Na přímo, nebo to předělat na dvě nádrže?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
ToLa
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 19 bře 2007, 09:24
Bydliště: zásada

Na přímo, nebo to předělat na dvě nádrže?

Příspěvek od ToLa »

Za 14 dní budu majitelem Volva 740 D24, tj atmosferický šestiválec 2,4l.
Protoze potrebuju koncem července jet na dovolenou dio Itálie, chtěl bych se optat, zda se mam zabývat přestavbou na dvou nádržový systém, nebo zda mam risknout nalít olej do hlavní nádrže a jet na to? Je to cca 3500km, ale v případě "poruchy" by to byl asi problém...

Jinak jak jsem tak pročetl fórum, zrejmě bych to předělal tímto způsobem:

Hlavní nádrž olej, přídávna 10l nafta v motorovém prostoru, u nádrže na naftu je mě záhadou jak zapojit aby se neovzdušňovala do olejové nádrže. U někoho jsem tu viděl jen ventil na naftové nádrži v motoru s tim, že když ho zapnul, čerpadlo si samo bralo naftu aniž by chtělo cucat tužší olej, ale to pořád neřešilo odvzdušnění do olejové nádrže, v tom mam fakt bordel..

Zpátečka přes http://www.rostlinnyolej.cz/cs/konverze ... til-5.html
Do okruhu zpátečky na krátko dát
Předehřívací jednotka paliva - 12 V, http://www.rostlinnyolej.cz/cs/konverze ... -v-55.html
U toho to výměníku, mě nejak nanapadá jak funguje vypínání, při dosažení teploty vody, mimo manuálního na který bych pořád zapomínal, napadlo mě tam dát časovač na cca 10 minut než se voda ohřeje.

Tepelný výměník 1,4 kW - 10 desek Popřípadě nějaký silnější
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/konverze ... ek-11.html

Popřípadě na zimu ještě jeden el. ohřev dát hned za nádrž, aby byl olej teplý v hadicích dopředu.

Volím tyto hotové výrobky protože nemam čas ani chuť něco vymýšlet a měšíčně najezdím, tak 4000km, takže se mě to vrátí za chvilku.
Povětšinou kratší trasy do 10-15km, ale 2x týdně i více (150-400)

Tak snad se to pochopilo:-) Tak prosím o váš názor..
Uživatelský avatar
HONZA.S
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 24 lis 2006, 23:02
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od HONZA.S »

Dvou nádržkový systém.
Naposledy upravil(a) HONZA.S dne 22 čer 2007, 21:52, celkem upraveno 1 x.
Když auto tak jedině 4x4
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Jestli máš řadové pístové vstřikovcí čerpadlo jako třeba v mém Mercedesu turbodieselovém šestiválci, tak mužeš kydat i sádlo.
hoda
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 črc 2006, 11:44
Bydliště: moravskoslesky

Příspěvek od hoda »

Naprudko tam dej spatečku pokud ti nedojde palivo budeš jeztit bez problemu ale jakmile ti dojde olej nebo co tam naleješ tak se zapotiš (wallbash) než to ovzdušniš.je lepši ji dat naprudko jelikoř ti nejde ohřatej olej spět do nadrže ale primo do čerpadla a tim, maš pořad ohraty palivo a neničiš tim tak motor . (LOL) (wallbash)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“