Stránka 1 z 3

sharan a spotřeba 8 litrů

Napsal: 24 kvě 2013, 23:22
od marian89
Zdravím všechny přítomné.Koupil jsem Sharana 2003 1,9 tdi 85 kw.Auto mám cca měsíc aspotřeba se pohybuje kolem 8 litrů.Je to normální? Jezdím pohodu. Je možné pomoct tomu třeba seřízením vstřiků.Filtry a olej jsou po výměně.
Děkuji

Napsal: 24 kvě 2013, 23:40
od Jarda S.
a co bys chtěl ? dyt to auto má skoro dvě tuny to něco sežere než se rozhejbe (hm)

Napsal: 25 kvě 2013, 00:19
od dav55
dalku zajedes za min, tohle auto po vymene vstriku jezdilo pres 7. zalezi. je to opravdu velka krabice a ten 6-kvalt tomu nepomohl. je lepsi udrzovat otacky nad 2000tis

Napsal: 25 kvě 2013, 05:04
od marian89
Jarda S. píše:a co bys chtěl ? dyt to auto má skoro dvě tuny to něco sežere než se rozhejbe (hm)
Tak po tom co jsem četl v recenzích mě to přišlo doost.nemá to palubní pc,tak počítám. ostatní píšou kolem 6,5 litru max do 7.A já jsem ten řidič co při každé možnosti vyřadí.tak to kdyby jsem nedělal,tak je tam třeba 8,5 - 9. tak se mě to zdál docela rozdíl

Napsal: 25 kvě 2013, 05:38
od marena tdi
Sharan 85 kw soft 111 kw
mam dlouhodobou mesto 8-10 zima leto
dalka 6-8 zalezi jak tomu slapes na plyn.

Napsal: 25 kvě 2013, 06:31
od MirekX
mimo město s dodržováním limitů (60/100) se musí dostat na 6
do města tohle těžký auto není, tam je 9 jako nic
Manželka mim o město 7,5 :D

Napsal: 25 kvě 2013, 07:33
od Marek77
marian89 píše:A já jsem ten řidič co při každé možnosti vyřadí.tak to kdyby jsem nedělal,tak je tam třeba 8,5 - 9. tak se mě to zdál docela rozdíl
Tak to je tedy pěkná kravina, tohleto. Kde jsi vzal, že při vyřazené rychlosti motor žere méně?????????

Je všeobecně známo, že brzdění motorem se zařazenou rychlostí odpovídá nulové spotřebě paliva, protože jednotka odstřihne palivo a motor se točí pouze energií od kol - tudíž se nejvíc šetří. Při vyřazení rychlosti naopak spotřeba paliva narůstá, protože ten motor při volnoběhu prostě něco sežere.



Jinak souhlasím s tím, že motor není rozhodně vhodné podtáčet a ve snaze ušetřit jezdit na vysoký kvalt v nízkých otáčkách. Je tomu právě naopak - motor je přetížený a žere jak tank. Nehledě k tomu, že trpí i jiné mechanické části - spojka především, taky převody. Nejoptimálnější rozsah otáček je 1800-2400 rpm.

S tímhle motorem se dálka pohodovým způsobem dá jet za šest litrů bez větších problémů. Krátké poskakovačky městem, nebo zimní provoz, to jsou režimy, kde se musí počítat s nárůstem spotřeby i k devíti až deseti litrům. Samozřejmě na spotřebu mají vliv i další jevy - klimatizace, hmotnost nákladu, box na střeše......


Na spotřebu má základní vliv několik věcí: Vzduchový filtr, naftový filtr, správná funkce termostatu, správná synchronizace vačky s klikou (nastavení rozvodů) a další věci. Ovšem tyhle čtyři se dají snadno zjistit, odhalit a vyřešit. Pro zimní provoz je nezbytné mít v pořádku bufík, jinak v autě zmrzneš a spotřeba Tě sežere.

Napsal: 25 kvě 2013, 08:30
od marian89
Tak bufík musím dát dohromady.Síťku a svíčku,protože dooost kouří. Ale já měl předtím seata Ibizu 1,9 tdi a byl jsem schopen jezdit i lehounce přes 4 litry podle PC.A v techničáku bylo psáno víc. Jasně že váha a velikost je jinde a nejde tyhle auta srovnávat.Jen mě to zajímalo a tak jsem chtěl slyšet zkušenosti ostatních Styl jízdy byl stejný.Jasně že auto žere i při volnoběhu, ale počítá se to dle PC na litry na hodinu. U ibizy to bylo 0,5 litru na hodinu při teplém motoru.U Sharana nevím, tam palubní počítač nemám

Napsal: 25 kvě 2013, 08:43
od Vici
odkud jsi? palubák by ti jistě někdo pomohl dodělat

spotřebu máš asi v normě.. jak psali ostatní

Napsal: 25 kvě 2013, 09:49
od fuzzyi
Alhambra 04
spotřeba max do 6litrů! klidnější jízda v pohodě pod 5

Napsal: 25 kvě 2013, 11:43
od chipmann
Marek77 bohužel se pleteš taky jsem dříve myslel ze pokud budu brzdit motorem ze spotřebují méně paliva jenže zase to auto ujede kratší vzdálenost než při tzv. Plachtění a palubak tohle všechno vezme v potaz schválně to zkus a uvidíš ze při plachtění pojedeš za min než při brzdění motorem upozorňují tě ze jsem tomu také ze začátku nevěřil ale pak jsem to vyzkoušel a je to tak

Napsal: 25 kvě 2013, 13:04
od Luke10
chipmann píše:Marek77 bohužel se pleteš taky jsem dříve myslel ze pokud budu brzdit motorem ze spotřebují méně paliva jenže zase to auto ujede kratší vzdálenost než při tzv. Plachtění a palubak tohle všechno vezme v potaz schválně to zkus a uvidíš ze při plachtění pojedeš za min než při brzdění motorem upozorňují tě ze jsem tomu také ze začátku nevěřil ale pak jsem to vyzkoušel a je to tak
Co takle mazani motoru a turba kdyz takle vyradis? Myslis ze to maze lepe na volnobeh nez kdyz to ma nejaky otacky? Obzvlaste pokud to rozjedes a najednou z niceho nic vyradis (crazy). Spadne tlak oleje a turbo presto stale toci velmi rychle. Preci jenom mu to chvilku trva nez se zpomaly

Napsal: 25 kvě 2013, 13:12
od anydraj
Upravena Alhambra max7 dle tankovani 6.8 asi tak.kartac, a klidna jizda 50-50

Napsal: 25 kvě 2013, 13:31
od Biimbo
Luke10 píše:
chipmann píše:Marek77 bohužel se pleteš taky jsem dříve myslel ze pokud budu brzdit motorem ze spotřebují méně paliva jenže zase to auto ujede kratší vzdálenost než při tzv. Plachtění a palubak tohle všechno vezme v potaz schválně to zkus a uvidíš ze při plachtění pojedeš za min než při brzdění motorem upozorňují tě ze jsem tomu také ze začátku nevěřil ale pak jsem to vyzkoušel a je to tak
Co takle mazani motoru a turba kdyz takle vyradis? Myslis ze to maze lepe na volnobeh nez kdyz to ma nejaky otacky? Obzvlaste pokud to rozjedes a najednou z niceho nic vyradis (crazy). Spadne tlak oleje a turbo presto stale toci velmi rychle. Preci jenom mu to chvilku trva nez se zpomaly

tohle jako myslíš vážně nebo si děláš prdel?

Napsal: 25 kvě 2013, 13:38
od MirekX
to se zase dozvíme věci... :o :D