rizika při používání oleje?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Larry
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 01 črc 2007, 14:35
Bydliště: Mladá Boleslav

rizika při používání oleje?

Příspěvek od Larry »

Dobrý den , chtěl bych se zeptat na rizika pokud bych lil do svého auta Renault Clio 1.9d r.v. 1994 přímo do nádrže bez jakýkoliv úprav olej , olej bych míchal dejme tomu 2:1 s naftou a jen v teplých měsících v zimě bych jezdil jen na naftu... děkuji za každou radu
jednalo by se zřejmě o rostliný olej zakoupený ve zdejších supermarketech (kaufland, hypernova atd. )
Škoda Favorit 1.3 karbec (snížená hlava,ostrá vačka, kitové sání) -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9
Larry
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 01 črc 2007, 14:35
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Larry »

samozřejmě budu rád i když sem napíšete své zkušenosti a jak se takové palivo chová , jestli je nějké zvýšení spotřeby ,snížení výkonu atd.
Škoda Favorit 1.3 karbec (snížená hlava,ostrá vačka, kitové sání) -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Vím že to je opruz, ale jestli si pohráváš s touto "mastnou" myšlenkou, tak si udělej čas a pročti si tohle forum. Chce to tak týden volna (nevím jak rychle čteš) a pak budeš informovanej dost a dost...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Endy Aron
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 20 pro 2006, 21:21

Příspěvek od Endy Aron »

A co takhle si pročíst toto forum...odpověď zde najdeě hned několikrát....
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

takze, aby si nemusel dlho citat...mam Clio 1991 1.9D, poctivo prestavba, postihli ma z oleja tieto neduhy....pri starte odpalene trysky, dali sa pekne nastavit ale museli sa vymontovavat, bez upravy Ti este hrozi, zakarbonovanie, polymerizacia (pozri fotky na www.rasol.sk) strata vykonu, poskodenie cerpadla, zapecenie trysiek...takze auto si poctivo prestavaj a nevysmyslaj s jazdenim na mix :)

poznam jedneho chlapika od vas z CZ co jazdi na mix tiez mal clio, vedieme o tom diskusiu kedy sa ten vplyv prejavi, a v akej miere, som za prestavbu, ale na druhej strane by si si mal zhodnotit ake trasy jazdis, ak jazdis kratke po meste tak sa Ti to velmi neoplati

niekto tu tiez pisal...ma octaviu 1.9 SDi, jazdi na mix, dodrziava urcite zasady a ide mu to...pohladaj a spytaj sa....
Naposledy upravil(a) ozi dne 02 črc 2007, 11:55, celkem upraveno 2 x.
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Ježdění na mix zvládne opravdu jen málo aut. Moje zvládne v létě 100% bez všech těch vychytávek, ale to je vyjímka. Takže v Tvém případě přestavba.
Larry
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 01 črc 2007, 14:35
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Larry »

ozi píše:takze, aby si nemusel dlho citat...mam Clio 1991 1.9D, poctivo prestavba, postihli ma z oleja tieto neduhy....pri starte odpalene trysky, dali sa pekne nastavit ale museli sa vymontovavat, bez upravy Ti este hrozi, zakarbonovanie, polymerizacia (pozri fotky na www.rasol.sk) strata vykonu, poskodenie cerpadla, zapecenie trysiek...takze auto si poctivo prestavaj a nevysmyslaj s jazdenim na mix :)

poznam jedneho chlapika od vas z CZ co jazdi na mix tiez mal clio, vedieme o tom diskusiu kedy sa ten vplyv prejavi, a v akej miere, som za prestavbu, ale na druhej strane by si si mal zhodnotit ake trasy jazdis, ak jazdis kratke po meste tak sa Ti to velmi neoplati

niekto tu tiez pisal...ma octaviu 1.9 SDi, jazdi na mix, dodrziava urcite zasady a ide mu to...pohladaj a spytaj sa....
děkuji ti , už takhle jsem pročítám strávil dost času a abych to pročítal celé to bych si musel vzít volno v práci :-)
zatím jsem si jen s tou myšlenkou pohrával ,takže získávám informace,protože do přestavby se mi nechce to se mi zřejmě nevyplatí. Takže zřejmě do toho asi nepůjdu , i když ptal jsem se jednoho borce a ten má Clio 93 a leje to tam mix nebo v létě i čistej olej a řikal že kromě malého snížení výkonu a v nízké teplotě horších startů nemá zatím problémy.
každopádně děkuji za ochotu ;-)
Škoda Favorit 1.3 karbec (snížená hlava,ostrá vačka, kitové sání) -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Ten s tím cliem co psal Ozi jsem já... Měl jsem clio 95, čerpadlo bosch a jezdil jsem většinou na mix 50/50 v použitý olej/nafta a pouze když bylo teplo.
Loni úplně bez úprav a na jaře jsem namontoval předehřev a plánoval jsem i přídavnou nádrž ale to jsem už nedodělal..
Když jsem jezdil na ten mix tak motor více klepal a byl¨znát úbytek výkonu. Jinak v pohodě.
Teď mám citroena zx td a ten jezdí na mix o poznání lépe - respektive nepoznám žádný rozdíl oproti čisté naftě.
Mrkni se jaké máš čerpadlo - pokud bosch tak bych se toho zase tolik nebál.. Občas ale je dobré projet jednu nádrž pouze naftu
Toď moje zkušenosti..
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Jazda na mix bez uprav. Iba s dodrziavanim zasad.

