Stránka 1 z 1
Sítko a olejová vana 1,6 HDI
Napsal: 23 dub 2014, 14:54
od MiSm53
Zdravím,
byl jsem upozorněn přímo servise Citroen na zánášení malého sítka
v přívodu oleje k turbu.Při každé výměně oleje čistit,nebo odstranit.
Sundat olejovou vanu,vyčistit a prolisotat vypouštěcí šroub,aby byl
níž a vytekly všechny usazeniny.Máte s tím někdo zkušenosti ?
Děkuji,Mi.
Napsal: 23 dub 2014, 15:52
od BoB12
Ja ty sitka odstranuju. A kazdopadne menit olej po roce a max 15tis km a je dobre pouzit pred kazdou vymenou oleje vyplach motoru.
Napsal: 23 dub 2014, 16:35
od jericho-3
Máš pravdu, já ho jednou nechal u 1,9 JTD, jen jsem jej vymyl a po 35000 km se turbo zadřelo a právě bylo divné, že to nekouřilo , to zasrané sítko bylo jako špunt..

Napsal: 23 dub 2014, 17:38
od adi
Kde se to sitko najde?Je na nej pekny pristup?
Napsal: 23 dub 2014, 17:51
od pavel9270
ja tie sitká vyhadzujem tiež, je to schválený postup Peugeotu a Citroenu. Prístup je blbý, musí dole katlík alebo Fap, podľa toho aký máš... Sitko je v šróbe holenra v bloku. Je to tu popisované X-krát.
Napsal: 23 dub 2014, 19:02
od jericho-3
Přitom např. P 306 1,9 TD jej měl taky a problémy nebyly. Tenhle motor 1,6 HDI je továrna na karbon..
Napsal: 23 dub 2014, 19:33
od STIB
Sítko ven,vanu upravit a olej po 10000.Pak se stím dá žít.Ale musí to být od nova.

Napsal: 03 kvě 2014, 20:54
od Ferrari1980
jericho-3 píše:Přitom např. P 306 1,9 TD jej měl taky a problémy nebyly. Tenhle motor 1,6 HDI je továrna na karbon..
Aaalebo z toho urobili namiesto fukčného prvku kurvítko

Ešteže nemám turbo

Napsal: 04 kvě 2014, 07:52
od jericho-3
Já blbec jsem porušil své přesvědčení a koupil auto s turbem..Ale měl jsem jednu podmínku, auto nesmí mít nouzák, to bych nevydýchal...Takže mám TD..

Napsal: 12 kvě 2014, 13:14
od roman1648
výš zmiňovaná továrna na karbon je to jen proto, že je tam servisní interval 30tis.km u některých modelů ( i Fordy TDCi )
někdo to najíždí 2-3 roky, to se pak nediv....
každý auto co dáváme do kupy nebo si je někdo doveze / koupí jinde - jasný doporučení - vana dolů, vyčistit telefon nebo dát novej, trubka na tlakový olej na turbo raději dát novou, sítka vyhodit, udělat výplach Tech nebo Liwa Moly třeba, novej olej 5w a pak měnit po max. 15tis. a nemáš problém...
jinak ty 1.6HDi jsou dobrý, spotřeba super, v zimě to chytá jak benziňák, jen je to prostě náročnější na údržbu a prevenci
ale co dneska není že
kdo nechce nic řešit nebo občas opravovat, doporučím S5, V3S popř. Avia bez turba
