hydraulická stavítka AJM test - vyřešeno koukněte na fotku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

hydraulická stavítka AJM test - vyřešeno koukněte na fotku

Příspěvek od zizalak »

Ahoj všem,
Potřeboval bych poradit s otestováním hydraulických stavítek neboli hydroštelů na motoru AJM. Z hlavy se ozývají opravdu pazvuky ostré klep, klep. Po sundání ventilového víka strčím prst pod vačku a stavítko úplně zamáčknu ukazováčkem cca o centimetr dolů. Předpokládám správně, že jsou vadná? Nebo takhle snadno pruží pružina ventilu? Jde to fakt jen špičkou prstu.
Díky za každou radu V.
Naposledy upravil(a) zizalak dne 13 lis 2013, 23:01, celkem upraveno 4 x.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jj je ko nebo ti nedomazává vršek
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
m.a.r.e.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 866
Registrován: 01 zář 2011, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od m.a.r.e.k »

nechcem zakladat novu temu tak sa spyta tu. mozem pouzit zdvihatka INA 420010210 urcene pre 74/85/96 kw PD motory aj do rotacky 66/81kw? Výšku aj vonkjší priemer maju rovnaký :
výška 26mm
vonkajší priemer 35mm
Budú kvalitou lepsie alebo radsej pouzit tie co su urcene do 66/81kw - INA 420002210
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Vzhledem k tomu, že na rotačkových zdvihátkách bylo napsáno: Don´t use in PD engines docela bych předpokládal že to nepůjde :-)

Ladas děkuju za odpověd, teda s tím nedomazáváním hořejšku si mne docela postrašil, zkusím to nastartovat bez víka hlavy a uvidíme. Ještě hodím na youtube jak to klepe.

Díky V.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

podívej se jestli máš na přepákování záslepky ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
m.a.r.e.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 866
Registrován: 01 zář 2011, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od m.a.r.e.k »

tak teda pouzijem tie na rotacky
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to nedomazávání vršku nastartuj bez deklu a uvidíš jestli chvístá olej, a ten hadroštel může mít klidně zboku ucpanou dírku a olej si nepřivá de ponořit do oleje a pocvičit tu dírečku prověřit
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Namontoval jsem na svého 16 v motor Fiat komplet hlavu motoru s vačkami a hydry, která měla málo najeto, /z bouračky/ale motor několik let stál pod plachtou na zemi..Risknul jsem to, a od té doby po nastartování studeného motoru je slyšet klepot i když motor je již dávno namazán..Pak motor ztichne a do dalšího vychladnutí motoru je to paráda..Vše ostatní zůstalo staré, včetně oleje..Předtím to byl tichošlápek i zastudena..Holt jim chvíli trvá, než se vzbudí, jsou asi zaschlé nebo co. Samozřejmě na to kašlu, ale je to zajímavé. Jak se něco nepoužívá, stojí to zaprd.. :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"]Namontoval jsem

já těch palic v poslední době dělal hodně,ale zdá se mi že nejlepší je dát hadroštel do svěráku přitáhnout rozpálit horkovzdškou a veškerý sajrajt dostat ven, pak v oleji sukusit jeho funkci a zas nahřát a všechno vytlačit, namazat a drb ho tam
skopka
Přispěvovatel
Příspěvky: 212
Registrován: 04 bře 2009, 20:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od skopka »

jj aj ja to tak robím pred tým ako zdvihatka montujem tak ich jemne stlačím vo zveraku vytlačím z nich olej lebo raz sa mi stalo že sa podfukli ventyly kvoli tomu že ich uplne nezavrelo
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Oni píšou v manuálu něco o 30 minutách, kdy by se měli zdvihátka nechat po montáži odpočinout. Tedy pokud jsou takhle měkký tak jsou asi KO. Vyndám vačku, vytahám je ven a uvidí se.

Každopádně 480 Kč po slevě za PDčkový zdvihátko mi přijde docela dosti.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zizalak píše:Oni píšou v manuálu něco o 30 minutách, kdy by se měli zdvihátka nechat po montáži odpočinout. Tedy pokud jsou takhle měkký tak jsou asi KO. Vyndám vačku, vytahám je ven a uvidí se.

Každopádně 480 Kč po slevě za PDčkový zdvihátko mi přijde docela dosti.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No já měl strach, když jsem to složil a zatočil motorem, byl to kafemlejnek..Říkal jsem si, ty idiote, chtěl jsi si ušetřit práci /a přitom tady se musí sundat domečky s vačkami aby se utáhla hlava/a rovnou jsi tam tu hlavu prdnul..Ale natočil jsem to na škub, a nějakou dobu klepaly, což je normální, musí se rozcvičit, když tak dlouho zahálely..Ale mám 800 km a po ránu jsou pořád líné jako veš. Chce to dlouhou cestu a pořádný čoud s novým olejem.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

zizalak píše:Oni píšou v manuálu něco o 30 minutách, kdy by se měli zdvihátka nechat po montáži odpočinout. Tedy pokud jsou takhle měkký tak jsou asi KO. Vyndám vačku, vytahám je ven a uvidí se.

Každopádně 480 Kč po slevě za PDčkový zdvihátko mi přijde docela dosti.
http://www.cc-autodily.cz/zdvihatko-ventilu-35mm-1
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Tomas.cz píše:
zizalak píše:Oni píšou v manuálu něco o 30 minutách, kdy by se měli zdvihátka nechat po montáži odpočinout. Tedy pokud jsou takhle měkký tak jsou asi KO. Vyndám vačku, vytahám je ven a uvidí se.

Každopádně 480 Kč po slevě za PDčkový zdvihátko mi přijde docela dosti.
http://www.cc-autodily.cz/zdvihatko-ventilu-35mm-1
tyhle nejsou origo ale ET, funguji taky spolehlive
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“