Příspěvek od PeterG »

Ten, co ma SDi a jazdi bez uprav som ja. V prvom rade musim povedat, ze som cca 1 rok studoval po celom internete (aj v zahranici), ako a co funguje, comu sa vyhybat atd. Nic neskusaj, bez predosleho dokladneho nastudovania problematiky. Hlavne u Renaultov byva problem. Poviem len zakladne udaje, ktore mojmu autu umoznuju jazdu na rastl. olej.
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.
Larry píše:
ozi píše:takze, aby si nemusel dlho citat...mam Clio 1991 1.9D, poctivo prestavba, postihli ma z oleja tieto neduhy....pri starte odpalene trysky, dali sa pekne nastavit ale museli sa vymontovavat, bez upravy Ti este hrozi, zakarbonovanie, polymerizacia (pozri fotky na www.rasol.sk) strata vykonu, poskodenie cerpadla, zapecenie trysiek...takze auto si poctivo prestavaj a nevysmyslaj s jazdenim na mix :)

poznam jedneho chlapika od vas z CZ co jazdi na mix tiez mal clio, vedieme o tom diskusiu kedy sa ten vplyv prejavi, a v akej miere, som za prestavbu, ale na druhej strane by si si mal zhodnotit ake trasy jazdis, ak jazdis kratke po meste tak sa Ti to velmi neoplati

niekto tu tiez pisal...ma octaviu 1.9 SDi, jazdi na mix, dodrziava urcite zasady a ide mu to...pohladaj a spytaj sa....
děkuji ti , už takhle jsem pročítám strávil dost času a abych to pročítal celé to bych si musel vzít volno v práci :-)
zatím jsem si jen s tou myšlenkou pohrával ,takže získávám informace,protože do přestavby se mi nechce to se mi zřejmě nevyplatí. Takže zřejmě do toho asi nepůjdu , i když ptal jsem se jednoho borce a ten má Clio 93 a leje to tam mix nebo v létě i čistej olej a řikal že kromě malého snížení výkonu a v nízké teplotě horších startů nemá zatím problémy.
každopádně děkuji za ochotu ;-)
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Re: Jazda na mix bez uprav. Iba s dodrziavanim zasad.

Příspěvek od Csala »

[quote="PeterG"]Ten, co ma SDi a jazdi bez uprav som ja. V prvom rade musim povedat, ze som cca 1 rok studoval po celom internete (aj v zahranici), ako a co funguje, comu sa vyhybat atd. Nic neskusaj, bez predosleho dokladneho nastudovania problematiky. Hlavne u Renaultov byva problem. Poviem len zakladne udaje, ktore mojmu autu umoznuju jazdu na rastl. olej.
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.

Spominas STP injector cleaner - ozaj funguje?
Nezamyslal si sa niekedy nad moznostou dekarbonizovat motor cistou vodou?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na mix bez uprav. Iba s dodrziavanim zasad.

Příspěvek od PeterG »

Csala píše:
PeterG píše:Ten, co ma SDi a jazdi bez uprav som ja. V prvom rade musim povedat, ze som cca 1 rok studoval po celom internete (aj v zahranici), ako a co funguje, comu sa vyhybat atd. Nic neskusaj, bez predosleho dokladneho nastudovania problematiky. Hlavne u Renaultov byva problem. Poviem len zakladne udaje, ktore mojmu autu umoznuju jazdu na rastl. olej.
Mam cerpadlo BOSCH. Bavil som sa s niekolkymi majitelmi aut s motorom SDi (skoda, vw, seat) a jazdili bez uprav. Auta stale aj po rokoch slapu bez problemov. Olej menim najneskor po 8.000km, ale napr. teraz som presvihol na 10.000km a vsetko je v pohode (ziadna polymerizacia). V meste jazdim len na naftu, alebo v maximalnom pomere nafta:olej 50:50. Dlhe trasy jazdim na cisty olej. Ked tankujem naftu, tak v zasade na Conoco-Jet, ktora ako jedina zatial v kontrolach (niekolko rokov) obisla bez chyb. Je dolezite aby nafta neobsahovala vodu, ta moze este viac skomplikovat jazdu na olej. Kazdu 4. nadrz (po 3 nadrziach s olejom) dam len cistu naftu. Ked spozorujem horsie starty (velmi zriedkava zalezitost) alebo nekludny beh motora, dam plnu nadrz nafty s STP inject cleaner-om. Potom opat slape ako nove. V zime jazdim zasadne na naftu (jazdil som aj pri -5 na olej, ale pre istotu uz nie). Zabezpecil som si by-passovy (obtokovy) filter motoroveho oleja. Pri takychto pravidlach jazdim o 15-20% lacnejsie. Musim podotknut, ze keby som jazdil len na olej, usetrim viac. Ja si vsak svoje auto cenim a nie som chamtivy. Dokonca si dovolim tvrdit, ze tak jazdim hlavne z ekologickych dovodov. Som za alternativne zdroje.

