turbo ohrievanie

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

turbo ohrievanie

Příspěvek od netopier »

zdar borci :) tak som sa rozhodol ze asi prestavam auto na olej, kedze kazdy den chodim 22 km do roboty po dialnici , kazdy den ma to dost vychadza a kedze nemam taky plat, a chystam sa studovat , a mam zdroj vypaleneho fritaku tak by som chcel zistit ci existuje nejaky turbo ohrievac na olej rpetoze auto sa mi na 75 st zohreje asi po 5-8 km podla pocasia ci ej dost malo ... bral by som kebyze hned po starte sa v motor priestore zapne enjake turbo dohrievanie trebars na elektrinu aby som potom mohol pustat olej a veselo jazdit zadara .. dakujem :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

projdi forum ana stránkách firem europecon nebo rapid oil jsou el. ohřívače
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Když turbo ohřev tak jedině z výfuku ;)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Pavel píše:Když turbo ohřev tak jedině z výfuku ;)
to akoze potiahnem kovovu trubku s olejom a omotam ju okolo celeho vyfukoveho potrubia? to by slo (LOL) (LOL) (LOL)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

No nevím jestli kolem celého, ale rozhodně obalit výfuková kolena u hlavy motoru by se vyplatilo. Kdysi jsem něco takového zkoušel počítat a konstruovat ale nějak z toho sešlo. Nikdo tady se tou myšlenkou nechtěl zabývat. přitom podle mého názoru je to velmi rychlé teplo v dastatečném množství.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Pavel píše:No nevím jestli kolem celého, ale rozhodně obalit výfuková kolena u hlavy motoru by se vyplatilo. Kdysi jsem něco takového zkoušel počítat a konstruovat ale nějak z toho sešlo. Nikdo tady se tou myšlenkou nechtěl zabývat. přitom podle mého názoru je to velmi rychlé teplo v dastatečném množství.
no logicke to je , minimalne ako pridavny vymennik ktory sa velmi rychlo zohreje podla mna len neviem ako by som to vyriesil s odolnostou materialu voci takemu teplu ked sa to naozaj zohreje ..... jedien riesenie co ma napada su kovove trubky ale tie naohybat presne na mieru zvodov .. to by bolo dost narocne podla mna :) ale da sa spravit vsetko :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Já jsem plánoval AL trubku ovinout kolena výfokového potrubí ihned u hlavy. Samozřejmě podle typu auta, ale většinou je tam prostor nějaký je, a mě je ho dost. A skrz tu trubku.
a, buď provádět přímo palivo, ale neuměl jsem stanovit délku potrubí aby pak palivo nebylo ohřáto např třeba na 300 stupňu, to by už dobré nebylo.
b, nechat proudit nějaké medium, olej co snese vyšší teploty a pak zase výměník a ohřálo by to palivo, čímž by teplota byla regulovatelná.

Obojí vyžaduje hodně měření počítání a zkoušení,takže nakonec z toho sešlo, ale rozhodně se mi to zdá nejlepší způsob jak rychle ekonomicky ohřát palivo a zkrátit dobu ohřevu paliva tím snížit spotřebu nafty.
Endy Aron
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 20 pro 2006, 21:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Endy Aron »

pánové...tohle téma se mi zamlová...nemáte někdo více zkušeností a informací??? :? :-D
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Endy Aron píše:pánové...tohle téma se mi zamlová...nemáte někdo více zkušeností a informací??? :? :-D
nikto nic.. Pavel je proste priekopnik :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

podla mna by sa to dalo riesit tak, ze pri vysokej teplote by sa automaticky pustil bypass na olejovom okruhu , teplotne cidlo v mediu, napojene na 2 ventily - asi trosku zlozite ale za ten rychly ohrev by to stalo nie?
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Endy Aron
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 20 pro 2006, 21:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Endy Aron »

to jo, protože během chvilky by se dalo přepnout na olej :D ...tak to by byl cajk :D
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Zkoušel jsem vymýšlet lecos. Ale přes bypass cesta nevede neb by muselo být plynul a částečné otevírání tohoto by passu. To už je servopohon a relativně složité = méně spolehlivé řešení. Když by bylo pouze prosté přepínání, tak do palivové soustavy půjde jednou studený jednou totálně horký palivo. Takže tudy ne:-)

Největší komplikací je proměná teplota výfukových plynů, (dle zatížení a výkonu motoru) takže jedinou cestu vidím přes externí topné medium a řídit jeho cirkulaci.

Pak se to dá ještě udělat trochu barbarsky, nějak odhadnout délku výfukem ohřívané trubky a pak do tepelného výměníku s chladící kapalinou okruhu motoru, tím mám zajištěnou teplotu 80 stupňu. Výměník by nesloužil pro ohřev ale jako chlazení. ;) Ale asi by to ve zkrácení doby ohřevu nic neřešilo :P

Pak mi ještě napadlo ohřívat silně alespoˇn vracečku, že by pak byla teplá hlavní nádrž paliva :roll:

Prostě tepla brzo a spoustu jen ho nějak zužitkovat ;)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

zdravim pani

tiez sa zaoberam touto myslienkou, niekto tu spomenul hlinikovu rurku, myslim ze na tieto aplikacie je nutny nerez, hlinikova rurka by sa podla mojho nazoru roztopila, ale ak mate niekto kusok, skuste ju pripevnit hned za zvody na vyfuk a vyskusat ju naprazdno, ak vydrzi, tak je to dobry zaciatok
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Nevím jestli by vydržela na prázdno, ale když je chlazená palivem tak vydrží, to je jako hlava nebo písty. Samozřejmě nerez je komfortnější.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(crazy)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:55, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“