Stránka 1 z 2
roomster jaký motor na LPG
Napsal: 21 úno 2013, 14:41
od OťasTDi
kamarád chce koupit fungl nového roomstra ale s cílem přestavět ho na plyn...jakou motorizaci mu doporučit? jde mi o spolehlivost,spotřebu a aby to trošku jelo.zvyklý je na fabii 1,4 MPi 44kw,tak aby to bylo trochu lepší...
Napsal: 21 úno 2013, 14:57
od roman1648
určo ne HTP, kamoš namontoval LPG a po 10tis.km podpálený ventily
tomu říkám úspora na provozních nákladech
TSI nevím taky bych měl strach
nevím ani co mají za motory v nabídce?
a jak je to se zárukou na auto po přestavbě na LPG / Ethanol???
Napsal: 21 úno 2013, 15:02
od OťasTDi
Napsal: 21 úno 2013, 15:13
od roman1648
asi bych volil tu 1.4 ale nevím , nejsem příznivce LPG
a jak je to s tou zárukou ??
Napsal: 21 úno 2013, 15:17
od Luke10
Chtel jsem napsat proc si nekoupi rovnou LPG od vyrobce auta. Kouknul jsem na web a prestali to uplne nabizet. Predtim si vzpominam, ze kdyz jeste prodavali motory MPI napr do Octavie, tak davali moznost i v LPG verzi.
Pokud to prestali nabizet, tak to asi nema moc smysl. Popripade jsou s tim dalsi problemy, ktere se nevyplacelo resit. Pokud uz mas TSI, tak spotreba verim, ze bude vzdycky lepsi nez u atmosfery.
Kolega v praci si koupil i30 s LPG a vyslo ho to stejne jako kdyby si koupil 1.6 CR od stejneho vyrobce. Priplatek za LPG byl temer 40k. Presto jezdi cca o nejake drobasky vice nez ja s 81 TDi. Je to z duvodu, ze to auto nejezdi jenom na LPG ale i na benal. Pri startu, kdyz je to studene a udajne i pri jizde to sem tam vstrikne benal (to mu pry rekli u prodejce, kdyz se ptal proc mu mizi benzin) Udajne pry kazdy snad 8 cyklus to vstrikne benzin, kvuli mazani (LPG je jeste sussi)
Napsal: 21 úno 2013, 20:59
od jmarek
Máme tu 1,4 16V předělanou na LPG. Asi bych na LPG bral tento motor. 1,2HTP je slabé a s TSI jsou problémy na LPG
Napsal: 21 úno 2013, 21:49
od atlas
je to asi rok a pul chtel sem prestavet 1,2 tsi na plyn u tsi je problem se vstrikovacema benzinu sou primo ve spalovacim prostoru a pri provozu na plyn se musi chladit aby se nezapekaly tzn musi se stejne vstrikovat benzin nakonec z pana vylezlo ze na volnobeh a na plnej vykon to jede jen na benzin a v ostatnich rezimech se treba kazdej 5 nebo 7 zdvih vstrikuje benzin aby se chladily
pak sem nasel jeste firmu co ma system vstrikovani kapalnyho plynu do valce prez ty benzinovy vstriky vypadalo to jako samy klady a pozitiva ale cena systemu 2x takova...
Napsal: 22 úno 2013, 06:25
od tempest
U i30 s montáží LPG od výrobce to přivstřikování benzínu může dělat až 20% celkového času provozu. Je to kvůli ochlazování ventilů.
Napsal: 22 úno 2013, 12:41
od micar
roman1648 píše:určo ne HTP, kamoš namontoval LPG a po 10tis.km podpálený ventily
tomu říkám úspora na provozních nákladech
TSI nevím taky bych měl strach
nevím ani co mají za motory v nabídce?
a jak je to se zárukou na auto po přestavbě na LPG / Ethanol???
znám htp 47kw co najela 300 000km na plyn bez jakýchkoliv problémů,ale taky nejsem příznivce lpg,i když jsem to 10let trochu montoval,-u některých aut nekonečné problémy

Napsal: 22 úno 2013, 12:58
od roman1648
jasan, může být, asi záleží taky na konkrétním systému vstřikování plynu, kdo a jak to namonutje atd.
u některýho auta ani nevíš že tam plyn je, některý je co týden v servisu, neustálý doseřizování čehosi, hned to,hned tamto
dej pokoj

Napsal: 22 úno 2013, 14:45
od Marek77
Někde jsme tu LPG nedávno probírali. Porovnávali jsme to s lihem a naftou. Je to pár týdnů, dalo by se to jistě dohledat.
Je třeba mít vždycky na paměti, že to není základní palivo, ale pouze určitá více či méně vhodná alternativa, čili nějakou tu výhodu to možná má, ale také spoustu rizik a problémů.
Za mě - když Roomster na LPG, tak pouze 1,4 / 16V 63kW.
Ovšem můj názor na věc je trochu jiný: Pokud někdo jezdí málo, ať si pořídí benzinový motor a jezdí na benzin. Koupě o poznání dražšího naftového motoru se mu nevyplatí, stejně jako přestavba na LPG. Pokud někdo jezdí hodně a chce jezdit levně, ať koupí naftu a má hotovo, protože i vyšší investice za naftový agregát má v takovém případě smysl (rozhodně větší smysl, než koupit benziňák a nachat tam montovat LPG).
Napsal: 22 úno 2013, 14:55
od micar
taky to tak jednoznačně vidím.plyn má být max. řešení do stávajícího auta,pokud se začne hodně jezdit,a člověk ho nechce prodat.nové jedině nafta.těch nespočet navrtaných děr do nového,a dalších zásahů do elinstalace,sání atd,je u nového auta spíš znehodnocení

Napsal: 22 úno 2013, 16:05
od OťasTDi
píšete nafta,ale zase já znám spoustu lidí,co mají 16 CR,která se do toho roomsteru montuje a jsou s tím taky obrovské problémy...např pro městský provoz naprosto nevhodné...proto sháníme nějaký ekvivalent,kde by se dalo ušteřit na spotřebě...
Napsal: 23 úno 2013, 09:30
od jirkastrachota
OťasTDi píše:píšete nafta,ale zase já znám spoustu lidí,co mají 16 CR,která se do toho roomsteru montuje a jsou s tím taky obrovské problémy...např pro městský provoz naprosto nevhodné...proto sháníme nějaký ekvivalent,kde by se dalo ušteřit na spotřebě...
na městský provoz je nesmysl kupovat naftu, pokud nejsi taxikář, nebo rozvážka, která jezdí pořád, a motor je furt ohřátej. Z mého pohledu je v dnešní době plyn nesmysl. Výrobce děsně šetřej na materiálech, a sehnat auto, kde nebudou problémy s trvanlivostí sedel a ventilů, je dnes téměř nemožné. Proto za mě bud nafta, nebo benzín. ale hlavně nic nepředělávat. Můj názor

Napsal: 23 úno 2013, 09:42
od Marek77
Vidím to podobně.