Oprava závitu šroubu vany...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Vici
Aktivista
Příspěvky: 7568
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Oprava závitu šroubu vany...

Příspěvek od Vici »

Občas někdo asi poněkud přežene sílu, a nebo to auto už má za sebou tolik výměn oleje že ten závit v hliníku to nedává... klasický nejen TDI problém..

Prosím chlapi poraďte nějakou opravnou sadu kterou máte vyzkoušenou...
Líbí se mi něco s helicoil vložkou, pak se pěkně použije origo šroub a mělo by to držet "navždy".
Určitě nechci dělat větší závit a rvát tam větší šroub...
Použiju to asi jen párkrát za život, zas tolik těch olejů neměním.. ale asi je dobré to mít v záloze..

Děláte to na autě? Srovná se při tom člověk psychicky se šponama co napadají do vany?

Dík.. nějak nemám nervy se prohrabávat půl dne internetem... :(
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Já to dělám tak že vana ven, soustružník mi to opraví cca do hodiny a dá mi novej šroub a je to na furt. Ty helicoil nějak nemusím,né že bych nevěřil tomu,ale práce to je podle mě na vaně na nic!Lepší sundat, orvnou zkontroluješ koš atd a není co řešit.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

zrovna ted resim taky strzenej zavit u zakaznika,takze se pridavam k Vicimu, jinak zrovna sundavat vanu neni kolikrat uplne nejlepsi z hlediska casu,takze radsi obetuju par korun navic a proleju motor troskou oleje na vyplaveni spon
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7568
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

no právě že když se tam udělá nový závit, je zas do hliníku... a časem se zas vyžvejká.. sice je pravda, že to už by to auto muselo mít milion km.. ale stačí když při další výměně někdo zatáhne šroub pro jistotu lešenářskou trubkou... :(
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

V-COIL M14x1,5 bez problémů na autě, většina špon zůstane v závitníku, jelikož z tý vany má snahu pořád něco odkapavát a závitník je umatlanej celej od oleje
Martincv
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 16 zář 2010, 20:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martincv »

Asi budu mit podobnej problem pri vymene oleje sel sroub docela z tuha az do konce ocekavam problem pri dalsi vymene :?
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 09 říj 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tiger23 »

Poskodený závit netreba prevrtať vrtakom a az potom V-COIL ?

Obrázek
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Já to dělám tak že vana ven, soustružník mi to opraví cca do hodiny a dá mi novej šroub a je to na furt. Ty helicoil nějak nemusím,né že bych nevěřil tomu,ale práce to je podle mě na vaně na nic!Lepší sundat, orvnou zkontroluješ koš atd a není co řešit.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Taky mám V coil jako obrázku, u OII jsem to ještě nedělal ,ale u OI vadí nápravnice, aby se dalo vrtat v ose,takže se musí odpojit reakční vzpěra,rozpojit sponu výfuku a odšoubovat můstek aby se nanatahoval vlnovec a vyklonit motor dopředu. Chtělo by to vrtačku za roh, ale i tohle je lepší než vanu sundavat a jezdit za sostružníkem.
K týhle sadě je ale třeba přikoupit vrták 14ku podle tabulek uplně běžnou 14,2mm, která u sady není. Nejlíp zůženou na 13,protože do běžnýho sklíčidla větší nevleze. Nebo si jí stočit na soustruhu jako já..
Kdyby někdo chtěl půjčit na Budějovicku, tak se můžem domluvit..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

většinou to jde i bez předvrtání
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Běžně to děláme bez vrtání a na autě.Pokud se ten závit vyškubne tak ten závitník do toho hliníku jde krásně.Hlavně je potřeba dodržet souosost.špony se průběžně vyplavují ven.Kdysi jsem z vrchu lil nějaký šit olej aby se to vyplavilo a nevyteklo nic.Navíc ona ti zůstane na dně,takže si myslím že až do čerpadla by dojít neměla.Na feldě jsem měl vanu plnou špon ze šálů které tam asi někdo zapoměl a najezdil jsem s tím skoro 100tkm než jsem dělal rozvody...Nedokážu si představit sundavat vanu a někam ji vézt a pak pro ni jet a ještě na to čekat když je dvůr plný aut na opravu.Ten kdo ty helicoil vymyslel byl pan wachmajster.Vzdyť i pan Porsche měl všechny šrouby v hliníku uloženy tímto způsobem.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 09 říj 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tiger23 »

To jako fakt staci to prerezat s tým zavitnikom a nasadit V coil?

Ako sa ustipne ten zobak vo vani s ktorym sa zasrobovava vlozka?
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Uživatelský avatar
woodman007
Přispěvovatel
Příspěvky: 447
Registrován: 21 bře 2006, 20:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Les

Příspěvek od woodman007 »

Lepsi nez v-coil je od wurthu time sert, pouzivame je v praci, nema to chybu. https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 4Tg‎
Naposledy upravil(a) woodman007 dne 03 zář 2013, 20:09, celkem upraveno 1 x.
Zetor 3011
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tenké špičaté kleště.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Tomas6 píše:Běžně to děláme bez vrtání a na autě.Pokud se ten závit vyškubne tak ten závitník do toho hliníku jde krásně.Hlavně je potřeba dodržet souosost.špony se průběžně vyplavují ven.Kdysi jsem z vrchu lil nějaký šit olej aby se to vyplavilo a nevyteklo nic.Navíc ona ti zůstane na dně,takže si myslím že až do čerpadla by dojít neměla.Na feldě jsem měl vanu plnou špon ze šálů které tam asi někdo zapoměl a najezdil jsem s tím skoro 100tkm než jsem dělal rozvody...Nedokážu si představit sundavat vanu a někam ji vézt a pak pro ni jet a ještě na to čekat když je dvůr plný aut na opravu.Ten kdo ty helicoil vymyslel byl pan wachmajster.Vzdyť i pan Porsche měl všechny šrouby v hliníku uloženy tímto způsobem.
Jo tak chápu že je to blbý sundávat vanu a vést to někam, ale já doma V COIL nemám, a mám šikovnýho soustružníka vedle v dědině a jako co nadělám, buď auto počká nebo ať se majitel posere :D! Všecko doma mít nemůžu a když si jezdí k prasatum co strhnou i takovej závit, tak hold musí něco obětovat. Už sem tak sundával asi 5 van na octaviich TDI a jako dá se to, ale dělat to někde jinde tak se asi fakt poseru, je fakt že zase něco převrtávat když není souosost je problém ale zas sundávat pul auta skrz vanu je taky vopruz.

Každopádně ty sady znám a popřemýšlím nad koupí něčeho.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“