Sharan nejdou brzdová světla, spínač ok

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52

Sharan nejdou brzdová světla, spínač ok

Příspěvek od Tunningkiller »

Zdravím pánové mněl sem tam dnes Sharana, vypadávala mu elektrika od čerpadla v nádrži, tak tak dojel, po dlouhým bádání sem zjistil že je povypadenej konekturek od signalu ridici jednotky pro relé, mezi tím sem mu nastavil synchronizaci klika vačka a skontroloval čerpadlo v nadrži a vyměnil palivovej filtr,, sharan top stav najeto poctivejch 200t r.v 2005. No když sem tohle vše dokončil tak před složením pojistej a relátek sem udělal diagnostiku a vypisovala mi spínač brzdových světel neěo ve smyslu nesmyslny signál, a samozdřejmně nefungovali zadní brzd.světla. Tak sem skontroloval všechny pojistky znovu projel schemata, na spínači byly 3 napětí 2x 12v 1krat asi 8V.no a jeden bez napětí ale slaboučkej. Nevíte kam jde tenhle tenkej vodič? když sem spínal spínač tak se jedno napětí ztrácelo po sepnutí. Prvotně sem hned dával jiný spínač origoš do fabie ten novější a pořád stejný problém. Takže chlapík odjížděl s blikajícím žhavením a mněl před sebou cestu 400km bez brzdovýxh světel. Ale aspoň mu jel motor. ale proč se tohle podelalo to fakt nevím. Spěchal na kšeft tak sem to nedodělal. Pána mi bylo upřímně líto já bych si to nelajz bez světel. Nesetkal se někdo stakovouto ptákovinou? Třeba u fobie, oktávie?:)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ve spínači brzd jsou dva nezávislé okruhy, proto čtyři vodiče. Jeden silový ke světlům, to jsou dva silné dráty. Druhý je signální pro řídící jednotku (omezuje vstřikované množství paliva a vypíná tempomat), ale pozor - tento obvod je rozpínací. Čili pokud se na pedálu nestojí, musí být tento signál sepnutý.

Já si myslím, že ten spínač vadný byl. Dal bych nový a správně ho nastavil (čili montovat při úplně vytažené tyčce spínače a s plně sešlápnutým pedálem, poté pedál pomaličku pouštět, aby se spínač nastavil do základní pozice). A bude po problému.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

s plně sešlápnutým pedálem?
nemá se spíš nový manontovat tak že pedál je puštěný, dáš nový spínač pěkně nadoraz otočíš bajonet.. a pak šlápneš na pedál a spínač se nastaví?

jinak taky bych tipl že ten spínač byl asi vadný.
jo a spínač funguje správně jen namontovaný na místě, připojit si ho jen na svorkovnici a zkoušet moc nefunguje, může se tak snad i zničit
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nene, ten postup, co píšu já, je správně. Tyčka se musí po namontování zasunout dovnitř tlakem pedálu - tak se spínač nastaví.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

však jo, to se stane když pak na pedál šlápneš :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nene, to určitě ne. To mechanické nastavení spínače se děje v okamžiku, kdy zcela vytažená tyčka je zatlačována vracejícím se pedálem směrem nahoru do výchozí pozice. Proto se spínač musí montovat při sešlápnutém pedálu a se zcela vytaženou tyčkou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

elsa, Alhambra 2004 ;)

Nové provedení spínače (oblé)
Montáž a seřízení:
Aby bylo zaručeno pevné usazení, lze spínač brzdových světel montovat pouze jednou.
– Před montáží zcela vytáhněte zdvíhátko

– Spínač veďte montážním otvorem, zatlačte proti pedálu a upevněte otočením o 45° doprava.
– Brzdový pedál přitom zůstává vždy v klidové poloze (nesepnutý).
– Připojte konektor spínače brzdových světel.
– Zkontrolujte funkci brzdových světel.
Po seřízení spínače brzdových světel zkontrolujte, zda se pedál brzdy nachází v místě koncového dorazu (volná poloha).

Staré provedení spínače (hranaté)
Montáž a seřízení:
– před montáží zdvíhátko zcela vytáhněte
– Stlačte brzdový pedál rukou co nejvíce dolů.

– Veďte spínač montážním otvorem a upevněte otočením o 90° doprava.
– Pusťte brzdový pedál.
– Připojte konektor spínače brzdových světel.
– Zkontrolujte funkci brzdových světel.
Po seřízení spínače brzdových světel zkontrolujte, zda se pedál brzdy nachází v místě koncového dorazu (volná poloha
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fajn - já mám hranatý :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52

Příspěvek od Tunningkiller »

yep, mnel sem novy tip a taky to nefungovalo, zaclo se to jebat az po vytahnuti tej relatkovej skrinky, typek mi slibil ze da vedet az to bude mit spravene:)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše:Nene, to určitě ne. To mechanické nastavení spínače se děje v okamžiku, kdy zcela vytažená tyčka je zatlačována vracejícím se pedálem směrem nahoru do výchozí pozice. Proto se spínač musí montovat při sešlápnutém pedálu a se zcela vytaženou tyčkou.

ted ve čtvrtek jsem to dělal VW IV řekl bych tak po padesáté
ale nikdy jsem si nejsi jistý na stopro o tom kecat, jak to marku píšeš to nejde, když máš sešlápnutý pedál tak stím spínačem neotočíš musíš ho pustit
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 861
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Marek77 píše:Nene, to určitě ne. To mechanické nastavení spínače se děje v okamžiku, kdy zcela vytažená tyčka je zatlačována vracejícím se pedálem směrem nahoru do výchozí pozice. Proto se spínač musí montovat při sešlápnutém pedálu a se zcela vytaženou tyčkou.
Po zatočení tím spínačem zaaretuješ tu tyčku uvnitř, tak potom už dalším posunem strháváš ty kleštiny co tyčku drží.
Rozeber ten spínač a uvidíš.
Ten návod od Vici je naprosto přesný. ;)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

návody jsou dva, pro nový a starý typ spínače
čili pravdu jsme měli oba
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ono o pravdu tam ani nejde, spíš o to spínač umět nasadit a výsledek aby byl vzadu vidět při sešlápnutí pedálu,


že pravda a láska zvítězí nebo něco okecat nemusí vést ke správnému výsledku

;)
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 861
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Před hodně lety, když jsme Ochcávky začali opravovat, reklamoval jsem 3 brzdové spínače, protože jsme nevěděli, že se nedají vyzkoušet jen připojením na konektor, bez otočení v držáku u pedálu....

(wallbash) (rofl) (LOL)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Čert píše:Před hodně lety, když jsme Ochcávky začali opravovat, reklamoval jsem 3 brzdové spínače, protože jsme nevěděli, že se nedají vyzkoušet jen připojením na konektor, bez otočení v držáku u pedálu....

(wallbash) (rofl) (LOL)

já zatočím kleštěma tím deklem nebo jak ro říct a je to, taky jsem nad tím kdysí bádal a nechápal
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“