Oživovací kůra A6 '98 81kW?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Oživovací kůra A6 '98 81kW?
Zdravíčko,
řeším teď dilema, a sám se asi nerozhodnu, proto zkusím požádat o radu zkušenější.
Pár měsíců jezdím s '98 A6 1.9 TDI 81kW. Přechod z '03 Octavie Kombi 1.9 TDI s čipem je poměrně tristní (a přesedání z firemních Superbu s čipem a AMG CL 55 jsou také bolestivá), ale začínám si zvykat a nějak to překousnu.
Teď z jara ale zjišťuju, že to auto je svižné asi tak jako těchotný hroch.
Problém je jeden. Auto je v podstatě odpis z firmy a přišel jsem k němu jako slepý k houslím - má najeto 260tkm...
Ono podle diagnostiky z VAGu má parametry chodu motoru jako kdyby měl o 150-200tkm méně a je údajně výborný (jen mám obavu o mechanické části obecně s životností), emise naprosto epesní, olej neprosakuje, s čerpadlem není probém, oleje si taky moc nevezme a dokonce i turbo je stále původní a nikdy se neřešily zatuhlé lopatky. Jen mě trápí, kolik toho tenhle obyč Garrett VNT15 ještě vydrží, IMHO bude dost limitovat možnosti, co s tím provést.
Prostě tomu chybí dech, jak výkon tak hlavně krouťák téhle krávě chybí, hned bych nechal vyřešit čipnutí, jenže mám obavy, že by to rozhýbalo všechny zatím tiché bolístky, a při podobném nájezdu km by to asi odepsalo turbo, spojku a buh ví co ještě všechno a rozjelo to kolotoč sypaní pěněz do jinak odepsané černé díry.
Co si myslíte?
Premýšlím také o výměně brzd za efektivnější (DS?), protože s touhle váhou a nedotáčivostí jsou ty stávající brzdy výsměch.
Mimochodem u téhle směšné motorizace jsou podle TP největší kola 205/55 R16 ET45 :/ ... co s tím? Až před pár dny když jsem to dal přezout na letní jsem se všiml, že původní majitel tam měl tovární hliníkové 15ky, což je poměrně komické, zkusil jsem to projet a na těch 195/65 se nedá jezdit, to je zout je v prní zatáčce... Dá se to omezení v TP nějak obejít/změnit? Je rozumné tam dávat 17" nebo 18"? Při tak mizerném výkonu? (Dával bych je tam asi až po čipu, jinak by se to asi ani nerozjelo...)
Co to bude chtít je asi čeknout silentbloky na motoru a výfukové potrubí, protože zvuk to má jak traktor ... myslím ... víc traktorovitější než ostatní VW ropy.
A teď otázka ... při výše uvedeném ... má vůbec význam do toho takhle investovat?
Díky za postřehy.
řeším teď dilema, a sám se asi nerozhodnu, proto zkusím požádat o radu zkušenější.
Pár měsíců jezdím s '98 A6 1.9 TDI 81kW. Přechod z '03 Octavie Kombi 1.9 TDI s čipem je poměrně tristní (a přesedání z firemních Superbu s čipem a AMG CL 55 jsou také bolestivá), ale začínám si zvykat a nějak to překousnu.
Teď z jara ale zjišťuju, že to auto je svižné asi tak jako těchotný hroch.
Problém je jeden. Auto je v podstatě odpis z firmy a přišel jsem k němu jako slepý k houslím - má najeto 260tkm...
Ono podle diagnostiky z VAGu má parametry chodu motoru jako kdyby měl o 150-200tkm méně a je údajně výborný (jen mám obavu o mechanické části obecně s životností), emise naprosto epesní, olej neprosakuje, s čerpadlem není probém, oleje si taky moc nevezme a dokonce i turbo je stále původní a nikdy se neřešily zatuhlé lopatky. Jen mě trápí, kolik toho tenhle obyč Garrett VNT15 ještě vydrží, IMHO bude dost limitovat možnosti, co s tím provést.
Prostě tomu chybí dech, jak výkon tak hlavně krouťák téhle krávě chybí, hned bych nechal vyřešit čipnutí, jenže mám obavy, že by to rozhýbalo všechny zatím tiché bolístky, a při podobném nájezdu km by to asi odepsalo turbo, spojku a buh ví co ještě všechno a rozjelo to kolotoč sypaní pěněz do jinak odepsané černé díry.
Co si myslíte?
Premýšlím také o výměně brzd za efektivnější (DS?), protože s touhle váhou a nedotáčivostí jsou ty stávající brzdy výsměch.
Mimochodem u téhle směšné motorizace jsou podle TP největší kola 205/55 R16 ET45 :/ ... co s tím? Až před pár dny když jsem to dal přezout na letní jsem se všiml, že původní majitel tam měl tovární hliníkové 15ky, což je poměrně komické, zkusil jsem to projet a na těch 195/65 se nedá jezdit, to je zout je v prní zatáčce... Dá se to omezení v TP nějak obejít/změnit? Je rozumné tam dávat 17" nebo 18"? Při tak mizerném výkonu? (Dával bych je tam asi až po čipu, jinak by se to asi ani nerozjelo...)
