Brzdové kotouče Octavia I - vibrace v řízení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Bydliště: Vyškov

Brzdové kotouče Octavia I - vibrace v řízení

Příspěvek od Ondra »

Asi před rokem, když jsem koupil auto (Octavii I TDI 81kw - ojeté a lehce bourané na předek), tak se mi při brždění začal třepat volat. Jelikož brzdové kotouče byly již špatné, tak jsem je vyměnil. Koupil jsem Bremba. Nasadil jsem je a asi 3000 km v pohodě, potom začaly zase pomalu rozklepávat volat při brždění.Když už to bylo nesnesitelné, tak jsem si je nechal u soustružníka stáhnout. Nasadím je jezdím zase cca. 3000 km a už to začíná dělat pomalu znovu. Kde může být chyba????
a) Může být nějaký vadný třmen, který při brždění špatně tlačí na kotouč a tím ho nějak deformuje???
b) může být nějak zdeformovaná těhlice, podle které se ten kotouč po určité době vytvaruje (popřípadě jak to zjistit).

Díky

:? :? :?
cosby
Aktivista
Příspěvky: 3882
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 16:01

Příspěvek od cosby »

Může být vše co píšeš.Mi se stalo přesně to co tobě.Nové ATE a po 4000 vibrace.nechal jsem stočit ty originály a byl klid.Ale samo,může být KO těhlice,vybité třmeny,volné uložení ramene atd.
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Odpovědi: 0
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Pánové, přesně tohle se stává po špatné montáži.
Když ti tam někde na náboji zůstane nějakej rez, nebo bordel, takhle to dopadne.
Stačí málo, kotouč ti bude házet pár stovek, ty to zatím nepoznáš. A tím jak se nestejnoměrně odírá při brždění, při 3tis. km už to bude několik desetin. No a to už poznáš :))
Jo a pozor na špinavé a mastné ruce obtisknuté na kotouči. Má to stejný dopad.
No a nezapomenout řádně nové kotouče před montáží odmastit. To snad ale každej ví. (crazy)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Pokud bylo vozidlo havarované, dá se předpokládat poškozený náboj (hází). Chce to zkontrolovat úchylkoměrěm a v případě, že hází přetočit nebo vyměnit. Házení může dělat i poškozené ložisko, které může být zcela tiché a nemusí mít ani nadměrnou vůli. Pokud se děje, to, co výše uvádím, dojde u nových kotoučů k nestejnoměrnému opotřebení.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

conti píše:Pánové, přesně tohle se stává po špatné montáži.
Když ti tam někde na náboji zůstane nějakej rez, nebo bordel, takhle to dopadne.
Stačí málo, kotouč ti bude házet pár stovek, ty to zatím nepoznáš. A tím jak se nestejnoměrně odírá při brždění, při 3tis. km už to bude několik desetin. No a to už poznáš :))
Jo a pozor na špinavé a mastné ruce obtisknuté na kotouči. Má to stejný dopad.
No a nezapomenout řádně nové kotouče před montáží odmastit. To snad ale každej ví. (crazy)
No montáží to nebude. Dosedací plochu jsem perfektně očistil a kotouč samozřejmě taky ( i s odmaštěním).
miraspetrowski
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2007, 20:09
Bydliště: okr. cr

Příspěvek od miraspetrowski »

Ondra píše:
conti píše:Pánové, přesně tohle se stává po špatné montáži.
Když ti tam někde na náboji zůstane nějakej rez, nebo bordel, takhle to dopadne.
Stačí málo, kotouč ti bude házet pár stovek, ty to zatím nepoznáš. A tím jak se nestejnoměrně odírá při brždění, při 3tis. km už to bude několik desetin. No a to už poznáš :))
Jo a pozor na špinavé a mastné ruce obtisknuté na kotouči. Má to stejný dopad.
No a nezapomenout řádně nové kotouče před montáží odmastit. To snad ale každej ví. (crazy)
No montáží to nebude. Dosedací plochu jsem perfektně očistil a kotouč samozřejmě taky ( i s odmaštěním).
můžou ti kotouče taky pěkně poskákat volný brzdový třmeny měl jsem to u Peugeota a ten je s tím dost proslavenej
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
Roman.Babcan
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 23 čer 2007, 13:14

Příspěvek od Roman.Babcan »

Nazdárek mě to dělalo taky a byl to vadný náboj kola :D
cult of skoda
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Po bouračce jsem těch nábojů nebo ložisek vyměnil dost, může to být i tvůj případ.
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

A taky těhlice bývají poškozeny.
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Odpovědi: 0
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

No myslim si, že nejlepší asi je, vždy po montáži nového kotouče vzít magnetický stojánek s hodinkama a kotouč zkontrolovat. Aspoň část pochybností vyloučíme. Pak se dá pátrat dál. Ono se to tak i v příručkách doporučuje. I když to málokdy děláme. (crazy)
Rob-in
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 13 led 2007, 21:24

Příspěvek od Rob-in »

Nechci zakládat nové téma.
Mám podobný problém, včera nové kotouče, náboje i ložiska a kotouče hází a auto se třese při brždění už od začátku.
Nic jiného kromě těhlice tam není. Vše ostatní, ramena, o.k.
Je možné, aby to dělala těhlice, abych ji neměnil zbytečně?
Kotouč a náboj pochopím, ale mám představu, že těhlice by způsobila spíše jiný úhel / odklon, ale ne házení..?
81
Přispěvovatel
Příspěvky: 342
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2008, 18:20

Příspěvek od 81 »

Zkontrolujte si především zadní silentblok v rameni, Ten má za následek toto házení.
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Odpovědi: 0
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59

Příspěvek od besoun »

Náprava s brzdami je celkově podimenzovaná a generálka nápravy je na 30-40tkm než to začně dělat zas. Soudruzi z boleslavi někde udělali chybu.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

JJ, někteří výrobci kotoučů - myslím ATE vydali prohlášení že nebudou na toto přijímat reklamace z důvodu celkového poddimenzování
pravda je že ty zadní silentbloky vydrží prd, kór po těch našich cestách na vysočině
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

tam byl problém že psali o vůli v ložisku, kdy se celý náboj vykloní a kotouče se pak sjedou křížem ve dvou protilehlých místech. Což je píčovina, protože tohle se stane když háže náboj. Je zajímavý že 256mm kotouče na předku u 1.6 benzínů se nevlní. Nebo aspoň ne tolik a nápravu to má stejnou. A 288mm se nevlní taky, přitom celá náprava až na těhlici je stejná. A že by těhlice pro 280mm kotouč byla konstrukčně tak odlišná že by to bylo tou, není možný..
Prostě to dělají z bláta nebo háže náboj,s tím spojená vůle v silentbloku..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“