rizika při používání oleje?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
rizika při používání oleje?
Dobrý den , chtěl bych se zeptat na rizika pokud bych lil do svého auta Renault Clio 1.9d r.v. 1994 přímo do nádrže bez jakýkoliv úprav olej , olej bych míchal dejme tomu 2:1 s naftou a jen v teplých měsících v zimě bych jezdil jen na naftu... děkuji za každou radu
jednalo by se zřejmě o rostliný olej zakoupený ve zdejších supermarketech (kaufland, hypernova atd. )
jednalo by se zřejmě o rostliný olej zakoupený ve zdejších supermarketech (kaufland, hypernova atd. )
Škoda Favorit 1.3 karbec (snížená hlava,ostrá vačka, kitové sání) -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9
Vím že to je opruz, ale jestli si pohráváš s touto "mastnou" myšlenkou, tak si udělej čas a pročti si tohle forum. Chce to tak týden volna (nevím jak rychle čteš) a pak budeš informovanej dost a dost...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
takze, aby si nemusel dlho citat...mam Clio 1991 1.9D, poctivo prestavba, postihli ma z oleja tieto neduhy....pri starte odpalene trysky, dali sa pekne nastavit ale museli sa vymontovavat, bez upravy Ti este hrozi, zakarbonovanie, polymerizacia (pozri fotky na www.rasol.sk) strata vykonu, poskodenie cerpadla, zapecenie trysiek...takze auto si poctivo prestavaj a nevysmyslaj s jazdenim na mix
poznam jedneho chlapika od vas z CZ co jazdi na mix tiez mal clio, vedieme o tom diskusiu kedy sa ten vplyv prejavi, a v akej miere, som za prestavbu, ale na druhej strane by si si mal zhodnotit ake trasy jazdis, ak jazdis kratke po meste tak sa Ti to velmi neoplati
niekto tu tiez pisal...ma octaviu 1.9 SDi, jazdi na mix, dodrziava urcite zasady a ide mu to...pohladaj a spytaj sa....
poznam jedneho chlapika od vas z CZ co jazdi na mix tiez mal clio, vedieme o tom diskusiu kedy sa ten vplyv prejavi, a v akej miere, som za prestavbu, ale na druhej strane by si si mal zhodnotit ake trasy jazdis, ak jazdis kratke po meste tak sa Ti to velmi neoplati
niekto tu tiez pisal...ma octaviu 1.9 SDi, jazdi na mix, dodrziava urcite zasady a ide mu to...pohladaj a spytaj sa....
Naposledy upravil(a) ozi dne 02 črc 2007, 11:55, celkem upraveno 2 x.
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
děkuji ti , už takhle jsem pročítám strávil dost času a abych to pročítal celé to bych si musel vzít volno v práciozi píše:takze, aby si nemusel dlho citat...mam Clio 1991 1.9D, poctivo prestavba, postihli ma z oleja tieto neduhy....pri starte odpalene trysky, dali sa pekne nastavit ale museli sa vymontovavat, bez upravy Ti este hrozi, zakarbonovanie, polymerizacia (pozri fotky na www.rasol.sk) strata vykonu, poskodenie cerpadla, zapecenie trysiek...takze auto si poctivo prestavaj a nevysmyslaj s jazdenim na mix
poznam jedneho chlapika od vas z CZ co jazdi na mix tiez mal clio, vedieme o tom diskusiu kedy sa ten vplyv prejavi, a v akej miere, som za prestavbu, ale na druhej strane by si si mal zhodnotit ake trasy jazdis, ak jazdis kratke po meste tak sa Ti to velmi neoplati
niekto tu tiez pisal...ma octaviu 1.9 SDi, jazdi na mix, dodrziava urcite zasady a ide mu to...pohladaj a spytaj sa....
zatím jsem si jen s tou myšlenkou pohrával ,takže získávám informace,protože do přestavby se mi nechce to se mi zřejmě nevyplatí. Takže zřejmě do toho asi nepůjdu , i když ptal jsem se jednoho borce a ten má Clio 93 a leje to tam mix nebo v létě i čistej olej a řikal že kromě malého snížení výkonu a v nízké teplotě horších startů nemá zatím problémy.
každopádně děkuji za ochotu
Škoda Favorit 1.3 karbec (snížená hlava,ostrá vačka, kitové sání) -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9
Ten s tím cliem co psal Ozi jsem já... Měl jsem clio 95, čerpadlo bosch a jezdil jsem většinou na mix 50/50 v použitý olej/nafta a pouze když bylo teplo.
Loni úplně bez úprav a na jaře jsem namontoval předehřev a plánoval jsem i přídavnou nádrž ale to jsem už nedodělal..
