proč? sportovní filtr 1.9 TDi

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Dobrman19
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 03 kvě 2007, 22:14

proč? sportovní filtr 1.9 TDi

Příspěvek od Dobrman19 »

Hoj tuneři mám 1.9 TDi 81 kW a uvažuji o sportovním vložce(filtr) do sání. potřebuji poradit jestli je to dobrý nápad? a co to s autem udělá a jaký bych tam měl dát nebo nedát a kde je seženu..dík za odpovědi...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

moc dobrej nápad to není, zasírá to váhu a výkon žádnej nepřidá, navíc když tam dáš otevřenej kužel, dělá to akorát kravál
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2006, 19:27

Příspěvek od David-pv »

Zlepšení pružnosti motoru téměř žádné, jen je to hlučnější a váze vzduchu to moc dobře nedělá.
TDi
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 27 dub 2007, 14:36

Příspěvek od tantal »

Huml píše:moc dobrej nápad to není, zasírá to váhu a výkon žádnej nepřidá, navíc když tam dáš otevřenej kužel, dělá to akorát kravál
Vidíš já ho mám zaboxovanej (KN) s upraveným průměrem sání vzduchu, intercooler + piping (staré o průměru 42mm jsem nahradil průměrem 50mm s menším počtem kolen a žádným zůžením) mám vstřiky a musím podotknout že na referenčním kopci kde se sériovým motorem 66kw jsem udělal 80km/h se vstřikama 105km/h a s upraveným intercoolerem+piping 110km/h a po výměně filtru 130km/h a měl vůli jít dál (bohužel nahoře je ošklivá zatáčka které ve 130km/h opravdu ne-ééé (hm)

Takže spíš bych řekl že to bude o upravení celku ... pokud vyměníš jen jednu částečku tak to buď posereš nebo se to neprojeví. :roll:
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

tantal píše:
Huml píše:moc dobrej nápad to není, zasírá to váhu a výkon žádnej nepřidá, navíc když tam dáš otevřenej kužel, dělá to akorát kravál
Vidíš já ho mám zaboxovanej (KN) s upraveným průměrem sání vzduchu, intercooler + piping (staré o průměru 42mm jsem nahradil průměrem 50mm s menším počtem kolen a žádným zůžením) mám vstřiky a musím podotknout že na referenčním kopci kde se sériovým motorem 66kw jsem udělal 80km/h se vstřikama 105km/h a s upraveným intercoolerem+piping 110km/h a po výměně filtru 130km/h a měl vůli jít dál (bohužel nahoře je ošklivá zatáčka které ve 130km/h opravdu ne-ééé (hm)

Takže spíš bych řekl že to bude o upravení celku ... pokud vyměníš jen jednu částečku tak to buď posereš nebo se to neprojeví. :roll:
a kolipak si tam dal po půl roce ježdění?Pokud máš TDI s neupravenym sw že nepotřebuješ váhu vzduchu...
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

to tantal: z toho co si napsal vyplývá, že filtr přidá zkoro to samý co větší trisky, když tak to nějak přepiš.
Ať sem hledal jak sem hledal, tak sem nikde nenašel nějaký grafy z brzdy kolik přidal filtr a kde (v jakejch otáčkách). Ani samotná firma KN nemá žádný porovnání před-po. Jenom samý řeči jak to šetří palivo, že je tam na doživotí... Určitě se nedá očekávat nárůst v desítkách koní. Jinak jak bylo napsáno výše a v dalších tématech.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

vyhazuju airbox a prodavam trysky. kužel je to co potrebuju (noteeth)
jv240
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 20 kvě 2007, 13:53
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jv240 »

Skus schválně na chvíly vyndat filtr úplně a udělat skušební jízdu kromě hluku nepoznáš skoro žádnou změnu.
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Odpovědi: 0
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

jv240 píše:Skus schválně na chvíly vyndat filtr úplně a udělat skušební jízdu kromě hluku nepoznáš skoro žádnou změnu.
Z toho vyplyva ze vlastne priepustnost papieroveho filtra je 100% (LOL)
Zmena tam musi byt vsak filter je prekazka a tvrdit ze to ide rovnako s prekazkou ako bez prekazky je trosku odvazne. Urcite musis spozorovat rozdiel. Zaklad je studeny vzduch ktory tam potrebujes dostat a potom je plus ked ho tam dostanes naporovo teda vznika ti tam este pretlak. :) Urcite to nie su desiatky koni ale tvrdit ze tam nie je ziaden rozdiel je ozaj odvazne tvrdenie. ;)
Kolotoč TUNING
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Ja uznavam, ze tam rozdil je - bohuzel v mem pripade byl tak velky, ze nebyl meritelny. (LOL)

