
Přisávání vody do sání před turbem?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
- k.amerika
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 239
- Registrován: 17 říj 2012, 14:55
- Bydliště: Zbraslavice
Odpovědi: 0
Přisávání vody do sání před turbem?
Pročetl jsem mnoho článků a voda přikapávaná do sání dle všeho čistí spalovací prostor. Rád bych si přisávání vody udělal, cca litr na 100km, ale nejlépe se mi to bude dělat před turbem. Otázka tedy zní, poškodí mi voda přisávaná před turbem samotné turbo? Viděl jsem borce který měl sportovní filtr napůl koukající z kapoty a říkal že se mu motorový prostor čistí za jízdy v dešti 

- k.amerika
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 239
- Registrován: 17 říj 2012, 14:55
- Bydliště: Zbraslavice
Odpovědi: 0
Zatim okolo toho jen chodim. Mám v plánu mít nádobku ze které čerpadélko požene vodu trubičkou zpátky do nádobky a cestou v trubičce udělám odbočku s malou dírkou která bude napojena do sání před turbem. Kdybych to udělal za turbem, už tam podle mého bude velký tah a bude si to brát vody moc.. Kdybych to ale napojil za turbo, zase bych nemusel mít ani čerpadlo, ale sálo by si to samo a regulovalo by se to velikostí díry na průtok vody.. To se mi ještě zakouří z hlavy než to vymyslim aby to fungovalo 

Takže čerpadýlko z ostřikovačů a nějakou trysku, která to rozpráší za turbo. Ještě by to chtělo vyřešit závislost množství vody na zatížení, dalo by se to řídit tlakem v sání třeba... Když to zrealizuješ, dej vědět, jestli to něco dělá s výkonem. Mělo by, ochladíš nasávaný vzduch a vodní mlha se při vznícení rozpadne na vodík a kyslík, což podpoří hoření. Teda mělo by to tak být.
Taky jsem nad tím přemýšlel coby tématem rigorózní práce, ale pak to šlo k ledu. Když to přinese výsledek, tak ten nápad možná ještě opráším... 


- k.amerika
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 239
- Registrován: 17 říj 2012, 14:55
- Bydliště: Zbraslavice
Odpovědi: 0
Když je tam turbo tak je to realizování složité.. Chtěl jsem to udělat jednoduše a bez motorku tak aby si to samo nasávalo. Dát, před parohy sání, trubičku s nějakou dírkou podle potřeby, nádobku a at si to podle otáček nasává.. S turbem by si to na volnoběh nasávalo, ale jak se přidá, tak by mi to do nádobky foukalo.. Budu teď kupovat partnera 1,9d, tak u něj už to zkusím určitě dotáhnout do konce...
Tak ono to tak složité nebude. Motorek od stěračů ze škodovky je do kila. Otázka je kolik by vydržel. Případně palivová pumpa. Ta by to snad vydržela. Ale co použít jako trysku? Aby to bylo tak nějak akorát a dal se udělat nějaký inteligentní mezikus do sací trubky. Možná použít vstřikovací trysku z benzína, ale jak to regulovat?
Jinak to samonasávání na principu vývěvy taky nic moc. To už jsem zkoušel na žigulu a nemakalo mi to. Nějak se mi nepodařilo vychytat rychlost proudícího vzduchu vs průměr trysky. (používal jsem injekční jehly různých průměrů. Ale třeba budeš mít víc trpělivosti nebo kliku a trefíš to.
Jistým řešením by taky mohl být bubler na H2.
U atmosferického diesla by to vyřešil zvlhčovač vzduchu a 150W střídač na 12/220 V, kterým to budeš napájet. Obojí koupíš solidně na aukru.
Jinak to samonasávání na principu vývěvy taky nic moc. To už jsem zkoušel na žigulu a nemakalo mi to. Nějak se mi nepodařilo vychytat rychlost proudícího vzduchu vs průměr trysky. (používal jsem injekční jehly různých průměrů. Ale třeba budeš mít víc trpělivosti nebo kliku a trefíš to.
Jistým řešením by taky mohl být bubler na H2.
U atmosferického diesla by to vyřešil zvlhčovač vzduchu a 150W střídač na 12/220 V, kterým to budeš napájet. Obojí koupíš solidně na aukru.
nemám žádnou kárku na naftu...
Petr H. píše:http://www.trysky.cz/produkty_rozstrik_mlzeni.php

nemám žádnou kárku na naftu...