Starter cvaka auto štartuje sporadicky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Starter cvaka auto štartuje sporadicky

Příspěvek od milansilvia »

Dnes auto naštartovalo až na 5te otocenie klucika, starter len cvakal. Paradoxne včera som robil pomocné ukostrenie jeden koniec vodiča na mínus pol batérie druhy koniec hore na blok motora pomocou tenkeho vodiča, môže to mať
súvis ?
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

ak cievka cvaká a štarter netočí , znamená to že je chybný stykač v cievke , alebo silový prívod na ceste k štarteru . Skús odskrutkovať obe matice na cievke a očistiť styčné plochy. Ak cievka cvakne a štarter netočí , skús s citom klepnúť na teleso štartera. Ak sú chybné uhlíky , tak to na chvíľu pomôže . Najlepšie to funguje tak , že pomocník drží kľúčik v štartovacej polohe a ty pritom klepeš na štarter.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

senioring1 píše:ak cievka cvaká a štarter netočí , znamená to že je chybný stykač v cievke , alebo silový prívod na ceste k štarteru . Skús odskrutkovať obe matice na cievke a očistiť styčné plochy. Ak cievka cvakne a štarter netočí , skús s citom klepnúť na teleso štartera. Ak sú chybné uhlíky , tak to na chvíľu pomôže . Najlepšie to funguje tak , že pomocník drží kľúčik v štartovacej polohe a ty pritom klepeš na štarter.
To o cievke viem aj minulé to tu niekto riešil, len mi je čudné že to zacalo robiť od včera ako som spravil pomocnú kostru. A čo spinacia skrinka nemôže tiež robiť ?
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zkus roztočit startér spojením přívodu k cívce s vývodem do startéru../Jsou to 2 silné vývody na cívce/ Jakmile to bude se startérem točit pokaždé, je to cívkou , která má napálené doteky uvnitř. Samozřejmě to chce startovat přímo s baterie na 50. přívod /od skřínky/, aby se skřínka vyřadila jako zdroj špatného dotyku...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

jericho-3 píše:Zkus roztočit startér spojením přívodu k cívce s vývodem do startéru../Jsou to 2 silné vývody na cívce/ Jakmile to bude se startérem točit pokaždé, je to cívkou , která má napálené doteky uvnitř. Samozřejmě to chce startovat přímo s baterie na 50. přívod /od skřínky/, aby se skřínka vyřadila jako zdroj špatného dotyku...
Všetko skúsim no až zajtra. Nejde mi ale do hlavi, že to zacalo robiť od kedy som spravil tu kostru cez tenký vodič. Nevadi že som ho dal na blok motora a nie na prevodovku.
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

já jsem už měl takhle vydřené tu mosaznou vložku vekteré jezdí to kovové jádro co vytahuje vidličku... bylo vydřené tak, že lezlo vinutí ven... tak já bych bejt tebou kvůli jistotě startér vyndal a na ponku rozhodil.. co sním bude poznáš hned a po vyčištění bude motat líp, než když je převodovka plná směsi vazelínovouhlíkovího prachu a kdoví čeho ještě...

jinak už jsem taky potkal, že bylo přední ložisko na startéru tak vymleté, že startér při startování přeskakoval zuby na setrvačníku

takže než čekat, kdy mne ten startér někde nechá, tak si radši vemu vaťák a startér ven
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To nemůže vadit kostra na motoru nebo převodovce, vždyť jsou spojeni v pevném svazku... :)
nepropadat panice...
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od pipo444 »

Kostra na bloku či na prevodovke je to jedno :) Ale sa mi nejako nezdá ten "tenký kábel" čo si použil na kostru :? Aký má prierez ? ja by som tam dal 25-ku ;) Nehovorím, že to musí byť tým, ale mal by tam byť hrubší kábel. A to si ten "tenký káblik" natiahol priamo od mínus baterky na kostru motora ? Už tam nie je žiaden kostrový kábel ku motoru ?

