proč? sportovní filtr 1.9 TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
proč? sportovní filtr 1.9 TDi
Hoj tuneři mám 1.9 TDi 81 kW a uvažuji o sportovním vložce(filtr) do sání. potřebuji poradit jestli je to dobrý nápad? a co to s autem udělá a jaký bych tam měl dát nebo nedát a kde je seženu..dík za odpovědi...
Vidíš já ho mám zaboxovanej (KN) s upraveným průměrem sání vzduchu, intercooler + piping (staré o průměru 42mm jsem nahradil průměrem 50mm s menším počtem kolen a žádným zůžením) mám vstřiky a musím podotknout že na referenčním kopci kde se sériovým motorem 66kw jsem udělal 80km/h se vstřikama 105km/h a s upraveným intercoolerem+piping 110km/h a po výměně filtru 130km/h a měl vůli jít dál (bohužel nahoře je ošklivá zatáčka které ve 130km/h opravdu ne-éééHuml píše:moc dobrej nápad to není, zasírá to váhu a výkon žádnej nepřidá, navíc když tam dáš otevřenej kužel, dělá to akorát kravál

Takže spíš bych řekl že to bude o upravení celku ... pokud vyměníš jen jednu částečku tak to buď posereš nebo se to neprojeví.

-
- Aktivista
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 09 bře 2006, 14:34
- Bydliště: královehradecký kraj
Odpovědi: 0
a kolipak si tam dal po půl roce ježdění?Pokud máš TDI s neupravenym sw že nepotřebuješ váhu vzduchu...tantal píše:Vidíš já ho mám zaboxovanej (KN) s upraveným průměrem sání vzduchu, intercooler + piping (staré o průměru 42mm jsem nahradil průměrem 50mm s menším počtem kolen a žádným zůžením) mám vstřiky a musím podotknout že na referenčním kopci kde se sériovým motorem 66kw jsem udělal 80km/h se vstřikama 105km/h a s upraveným intercoolerem+piping 110km/h a po výměně filtru 130km/h a měl vůli jít dál (bohužel nahoře je ošklivá zatáčka které ve 130km/h opravdu ne-éééHuml píše:moc dobrej nápad to není, zasírá to váhu a výkon žádnej nepřidá, navíc když tam dáš otevřenej kužel, dělá to akorát kravál![]()
Takže spíš bych řekl že to bude o upravení celku ... pokud vyměníš jen jednu částečku tak to buď posereš nebo se to neprojeví.
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Odpovědi: 0
to tantal: z toho co si napsal vyplývá, že filtr přidá zkoro to samý co větší trisky, když tak to nějak přepiš.
Ať sem hledal jak sem hledal, tak sem nikde nenašel nějaký grafy z brzdy kolik přidal filtr a kde (v jakejch otáčkách). Ani samotná firma KN nemá žádný porovnání před-po. Jenom samý řeči jak to šetří palivo, že je tam na doživotí... Určitě se nedá očekávat nárůst v desítkách koní. Jinak jak bylo napsáno výše a v dalších tématech.
Ať sem hledal jak sem hledal, tak sem nikde nenašel nějaký grafy z brzdy kolik přidal filtr a kde (v jakejch otáčkách). Ani samotná firma KN nemá žádný porovnání před-po. Jenom samý řeči jak to šetří palivo, že je tam na doživotí... Určitě se nedá očekávat nárůst v desítkách koní. Jinak jak bylo napsáno výše a v dalších tématech.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

Z toho vyplyva ze vlastne priepustnost papieroveho filtra je 100%jv240 píše:Skus schválně na chvíly vyndat filtr úplně a udělat skušební jízdu kromě hluku nepoznáš skoro žádnou změnu.

Zmena tam musi byt vsak filter je prekazka a tvrdit ze to ide rovnako s prekazkou ako bez prekazky je trosku odvazne. Urcite musis spozorovat rozdiel. Zaklad je studeny vzduch ktory tam potrebujes dostat a potom je plus ked ho tam dostanes naporovo teda vznika ti tam este pretlak.


