Stránka 1 z 2
Zvýšená spotřeba 1,9 TDI PD
Napsal: 27 led 2013, 22:37
od Mira__13
Ahoj lidi, před nedávnem jsem nechal měnit turbo a zároveň zaslepit EGR ventil. Od té doby se mi průměrná spotřeba zvedla cca o 1,5-2l/100km (dříve 5,5 nyní 7 i více). Může to být způsobeno novým turbem či zaslepením EGR nebo se tam pos.... něco jinýho? VAG je v pohodě.
Jedná se o passat 1,9TDI PD 85kw.
Děkuji za reakce
Re: Zvýšená spotřeba 1,9 TDI PD
Napsal: 27 led 2013, 22:42
od Sayllo
Mira__13 píše:Ahoj lidi, před nedávnem jsem nechal měnit turbo a zároveň zaslepit EGR ventil. Od té doby se mi průměrná spotřeba zvedla cca o 1,5-2l/100km (dříve 5,5 nyní 7 i více). Může to být způsobeno novým turbem či zaslepením EGR nebo se tam pos.... něco jinýho? VAG je v pohodě.
Jedná se o passat 1,9TDI PD 85kw.
Děkuji za reakce
Trepa v softe vymazat mapu EGR ako prve, lebo vypojena hadicka to je riesenie take no.....urob si sam.
Turbo ti spotrebu nedvihne tak ako spominas, ale mat opet nove funkcne turbo ti spotrebu dvihne
Co rozvody? nebantovali sa? Dalsia vec, palubat rata vzdy na nejakom zakladem pokial to narusis, nerata dobre, ale to neznamena ze auto aj zere. Von mapu EGR a potom uvidis.
Napsal: 27 led 2013, 22:52
od Mira__13
Hadičku mám zapojenou. Rozvody mám před výměnou. Dle tankování spotřeba odpovídá údaji na palubáku.
Napsal: 27 led 2013, 23:07
od Mira__13
S VAGem moc neumím, poradí někdo, jak vymažu tu mapu EGR?Dík.
Napsal: 27 led 2013, 23:21
od Sayllo
Mira__13 píše:S VAGem moc neumím, poradí někdo, jak vymažu tu mapu EGR?Dík.
No, to si vtahu teraz. lebo musis vycitat ECU kedze ma TDI PD a nie rotacku, vyznamne ulahcenie je ze nemusis roberat riadiacku a letovat eeprom ven potom petice a potom naspet..Petice sa nemusia, ale do buducna je to vyhoda...
Potrebujes nejakey ECU flasher, idelane MPPS mam oskusane. Potom vykopirujes obsah ECU a otvoris v patricnom tzv chiptuningovom software. Nakolko ked uvidis tie cisla, respektive ten atlantik cisel mozes to zabalit.
napis na checksum cz, tak su na to experti, ale budu po tebe chciet Cislo ECU. to zistis vagom ked sa spojis s motorom. Bude sa zacinat038 906 0xx x
Mozno ti na chcecksum cz aj poskytnu uz upraveny soft. Ale potrebujes Flasher, ci uz svoj alebo niekoho snim. (vela nestoji ten falosny cinsky) asi 50-60€
Napsal: 27 led 2013, 23:27
od Mira__13
Sayllo píše:Mira__13 píše:S VAGem moc neumím, poradí někdo, jak vymažu tu mapu EGR?Dík.
No, to si vtahu teraz. lebo musis vycitat ECU kedze ma TDI PD a nie rotacku, vyznamne ulahcenie je ze nemusis roberat riadiacku a letovat eeprom ven potom petice a potom naspet..Petice sa nemusia, ale do buducna je to vyhoda...
Potrebujes nejakey ECU flasher, idelane MPPS mam oskusane. Potom vykopirujes obsah ECU a otvoris v patricnom tzv chiptuningovom software. Nakolko ked uvidis tie cisla, respektive ten atlantik cisel mozes to zabalit.
napis na checksum cz, tak su na to experti, ale budu po tebe chciet Cislo ECU. to zistis vagom ked sa spojis s motorom. Bude sa zacinat038 906 0xx x
Mozno ti na chcecksum cz aj poskytnu uz upraveny soft. Ale potrebujes Flasher, ci uz svoj alebo niekoho snim. (vela nestoji ten falosny cinsky) asi 50-60€
Dík za radu. Tak to už bude jednodušší ten ventil zase oddeklovat. A je to tutovka? Kamarád má EGR také zaslepený( passat 1,9 tdi, 81 kw), žádny mapy nemazal a spotřebu má stejnou jako před zaslepením.
