Stránka 1 z 1
Europecon zkušenosti s kombinovaným předehřevem
Napsal: 07 pro 2012, 12:54
od Mirek 1 Dusin
Dobrý den,
zajímaly by mě zkušenosti s jejich kombinovaným předehřevem
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/ohrev-pa ... iva-3.html
Případně zkušenosti s podobnou konstrukcí jiného výrobce, nebo domácí výrobou.
Předpokládám:
lepší spalování předehřáté směsi - nižší spotřeba nebo větší výkon
menší opotřebení čerpadla
lepší stary v zimě
Zástavba do mercedesu 123 300D:
řadové pístové čerpadlo mazané olejem z motoru, jednodáržový systém
provoz na bionaftu, směs RO a nafty
Máte to někdo v autě?
Funkce?
Spolehlivost?
Když to instaluju mezi hrubý a jemný filtr, nezachráním tím zamrzání hrubého (ale tam to tolik nepředpokládám) ale jemným poteče už přiohřátá nafta... za jak tak čerpadlem a trubkama ke vstřikům proteče těch 200ml co mám v jemným filtru? To bude doba kdy čerpadlo bude pracovat se studeným palivem..
Dík za nápady a případnou inspiraci.
Míra
Napsal: 07 pro 2012, 13:03
od mm
řadovka jezdí na olej suprově ted mám 220d jezdím bez uprava ráno sice volnoběh kolísal ale v klidu.... ten výměník odemně něchceš
Na tohle bych se vykašlal stejně musíš nastartovat a pokud jdeš do jednonádržkového systému v zimně nafta nebo bionafta v letě klidně 100% ro
Napsal: 07 pro 2012, 13:50
od Mirek 1 Dusin
O výměníku přemýšlim taky, ale asi půjdu do novýho, rozdíl ceny není tak dramatický abych šel do toho tvýho... Myslím že na 300D kterej žere 8-9ltr mi bude dokonce stačit i ten menší za 1500. Ale děkuju za nabídku i za názor
Napsal: 07 pro 2012, 15:09
od milda64
Na výměníku nešetřit. 20 desek a facet a co největší průtok.Pak jezdíš celou zimu.Stavbaeu 20 desek 1660kč.
Napsal: 07 pro 2012, 15:24
od peopleman
milda64 píše:Na výměníku nešetřit. 20 desek a facet a co největší průtok.Pak jezdíš celou zimu.Stavbaeu 20 desek 1660kč.
Myslíš stavbaeu.cz?Tam jsem to nenašel...
Napsal: 07 pro 2012, 15:45
od Mirek 1 Dusin
Máte konkrétně s tím dvacetideskovým nějaké vlastní zkušenosti? Jak je ta věc velká a nevadí jí provoz v autě?
milda64 píše:Na výměníku nešetřit. 20 desek a facet a co největší průtok.Pak jezdíš celou zimu.Stavbaeu 20 desek 1660kč.
Napsal: 07 pro 2012, 16:39
od radluk
Taky bych sel do deskoveho, ten kombi od Europeanu je akorat tahani penez, vzdyt tam neni poradna teplosmenna plocha, vodou to nemuze ohrat poradne a zhavicka zachvilu shori, kdyz bude porad v zaberu.
Napsal: 07 pro 2012, 16:43
od Mirek 1 Dusin
To jo, tyhle pochybnosti mám taky a proto se ptám:-). Deskový výměník ano. akorát jak vyřešit u jednonádržového systému, což vlastně ani moc systém neni tu chvíli než se ohřeje chladičovka.... Nechce se mi to trápit zbytečně, kdyby to šlo nějak vyřešit.
radluk píše:Taky bych sel do deskoveho, ten kombi od Europeanu je akorat tahani penez, vzdyt tam neni poradna teplosmenna plocha, vodou to nemuze ohrat poradne a zhavicka zachvilu shori, kdyz bude porad v zaberu.