Když jsem jezdil na ten mix tak motor více klepal a byl¨znát úbytek výkonu. Jinak v pohodě.
Teď mám citroena zx td a ten jezdí na mix o poznání lépe - respektive nepoznám žádný rozdíl oproti čisté naftě.
Mrkni se jaké máš čerpadlo - pokud bosch tak bych se toho zase tolik nebál.. Občas ale je dobré projet jednu nádrž pouze naftu
Toď moje zkušenosti..
Loni úplně bez úprav a na jaře jsem namontoval předehřev a plánoval jsem i přídavnou nádrž ale to jsem už nedodělal..
Když jsem jezdil na ten mix tak motor více klepal a byl¨znát úbytek výkonu. Jinak v pohodě.
Teď mám citroena zx td a ten jezdí na mix o poznání lépe - respektive nepoznám žádný rozdíl oproti čisté naftě.
Mrkni se jaké máš čerpadlo - pokud bosch tak bych se toho zase tolik nebál.. Občas ale je dobré projet jednu nádrž pouze naftu
Toď moje zkušenosti..
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Jazda na mix bez uprav. Iba s dodrziavanim zasad.
Ten, co ma SDi a jazdi bez uprav som ja. V prvom rade musim povedat, ze som cca 1 rok studoval po celom internete (aj v zahranici), ako a co funguje, comu sa vyhybat atd. Nic neskusaj, bez predosleho dokladneho nastudovania problematiky. Hlavne u Renaultov byva problem. Poviem len zakladne udaje, ktore mojmu autu umoznuju jazdu na rastl. olej.
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.
Larry píše:děkuji ti , už takhle jsem pročítám strávil dost času a abych to pročítal celé to bych si musel vzít volno v práciozi píše:takze, aby si nemusel dlho citat...mam Clio 1991 1.9D, poctivo prestavba, postihli ma z oleja tieto neduhy....pri starte odpalene trysky, dali sa pekne nastavit ale museli sa vymontovavat, bez upravy Ti este hrozi, zakarbonovanie, polymerizacia (pozri fotky na www.rasol.sk) strata vykonu, poskodenie cerpadla, zapecenie trysiek...takze auto si poctivo prestavaj a nevysmyslaj s jazdenim na mix
poznam jedneho chlapika od vas z CZ co jazdi na mix tiez mal clio, vedieme o tom diskusiu kedy sa ten vplyv prejavi, a v akej miere, som za prestavbu, ale na druhej strane by si si mal zhodnotit ake trasy jazdis, ak jazdis kratke po meste tak sa Ti to velmi neoplati
niekto tu tiez pisal...ma octaviu 1.9 SDi, jazdi na mix, dodrziava urcite zasady a ide mu to...pohladaj a spytaj sa....
zatím jsem si jen s tou myšlenkou pohrával ,takže získávám informace,protože do přestavby se mi nechce to se mi zřejmě nevyplatí. Takže zřejmě do toho asi nepůjdu , i když ptal jsem se jednoho borce a ten má Clio 93 a leje to tam mix nebo v létě i čistej olej a řikal že kromě malého snížení výkonu a v nízké teplotě horších startů nemá zatím problémy.
každopádně děkuji za ochotu
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Re: Jazda na mix bez uprav. Iba s dodrziavanim zasad.
[quote="PeterG"]Ten, co ma SDi a jazdi bez uprav som ja. V prvom rade musim povedat, ze som cca 1 rok studoval po celom internete (aj v zahranici), ako a co funguje, comu sa vyhybat atd. Nic neskusaj, bez predosleho dokladneho nastudovania problematiky. Hlavne u Renaultov byva problem. Poviem len zakladne udaje, ktore mojmu autu umoznuju jazdu na rastl. olej.
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.
Spominas STP injector cleaner - ozaj funguje?
Nezamyslal si sa niekedy nad moznostou dekarbonizovat motor cistou vodou?
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.
Spominas STP injector cleaner - ozaj funguje?
Nezamyslal si sa niekedy nad moznostou dekarbonizovat motor cistou vodou?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jazda na mix bez uprav. Iba s dodrziavanim zasad.
Csala píše:Ano, urcite funguje. Raz som mal auto v takom stave, ze traktor by znel lepsie. Nepravidelny chod, tazke starty a celkovo som sa zlakol, ze som auto pokazil. Potom som skusil STP Injector Cleaner do plnej nadrze s naftou. Musim povedat, ze auto zacalo slapat ako nove. Super rovnomerny chod motora, maximalka 172 km/h (podla GPS) pritom papierovo je maximalka 160 km/h.PeterG píše:Ten, co ma SDi a jazdi bez uprav som ja. V prvom rade musim povedat, ze som cca 1 rok studoval po celom internete (aj v zahranici), ako a co funguje, comu sa vyhybat atd. Nic neskusaj, bez predosleho dokladneho nastudovania problematiky. Hlavne u Renaultov byva problem. Poviem len zakladne udaje, ktore mojmu autu umoznuju jazdu na rastl. olej.
