Ostra vacka

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Ostra vacka

Příspěvek od cin »

Kluci sorry, je to asi trochu OT, ale nevi nekdo kde by se dala koupit nebo nechat udelat ostrejsi vacka do motoru skoda 136 (Favorit) moje predstava tak 260/280 nebo 280/280 vic ne
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

kontaktuj uživatele Vici možná ti poradí
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

motorexcel ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Standardní vačka z Felicie MonoMotronic 50kW má časování 254°/254°. Delší vačky se dají i koupit, není třeba je vyrábět.

A pozor - není důležité pouhé časování. Mnohem důležitější je tvar (ostrost) vaček a jejich zdvih. Stupně samy o sobě nic neznamenají.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Odpovědi: 0
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

tvar-ostrost? (LOL)
:-@
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Jen tak mimo věc,kamoš má čip od známého pána,neřeknu to jméno,protože ho nehodlám nijak ale vubec nijak poškozovat,ale je to konkurence dieselpoweru.

Udělal kamošovi čip ja 1,6 AEE octavii,dal tam udajně ostrou vačku a jinou jednotku,což sem sám viděl když s tím přijel,jednotka hezky polepená a origoš si prej vzal.Kamoš u toho byl osobně,vačku viděl že tam dal jinou,ale ptám se,jak se pozná ostrá vačka??

Já teda rozdíl nepoznal ani za hovno,páč sem zase na jiné octě AEE kuchal katalyzator a řeknu vám že bez katu ta octa trhá asfalt a ta s ostrou vačkou a čipem je uplně v prdeli :D

Tak by mě jen zajimalo na finále,jak se pozná ostrá vačka?Zvuj motoru je stejnej :D

Děkuji :)
L
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2009, 10:15
Bydliště: Přerov

Příspěvek od L »

Hodně ostrá vačka se pozná tak, že je vážně tupá :-))).
atlas
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2011, 19:52
Bydliště: Jaroslav

Příspěvek od atlas »

http://www.pavlicekmotordily.cz/index.p ... itext=uvod
kdysi mi delal vacku na 120 :) ale nez si nechas vacku udelat porad se s nekym kdo ty motory stavel tomu rekni na co to auto bude a on ti povi jakou vacku a dalsi veci aby to makalo jak ma...
o1 agr 4x4, 12mm, race 520, gtb1756v, 55 fmic 60
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pojem "ostrá vačka" nemá vůbec nic společného s časováním, ale je to název tvaru vaček.

Ostrá vačka má tvar jakoby obdélníku - špičatá vačka je strmá.

Ten obdélníkový tvar umožňuje co nejrychlejší otevření ventilu, dlouhou dobu jeho maximálního zdvihu a poté rychlé zavření. Takže ačkoli se jí říká ostrá a lidi si myslí, že musí mít špičku, je to přesně naopak - ostrá vačka je obdélník.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ako pise Marek77 tvar a zdvih je dolezity rovnako ako casovanie. U atmosferickeho motora ide hlavne o spravne nacasovanie ventilov.
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Dobře a pokud to teda já neviděl při montáži, tak na stylu jízdy by to mělo být rapidně poznat ne?Jenže to je scíplý furt stejnak :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Z logiky věci vyplývá, že z běžné sériové vačky nelze vyrobit ostrou pouhým broušením, jak mnoho firem nabízí. Ostrá vačka totiž potřebuje více materiálu než sériová, takže jediný možný způsob by byl návar materiálu na sériovou vačku, povrchová úprava (cementování, kalení a další) a následné důkladné broušení do naprosto stejných tvarů a časování. Je to piplačka a osobně bych do toho nikdy nešel, protože svařování takových materiálů prostě nevěřím.

Pouhým broušením sériové vačky lze prodloužit časování a zdvih jednotlivých ventilů. To ovšem s ostrostí nemá vůbec nic společného.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Zdvih ventilov zachovas vlastne brusenim seriovej vacky v podstate nedocielis takmer nic. Su ludia co sa zaoberaju len tymto tak ich treba kontaktovat a oni uz vedia co maju robit. Najlepsie je nahodit osvedcenu konfiguraciu a jazdit.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně Favorit s Feliciáckou vačkou 254°/254° chodil jako pilka. Hlava olíznutá na kompresní poměr 10,6:1, rozdělovač .201 z motoru 781.136X, 98 oktanů, ořezané sání, karburátor 40DCOe, odladěný výfuk a pětaosmdesát kobyl jako vyšitých.

Důležitá je správně zvolená převodovka.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
peug
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2009, 14:38
Bydliště: K.Vary

Příspěvek od peug »

ze seriové vačky lze udělat "ostrou" ale jen do určité hodnoty, dojde i ke zvětšení zdvihu ventilu.
Karlovy Vary
moravia-tuning.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“