Stránka 1 z 2
Nouzový režim O1 1,9Tdi 66Kw
Napsal: 05 čer 2014, 20:53
od LukasVep
Zdravím, mám problém :/ Mám Octavii 1,9Tdi 66kw AGR, najeto 408tis.
Při dlouhém stoupání má motor problém udržet výkon. To ale akceptuji že je to pouze 66kw a já se snažím udržet 100km/h. Ale když se snažím udržet výkon tak přidávám plyn a najednou vozidlo spadne do nouzového režimu a je po výkonu. Musím klasicky vypnout a nastartovat motor a jedu dál. Neděje se to každé stoupání ale děje se to velmi často. N75 mám vyměněný, podtlakový hadičky vyměněný, EGR odstraněný(podle návodu), TURBO lehce houká a sviští ale tlačí dobře.
Věci jsem vyměnil za účelem odstranění závady ale závada trvá dál.
Prosím o radu už jsem bezradný.
Předem díky moc za každý názor.
Napsal: 05 čer 2014, 21:50
od UchoTD
Hladaj niekde deravu hadicu a vypucuj regulaciu a naloguj to, mozno turba dycha z posledneho, samozrejme predpokladam, ze filtre mas OK.
Napsal: 06 čer 2014, 22:35
od LukasVep
Hadice jsou nové až na jednu poloplastovou, průhlednou, ale tu jsem zkontroloval. Vypucovat regulaci.... mohl by jsi mi prosím vysvětlit co tím máš přesně na mysli? Filtry samozřejmě měním s výměnou oleje.
Napsal: 07 čer 2014, 06:41
od Stifko
co je to za typ motoru? Jestli ALH tak hledej problém v zalehlé regulaci turba,naklápění lopatek.Pokud máš AGR s obtokovým turbem tak bych zkontroloval lopatky na turbu jsestli je čim vhánět vzduch
Napsal: 07 čer 2014, 07:41
od LukasVep
Zeptam se prosim te ... Kdyz je turbo s naklapenim lopatek ma tam na to podtlakovy regulator s hadickou. U AGR ma rurbo taky podtlakovou regulaci? A jestli jo tak co reguluje. Ja mam sice maleho sneka, opravdu male turbo ale vede k nemu podtlakova trubice do regulace ale nevim co reguluje.
Napsal: 07 čer 2014, 07:47
od Stifko
tak pokud máš baňku tak máš turbo s regulací, tudíž bych poradil nechat vyčistit turbo. Já si ho čistím sám, ale jestli si na to troufneš to netuším. Často se zatrhnou vnitřní hvězdičky a pak se musí odvrtavat. Saze a karbon vymezi vůli mezi lopatkami které se naklápí a po čase už nemá regulace dostatek síly na to aby přemohla usazenou vrstvu a lopatky se nedostanou do potřebné polohy a turbo nenatlačí potřebný tlak = nouzový režim
Napsal: 07 čer 2014, 09:22
od ivanrs
otec riesil na ALH podobny problem, mal uplne hrdzavu podtlakovu banku na turbe a kusky hrdze zapchali ten maly zpetny ventil, cize vymena banky a zpetneho ventilu
Napsal: 07 čer 2014, 10:51
od LukasVep

Pokusil jsem se to vyfotit snad je to na te fotce poznat.. Podel sani tam vedou dve podtlakove a u jedne jde videt jak je napojena na banu.. Nevim na co to slouzi... Me bylo receno ze 1,9 66kw r.v.:1998 nema naklapeni lopatek ale potom nechapu co se tam reguluje[/url]
Napsal: 07 čer 2014, 10:56
od Stifko
nechci tady kecat blaboly ale banka na AGR je na upousteni pretlaku ne?
Napsal: 07 čer 2014, 12:26
od LukasVep
U AGR by melo byt turbo tzv. rizeno podtlakem. Tqkze podle me mas pravdu. Takze by melo vyt tohle zatuhnute nebo zanesene jo? Cistit turbo jsem jeste nikdy nezkousel vim akorad ze se na to dela neaka koupel ve ktere se to necha. Otazka jestli udelat repas nebude lepsi ale za repas to bude ranec co:/
Napsal: 07 čer 2014, 12:32
od Stifko
pokid je v poradku uzel a bez vuli tak neni duvod delat repas, jinak crna repasu je tak 5-6t? to se musis kouknout na netu
Napsal: 07 čer 2014, 12:40
od LukasVep
Vuli mam ale minimalni tak 1mm. A nevis kde by se dal sehnat postup nebo clanek o cisteni turba?
Napsal: 07 čer 2014, 12:57
od Stifko
tady na foru je, a ne jeden, hledej.a turbo ma vuli i nove, vymezuje se olejem
Napsal: 07 čer 2014, 13:36
od LukasVep
Tak dekuji za rady

pokusim se provest nafotit a pak sem napsat vysledek abCh to tema uzavrel

Napsal: 08 čer 2014, 11:13
od Stifko
tak to nemusíš fotit,stačí když se podíváš jestli není osekaná vrtulka a vůli nevyfotíš