Ostra vacka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ostra vacka
Kluci sorry, je to asi trochu OT, ale nevi nekdo kde by se dala koupit nebo nechat udelat ostrejsi vacka do motoru skoda 136 (Favorit) moje predstava tak 260/280 nebo 280/280 vic ne
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Standardní vačka z Felicie MonoMotronic 50kW má časování 254°/254°. Delší vačky se dají i koupit, není třeba je vyrábět.
A pozor - není důležité pouhé časování. Mnohem důležitější je tvar (ostrost) vaček a jejich zdvih. Stupně samy o sobě nic neznamenají.
A pozor - není důležité pouhé časování. Mnohem důležitější je tvar (ostrost) vaček a jejich zdvih. Stupně samy o sobě nic neznamenají.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 dub 2011, 21:21
- Bydliště: Karlovy Vary
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0
Jen tak mimo věc,kamoš má čip od známého pána,neřeknu to jméno,protože ho nehodlám nijak ale vubec nijak poškozovat,ale je to konkurence dieselpoweru.
Udělal kamošovi čip ja 1,6 AEE octavii,dal tam udajně ostrou vačku a jinou jednotku,což sem sám viděl když s tím přijel,jednotka hezky polepená a origoš si prej vzal.Kamoš u toho byl osobně,vačku viděl že tam dal jinou,ale ptám se,jak se pozná ostrá vačka??
Já teda rozdíl nepoznal ani za hovno,páč sem zase na jiné octě AEE kuchal katalyzator a řeknu vám že bez katu ta octa trhá asfalt a ta s ostrou vačkou a čipem je uplně v prdeli
Tak by mě jen zajimalo na finále,jak se pozná ostrá vačka?Zvuj motoru je stejnej
Děkuji
Udělal kamošovi čip ja 1,6 AEE octavii,dal tam udajně ostrou vačku a jinou jednotku,což sem sám viděl když s tím přijel,jednotka hezky polepená a origoš si prej vzal.Kamoš u toho byl osobně,vačku viděl že tam dal jinou,ale ptám se,jak se pozná ostrá vačka??
Já teda rozdíl nepoznal ani za hovno,páč sem zase na jiné octě AEE kuchal katalyzator a řeknu vám že bez katu ta octa trhá asfalt a ta s ostrou vačkou a čipem je uplně v prdeli

Tak by mě jen zajimalo na finále,jak se pozná ostrá vačka?Zvuj motoru je stejnej

Děkuji

http://www.pavlicekmotordily.cz/index.p ... itext=uvod
kdysi mi delal vacku na 120
ale nez si nechas vacku udelat porad se s nekym kdo ty motory stavel tomu rekni na co to auto bude a on ti povi jakou vacku a dalsi veci aby to makalo jak ma...
kdysi mi delal vacku na 120

o1 agr 4x4, 12mm, race 520, gtb1756v, 55 fmic 60
Pojem "ostrá vačka" nemá vůbec nic společného s časováním, ale je to název tvaru vaček.
Ostrá vačka má tvar jakoby obdélníku - špičatá vačka je strmá.
Ten obdélníkový tvar umožňuje co nejrychlejší otevření ventilu, dlouhou dobu jeho maximálního zdvihu a poté rychlé zavření. Takže ačkoli se jí říká ostrá a lidi si myslí, že musí mít špičku, je to přesně naopak - ostrá vačka je obdélník.
Ostrá vačka má tvar jakoby obdélníku - špičatá vačka je strmá.
Ten obdélníkový tvar umožňuje co nejrychlejší otevření ventilu, dlouhou dobu jeho maximálního zdvihu a poté rychlé zavření. Takže ačkoli se jí říká ostrá a lidi si myslí, že musí mít špičku, je to přesně naopak - ostrá vačka je obdélník.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0
Z logiky věci vyplývá, že z běžné sériové vačky nelze vyrobit ostrou pouhým broušením, jak mnoho firem nabízí. Ostrá vačka totiž potřebuje více materiálu než sériová, takže jediný možný způsob by byl návar materiálu na sériovou vačku, povrchová úprava (cementování, kalení a další) a následné důkladné broušení do naprosto stejných tvarů a časování. Je to piplačka a osobně bych do toho nikdy nešel, protože svařování takových materiálů prostě nevěřím.
Pouhým broušením sériové vačky lze prodloužit časování a zdvih jednotlivých ventilů. To ovšem s ostrostí nemá vůbec nic společného.
Pouhým broušením sériové vačky lze prodloužit časování a zdvih jednotlivých ventilů. To ovšem s ostrostí nemá vůbec nic společného.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Mně Favorit s Feliciáckou vačkou 254°/254° chodil jako pilka. Hlava olíznutá na kompresní poměr 10,6:1, rozdělovač .201 z motoru 781.136X, 98 oktanů, ořezané sání, karburátor 40DCOe, odladěný výfuk a pětaosmdesát kobyl jako vyšitých.
Důležitá je správně zvolená převodovka.
Důležitá je správně zvolená převodovka.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)