť moj postreh.
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5023
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Taky startuji s kouřem.Kouřím Startky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Odpovědi: 0
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

u mna to iste, bublinky nemam, menil som palivak, termo ventil a aj hadicky od filtra k ceradlu, u mna to vyzera na netesnost na cerpadle, niekedy chyti na druhu otocku rano pekne, inokedy na tretiu trosku sa zatrase motor a uz je ok, olej nezere, tlaky za studena 30 30 30.5 30.5 , bublinka po zhasnuti zostava v hadicke, motor 81kw ahf
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Odpovědi: 0
Registrován: 09 led 2012, 19:15

Příspěvek od pavelexc »

řešil jsem to taky,sehnal jsem čerpadlo malo jete a auto chytá na brnk bez dymu hlavně kolem 0 až +5 to dělalo psi kusy,ted pohoda :)
lp
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 07:51
Bydliště: prostějov

Příspěvek od lp »

V hadičce před čerpadlem na vstupu musí být při chodu hadička plná nafty pokud tam putují bublinky tak mi to kouřilo.Teď po utěsnění nemám ani po delším stání žádnou bublinu v hadičce a nekouří a startuje na drc AFN.
kasy
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 11:34

Příspěvek od kasy »

Díky všem za zkušenosti. Většinou se shodujete na tom, že chyba bude v čerpadle, což je ta nejhorší varianta. Asi to tak bude, i když - proč si to zakouří jen ráno při prvním startu a pak je to v pořádku? Nějak mi to hlava nebere, ale na druhou stranu, z toho, co já nevím o čerpadle, by se dala napsat pěkně tlustá kniha. :) Zatím řešení odkládám a ještě jednou díky.
Octavia SLX 1,9TDi 81kW r.v.1999
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12

Příspěvek od jmarek »

Podle toho co tu píšou si myslím že nemusí být chyba v čerpadle. Podle mě se nějakou netěsností na palivovém vedení (někde okolo hadiček) natáhne vzduch a zůstává v hadičce před čerpadlem. Při ranním (prvním) startu se tento vzduch natáhne do čerpadla a potom jde do motoru moc chudá směs. Hodně vzduchu a málo nafty. Tím pádem kouř. Pokud je moje teorie špatná tak mě ji prosím vyvraťre.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tvoje teorie je správná a je to to první, po čem jít..Málo nafty , hodně kouře.. :)
nepropadat panice...
kasy
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 11:34

Příspěvek od kasy »

Doposud jsem si myslel, že hodně nafty = hodně kouře. Ale nechme to být, není to můj případ. Auto chytá perfektně, na ťuknutí, jak jsem se zmínil a motor jde pravidelně, takže vzduchem v naftě to nebude. Jen to prostě kouří a přestane to až po zahřátí motoru. Další starty už jsou v pohodě. Ale to už se opakuju. :)
Octavia SLX 1,9TDi 81kW r.v.1999
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12

Příspěvek od jmarek »

Tak jsem zkusil dát před palivový filtr jednocestný ventil. Aby se vyřešil případný problém s bublinkami. Bohužel studené starty jsou stále s kouřem. Může to nasávat přímo čerpadlo?
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

pokud rano chytne ten motor hned na 4,tak nehledejte problem v padani nafty. Je spis treba prekontrolovat oteviraci tlaky a rozprach vstrikovacu,tlaky ve valcich a v prvni rade nastaveni rozvodu vcetne predvstriku. ;) kazda z tehle veci ma za nasledek studenej start s bilim kourem ;)
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12

Příspěvek od jmarek »

sniper-- píše:Je spis treba prekontrolovat oteviraci tlaky a rozprach vstrikovacu,tlaky ve valcich a v prvni rade nastaveni rozvodu vcetne predvstriku.
I u rotačky nastavení rozvodů?

Dnes jsme znouvu bádali. Motor poslední dobou špatně chytá. Hadička mezi filtrem a čerpadlem je skoro plná vzduchu. Čili jednocestný ventil šel ven (nepomohl).
Po nastartování bublina zmizí, ale neustále jdou bublinky z filtru do čerpadla. Jsou malé ale jde neustále jedna za druhou. Ani po 10min chodu motoru nepřestanou proudit bublinky.

Filtr je měněn za nový. Může se to zavzdušnovat vracečkou? Zkoušeli jsme odpojít přívod filtru, hadici dát do PET flašky plné nafty a bublinky jdou stále. Čili přívodem z nádrže to nebude.
Setkal jste se s tím někdo? Díky
Naposledy upravil(a) jmarek dne 17 úno 2013, 18:25, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“