Stránka 1 z 2

Megane II problém senzor vačka DF119

Napsal: 21 lis 2013, 19:31
od Marek67
Zdravim neřešil jste někdo stejný problém závada snímač vačk.hřídel df 119 rozvody skočené nejsou motor 1,6 16v 82kw rok 2007 mám objednanej novej snímač ale mám tušení že .... to nepomůže :( tak kdyby jste se chtěli podělit o zkušenost byl bych rád :)

Napsal: 22 lis 2013, 18:34
od Marek67
Tak jsem to měl na disgnostice Clip a aupřesnění závady DF119 Signál snímače vačk.hřídele DEF1 Provedení zubu vačky .Sací vačka má nastavovač tzn.proměnlivé časování zřejmě bude problém v tom ale přesně nevím

Napsal: 22 lis 2013, 21:06
od geo
Nastavovač je častej problém.Kdy se závada zapíše při studeném startu?Ze začátku se to projevuje klepáním při prvním ranním startu a nemusí to dělat pokaždé potom se to zhoršuje a klepe to při každým startu.Většinou si lidi myslej že je to od toho než se motor namaže tak to neřešej stačí se jich zeptat a hned věděj o jakej zvuk se jedná pak už jenom výměna.Pokud to neklepe tak bych raději změřil tlak oleje.

Napsal: 25 lis 2013, 21:48
od Marek67
ano závada se zapíše hned při startu jde nějak ten nastavovač zkusit jestli je vadnej? nepomohlo by třeba aktualizovat soft jednotky ? motor za studena neklepe ani za tepla

Napsal: 11 pro 2013, 17:46
od Marek67
dnes jsem to znovu řešil ráno jsem auto projel zahřál kvůli výměně oleje udělal jsem proplach dal jsem novej olej filtr a byl jsem rád že variátor začal normálně fungovat (kontrloval jsem nastavení variátoru při jízdě ) závada motoru žádná nicméně nechal jsem motor vychladnout a před chvílí jsem zkoušel start a následný vyčtení závad a závada znovu vyskočila df119 def 1. tzn za tepla variátor funguje normálně

Napsal: 12 pro 2013, 18:19
od Marek67
takže závada objasněna měřil jsem vačkový snímač signálovej pin a zjistil jsem že ecu motoru na vstupu tohoto snímače pouští 12v takže jednotka je KO a bude se opravovat pokud to nepůjde dám druhou

Napsal: 14 pro 2013, 18:29
od Zdeněk M
Marek67 píše:takže závada objasněna měřil jsem vačkový snímač signálovej pin a zjistil jsem že ecu motoru na vstupu tohoto snímače pouští 12v takže jednotka je KO a bude se opravovat pokud to nepůjde dám druhou
Moc tomu nevěřím, že to bude jednota motoru. :roll:

Napsal: 15 pro 2013, 00:02
od Marek67
Zdeněk M píše:
Marek67 píše:takže závada objasněna měřil jsem vačkový snímač signálovej pin a zjistil jsem že ecu motoru na vstupu tohoto snímače pouští 12v takže jednotka je KO a bude se opravovat pokud to nepůjde dám druhou
Moc tomu nevěřím, že to bude jednota motoru. :roll:
no po pravdě něco vemně malinko hlodá že by to jednotka být nemusela ale na druhou stranu zjistil jsem to takhle když jsem měřil pin 2 tzn signál z hallu tak jsem naměřil 12V rovná čára tak jsem při běžícím motoru odsřihl vstup uplně u jednotky a okamžitě hall ukazoval vzorovej signál takže jsem zároven vyloučil celou kabeláž vedoucí od jednotky k hallu po opětovným připojení k jednotce se signál znovu ztratil a zase rovná čára 12V takže když to vemu logicky tak mě napadá jediný že vstup v jednotce bude prostřelenej na + po nějaký době signál na hallu drží i po připojení k jednotce a závada lze smazat a funguje natáčení sací vačky.Takže asi tak

Napsal: 15 pro 2013, 11:25
od geo
na jaké napětí se hall spíná když je funkční 5 nebo12v.kostra a napájení snímače je ok.pokud ano tak bych pro jistotu natáhl na zkoušku nové signální vedení do jednotky.

Napsal: 15 pro 2013, 19:30
od Marek67
geo píše:na jaké napětí se hall spíná když je funkční 5 nebo12v.kostra a napájení snímače je ok.pokud ano tak bych pro jistotu natáhl na zkoušku nové signální vedení do jednotky.
je napájenej 12V signál dává 12V a kostru jsem taky prověřil nový vedení je zbytečný ne když přímo na konektoru jednotky jsem naměřil 12V rovná čára

Napsal: 15 pro 2013, 19:45
od geo
Při odpojení snímače naměříš referenční napětí z jednotky a to je buď 12v nebo 5V podle druhu spínání.Seklej svazek dokáže pěkně pozlobit a natáhnout jeden kablik není takovej problém ale starej musíš od jednotky odpojit.

Napsal: 15 pro 2013, 20:21
od Marek67
geo píše:Při odpojení snímače naměříš referenční napětí z jednotky a to je buď 12v nebo 5V podle druhu spínání.Seklej svazek dokáže pěkně pozlobit a natáhnout jeden kablik není takovej problém ale starej musíš od jednotky odpojit.
s tím referenčním napětím z jednotky máš pravdu ... no takže mě napadá že stejně tak může být vadnej hall je sice novej ale sehnal jsem značku EPS a potom někde na renault forum tam zrovna někdo psal že EPSka tam nějak zlobí a pak že dal origo a byl klid no každopádně to budu řešit až po novým roce majitel na auto celkem spěchal takže to jěště vyzkouším

Napsal: 15 pro 2013, 20:25
od Zdeněk M
Marek67 píše:
geo píše:Při odpojení snímače naměříš referenční napětí z jednotky a to je buď 12v nebo 5V podle druhu spínání.Seklej svazek dokáže pěkně pozlobit a natáhnout jeden kablik není takovej problém ale starej musíš od jednotky odpojit.
s tím referenčním napětím z jednotky máš pravdu ... no takže mě napadá že stejně tak může být vadnej hall je sice novej ale sehnal jsem značku EPS a potom někde na renault forum tam zrovna někdo psal že EPSka tam nějak zlobí a pak že dal origo a byl klid no každopádně to budu řešit až po novým roce majitel na auto celkem spěchal takže to jěště vyzkouším
Bejvaj rozlamaný kablíky u toho stekru snímače, vyhod stekr letni tam konektory s kablíkem přimo na snimač a je spraveno. ;) vsichni davaj novej snímač, přitom co sem delal rencky , tak byl ko na jednom s 25. Vždycky to byly kable u snimače.

Napsal: 15 pro 2013, 20:35
od geo
pokud máš osciloskop tak si ten signál nahrávej lehce potukávej svazek nebo pak samotnou jednotku jak se začne signál měnit tak jsi našel ten problém.

Napsal: 15 pro 2013, 22:32
od Marek67
geo píše:pokud máš osciloskop tak si ten signál nahrávej lehce potukávej svazek nebo pak samotnou jednotku jak se začne signál měnit tak jsi našel ten problém.
Právě takhle jsem to zkoušel měl jsem zapnutý nahrávání přitom jsem se díval na monitor hýbal jsem kabeláží jednotkou prostě zkoušel jsem co sem mohl ale nic se neprojevilo.