Stránka 1 z 1

Dalsia turboera v F1

Napsal: 01 bře 2013, 15:21
od subz3ro_tdi
Uz mi mechanik pracuje na novom turbe... (noteeth)
Teraz bez srandy, myslim ze to moze byt od 2014 celkom zaujimave... urcite mi pride rozumnejsie "zrovnat" startove pole takymto sposobom ako pouzitim gum ktore sa opotrebuvaju po par rychlych kolach ;)
Mozno opat zacnem aktivne sledovat prenosy GP F1, co vy? :)

Obrázek

Napsal: 01 bře 2013, 15:54
od Kornout
Máš recht, F1 je nyní celkem nuda. Pro mě totálně nabubřelej podnik, Nesmyslenej, jak prachy v Golfu. Kdyby radši hleděly na životnost, aby se pak více věcí dalo užít do budoucna ve vývoji sériovek. Nyní je to totální žumpa. Třeba ty gumy, vyrobí se 3 směsi na závod, co se nezužitkuje během víkendu, to už se nikdy nepoužije a jde na likvidaci.

Napsal: 01 bře 2013, 16:07
od Jim
Bude alespoň nějaká změna, ale obávám se, že turboéra z konce 80tých let se opakovat nebude. Přednější bude apetit a životnost motoru (nyní mají tuším 8 motorů na sezonu), nikoli honba za max výkony. Zajímalo by mě, co by s dnešní technologií dokázali z těch motorů dostat.

Napsal: 01 bře 2013, 19:40
od blacklight
Uvidíme jak to bude vypadat, na F1 už tak 5 let nekoukám.

Jednak kvůli debilním a nesmyslným omezením, jako například používání různých sad gum, zrušení tankování během závodu, zmenšení přítlačných křídel... atd.

To ze závodu nejlepších a nejsilnějších aut, dělá závody zcela běžné a nudné.

Že tankování není bezpečné... pravda, ale co dneska bezpečné je.

Já už jsem vzhledem k předchozímu vývoji myslel,
že pro roky 2014-2020 budou motory 1.2 3válce se 6-ti turbama a že si jezdec bude muset na hlavu lepit barevné nálepky, půlku závodu jednu barvu a půlku závodu jinou...

Napsal: 02 bře 2013, 10:45
od subz3ro_tdi
Jim píše:Bude alespoň nějaká změna, ale obávám se, že turboéra z konce 80tých let se opakovat nebude.
To urcite nie, vtedy to boli vsetko WG turbiny, predpokladam ze ovladane mechanicky, bez akejkolvek elektronickej spatnej vazby. Ako kdesi pisal Prost, v podstate vobec nevedeli co si od toho auta mozu dovolit a kedykolvek sa to dalo tak nesli na plny vykon lebo sa bali ze skoncia s olejovymi fanfarami kdesi vo vybehovej zone (v tom lepsom pripade). Doslova pisal ze "sa divili ale ked ubrali a stabilizovali tlak tak auto islo lepsie" (rofl)

Napsal: 03 bře 2013, 15:04
od Thomy
To musely být ty pravé závody, nevědět co máš čekat od auta... :D Škoda, že jsem byl v tu dobu ještě někde na onom světě :)

Napsal: 03 bře 2013, 19:11
od subz3ro_tdi
@Thomy: Tak urcite, ale zase si zober ze letis 370 km/h, chystas sa ze pomaly budes brzdit do sikany v Monze a na konci rovinky sa ti odporuca este pod plnym plynom turbo..... :-D

Napsal: 04 bře 2013, 12:42
od Thomy
http://www.youtube.com/watch?v=2jMkI9S83T4

Z tohoto videa mám vždycky husí kůži, velký obdiv k jezdcům.. Ta turbo díra a špatná trakce na slickách na 3 (?) stupeň. Tohle je prostě orgasmus.. :woot:

Meziplyn, manuální řazení, žádná elektronika.. Čistá mechanika, je to nářez...

Aerodynamika ve srovnání s dneškem na bodě mrazu :D

Někde jsem četl, že měli jezdci po závodě z toho řazení sedřenou ruku až do krve :D

Napsal: 04 bře 2013, 17:13
od brankar30
ja sa uz neviem novej sezony dockat...ale ta 2014 turbo sezona...to dufam bude lepsie... ;) (crazy)

Napsal: 04 bře 2013, 18:17
od subz3ro_tdi
@Thomy: Ak si este nevidel, tak toto video myslim vyjadruje vsetko :)

Napsal: 04 bře 2013, 18:26
od Ladas
kolem 3,20 je to jasný vydřenej jak sáňky v létě...

Napsal: 05 bře 2013, 13:46
od Bobeso
Tak VW nakonec bude v F1 2014-1,2HTP turbo,jenom asi daj 7kvalt misto 5 kvaltu. Kuwa moje mama ma dobrej zaklad do F1,skoda jen ze ma slabsi HTP

Prijde me to trosku trapny-kazdy druhy osobni auto bude mit,vetsi objem a vic valcu-mozna ze i vic turb nez F1 :) :D

Napsal: 05 bře 2013, 18:05
od turbo kamna power
co je na tom trapný? Navíc každý druhý osobní auto nemá 700hp ;)

nevidím na tom nic špatnýho, je to takovej koloběh techniky, po válce měly F1 motory 1,5l + kompresor, potom měli dloouho atmosféry 3,0l, pak v 80tých letech 1,5l + turbo, teď zase 25 let pauza s atmosférickými V12, V10 a V8 no a v roce 2014 bude 1,6l turbo :) za deset let se třeba zase dočkáme atmosférických F1 :)