Spominas STP injector cleaner - ozaj funguje?
Nezamyslal si sa niekedy nad moznostou dekarbonizovat motor cistou vodou?
Ano, urcite funguje. Raz som mal auto v takom stave, ze traktor by znel lepsie. Nepravidelny chod, tazke starty a celkovo som sa zlakol, ze som auto pokazil. Potom som skusil STP Injector Cleaner do plnej nadrze s naftou. Musim povedat, ze auto zacalo slapat ako nove. Super rovnomerny chod motora, maximalka 172 km/h (podla GPS) pritom papierovo je maximalka 160 km/h.
Dekarbonizaciu vodou by som aj skusil, ale zatial sa bojim. Niekto tvrdi, ze je to pre motor zle a ze to treba robit chemicky, niekto tvrdi, ze to vobec netreba robit atd. Ale myslim, ze staci naliat plne synteticky olej a ten uvolni vsetok karbon. Ale bez bypassoveho filtra je to riziko. Mohlo by to nieco poskodit.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
delawega
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 24 led 2006, 17:03

Příspěvek od delawega »

ja som skusal cistenie vodou a pohoda...
staci to vytocit okolo 3000 a striekat jemne rozprasenu destilku do sania...
ak mate kompresor a pistol na lakovanie, staci cez nu vyprazdnit 2 naplne destilky a je pokoj, co sa tyka oleja je jasne ze dnes uz su na takej urovni ze rozpustaju karbon, no piestne kruzky a lopatky na turbe neviem neviem ci ten olej vycisti, pri aplikacii by mal ist z vyfuku cierny dym, no mne to na zaciatku jamne zaprasilo a nic neslo von takze stav motora a turba by mal byt ok....doporucuje sa kazdych cca 200 250 000 urobit taketo precistenie, pripadne ak mate pocit ze vam nieco zasralo motor... nicit motor by teoreticky mohlo velke mnozstvo vody a pravidelne... ak slahnuty amici aplikuje vstrekovanie vody do motora pravidelne na V8 benzinoch a nalietaju na tom statisice km , nevidim dovod preco by to malo ublizit nasim dieselom?... 8)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:51, celkem upraveno 1 x.
jarda3tipo
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 16:55
Bydliště: vysocina

Příspěvek od jarda3tipo »

delawega píše:ja som skusal cistenie vodou a pohoda...
staci to vytocit okolo 3000 a striekat jemne rozprasenu destilku do sania...
ak mate kompresor a pistol na lakovanie, staci cez nu vyprazdnit 2 naplne destilky a je pokoj, co sa tyka oleja je jasne ze dnes uz su na takej urovni ze rozpustaju karbon, no piestne kruzky a lopatky na turbe neviem neviem ci ten olej vycisti, pri aplikacii by mal ist z vyfuku cierny dym, no mne to na zaciatku jamne zaprasilo a nic neslo von takze stav motora a turba by mal byt ok....doporucuje sa kazdych cca 200 250 000 urobit taketo precistenie, pripadne ak mate pocit ze vam nieco zasralo motor... nicit motor by teoreticky mohlo velke mnozstvo vody a pravidelne... ak slahnuty amici aplikuje vstrekovanie vody do motora pravidelne na V8 benzinoch a nalietaju na tom statisice km , nevidim dovod preco by to malo ublizit nasim dieselom?... 8)
CO MÁŠ ZA MOTOR?
Fiat Tipo 1,9TD
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Kdyz tak ctu co jsi mel za voziky predtim Larry tak si myslim ze jsi mel zustat u Peugeotu treba 306 ta je rozmerove s Cliem podobna ale motor je na pouziani oleje lepsi jezdim s moji 205 kou uz rok a pul za tu dobu jsem najel cca 140tkm a nemam jediny problem skoro mam pocit ze na posledni model oleje coz je geneticky modifikovana soja z globusu to jede snad jeste lip nez na naftu :D ale je fakt ze co se tyce 205ky tak sice je motoricky vinikajici ale pri najezdu tolika kilometru to nezvlada podvozek. (wallbash)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“