Co to bude chtít je asi čeknout silentbloky na motoru a výfukové potrubí, protože zvuk to má jak traktor ... myslím ... víc traktorovitější než ostatní VW ropy.
A teď otázka ... při výše uvedeném ... má vůbec význam do toho takhle investovat?
Díky za postřehy.
zaujimavy pribeh,ja by som na tvojom mieste nechal zmerat vykon na mot. brzde,oni ti tam zistia celkovy stav motora.a podla toho v akom stave je motor , aspon ho chipnut,ale priamo na tej brzde,aby si zistil,kolko konikov pribudlo....ked sa aj bojis o spojku tu už po tolkych km bude treba aj tak vymenit,pokial nebola menena.turbo sa da aj zrepasovat,alebo kupit aj vetsie...a kedze si to kupil za babku niaka investicie nezaskodi...
ked už budeš tak daleko tak aj vetšie vstrekovače existuju...ale to asi vieš... 



BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Hmm ... na ježdění? ;) Potřeboval jsem ze dne na den vyřešit auto, bylo to nejjednodušší. S výhledem to auto dojezdit. A v tuhle chvíli se rozhoduju, jestli ho skutečně jen nechám dosloužit, nebo mu dám trochu omlazovací kůru. A právě proto se ptám...cupra píše:načo si to kupoval?
Zkušenosti. Potřebuji pomoct s rozhodnutím, jestli to u takového stavu má ještě smysl řešit. Jestli tomu nějaký upgrade pomůže, a jestli to pak přežije, nebo se to totálně dosype.cupra píše:prečo sa tu pytaš na názory ostatných?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
to vůbec neřeš.. A6 je podle mě hodně povedený vůz a osobně ta 110 je lepší volba než V6. pokud si to chceš nechat a řešíš jenm ten výkon. tak tady jsi na správném místě. za poměrně slušný peníz ten motor lze slušně oživit a spotřeba bude furt jinde než u V6tdi a nemusíš mít strach že budeš měnit vačky a vahadla, atd. spojku po těch km tě čeká i bez zvyšování výkonu a kola tam dej 17. do techničáku by neměl být problém je dopsat..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
- autoelektrika
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 778
- Registrován: 20 lis 2006, 22:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
A to, že V6 jezdí nejmíň za 12litrů jsi vzal kde?autoelektrika píše:Měl jsem šestku 1.9TDi,81KW,automat,taxík,najeto 400000km.Ve třista jsem to načipoval a lítala jako fík.Zkontroluj hlavně váhu vzduchu a filtry a musí to lítat,kor v manuálu.Jezdil jsem s načipovaným automatem do max. 8 litrů.V6 jezdí nejmíň za 12 litrů.
A6 Avant Quattro 2,5TDi 132kW Tiptronic (2000)
- autoelektrika
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 778
- Registrován: 20 lis 2006, 22:46
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- Patrik Tile
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 16 úno 2007, 22:47
- Bydliště: Praha
Stav je podle všech testů dobrý, tak to asi zkusím. Na prdel dávat nepotřebuju, budu rád, když se to bude po městě chovat aspoň trochu dynamičtějš. Na hraní mám jiné ;)pafka píše:jestli je stav slušný(motoru), tak se toho vůbec neboj [...] dáš naprdel 150 ps V6, 2,5 Tdi [...] jseš v tom za polovinu, než když je KO V6
S tím V6 to je pravda. Na tom něco bude. Mimochodem všechny služební V6 už jsou teď mrtvé, i některé 1.9, ale je fakt, že tahle je zdaleka v nejlepším stavu.
Souhlas, je to pořád i o hodně lehčí, tzn. není to tak hodně nedotáčivé jako ty větší motory. Jinak ano, řeším výkon, jinak bych si to asi výhledově nenechával. Na technickou razím do měsíce, tak se jich poptám, jestli to tam nějak můžou dopsat.go.vojta píše:osobně ta 110 je lepší volba než V6 [...] pokud si to chceš nechat a řešíš jenm ten výkon [...] kola tam dej 17. do techničáku by neměl být problém je dopsat
Super, to rád slyším. Váha je dělaná před cca 80tkm, takže ta v pohodě, a filtry jsou dělané pravidelně u Porsche Inter, možná tam navíc necham dát bavlnu, potřebuje to dýchat ;)autoelektrika píše:Měl jsem šestku 1.9TDi,81KW,automat,taxík,najeto 400000km.Ve třista jsem to načipoval a lítala jako fík.Zkontroluj hlavně váhu vzduchu a filtry a musí to lítat
Perfektní, díky všem za postřehy a zkušenosti!
Ono '98 v základu versus '03 a '04 v maximálce je hodně podstatný rozdíl. Stejně jako v dynamice, jízdních vlastnostech a i věcech jako ESP a podobně, až si to zkusíš, pochopíš.fikjan píše:Přesednou ze suberblba nebo z ochcávky do A6 je tristní?