1,3 JTD s DPF - přibývá olej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1,3 JTD s DPF - přibývá olej
Prosím o názor a zkušenosti s motorem 1,3JTD s DPF, zda se u někoho projevuje přibývání motorového oleje ? Vím, že regenerací DPF se motor. olej degraduje nespálenou naftou (ředí se), ale u mého auta mi přijde, že toho hladina oleje přibývá víc než je zdrávo. Používám 5W-40, výměna po 15tkm, najeto 95tkm, provedl jsem druhou výměnu oleje, u první byl olej nalit cca k horní rysce, před další výměnou byl cca o 5mm výše. Nyní jsem před 3tkm nalil cca 3-4 mm pod horní rysku, nyní je už na rysce. Byly změřeny přepady vstřiků, nezdá se, že by nějaký vstřik propouštěl. Přibývání oleje tedy přikládám na vrub regeneraci, podle počítadla regenerací je regenerace cca 1x za 1000 km, což mi nepřijde tak časté. Dal jsem dotaz ve Fiatu, zda není nějaká nová verze SW, která by event. řešila tento problém - prý není (třeba u 1,3 Suzuki 55 kW s DPF vysloveně nový SW řešil tento konkrétní jev při regeneraci.) Ve Fiatu vyslovili názor, že teče CR čerpadlo skrz hlavu do motoru. To už nedokářu posoudit, je možné, če by palivo z netěsného čerpadla šlo do motoru ?
Byl bych nerad, aby mi motor "zaklepal" z důvodu nekvalitního mazání. Předchozí 1,3 JTD bez DPF měla spotřebu oleje mezi výměnami cca 0,5 L, což mi přijde normální a v normě. Děkuji za reakce
Byl bych nerad, aby mi motor "zaklepal" z důvodu nekvalitního mazání. Předchozí 1,3 JTD bez DPF měla spotřebu oleje mezi výměnami cca 0,5 L, což mi přijde normální a v normě. Děkuji za reakce
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
s tim cerpadlem si myslim,ze asi tezko. jak vidim neni to vino s tema novejma motorama ato sme byl rozhodly na 90% ze pujdu do 1,3 MJTD nebo 1,6 MJTD asi jedine ten prvni 1,3 51 kw
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Ja som zobral nove bravo 1,9 MJTD 88kw a zatial v pohodesikin1987 píše:s tim cerpadlem si myslim,ze asi tezko. jak vidim neni to vino s tema novejma motorama ato sme byl rozhodly na 90% ze pujdu do 1,3 MJTD nebo 1,6 MJTD asi jedine ten prvni 1,3 51 kw
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
tak auto půjde ještě na vstřiky, v létě jsem se díval na korekce, už to přesně nepamatuji, ale nebyly úplně OK. Vzhledem ke spotřebě je podezření, že to může dělat i vstřik a nespálená nafta ve válci.
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
no nekecej:D tobe se teda dari . me se zacina GPcko a BRAVO 2 libitTorgan píše:Ja som zobral nove bravo 1,9 MJTD 88kw a zatial v pohodesikin1987 píše:s tim cerpadlem si myslim,ze asi tezko. jak vidim neni to vino s tema novejma motorama ato sme byl rozhodly na 90% ze pujdu do 1,3 MJTD nebo 1,6 MJTD asi jedine ten prvni 1,3 51 kw
ale musim to odsunout na pozdeji
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Tak 3 vsřiky KO
Po 95tkm mi přijde trochu brzo
Napovídala tomu i zvýšená spotřeba, v tahu občas zakolísání výkonu. DPF asi tedy na vině nebude
PS: pokud jsou vstřiky KO, co čerpadlo ? O tom nic neříkali ... Nemůže být problém i tam nebo tohle CR čerpadlo nemívá žádné zadírání apod ? Nerad bych, aby vstřiky po repasi šly za chvíli znovu do kytek ...


PS: pokud jsou vstřiky KO, co čerpadlo ? O tom nic neříkali ... Nemůže být problém i tam nebo tohle CR čerpadlo nemívá žádné zadírání apod ? Nerad bych, aby vstřiky po repasi šly za chvíli znovu do kytek ...
Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
ja nevim jak ty novejsi cerpadla ale u unijetu kdyz odchazi cerpadlo dela pilinky to rozmrda vstrik a ten prestane tesnit. me teda cerpadlo pousti fest videl sem ti pilinky v DRV x krat,protoze sem ho porad tahal ven acistil
takze doporucuji raci zrepasnout aj cerpadlo. vubec nevim jestli opravy tech multijetu jsou tak levne jako unijetu,ale na moje stoji oprava jednoho vstriku okolo 2500 a cerpadlo do 4 tis
takze doporucuji raci zrepasnout aj cerpadlo. vubec nevim jestli opravy tech multijetu jsou tak levne jako unijetu,ale na moje stoji oprava jednoho vstriku okolo 2500 a cerpadlo do 4 tis
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
repas vstřik. soustavy multijet - vyčištění
Tak mne čeká převzetí auta po repasi přidřeného čerpadla CP1 (2 elementy přidřené) a výměně vstřiků. Chtěl bych se dotázat, zda je bezpodmínečně nutné kompletní vyčištění palivové nádrže a vedení paliva - to servis neudělal. Pobere ty špony rozptýlené v palivové soustavě palivový filtr nebo z toho hrozí opětovné riziko poškození čerpadla/vstřiků ? Nerad bych celou akci za více jak 20 tisíc po pár desítkách tisíc km opakoval. Když čtu různé příspěvky,např. jak servis na dci vyměnil vstřiky se šponami a čerpadlo nechal původní, jímá mne hrůza 

Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
hrozi to znova protoze ty spony ten palivac protrhnou klidne. sponovat muze al aj podavacka to je ten problem.
ja sem tim odpalil 3 DRV ventily a ted uz an to prdim startuje to dobre akorat kolisa tlak dojedu to a budu si uz davat sakra bacha.
ja sem tim odpalil 3 DRV ventily a ted uz an to prdim startuje to dobre akorat kolisa tlak dojedu to a budu si uz davat sakra bacha.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Do 75 tkm jezdilo auto v D, najel jsem 15tkm, paliváč vyměněn. Mám trochu pocit, že už jsem to koupil s načatým čerpadlem, minulá 1,3 startovala na otočení, tohle docela dlouho točilo, než chytilo. Občas v tahu zakolísání výkonu a vyšší spotřeba, než bych čekal a pak hlavně to přibývání oleje. Olej jsem vyměnil hned po koupi, ale toho přibývání jsem si všiml opravdu až za čas. žádný kouř neb auto má DPF. Tankování jen u normálních čerpacích stanic, žádná garáž, JZD ... Ale to je dnes asi jedno, i u renomované pumpy občas nájemce koupí palivo z nějakých "levnějších zdrojů". Naftu jezdím od roku 92, samozřejmě že u komůrky toto nehrozilo, pravda nedával jsem žádná aditiva - už dávat budu
. Paliváč, pokud se totálně neucpe, tak by se protrhnout neměl, tedy raději častější výměna.Filtrační schopnosti jsou dle typu a výrobce 5-2 mikrony. Pokud ty špony filtrem prolezou, tak je celkem ta fitrace o ničem, protože v palivu se může vyskytovat celkem cokoli. Napadlo mne dát nějaký univerzální průhledný předfiltr a k němu magnet, zda něco pochytá. mám doporučení odpustit něco paliva do průhledné nadoby, pod dno magnet, zda se něco zachytí na dně
S životností vstřik. soustavy statisíce km bych nesouhlasil, výrobci se k tomu moc nevyjadřují (víme proč), snad jen jediný oficiálně uvádí, že vstřikovače po 50tkm již nevykazují úplně vyhovující parametry a při 100tkm doporučuje výměnu.
A minulé problémy TDCi s Delphi nebo obzvlášť DCi 1,5, kterých je přidřených mraky a na forech Renault každý píše, že bez aditiv do 100tkm 99% nepřežijí, s aditivy jen o trochu více (samozřejmě nelze paušalizovat, aby se neozval někdo kdo má 150tkm a stále dobrý
)

S životností vstřik. soustavy statisíce km bych nesouhlasil, výrobci se k tomu moc nevyjadřují (víme proč), snad jen jediný oficiálně uvádí, že vstřikovače po 50tkm již nevykazují úplně vyhovující parametry a při 100tkm doporučuje výměnu.