Kolotoč TUNING
Ja uznavam, ze tam rozdil je - bohuzel v mem pripade byl tak velky, ze nebyl meritelny.
Proste z celeho vyplyva, ze vyrobce auta neni idiot a pocita s tim,ze se filtr casem prizasere z snizi propustnost. Verim, ze velikost papiraku je navrzena tak, ze pred koncem predepsane zivotnosti (ne po 100tis km) ma propustnost tech 100% neboli stejnou jako jina nejrestriktivnejsi cast sani.
Proto pokud neprekopes sani nic neziskas. Opiram to o mereni Audi S4 (C4) a Audi 100 (C4) 2.8V6

Proste z celeho vyplyva, ze vyrobce auta neni idiot a pocita s tim,ze se filtr casem prizasere z snizi propustnost. Verim, ze velikost papiraku je navrzena tak, ze pred koncem predepsane zivotnosti (ne po 100tis km) ma propustnost tech 100% neboli stejnou jako jina nejrestriktivnejsi cast sani.
Proto pokud neprekopes sani nic neziskas. Opiram to o mereni Audi S4 (C4) a Audi 100 (C4) 2.8V6
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

Známý má tenhle filtr na Ventu 66, subjektivně je lepší zátah od spodu, zejména proti kopci, pokud někdo jezdí nad cca 2200 ot, tak rozdíl moc nepozná, max výkon je podle mě stejný, rozdíl je u atmosférického motoru. Je ale potřeba zajistit sání studeného vzduchu. Pokud dám kvalitní klasiku, je rozdíl malý. Kdo jezdí jak dědek (třeba já), tak by to asi bylo lepší, ale nestojím o akustický efekt, který je značný i přes můj hluch 

G3 Variant synchro
Nevidím důvod to přepisovat ... pokud vyměníš jenom filtr nic se nestane, ostatně jak jsem to již psal. Pokud změníš přívod saného vzduchu, průměr potrubí a intercooler, intercooler piping bude změna mezi papírákem a hedvábíčkem poměrně velice znatelná. Proto ostatně říkám že pokud to nezměníš jako komplet nemá to cenu.vita píše:to tantal: z toho co si napsal vyplývá, že filtr přidá zkoro to samý co větší trisky, když tak to nějak přepiš.
Ať sem hledal jak sem hledal, tak sem nikde nenašel nějaký grafy z brzdy kolik přidal filtr a kde (v jakejch otáčkách). Ani samotná firma KN nemá žádný porovnání před-po. Jenom samý řeči jak to šetří palivo, že je tam na doživotí... Určitě se nedá očekávat nárůst v desítkách koní. Jinak jak bylo napsáno výše a v dalších tématech.

Při čtení textu by to chtělo používat to co máš na krku ... to není kvůlivá dešti ale logickemu myšlení.

Co ti není jasné na větě: Takže spíš bych řekl že to bude o upravení celku ... pokud vyměníš jen jednu částečku tak to buď posereš nebo se to neprojeví. Pokud tomu nerozumíš doporučuji zvážit návrat do 3 tř. základní školy.vita píše:to tantal: z toho co si napsal vyplývá, že filtr přidá zkoro to samý co větší trisky, když tak to nějak přepiš.
Ať sem hledal jak sem hledal, tak sem nikde nenašel nějaký grafy z brzdy kolik přidal filtr a kde (v jakejch otáčkách). Ani samotná firma KN nemá žádný porovnání před-po. Jenom samý řeči jak to šetří palivo, že je tam na doživotí... Určitě se nedá očekávat nárůst v desítkách koní. Jinak jak bylo napsáno výše a v dalších tématech.

tantal: kdyz jsme u pouzivaní toho cosi, co je na krku, tak me napada, ze pokud bys to modifikovat a dal tam vetsí box bude vysledek uplne stejnej. ono kdyby to bylo tak zazračný, a prinaselo to nekolik koni k dobru a lepší prubeh a to ez jakyhokoliv zvýšení namahaní ostatních komponent, proste by se to pouzivalo seriove, protoze ta vyrobní cena ve velky serii bude nula. Dle me to je dobry tam, kde je nejaka prestavba a je problem s umistenim krabice airboxu. velkou nevíhodou je ale hlučný provoz a hlasite psoukání, takže si pak clovek pripada jak idiot.