rastlinný olej do do Fordu Galaxy II r.v.2004 1.9TDI 85kw

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

rastlinný olej do do Fordu Galaxy II r.v.2004 1.9TDI 85kw

Příspěvek od Lukas4x4 »

čaute páni, chcem sa opýtat či by som mohol davat čistý rastliný olej do forda galaxy II r.v. 2004 1.9TDI 85kw ghia či to nejako neuškodí motoru alebo čerpadlu alebo tryskám, oleju v motore... je tu toho popísaného dost ale nič k tomuto autu sem tu nenašel. nevím či by sem ho tam mohel naliat priamo do nádrže alebo treba robit aj predohrev paliva alebo pridat další palivový filter... skrátka všetko čo by som mal o tomto vediet. samozrejme by sem to riedil s naftou ale aj povecme či by to neuškodilo aj bufíku atd. dakujem za pomoc páni
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Nevím jestli je tady toho napsáno něco k tomuhle autu, ale pokud se nepletu tak tvoje Galaxy má koncernový motor a o tom je tady toho napsáno dost. Hledej cokoliv o Oktávkách nebo VW.
Předfiltr ničemu neuškodí.
Rostlinný olej je agresivní vůči gumovým částem ve vedení paliva, takže vyměnit za věci odolné oleji.
Olej samotnému motoru ublížt nemůže. Nebude dělat dobře motorům s CR nebo PD a to myslím tvůj motor není (pokud se mýlím zkušenější mne opraví)
Zda montovat předehřev je taky jen na tobě. Je to vlastně jen o tom, že při vyšších teplotách je řidší. Já ve svém autě předehřev nějaký mám, ale netuším jak je účinný, přesto míchám "svou" naftu v poměru 1:1 (vyfrit/nafta) plus nějaká aditiva a E85. Netuhne to a startuju i v silných mrazech. Jde o to, k čemu ti bude předehřev, když ti to zatuhne v nádrží a v trubkách k předehřevu ;) . V létě je to zase o něčem jiném.
To míchání je dobré i k tomu, že to snižuje agresivitu vůči gumovým součástem vedení.
Namontuj předfiltr, až budeš mít prázdnou nádrž, dej tam pár litrů a vyzkoušej.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

Příspěvek od Lukas4x4 »

a neco koli tuhnutiu oleja v motore?lebo sem kdesi čítal že olej ako palivo sposobuje tuhnutie motorového oleja s kereho sa stane neco jak vazelína. čo proti temu použit? alebo dat minerálny olej?
a chlapi píste skusenosti...
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Lukas4x4 píše:lebo sem kdesi čítal že olej ako palivo sposobuje tuhnutie motorového oleja s kereho sa stane neco jak vazelína
Tak to čtu poprvé. Zkus si to předtavit, jak to v motoru vypadá, kde je jaký olej. Nezdá se mi to. Pokud by však oba oleje společně reagovali jak píšeš, tak by ten motor už musel být hooodně vyběhanej.

V každém případě jedna rada. Když jsem já sháněl informace, tak jsem dostal radu: "zkus to". Tak to zkus a uvidíš. Nalej si do sklenice trochu motorovýho oleje a přidej k němu rostlinný. Uvidíš co to udělá. Tohle zkoušení platí i pro zkoušení toho co budeš lít do nádrže. Nech to přes co za oknem a ráno se podívej. Budeš vědět jak to tuhne nebo netuhne.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

Příspěvek od Lukas4x4 »

tak já si to vím prectavit že to dokáže reagovat, napr. klasická olejovo-vodná chladiaca emulzia pri sustruzení, frézovaní atd. aj to je zmiešané dokopy. ale ja sem to myslel ináč stým mýšaním ale nevím to vysvetlit. ale nekde sem to čítal a že sa temu dá zabránit použitím minerálneho oleja do motora.... a ešte neco sa opýtam, uškodilo by to bufíku? myslím keby bol zmýšaný olej z naftu?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

chlapci, polymerace motoroveho oleje diky bio slozce je stara a znama vec. Na foru jsou tady i fotky nekde, na netu je toho dost. Opravdu funguje... Pokud nekdo jezdi na RO/MERO, tak je lepsi olej menit o neco driv. Zejmena u primych vstriku, pripadne u nejakych vyhonenych vran.
Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

Příspěvek od Lukas4x4 »

ano sak práve preto sa pýtam jak to stým je lebo sem to tu už kdesi na fore čítal že ten olej sa zhustí... ale je tu ešte jedna vec a to tá že pri dlhodobejšom používaní RO sa nejako zanesú trysky, valce, ventily... je to tak? a dá sa temu nejak predchádzat? nejaké aditivá alebo neco podobného? já dávam zimné aditivá aj teraz ale nevím či by to bolo dobré aj kuli temuto... keby ste mali neco odskúšané dajte názov a zeženem si aj já také. dik
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

motor 85kW je uz PD. na cisty by to za studena zrovna nebylo ono. jedine s predehrevem. pokud s naftou, tak jedine vyzkouset na jaky pomer to jeste funguje ;-)
Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

Příspěvek od Lukas4x4 »

k5ynd1 píše:motor 85kW je uz PD. na cisty by to za studena zrovna nebylo ono. jedine s predehrevem. pokud s naftou, tak jedine vyzkouset na jaky pomer to jeste funguje ;-)
šak s predhrevem, to vím aj já že by to šlo. dost známých to má na autách porobené, ale mne ide o to aby sa neco neodjekazilo. neco v motore zato sa pýtam či dávat nejaké aditivá alebo co... a ešte aj to že či by to vadilo bufíku, že je tam olej....
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

hodne lidi uz se na fritak vyprdlo, presto jedine s dvounadrzi, nebo mixovat s naftou. Jednonadrz + cisty RO, tim si zakarbonujes spalovaci prostor + zvysene riziko redeni MO.
Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

Příspěvek od Lukas4x4 »

a keby sem použil mineralný motorový olej?tak by sem temu zrednutí mot. oleja zabránil?ked je to na na takej podobnej báze.alebo RO zmenit na bionaftu, to by nebolo lepší?ale sice aj tam sem pocul ze sú stým nejaké problémy s tým zložením v tej vyrobenej bionafte že to tež nejak kazí motor a palivové časti. co povíte?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

V kazdem motorovem oleji je vicemene mineralni zaklad... ;)
Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

Příspěvek od Lukas4x4 »

aj v plnej syntetike? a inačí časti motora by netrpeli? kuli tým nenasýtením mastným kyselinám napr.? tí nevadá ničemu?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Jo, to jsou ty bludy, ze tohle je polosyntetika, tamto mineral a toto plna syntetika... zname myty olejaru. ;)
Lukas4x4
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 15 led 2013, 13:40
Bydliště: Senica, SK

Příspěvek od Lukas4x4 »

ale nedávno mi hovoril kamarát že do mojho auta nemám dávat za žádnú cenu RO že ani nový nepoužitý a ani prepálení lebo kedže mám motor PD tak by sem ho tým že vraj zabil... je to pravda?
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“