fiat croma 2.5 TD 85 kupa

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

fiat croma 2.5 TD 85 kupa

Příspěvek od Jeremimo »

zdravim, viete mi poradit naco si dat pozor a ci je tento typ auto dobre kupit?
Range Rover P38 2.5TDS manuál
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20106
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

nesháníš jinde BMW TDS ?? (rofl)
no než takovouto šunku od Fiatu to už radši Trabanta
pamatuju si svýho času tyto káry, co jsme se s tím s dědkem natrápili - Regaty,Ritma, Cromy - první diesely v ČR...no katastrofa, pak Tipa už byly jakž takž
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

2.5TD je motor z iveca hodně dobrý motor.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20106
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo, ale kupovat si 30 let starý auto už není hodně dobrý... ;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

roman1648 píše:nesháníš jinde BMW TDS ?? (rofl)
no než takovouto šunku od Fiatu to už radši Trabanta
pamatuju si svýho času tyto káry, co jsme se s tím s dědkem natrápili - Regaty,Ritma, Cromy - první diesely v ČR...no katastrofa, pak Tipa už byly jakž takž
To BMW 525 TD / TDS je sunt. Vsetky Fiaty, Alfy, Lancie co sa knam tesne po revolucii potahali z talianska boli stare vyhonene sunky co mali poctivych 500.000km minimalne. Stocili sa tachometre a isli na dracku. potom to tak vyaj vyzeralo.

Ale k veci. Tie Iveca 2.5TD a TDI nabiju 1 mega bez problema. Uz by som radsej hladal 2.5 TD,I bezi uz na elektronike MSA11 talze sa da aj nieco pospekulovat s vykonom. Rozoznas ich nasledovne:

- 2.5 TD ma 4 zhavice v hlave,rozvod ma z kluky na cerpadlo cez ozubene kola a rozvodovy remen ma len od cerpadla na vacku, vstrekovacie cerpadlo ma klasicke mechanicke.
- 2.5 TDI ma iba 1 centralny zhavic v sani, rozvod ma uz komplet na remen, cerpadlo ma VP 37 (ako EDC rotacka napr. Octavia TDI a pod.) Objavovali sa v poslednych rocnikoch 95/96.

Pocitaj ze po kupe budes musiet pomenit semeringi a pretesnit motor. Kuknut sa na zhavenie. No a uz len menit olej, liat naftu a vozit sa. Od r.v.1994 maju pozinkovanu kasnu, takze nehniju. Vybava paradna auto fajne velke, priestoru do aleluja, pohodlicko proste idealne vozenie pre 50r. panka. No a nerob si iluzie ze 17r. auto zozenies v cukrikovom stave. Inac 1.9TDI tiez nieje zla volba, robi lepsiu spotrebu aj poistka je mensia.

Osobne by som isiel radsej do starsej Octavie v TDI, suciastky su za babku a ihned k zohnaniu. Ale s priestorom sa s Cromou porovnat rozhodne neda. Celu Octaviu strcis do Cromi cez kufor ked sklopis zadne sedadla.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jsem rád, že jsi to napsal, bratříček AR 164 a SAABA Fiat Croma nebylo tehdy špatné auto a ten motor v něm také. Jestli sežene voňavku, což bude zázrak, ale jestli ano, bude mít pohodlné auto za pár šupů opravitelné doma s min. náklady.Ale samozřejmě jde o stav vozu.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mecano »

burton.b22 píše:2.5TD je motor z iveca hodně dobrý motor.
Přesně tak,tento motor je skoro nesmrtelný. Je spolehlivý,jede jak pila. Auto už je ale hodně staré,většinou ho každý odepíše kvůli korozi...jinak by jich doteď jezdily ještě mraky.
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

jericho-3 píše:Jsem rád, že jsi to napsal, bratříček AR 164 a SAABA Fiat Croma nebylo tehdy špatné auto a ten motor v něm také. Jestli sežene voňavku, což bude zázrak, ale jestli ano, bude mít pohodlné auto za pár šupů opravitelné doma s min. náklady.Ale samozřejmě jde o stav vozu.. :)
AR 164 mala bohuzial motor 2.5TD VM motori ako napr Ford skorpio, Jeep Cherokee a pod. :( Ale dala sa zvladnut prestavba na Iveco :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo jasně AR tam dávala VM, ale šlo mi spíš o konstrukci kastle a náprav jako takovou, já to tehdy považoval za dobré auto..Někdy to chce sednou si do nového modelu , zavřít oči a zkusit si představit, v čem je rozdíl v jízdě cestujícího v tehdejší CHromě a dnešní třeba Octavii...Poznatky jsou zajímavé.. :)
nepropadat panice...
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

suhlasim
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jeremimo »

kedze cromu som nestihol kupit mozem kupit dalsiu je to motor 1.9 Tdi...co si otom pani myslite???,
Range Rover P38 2.5TDS manuál
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Takisto velmi dobry motor. Zhruba od r.v. 1992 ma uz VGT turbo, a robi vinikajucu spotrebu. Lepsie sa servisuje kedze je rozmerovo podstatne mensi ako Iveco. Lepsi pristup ku vsetkemu. Pokial na tom nejazdil idiot a mal pravidelnu udrzbu, tak je to drzak. Na druhej strane nejaku extra dynamiku necakaj. Aj ked je pravda ze sa da potuningovat obohacovac na cerpadle a potom sa to celkom slusne hybe. Ako nejde to zle, ale proste tych 66kW na taky velky tank je predsalen tak na hrane.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14427
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kdysi jsem měl prospekt na Cromu od Fiatu, byl tam popsaný systém VTG na tomhle motoru včetně pěkných rozkresů ( né jak dneska topmodelka opřená o kapotu ), bohužel po stěhování ho nemůžu najít.
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“