Napsal: 07 pro 2012, 16:51
od radluk
Zase u deskoveho je problem, ze pokud se nebude jezdit na rostlinak pouze, tak treba ohrivat MERO, ci dokonce smesi MERO/Nafta je dost rizikove, ono tlacit do cerpadla palivo o teplote 65-70 °C kterou lze na vystupu deskoveho dosahnout (coz u toho smejdu z europeanu pochybuji) neni nic dobreho, hlavne klesne vykon na predehrate MERO/Naftu. Deskac jedine pri jizdach na RO.
Nekde je tady na foru vlakno, kde jsem daval vykresy na velice efektivni typ ohrivace a vyroba by nebyla ani slozita, kdo ma moznost soustruzeni, na dve zhavicky (24V), paradni teplosmenna plocha, termostatem ridit teplotu na vystupu na 40-45°C a neni co resit.
Napsal: 07 pro 2012, 17:26
od Mirek 1 Dusin
OK, to by se nějak vyfabrikovalo... mohl bys mi prosím ten výkres poslat? Kdyby byl zájem tak můžeme udělat i víc kusů.
To mi taky vrtá hlavou co říká čerpadlo když dostane naftu ohřátou na 70°C...
A dát na ten deskáč nějaký ventily (jak velká je to blbost?) a ty manuelně seřídit podle paliva na který se zrovna jezdí??
radluk píše:Zase u deskoveho je problem, ze pokud se nebude jezdit na rostlinak pouze, tak treba ohrivat MERO, ci dokonce smesi MERO/Nafta je dost rizikove, ono tlacit do cerpadla palivo o teplote 65-70 °C kterou lze na vystupu deskoveho dosahnout (coz u toho smejdu z europeanu pochybuji) neni nic dobreho, hlavne klesne vykon na predehrate MERO/Naftu. Deskac jedine pri jizdach na RO.
Nekde je tady na foru vlakno, kde jsem daval vykresy na velice efektivni typ ohrivace a vyroba by nebyla ani slozita, kdo ma moznost soustruzeni, na dve zhavicky (24V), paradni teplosmenna plocha, termostatem ridit teplotu na vystupu na 40-45°C a neni co resit.
Napsal: 07 pro 2012, 19:47
od mm
nevim jakou mas predstavu o cene je i hadicnikama....
Napsal: 07 pro 2012, 20:12
od radluk
Nakres musim pohledat, je to uz nejaky ten rok a je vyrobne nenarocny.
Jo, nafta o teplote 70 °C je na pridreni cerpadla, mozna ne u radoveho, ale takovy Lucas, ten by sel do pr.... Jelikoz NM stoji i tak za prd (kvalita nic moc dnes) a jeste to ohrivat, to si koleduje...
Napsal: 07 pro 2012, 20:22
od mm
ja s tim teda pribl nemam peugeot funguje porad i jine auta....
Napsal: 08 pro 2012, 12:18
od milda64
stavbaeu.cz -edilkamin je to na prvni stránce cca 20x11x8cm používám ho už ve třetím autě na vyfryt dvojnádrž facet převrtaná tryska u zpátečky obtok za olejovým filtrem při jízdě na naftu zpětným vetilem.Jezdím celou zimu bez problémů.
Napsal: 13 led 2013, 19:43
od Ales_BUS
radluk píše:Taky bych sel do deskoveho, ten kombi od Europeanu je akorat tahani penez, vzdyt tam neni poradna teplosmenna plocha, vodou to nemuze ohrat poradne a zhavicka zachvilu shori, kdyz bude porad v zaberu.
Používám ten kombi už 4 roky. Svíčky jsem ještě neměnil a prohřeje se to bez problémů a díky svíčkám velmi rychle. Okolo nuly mám ohřáto po cca 6-8 minutách na 70 stupňů. Teplosměnná plocha je dost velká (je tam labyrint) a při tak malém průtoku není problém s prohřátím. Mám dvounádrž 1.9TDI bez pomocného čerpadla a jezdím RO do -10 bez problémů. Pak přidávám benzín.
Je fakt že je to dažší, zase je to malinké a dá se to umístit hned před vstřikovací čerpadlo.