Stránka 1 z 1
Peugeot motor 1.6 16V typ NFU chyba P2192
Napsal: 16 kvě 2014, 09:10
od pavelt
Ahoj,prosím nesetkal se někdo s chybou u motoru NFU P2192? Způsobuje to,že kolísá volnoběh,nejde se normálně rozjet a střílí to do sání.Ale když se udělá vymazání adaptačních hodnot a provede se základní nastavení,tak to jezdí zhruba 300km bez problémů.Tlak paliva je 3.5bar,nové rozvody na přípravky,nikde to nepřisává vzduch,nový vzduch filtr,aditivum v palivu.Už fakt nevím kde by mohl být problém.Děkuji za případnou pomoc.
Napsal: 16 kvě 2014, 21:15
od geo
Jaké to je auto? Měla by to být závada bohaté směsi.Jaké jsou adaptace?co dělá lambda?Kontroluj hodnoty zatížení a tlaku v lexii jsou i požadavky.
Napsal: 17 kvě 2014, 11:27
od pavelt
Ahoj,děkuji za reakci.Jedná se o Peugeot 1007 1.6 16V motor NFU.Sonda reguluje i když se mi někdy zdá,že se lehce zadrhne,už jsem jí objednal,protože má najeto 170000km a má nárok na výměnu.Hodnoty tlaku překontroluji a dám vědět.Zapomněl jsem dodat,že to má ještě LPG,tak zkusím plyn úplně zavřít,aby ho to případně někde nenasávalo.
Napsal: 17 kvě 2014, 17:58
od geo
Smazej adaptace a jezdi jen na benzín přitom koukej na adaptace jek se na benzín nebudou hejbat a budou v toleranci tak to přepni na lpg a sleduj je znovu jak se posunou tak je rozladěnej plyn.
Napsal: 18 kvě 2014, 19:08
od pavelt
Prosím Tě,adaptace je zobrazena v naměřených hodnotách a jakou formou? Dík
Napsal: 18 kvě 2014, 19:30
od geo
Je zabrazená v % Někdy je tam multiplikativní nebo aditivní korekce směsi.
Napsal: 22 kvě 2014, 10:09
od pavelt
Ahoj,tak jsem se snažil najít adaptivní hodnoty co uvádíš a v měřených hodnotách nejsou.Měřeno Lexií PP2000.Sondu jsem dal novou a reguluje pěkně,ovšem na plyn to nedělá dobrotu.Sonda zůstane třeba na 0.8V čtyři sekundy a pak na 0.2 taky čtyři sekundy a pak občas chaoticky reguluje.LPG se bude muset pravděpodobně seřídit.Zaráží mě ještě zadní sonda,že je pořád na 0.5V,občas 0.6V na volnoběh-přepnuto na benzín.Měla by přeci oscilovat 0,1-1V pomaleji něž první.
Napsal: 22 kvě 2014, 22:08
od geo
Druhá sonda má jinou funkci proto její hodnoty jsou odlišné.Při správné funkci katu ti nezbývá žádný kyslík proto ti sonda stojí na 500 nebo 600mv a mění ti hodnotu jen při akceleraci a deceleraci.Adaptace by měli být v měřených hodnotách složení směsi nebo použij jinou diag a v obd II jsou určitě.Tam sleduj adaptace na benzin a plyn.Dohady s plynařem jsou nejhorší nikdo nechce přiznat chybu ale podle adaptací nemuže nic říct.Důležité je při najíždění nové mapy plynu aby byla ok na benzin a nebyla už posunutá jinak to budeš dělat pořád dokola.Nové jednotky plynu si dokonce odečítají adaptace z obd II a drží je v toleranci.
Napsal: 22 kvě 2014, 22:23
od pajda
Odkud jsi? Co tam je za plyn?
Napsal: 26 kvě 2014, 10:00
od pavelt
Ahoj,plyn je tam Landirenzo Omegas a jsem z Ledče nad Sázavou.Zkoušel jsem to ještě měřit diagnostikou Delphi a také neumí zobrazit adaptační hodnoty.Myslím si,že za to může LPG a nějak to ovlivňuje,po instalaci nové sondy začal vynechávat jeden válec na LPG,tak jedině zajet k někomu na diagnostiku plynu.Zajímalo by mě,jak je LPG provázaný s ECU motoru,kdyby se případně odpojilo LPG úplně.Zatím jsem z LPG odpojil jenom napájení a nic se nezměnilo,ale když byla odpojena celá patice,nešlo to nastartovat.
Napsal: 26 kvě 2014, 12:48
od geo
Přes lpg jednotku jsou vedený benzinový vstřiky tak aby ti je dokázala odpojit a zároven si počítala dobu vstřiku plynu.
Napsal: 26 kvě 2014, 20:07
od pavelt
Prosím Tě je tedy možné,že by byla LPG jednotka nakoplá a ovlivňovala vstřikování benzínu? Také jsem vypozoroval když jsem jel na LPG,že klesala i hladina benzínu.Napadá mě,vypíná LPG jednotka čerpadlo nádrže? Dík moc,už jsem z toho divnej.