zadné ložiska O1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

zadné ložiska O1

Příspěvek od puci »

potreboval by som poradiť, chcem vymeniť krycie plechy na zadných brzdách, idem meniť za 256 a tie moje sú aj tak rozsypané. Ide mi o to, že som tu čítal, že zadné ložiská sa dajú rozobrať a poskladať, tak aby sa nepoškodili. Skúste mi niekto k tomu povedať viac, nemal som to nikdy rozobraté. dakujem
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9194
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

mám na to udělanej stahovák a nejhorší je nepoškodit prachovku.

Pro rýpaly asi ano životnost ložiska to možná zkrátí ale jsou tu auta kterým jsem to dělal před X lety a stále jezdí nehučí a jezdí na znovu složenejch.

Napsat ti o tom něco?? hmm viděl jsi rozebraný ložisko někdy?? prostě zadní vnitřní kroužek ložiska ti zůstane s prachovkou na hřídeli největší problém je ta prachovka.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

videl som už rozobraté ložisko, zaujíma to práve preto, lebo zadné z octy som ešte nevidel, napr. iveco daily má vzadu ložisko, ktoré má vnútorný kúžeľ z dvoch dielov a v strede je to spojené takou plechovou sponou. a toto nanovo poskladať je nemožné, rozsype sa
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

neviem, či nebude lepšie upraviť krycí plech tak, aby som ho tam dostal bez rozoberania ložísk.uvidíme
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

to těžko, protože plech drží pod pěti šrouby co drží trn na kterým je ložisko nasazený. U OII stačí uříznout tu vzpěru plechu a pak to jde bez demontáže ložiska, ale tam se dá ložisko sundat bez zničení, pokud není přirezlý kroužek a stačí jen vyměnit středový šroub..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9194
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

u OI nelze vyměnit plech bez demontáže ložiska (a tím jeho rozebrání)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

to ste ma nepotešili, tak čo? risknúť to s ložiskami, či sa vykašlať na plechy?
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Sundat starý plech a ten nový zobnout lehce COčkem. Sice trochu fuj, ale nový to stejně není, tak co.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9194
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Richi píše:Sundat starý plech a ten nový zobnout lehce COčkem. Sice trochu fuj, ale nový to stejně není, tak co.
to trochu nechápu?? jako vystříhat větší díru aby jsi ho navlíkl apak k něčemu přivařit????
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Asi na dve pulky a pak to svarit. Akorat k cemu to varit kdyz ten zbytek plechu je hadr shnilej vzdycky?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od jirius1 »

Jak píše Hansob opatrně sundat, aby se nepoškodil těsnící kroužek, udělat si na náboji značky, aby poloha byla stějně jak předtím, odšroubovat náboj, sundat plech, očistit dosedací plochy náboje, namontit nový plech, pořádně očistit náboj, máznout ložisko a náboj vazelínou a složit.

Měnil jsem tak plechy asi tři roky zpět a ložiska zatím ok, tak bych se toho nebál a šel do toho.
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
michal600
Přispěvovatel
Příspěvky: 486
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2010, 23:24
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od michal600 »

a co tak ty starý štíty urvat když jsou zhnilý, a ze zadu to ložisko vyklepat v celku. taky sem si měnil štít, šlo to blbě ale šlo. ložisko zůstalo vcelku
jirius1
Přispěvovatel
Příspěvky: 576
Odpovědi: 0
Registrován: 22 pro 2009, 19:10
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od jirius1 »

Myslíš vyklepat ložisko s náboje?
Nedokážu si představit, jak povolit a následně dotáhnout šrouby náboje...
Škoda Octavia1 Combi ASZ, EGR, KAT, MAF off, kit GTB1756V, FMIC 160mm+ALU60mm, HDS57,76downpipe/60.3/60.3AMA, sání90,předek323Brembo-zadek288MD,chip 227HP 464Nm TDI Fun
lift
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Odpovědi: 0
Registrován: 24 srp 2006, 19:01
Bydliště: Kopřivnicko

Příspěvek od lift »

Bez problému,jsem ložisko stáhnul,na čepu zůstal jen plechový kroužek.Ten jsem sundal samostatně a zpět nacvaknul na ložisko a doplnil mazacím tukem.Tak už jezdí cca 5 let a vše v pohodě.
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Odpovědi: 0
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

tak som to dnes absolvoval na pravej strane, zajtra ma čaká ľavá. stiahol som ho sťahovakom, samozrejme sa rozdelilo, vnútorná miska s gumenou prachovkou ostala na oske. Potom som stiahol aj druhú časť, najviac treba dávať pozor na tú gumenú prachovku od nápravnice. Všetko som poriadne očistil od hrdze, vymenil plechy, ložisko na stole o5 poskladal a nasunul na osku. Všetko poskladané, tak už len čakať akú to bude mať životnosť.

Najvačší problém by som videl v tom, že v strede ložiska je plastová klietka s protizubmi,ktoré zaskočia do drážky v miske a držia vnútorné misky pokope, bolo na nich vidieť stopy po násylnom rozobraní, zúbky boli vyhnuté do protismeru. aj ked je pravda, že ložisko je stiahnuté maticou.
Zajtra repete. Ďakujem za rady.
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“