Jak snadno poznat vadnou vahu vzduchu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak snadno poznat vadnou vahu vzduchu
Uz asi pul roku se potykam u sveho auta se snizenym vykonem - 66KW AGR. Motor sel od 3000 nejak pomalu do otacek a vic jak 150 sem z toho nedostal, pak to vypadalo, jak kdyby me nekdo stridave tahal a postrkoval. Nemel jsem moc casu to resit a tak sem to nechaval. Dnes jsem konecne vymenil vahu vzduchu a auto jede zase jak ma. Prisel jsem pri tom na to, ze pokud je vadna vaha, spotreba na 5tku je mene nez ma byt. Pokud je vaha v poradku, bere si auto na plny plyn do kopecku 11.2l(AGR), pokud je vaha spatna, bere si mene. Podle toho lze snadno diagnostikovat vahu. Mluvil jsem o tom i s nekolika kolegy, kteri maji Octavku jako sluzebaka a vsichni, kteri meli spatnou vahu, vsimli si toho, tak si myslim, ze za jinych podminek je spotreba spravna (spatne turbo, N75, atd...) Co vy na to? Jde takhle bez VAGu identifikovat spatnou vahu?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 412
- Registrován: 19 dub 2006, 14:50
- Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih
No jasně, máš pravdu chlape: Váha hlásí méně vduchu, tudíž ECU dodá méně paliva. Měl jsem to také tak.Bartunma píše:Mam vyzkoušené, s novou váhou to jede dobře, chtěl jsem jen vědět, jestli má někdo názor, že může mít na snížení aktuální spotřeby i jiná závada, která by se projevovala ztrátou výkonu. Přijde mi potom zbytečné hledat složitě přes VAG jestli se o váhu jedná nebo ne.
I když pokud chce jet člověk svižněji, tak víc "šlape" na krk, takže v tomhle režimu žere motor víc, protože dostává víc než normálně.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 412
- Registrován: 19 dub 2006, 14:50
- Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih
Re: ok
Někdo píše, že špatná váha se pozná pode zvýšené spotřeby.Jirass píše:Mě po výměně váhy klesla spotřeba ze 6,22 na 5,67l. Tak nevim, jestli je to směrodatný.
To nemohu potvrdit. Spíše naopak.
Mnohdy ovšem čištění nepomůže...
Re: ok
vlagik píše:Někdo píše, že špatná váha se pozná pode zvýšené spotřeby.Jirass píše:Mě po výměně váhy klesla spotřeba ze 6,22 na 5,67l. Tak nevim, jestli je to směrodatný.
To nemohu potvrdit. Spíše naopak.
Mnohdy ovšem čištění nepomůže...
Já měnil váhu, protože mě to padalo do nouzáku. Váhou jsem začal a padalo to míň, pak šel na řadu ventil N75, stále to občas padlo do nouzáku, nakonec po výměně rozvodů a novým předvstřiku je vše OK. Zatim to do nouzáku nepadlo ať tomu naložím jak chci. Super.Dnes musím natankovat, tak jsem zvědav na spotřebu.

Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Každé auto je trošku jiné a kopce jsou taky různé.Myslím, že odhalovat vadnou váhu podle toho, jestli mi do kopce žere 11,2 l není nejpřesněnjší řešení.V každém případě souhlasím s názorem, že pokud je špatná váha, tak je menší spotřeba paliva.A to jak okamžitá (v tom kopci) tak dlouhodobá.Pokud se motor chová tak, že má problémy dostat se za hranici 150km/h, a chci se přesvědčit, jestli to způsobuje váha, tak ji prostě odpojím a projedu auto ne trojku mezi 3000-4000ot.Pokud to jede o něco lépe, tak váha v každém případě dává méně než když není zapojena vůbec.Samozřejmě daleko jednodušší a rychlejší je nalogování příslušných kanálů.
VW Touran 1.9 TDi-2007-BLS-77kW
když si najdeš nějaký vhodný kopec, tak to fakt poznáš celkem přesně. Chce to ,aby byl tak akorát prudký (dle výkonu auta
), aby to na tu pětku moc nezrychlovalo a pak sledovat, kolik to má okamžitou spotřebu. Myslím, že kámošova ALH OCTA ukáže na pětku taky kolem 11 litrů, můj sharan AUY před čipem na šestku asi 15,5, po čipu teda víc.
Ale i kámoš takhle odhalil váhu, že to najednou dalo jen kolem 10 litrů. Pro hrubý odhad to stačí.


Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Jen jsem chtěl říct, že každý až tolik nesleduje spotřebu, nehledě na to, že proces odcházení váhy je ve většině případů postupný, někdo by možná řekl dlouhodobý, a že je tedy obtížné přijít na to podle zmíněných indícií.Já např. si nižší potřeby nevšiml(blbec jsem byl ještě rád, že jezdím ekonomicky a levně), ale když jsem kupoval auto, tak jsem si ji projel na dálnici, kde jsem zjistil, že dává 200km/h a ještě by šla a to mi stačilo.Před nedávnem jsem jel na Moravo po D1 a nedostal jsem se přes 160km.Tohle byl v mém případě prvotní impuls pro hledání problému.
VW Touran 1.9 TDi-2007-BLS-77kW
Mám OI 81 kW. Jak váha postupně odchází tak to ubírá i na okamžité spotřebě. Na pětku jsem měl tak kolem 11 l max. při 2000 ot. Ted s novou váhou mám až 12,5 - 13. Když to padne třeba do nouzáku tak je tam 6 - 8 litrů a je to výkonově jak SDI.
Neví někdo z Vás kolik je max. dávka nafty u motoru Z1 nenačipovaném ?
Myslím tím že třeba u 81 kW je to až 42mg, u 66 kw tak 36 mg.
Na tom Z1 tam jde nejvíc 33 a to je prý načipované, což je blbost.
Neví někdo z Vás kolik je max. dávka nafty u motoru Z1 nenačipovaném ?
Myslím tím že třeba u 81 kW je to až 42mg, u 66 kw tak 36 mg.
Na tom Z1 tam jde nejvíc 33 a to je prý načipované, což je blbost.
Re: Jak snadno poznat vadnou vahu vzduchu
mam podobnej problem.dnes mi poklesl vykon motoru1.9tdi tak na sdi. až jsem to pak vypl ak už cely den v poho.vag napsal .N75 a (239)co to je?konci vaha ? nebo jenom treba palivovy filtr?
pomoooooooc