Proste z celeho vyplyva, ze vyrobce auta neni idiot a pocita s tim,ze se filtr casem prizasere z snizi propustnost. Verim, ze velikost papiraku je navrzena tak, ze pred koncem predepsane zivotnosti (ne po 100tis km) ma propustnost tech 100% neboli stejnou jako jina nejrestriktivnejsi cast sani.
Proto pokud neprekopes sani nic neziskas. Opiram to o mereni Audi S4 (C4) a Audi 100 (C4) 2.8V6
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Známý má tenhle filtr na Ventu 66, subjektivně je lepší zátah od spodu, zejména proti kopci, pokud někdo jezdí nad cca 2200 ot, tak rozdíl moc nepozná, max výkon je podle mě stejný, rozdíl je u atmosférického motoru. Je ale potřeba zajistit sání studeného vzduchu. Pokud dám kvalitní klasiku, je rozdíl malý. Kdo jezdí jak dědek (třeba já), tak by to asi bylo lepší, ale nestojím o akustický efekt, který je značný i přes můj hluch ;)
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

no samozrejme, ze by to nejaky rozdíl být měl, ale de facto jen ve vysokejch otackach, ktery naftovymu motoru jaksi chybí. teda jestli netočís 7-mičky....
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 27 dub 2007, 14:36

Příspěvek od tantal »

vita píše:to tantal: z toho co si napsal vyplývá, že filtr přidá zkoro to samý co větší trisky, když tak to nějak přepiš.
Ať sem hledal jak sem hledal, tak sem nikde nenašel nějaký grafy z brzdy kolik přidal filtr a kde (v jakejch otáčkách). Ani samotná firma KN nemá žádný porovnání před-po. Jenom samý řeči jak to šetří palivo, že je tam na doživotí... Určitě se nedá očekávat nárůst v desítkách koní. Jinak jak bylo napsáno výše a v dalších tématech.
Nevidím důvod to přepisovat ... pokud vyměníš jenom filtr nic se nestane, ostatně jak jsem to již psal. Pokud změníš přívod saného vzduchu, průměr potrubí a intercooler, intercooler piping bude změna mezi papírákem a hedvábíčkem poměrně velice znatelná. Proto ostatně říkám že pokud to nezměníš jako komplet nemá to cenu. :roll:

Při čtení textu by to chtělo používat to co máš na krku ... to není kvůlivá dešti ale logickemu myšlení. (hm)
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Odpovědi: 0
Registrován: 27 dub 2007, 14:36

Příspěvek od tantal »

vita píše:to tantal: z toho co si napsal vyplývá, že filtr přidá zkoro to samý co větší trisky, když tak to nějak přepiš.
Ať sem hledal jak sem hledal, tak sem nikde nenašel nějaký grafy z brzdy kolik přidal filtr a kde (v jakejch otáčkách). Ani samotná firma KN nemá žádný porovnání před-po. Jenom samý řeči jak to šetří palivo, že je tam na doživotí... Určitě se nedá očekávat nárůst v desítkách koní. Jinak jak bylo napsáno výše a v dalších tématech.
Co ti není jasné na větě: Takže spíš bych řekl že to bude o upravení celku ... pokud vyměníš jen jednu částečku tak to buď posereš nebo se to neprojeví. Pokud tomu nerozumíš doporučuji zvážit návrat do 3 tř. základní školy. (hm)
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

tantal: kdyz jsme u pouzivaní toho cosi, co je na krku, tak me napada, ze pokud bys to modifikovat a dal tam vetsí box bude vysledek uplne stejnej. ono kdyby to bylo tak zazračný, a prinaselo to nekolik koni k dobru a lepší prubeh a to ez jakyhokoliv zvýšení namahaní ostatních komponent, proste by se to pouzivalo seriove, protoze ta vyrobní cena ve velky serii bude nula. Dle me to je dobry tam, kde je nejaka prestavba a je problem s umistenim krabice airboxu. velkou nevíhodou je ale hlučný provoz a hlasite psoukání, takže si pak clovek pripada jak idiot.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“