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.
Spominas STP injector cleaner - ozaj funguje?
Nezamyslal si sa niekedy nad moznostou dekarbonizovat motor cistou vodou?
Dekarbonizaciu vodou by som aj skusil, ale zatial sa bojim. Niekto tvrdi, ze je to pre motor zle a ze to treba robit chemicky, niekto tvrdi, ze to vobec netreba robit atd. Ale myslim, ze staci naliat plne synteticky olej a ten uvolni vsetok karbon. Ale bez bypassoveho filtra je to riziko. Mohlo by to nieco poskodit.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
ja som skusal cistenie vodou a pohoda...
staci to vytocit okolo 3000 a striekat jemne rozprasenu destilku do sania...
ak mate kompresor a pistol na lakovanie, staci cez nu vyprazdnit 2 naplne destilky a je pokoj, co sa tyka oleja je jasne ze dnes uz su na takej urovni ze rozpustaju karbon, no piestne kruzky a lopatky na turbe neviem neviem ci ten olej vycisti, pri aplikacii by mal ist z vyfuku cierny dym, no mne to na zaciatku jamne zaprasilo a nic neslo von takze stav motora a turba by mal byt ok....doporucuje sa kazdych cca 200 250 000 urobit taketo precistenie, pripadne ak mate pocit ze vam nieco zasralo motor... nicit motor by teoreticky mohlo velke mnozstvo vody a pravidelne... ak slahnuty amici aplikuje vstrekovanie vody do motora pravidelne na V8 benzinoch a nalietaju na tom statisice km , nevidim dovod preco by to malo ublizit nasim dieselom?...
staci to vytocit okolo 3000 a striekat jemne rozprasenu destilku do sania...
ak mate kompresor a pistol na lakovanie, staci cez nu vyprazdnit 2 naplne destilky a je pokoj, co sa tyka oleja je jasne ze dnes uz su na takej urovni ze rozpustaju karbon, no piestne kruzky a lopatky na turbe neviem neviem ci ten olej vycisti, pri aplikacii by mal ist z vyfuku cierny dym, no mne to na zaciatku jamne zaprasilo a nic neslo von takze stav motora a turba by mal byt ok....doporucuje sa kazdych cca 200 250 000 urobit taketo precistenie, pripadne ak mate pocit ze vam nieco zasralo motor... nicit motor by teoreticky mohlo velke mnozstvo vody a pravidelne... ak slahnuty amici aplikuje vstrekovanie vody do motora pravidelne na V8 benzinoch a nalietaju na tom statisice km , nevidim dovod preco by to malo ublizit nasim dieselom?...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24 led 2006, 16:55
- Bydliště: vysocina
CO MÁŠ ZA MOTOR?delawega píše:ja som skusal cistenie vodou a pohoda...
staci to vytocit okolo 3000 a striekat jemne rozprasenu destilku do sania...
ak mate kompresor a pistol na lakovanie, staci cez nu vyprazdnit 2 naplne destilky a je pokoj, co sa tyka oleja je jasne ze dnes uz su na takej urovni ze rozpustaju karbon, no piestne kruzky a lopatky na turbe neviem neviem ci ten olej vycisti, pri aplikacii by mal ist z vyfuku cierny dym, no mne to na zaciatku jamne zaprasilo a nic neslo von takze stav motora a turba by mal byt ok....doporucuje sa kazdych cca 200 250 000 urobit taketo precistenie, pripadne ak mate pocit ze vam nieco zasralo motor... nicit motor by teoreticky mohlo velke mnozstvo vody a pravidelne... ak slahnuty amici aplikuje vstrekovanie vody do motora pravidelne na V8 benzinoch a nalietaju na tom statisice km , nevidim dovod preco by to malo ublizit nasim dieselom?...
Fiat Tipo 1,9TD
Kdyz tak ctu co jsi mel za voziky predtim Larry tak si myslim ze jsi mel zustat u Peugeotu treba 306 ta je rozmerove s Cliem podobna ale motor je na pouziani oleje lepsi jezdim s moji 205 kou uz rok a pul za tu dobu jsem najel cca 140tkm a nemam jediny problem skoro mam pocit ze na posledni model oleje coz je geneticky modifikovana soja z globusu to jede snad jeste lip nez na naftu ale je fakt ze co se tyce 205ky tak sice je motoricky vinikajici ale pri najezdu tolika kilometru to nezvlada podvozek.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD