Stránka 1 z 1

novy majitel Clio 2 dci - prosim o rady

Napsal: 22 lis 2012, 09:30
od tom4550
Zdravim,

koupili jsme do rodiny jako druhe auto pro manzelku na jezdeni do prace ojete clio 2 dci rv.2003 najeto poctivych 75 tisic.
kvuli levnejsimu provozu nez predchozi benzinak Fabie 1.4 mpi.

Bohuzel pri vyberu srdce zvitezilo nad rozumem, protoze az ted zacinam ve forech zjistovat potencionalni problemy, jejich reseni je velmi nakladne.

Zatim jsem objevil tyto zavady: netesni prevodovka kolem tesneni u palce razeni (pisu to spravne? )
skace radici paka - coz uz vim je silenblok prevodovky
zatuhla banka na regulaci turba - zvlastni nepada do nouzaku, ale myslim, ze neni problem rozhybat ji, pri te prilezitosti vycistit sani, EGR ventil- ten nejlepe bud zaslepit nebo lze omezit jeho funkci pres diag?
dale jde dost ztuha spojkovy pedal- nevim zatim proc.

tyto zavady si myslim nejsou nejak dramaticke, ovsem rad bych nejak overil zda neni problem s cerpadle , bohuzel Delphi, popripade se vstriky-ucpano sponama - jak se vsude pise.


diagnostika neukazuje zadne chyby.
dle dokumentace auto melo pravidelny servis

napada me jeste myslenka- predpokladam, nejsem nijak fundovany v oblasti motoru, ze do cerpadla jde nafta uz prefiltrovana pres palivovy filtr? jak je tedy mozne, ze se spony dostanou az do vstriku? nestalo by za to strcit do palivoveho filtru silny pernamentni magnet, ktery by spony zachytaval?

Dekuji moc za Vase reakce

Tom

Napsal: 22 lis 2012, 10:28
od Marek001
Podľa toho čo píšeš, mám pocit že tvoje obavy sú úplne zbytočné. Silentblok prevodovky vymeníš aj sám, ale keď sa prenášajú veľké rázy pri pridaní/ubratí plynu, tak bude v háji skôr spodný silentblok - osmička. Regulácia preplňovania na tomto motore je ešte obtoková, takže žiadne problémy s VGT ťa nečakajú. Načo chceš riešiť EGR? Dymí to? Neťahá? Tu už je EGR ovládaný el. aktuátorom, nie pneumaticky. Ale pokiaľ je nábeh plniaceho tlaku v norme a nehúli to, tak si ho ani nevšímaj. Netesnosť prevodovky pri radiacej tyči - tam to tečie skoro na každom Renaulte, nerieš pokiaľ ozaj nemáš pod autom kalužu. Tuhší chod spojkového pedála - ťažko povedať. Ale spojka je ovládaná lankom, takže ak si zvyknutý na VW group, môže sa ti zdať že ide vypínať trochu ťažšie, ale tiež si myslím že tu problém nie je. Najlepšie by bolo keby si sa odviezol na rovnakom aute, ale myslím že je to len zvyk (alebo v tvojom prípade nezvyk). Hlavne si uvedom že si kúpil 10-ročné auto, ktoré už nie je nové a nejakú tú chybičku má. Vymeň tie silentbloky a voz sa ďalej.
A k tým šponám - áno, dostanú sa do vstrekov keď je vysokotlaké čerpadlo v háji. Vstrekovanie v týchto motoroch patrí k problémovým. Ale ak ste robili diagnostiku a priebehy tlaku v raile sú v norme, tak sa neboj. Aby si lepšie spával, skúste pomerať prepady vstrekov, ale naozaj - netreba sa v tom vŕtať kým to ide. Hlavne meň načas naftový filter, najlepšie origo a dávaj pozor na to čo tam natankuješ. A keď budeš meniť ten naftový filter, tak ten starý vykuchaj. Ak ani v ňom nebudú zachytené žiadne špony, tak ti blahoželám - dobré auto si kúpil.

Napsal: 22 lis 2012, 10:54
od tom4550
Marek001 píše:Podľa toho čo píšeš, mám pocit že tvoje obavy sú úplne zbytočné. Silentblok prevodovky vymeníš aj sám, ale keď sa prenášajú veľké rázy pri pridaní/ubratí plynu, tak bude v háji skôr spodný silentblok - osmička. Regulácia preplňovania na tomto motore je ešte obtoková, takže žiadne problémy s VGT ťa nečakajú. Načo chceš riešiť EGR? Dymí to? Neťahá? Tu už je EGR ovládaný el. aktuátorom, nie pneumaticky. Ale pokiaľ je nábeh plniaceho tlaku v norme a nehúli to, tak si ho ani nevšímaj. Netesnosť prevodovky pri radiacej tyči - tam to tečie skoro na každom Renaulte, nerieš pokiaľ ozaj nemáš pod autom kalužu. Tuhší chod spojkového pedála - ťažko povedať. Ale spojka je ovládaná lankom, takže ak si zvyknutý na VW group, môže sa ti zdať že ide vypínať trochu ťažšie, ale tiež si myslím že tu problém nie je. Najlepšie by bolo keby si sa odviezol na rovnakom aute, ale myslím že je to len zvyk (alebo v tvojom prípade nezvyk). Hlavne si uvedom že si kúpil 10-ročné auto, ktoré už nie je nové a nejakú tú chybičku má. Vymeň tie silentbloky a voz sa ďalej.



A k tým šponám - áno, dostanú sa do vstrekov keď je vysokotlaké čerpadlo v háji. Vstrekovanie v týchto motoroch patrí k problémovým. Ale ak ste robili diagnostiku a priebehy tlaku v raile sú v norme, tak sa neboj. Aby si lepšie spával, skúste pomerať prepady vstrekov, ale naozaj - netreba sa v tom vŕtať kým to ide. Hlavne meň načas naftový filter, najlepšie origo a dávaj pozor na to čo tam natankuješ. A keď budeš meniť ten naftový filter, tak ten starý vykuchaj. Ak ani v ňom nebudú zachytené žiadne špony, tak ti blahoželám - dobré auto si kúpil.


diky za informace, co se vsak mereni prubehu tlaku to se nedelalo, bral jsem jen pamet zavad. egr jsem myslel z duvodu aby nesel do sani bordel z vyfuku.
ta regulace turba je zatuhla z jakeho duvodu?

nevis jak zmerit ty tlaky v railu? mam ddt2000 pres kkl resp. obd2

a co to reseni s magnetem? blbost?
diky

tom

Napsal: 23 lis 2012, 11:08
od roman1648
ty šponky jsou vždycky lesklé jakoby mosaz,bronz nebo něco takového ( aspoň co jsem viděl ), takže magnet asi nepomůže
jak psáno výše, palivák měnit častěji a brát "kvalitní" naftu + aditivvovat třeba VIF
víc s tím asi jako prevenci nanaděláš
jsou DCička který mají 200tis. a jezdí v pohodě, jiné se sorou už od 50tis.km... :o