Master 2,5 dCi chcípe

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Master 2,5 dCi chcípe

Příspěvek od Marek77 »

Mám služebního Mastera. Rok 2010, najeto 88 tisíc km, motor 2,5 dCi / 88kW. Dostal jsem ho z německé pobočky jako nevyužitý vůz.

Nějakou chvilku jezdil pár km, pak asi měsíc v podstatě stál. Teď se stává (pravidelně), že po ujetí jen několika km motor za jízdy zdechne, rozsvítí se CHECK a nic. Po otočení klíčkem většinou hned chytne a nějakou chvíli zase jede. Pak se to opakuje. Dnes mi to na 5 km udělal dvakrát.

Na diagnostice nám řekli, že je to závada na vstřiku 4.válce. Rozumím tomu tak, že pokud se přeruší vedení mezi jednotkou a cívkou vstřiku, odstaví to celý motor?

Dá se to opravit jinak, než výměnou celého vstřiku (třeba vyměnit tu cívku)?

Nebo je to něco jiného než ta cívka na vstřiku? Nějaká blbost, která mě nenapadla? Rád bych na to přišel, dost bych si u šéfa šplhnul ;-).


Díky.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Jen tak zkusím co EGR?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jak to mám vědět? Já to auto dostal jako firemní, nevrtám se v něm. A zajímalo by mě, jakou souvislost by s tím EGR mohl mít?

Jednotka hlásí závadu vstřikovače 4.válce a odstaví motor. Co s tím EGR má společnýho?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nemůže být problém jen např. se zásuvkou, že to ztrácí kontakt? na Sprinteru to tak je, že když se odpojí jeden vstřik tak to nejde nastartovat, jo jinak na Masteru je 4. vstřik na straně rozvodů a tam na ty první dva teče voda a bývá to tam rezavý jak prase a většinou ty vstřiky nejdou ani ven, tak jestli i toto nemůže mít nějakou spojitost
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já si právě taky myslím, že to bude nějaká kravina malá. Na servisu s tím byl kolega, já byl v terénu, a říkal, že prý měli všechny konektory ze vstřiků dole a kontrolovali je. Otázkou je, co si představit pod pojmem "kontrolovali je". Asi se na to podívám sám.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak jsem to projel. Dal jsem tomu trochu čočku a umřelo to úplně. Prostě to zdechlo a už to nejde natočit. Naskočí a po vteřině umře.


Takže odtah a oprava. Ještě, že to bylo za barákem a ne třeba v Košicích.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20174
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

typoval bych vstřik/y a vysokotlak jako bonus
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Prý je to opravdu EGR. Sice netuším, jakou to může mít souvislost, ale v servisu nám to tvrdí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
burton.b
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 21 kvě 2011, 18:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od burton.b »

;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak ne. Nakonec to EGR vůbec nebyl, planý poplach. Proběhla výměna vstřiku na 4.válci (u rozvodů). I s prací třináct tyček.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“