rastlinný olej do do Fordu Galaxy II r.v.2004 1.9TDI 85kw
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 15 led 2013, 13:40
- Bydliště: Senica, SK
Odpovědi: 0
rastlinný olej do do Fordu Galaxy II r.v.2004 1.9TDI 85kw
čaute páni, chcem sa opýtat či by som mohol davat čistý rastliný olej do forda galaxy II r.v. 2004 1.9TDI 85kw ghia či to nejako neuškodí motoru alebo čerpadlu alebo tryskám, oleju v motore... je tu toho popísaného dost ale nič k tomuto autu sem tu nenašel. nevím či by sem ho tam mohel naliat priamo do nádrže alebo treba robit aj predohrev paliva alebo pridat další palivový filter... skrátka všetko čo by som mal o tomto vediet. samozrejme by sem to riedil s naftou ale aj povecme či by to neuškodilo aj bufíku atd. dakujem za pomoc páni
Nevím jestli je tady toho napsáno něco k tomuhle autu, ale pokud se nepletu tak tvoje Galaxy má koncernový motor a o tom je tady toho napsáno dost. Hledej cokoliv o Oktávkách nebo VW.
Předfiltr ničemu neuškodí.
Rostlinný olej je agresivní vůči gumovým částem ve vedení paliva, takže vyměnit za věci odolné oleji.
Olej samotnému motoru ublížt nemůže. Nebude dělat dobře motorům s CR nebo PD a to myslím tvůj motor není (pokud se mýlím zkušenější mne opraví)
Zda montovat předehřev je taky jen na tobě. Je to vlastně jen o tom, že při vyšších teplotách je řidší. Já ve svém autě předehřev nějaký mám, ale netuším jak je účinný, přesto míchám "svou" naftu v poměru 1:1 (vyfrit/nafta) plus nějaká aditiva a E85. Netuhne to a startuju i v silných mrazech. Jde o to, k čemu ti bude předehřev, když ti to zatuhne v nádrží a v trubkách k předehřevu
. V létě je to zase o něčem jiném.
To míchání je dobré i k tomu, že to snižuje agresivitu vůči gumovým součástem vedení.
Namontuj předfiltr, až budeš mít prázdnou nádrž, dej tam pár litrů a vyzkoušej.
Předfiltr ničemu neuškodí.
Rostlinný olej je agresivní vůči gumovým částem ve vedení paliva, takže vyměnit za věci odolné oleji.
Olej samotnému motoru ublížt nemůže. Nebude dělat dobře motorům s CR nebo PD a to myslím tvůj motor není (pokud se mýlím zkušenější mne opraví)
Zda montovat předehřev je taky jen na tobě. Je to vlastně jen o tom, že při vyšších teplotách je řidší. Já ve svém autě předehřev nějaký mám, ale netuším jak je účinný, přesto míchám "svou" naftu v poměru 1:1 (vyfrit/nafta) plus nějaká aditiva a E85. Netuhne to a startuju i v silných mrazech. Jde o to, k čemu ti bude předehřev, když ti to zatuhne v nádrží a v trubkách k předehřevu

To míchání je dobré i k tomu, že to snižuje agresivitu vůči gumovým součástem vedení.
Namontuj předfiltr, až budeš mít prázdnou nádrž, dej tam pár litrů a vyzkoušej.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Tak to čtu poprvé. Zkus si to předtavit, jak to v motoru vypadá, kde je jaký olej. Nezdá se mi to. Pokud by však oba oleje společně reagovali jak píšeš, tak by ten motor už musel být hooodně vyběhanej.Lukas4x4 píše:lebo sem kdesi čítal že olej ako palivo sposobuje tuhnutie motorového oleja s kereho sa stane neco jak vazelína
V každém případě jedna rada. Když jsem já sháněl informace, tak jsem dostal radu: "zkus to". Tak to zkus a uvidíš. Nalej si do sklenice trochu motorovýho oleje a přidej k němu rostlinný. Uvidíš co to udělá. Tohle zkoušení platí i pro zkoušení toho co budeš lít do nádrže. Nech to přes co za oknem a ráno se podívej. Budeš vědět jak to tuhne nebo netuhne.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 15 led 2013, 13:40
- Bydliště: Senica, SK
Odpovědi: 0
tak já si to vím prectavit že to dokáže reagovat, napr. klasická olejovo-vodná chladiaca emulzia pri sustruzení, frézovaní atd. aj to je zmiešané dokopy. ale ja sem to myslel ináč stým mýšaním ale nevím to vysvetlit. ale nekde sem to čítal a že sa temu dá zabránit použitím minerálneho oleja do motora.... a ešte neco sa opýtam, uškodilo by to bufíku? myslím keby bol zmýšaný olej z naftu?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 15 led 2013, 13:40
- Bydliště: Senica, SK
Odpovědi: 0
ano sak práve preto sa pýtam jak to stým je lebo sem to tu už kdesi na fore čítal že ten olej sa zhustí... ale je tu ešte jedna vec a to tá že pri dlhodobejšom používaní RO sa nejako zanesú trysky, valce, ventily... je to tak? a dá sa temu nejak predchádzat? nejaké aditivá alebo neco podobného? já dávam zimné aditivá aj teraz ale nevím či by to bolo dobré aj kuli temuto... keby ste mali neco odskúšané dajte názov a zeženem si aj já také. dik
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 15 led 2013, 13:40
- Bydliště: Senica, SK
Odpovědi: 0
šak s predhrevem, to vím aj já že by to šlo. dost známých to má na autách porobené, ale mne ide o to aby sa neco neodjekazilo. neco v motore zato sa pýtam či dávat nejaké aditivá alebo co... a ešte aj to že či by to vadilo bufíku, že je tam olej....k5ynd1 píše:motor 85kW je uz PD. na cisty by to za studena zrovna nebylo ono. jedine s predehrevem. pokud s naftou, tak jedine vyzkouset na jaky pomer to jeste funguje
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 15 led 2013, 13:40
- Bydliště: Senica, SK
Odpovědi: 0
a keby sem použil mineralný motorový olej?tak by sem temu zrednutí mot. oleja zabránil?ked je to na na takej podobnej báze.alebo RO zmenit na bionaftu, to by nebolo lepší?ale sice aj tam sem pocul ze sú stým nejaké problémy s tým zložením v tej vyrobenej bionafte že to tež nejak kazí motor a palivové časti. co povíte?