A minulé problémy TDCi s Delphi nebo obzvlášť DCi 1,5, kterých je přidřených mraky a na forech Renault každý píše, že bez aditiv do 100tkm 99% nepřežijí, s aditivy jen o trochu více (samozřejmě nelze paušalizovat, aby se neozval někdo kdo má 150tkm a stále dobrý

Peugeot 208 Allure 1,6 BlueHDi 2015
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
Citroen C5 Break HDi 100kW Exclusive, navi, jbl, afil 2005
Grande Punto 1,3JTD 66kW,6°,dualAC,B&M 2008 -out
Punto 1,9JTD 6AB,AC 63kW 2003 - out
ja mam 190 tis a zacina to odchazet jen diky protzenemu filtru a bordleu cose m tam lil,ale kamos ma 580 tis a sice mu to taky modre zahuli po startu,ale jezdi jak fik stale.
docela si me od toho motoru odradil:D kdyz vemu,ze v bazaru je auto se 130 tis a stocene treba z 250,tak to nevim co musi delat:D
a to je malej motor kdyz vemu 1,9tku tak bude mit vic
docela si me od toho motoru odradil:D kdyz vemu,ze v bazaru je auto se 130 tis a stocene treba z 250,tak to nevim co musi delat:D
a to je malej motor kdyz vemu 1,9tku tak bude mit vic
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
- Honza ITC
- Nesolidní prodejce
- Příspěvky: 49
- Registrován: 30 lis 2009, 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Nejlepší byl CR do 2. gen. Čím vyšší tlaky na railu, tím je holt všechno náchylnější na kvalitu nafty, atd. Sám mám na Lybře 440tis. km a na motoru kromě rozvodů a filtrů je vše původní, olej naleju při výměně na max a po 10tis.km když ho jdu měnit, je stále na max. Starty při -20 bezproblémů.Peta píše:Do 75 tkm jezdilo auto v D, najel jsem 15tkm, paliváč vyměněn. Mám trochu pocit, že už jsem to koupil s načatým čerpadlem, minulá 1,3 startovala na otočení, tohle docela dlouho točilo, než chytilo. Občas v tahu zakolísání výkonu a vyšší spotřeba, než bych čekal a pak hlavně to přibývání oleje. Olej jsem vyměnil hned po koupi, ale toho přibývání jsem si všiml opravdu až za čas. žádný kouř neb auto má DPF. Tankování jen u normálních čerpacích stanic, žádná garáž, JZD ... Ale to je dnes asi jedno, i u renomované pumpy občas nájemce koupí palivo z nějakých "levnějších zdrojů". Naftu jezdím od roku 92, samozřejmě že u komůrky toto nehrozilo, pravda nedával jsem žádná aditiva - už dávat budu. Paliváč, pokud se totálně neucpe, tak by se protrhnout neměl, tedy raději častější výměna.Filtrační schopnosti jsou dle typu a výrobce 5-2 mikrony. Pokud ty špony filtrem prolezou, tak je celkem ta fitrace o ničem, protože v palivu se může vyskytovat celkem cokoli. Napadlo mne dát nějaký univerzální průhledný předfiltr a k němu magnet, zda něco pochytá. mám doporučení odpustit něco paliva do průhledné nadoby, pod dno magnet, zda se něco zachytí na dně
S životností vstřik. soustavy statisíce km bych nesouhlasil, výrobci se k tomu moc nevyjadřují (víme proč), snad jen jediný oficiálně uvádí, že vstřikovače po 50tkm již nevykazují úplně vyhovující parametry a při 100tkm doporučuje výměnu.
A minulé problémy TDCi s Delphi nebo obzvlášť DCi 1,5, kterých je přidřených mraky a na forech Renault každý píše, že bez aditiv do 100tkm 99% nepřežijí, s aditivy jen o trochu více (samozřejmě nelze paušalizovat, aby se neozval někdo kdo má 150tkm a stále dobrý)