EDIT: až teraz som si všimol, že si napísal, že len pomocnú kostru :D už som si myslel, že si pôvodnú kostru nahradil tenkým káblom (LOL)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Registrován: 28 říj 2010, 21:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od xkain »

jestli jsem to dobře pochopil, tak pomocné ukostření motoru - obyč káblík, kterej dal na mínus a spojil třebe s kostrama od čidel na startér vliv mít nemůže- je to vhodné např při zástavbě audia a pod, někdy to pomůže odrušit ruchy, které se kvůli rúznejm přechodovejm odporům v autě potulujou
Mik
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 02 led 2007, 14:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Pov. Bystrica

Příspěvek od Mik »

V prvom rade prehod cievku ak nie tak rotor preruseny. Ked to nejde skus klepnut po starteri jemne malym kladivkom :-), ak to zatoci tak je to rotor.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

jericho-3 píše:Zkus roztočit startér spojením přívodu k cívce s vývodem do startéru../Jsou to 2 silné vývody na cívce/ Jakmile to bude se startérem točit pokaždé, je to cívkou , která má napálené doteky uvnitř. Samozřejmě to chce startovat přímo s baterie na 50. přívod /od skřínky/, aby se skřínka vyřadila jako zdroj špatného dotyku...
to :mik - správna rada je hore citovaná .
Upresním len , aby si vylúčil spínaciu skrinku , priveď plus z hrubého kábla od baterky namiesto prívodu z spínačky . Cievka by mala cvaknúť a roztočiť štarter . Ak sa štarter netočí , potom premostením ( podľa Jericho 3 ) vylúčiš kontakty cievky a štarter by sa mal točiť . Ak napriek tomu nejde , skús moju predošlú radu , pretože najčastejšia závada sú zodraté uhlíky , ktoré sú zaseknuté a nemajú kontakt s kolektorom . Poklepanie ich dokáže uvolniť , ale to je len dočasné riešenie.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Sidonius1
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 led 2011, 21:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Sidonius1 »

senioring1 píše:
jericho-3 píše:Zkus roztočit startér spojením přívodu k cívce s vývodem do startéru../Jsou to 2 silné vývody na cívce/ Jakmile to bude se startérem točit pokaždé, je to cívkou , která má napálené doteky uvnitř. Samozřejmě to chce startovat přímo s baterie na 50. přívod /od skřínky/, aby se skřínka vyřadila jako zdroj špatného dotyku...
to :mik - správna rada je hore citovaná .
Upresním len , aby si vylúčil spínaciu skrinku , priveď plus z hrubého kábla od baterky namiesto prívodu z spínačky . Cievka by mala cvaknúť a roztočiť štarter . Ak sa štarter netočí , potom premostením ( podľa Jericho 3 ) vylúčiš kontakty cievky a štarter by sa mal točiť . Ak napriek tomu nejde , skús moju predošlú radu , pretože najčastejšia závada sú zodraté uhlíky , ktoré sú zaseknuté a nemajú kontakt s kolektorom . Poklepanie ich dokáže uvolniť , ale to je len dočasné riešenie.

Nebo je cívka propálená a tím pádem KO. Zkusit sehnat jinou a nebo jiný startér. Špatné nejsou tyhle www.alternatory.naautomobily.cz
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

Sidonius1 píše:
senioring1 píše:
jericho-3 píše:Zkus roztočit startér spojením přívodu k cívce s vývodem do startéru../Jsou to 2 silné vývody na cívce/ Jakmile to bude se startérem točit pokaždé, je to cívkou , která má napálené doteky uvnitř. Samozřejmě to chce startovat přímo s baterie na 50. přívod /od skřínky/, aby se skřínka vyřadila jako zdroj špatného dotyku...
to :mik - správna rada je hore citovaná .
Upresním len , aby si vylúčil spínaciu skrinku , priveď plus z hrubého kábla od baterky namiesto prívodu z spínačky . Cievka by mala cvaknúť a roztočiť štarter . Ak sa štarter netočí , potom premostením ( podľa Jericho 3 ) vylúčiš kontakty cievky a štarter by sa mal točiť . Ak napriek tomu nejde , skús moju predošlú radu , pretože najčastejšia závada sú zodraté uhlíky , ktoré sú zaseknuté a nemajú kontakt s kolektorom . Poklepanie ich dokáže uvolniť , ale to je len dočasné riešenie.

Nebo je cívka propálená a tím pádem KO. Zkusit sehnat jinou a nebo jiný startér. Špatné nejsou tyhle www.alternatory.naautomobily.cz
Odpojil som pomocné ukostrenie a motor zatiaľ štartuje ok. Nedáva mi to logiku ale niečo asi na tom bolo...
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

najskôr štarter, alebo si pohýbal s týmu hrubými kablami a prechodový odpor zmizol :-) to tvoje auto asi bude potrebovať riadnu opravu pri tých problemoch, čo s ním máš už so 2 roky .
Fabi84CZ
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23 dub 2014, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabi84CZ »

Zdravim,mam podobny problem.........starter jsem vyndal a zkusil nastartovat,pastorek vysunul a tocil se,kdyz starter vratim zpet a chci nasattovat tak to jde pres zuby a motor netoci.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“