Napsal: 27 led 2013, 23:31
od Golfisko
Napsal: 27 led 2013, 23:34
od Sayllo
Ano, toto sa da tiez. Len neviem co to bude mat rovnaky vyznam ako vymazana mapa.
Napsal: 27 led 2013, 23:37
od Golfisko
Já zas naopak silně pochybuji, že nějaké EGR zvedne spotřebu až o 2 litry. Hledal bych problém se spotřebou jinde
Napsal: 27 led 2013, 23:39
od Sayllo
Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Cize nemoze dvihat spotrebu. Teda teoreticky moze, mam na to vysvetleniem ale ani nahodou o jak pises 2 litere...
Napsal: 27 led 2013, 23:41
od Mira__13
Sayllo píše:Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Pravěže se mi kontrolka po zaslepení nerozsvítila, jen ta spotřeba je cca o 2l vyšší. Ale jak jsem psal již na začátku, zároveň jsem měnil turbo. tak nevím....?
Napsal: 27 led 2013, 23:44
od Mira__13
Golfisko píše:Já zas naopak silně pochybuji, že nějaké EGR zvedne spotřebu až o 2 litry. Hledal bych problém se spotřebou jinde
Já si to myslím taky. Kamarád udělal to stejné a spotřeba se mu nezvedla.
Napsal: 27 led 2013, 23:58
od Sayllo
Mira__13 píše:Sayllo píše:Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Pravěže se mi kontrolka po zaslepení nerozsvítila, jen ta spotřeba je cca o 2l vyšší. Ale jak jsem psal již na začátku, zároveň jsem měnil turbo. tak nevím....?
Ta kontrolka sa tusim ani u TDI PD nikdy nerozsvietila...U rotacky AFN nikdy...
Tebe nesvieti preto lebo na tvojom motore neni ziadny prvok co by monitoroval jeho funkcnost, alebo naopak, nefunkcnost.
Mozne je teoreticky ze:
Riadiaca jednotka vie kedy a presne ake pulzy pusta do elektroventilu, na zaklade tohoto je istym sposobom aj redukovane alebo inak modifikovane vstrekovanie, taktiez motor sa inak chova pri otvorenom a zatvorenom ventile, + ako premenna je tvoja poloha plynoveho pedalu v danych situaciach. Je teda mozne ze pri obsencii vyfukovych plynov v sani, ked jednotka ventil otvori, i ked je zaslepeny, cize modifikuje vstrekovanie aj vzhladom na absenciu plynov v sani, moze nepatrne menit cele spalovanie, ale v ziadnom pripade nie o 2 litre do + ci -.....
Napsal: 28 led 2013, 00:07
od Mira__13
Sayllo píše:Mira__13 píše:Sayllo píše:Pocuj, ale asi tu nieco nesedi, lebo ked im svietila ta kontrolka motora, to znamena ze nieco muselo ten EGR monitorovat, ci uz sonda vo vyfuku, alebo elektronika priamo co snima polohu EGR. Ak dobre viem, tak 96kw 115 koni ma obycajnu hadicku a +- na elektroventil co riadi podtlak... Nema co odsnimat funkcnost EGR.
Pravěže se mi kontrolka po zaslepení nerozsvítila, jen ta spotřeba je cca o 2l vyšší. Ale jak jsem psal již na začátku, zároveň jsem měnil turbo. tak nevím....?
Ta kontrolka sa tusim ani u TDI PD nikdy nerozsvietila...U rotacky AFN nikdy...
Tebe nesvieti preto lebo na tvojom motore neni ziadny prvok co by monitoroval jeho funkcnost, alebo naopak, nefunkcnost.
Mozne je teoreticky ze:
Riadiaca jednotka vie kedy a presne ake pulzy pusta do elektroventilu, na zaklade tohoto je istym sposobom aj redukovane alebo inak modifikovane vstrekovanie, taktiez motor sa inak chova pri otvorenom a zatvorenom ventile, + ako premenna je tvoja poloha plynoveho pedalu v danych situaciach. Je teda mozne ze pri obsencii vyfukovych plynov v sani, ked jednotka ventil otvori, i ked je zaslepeny, cize modifikuje vstrekovanie aj vzhladom na absenciu plynov v sani, moze nepatrne menit cele spalovanie, ale v ziadnom pripade nie o 2 litre do + ci -.....
Já tomu prdlajs rozumím, tak děkuji za vysvětlení. Tak zřejmě bude chyba ještě někde jinde.
Napsal: 28 led 2013, 00:11
od Sayllo
Tak pockaj turbo a zrazu spotreba....Vaha vzduchu..Kontroluj vahu... je mozne ze to ma zly pomer vzduch paliva....Turbo si menil prenieco... co sa stalo?