Stránka 1 z 2

změna stáleho převodu - výroba rozet MOTO

Napsal: 17 zář 2014, 13:18
od bombastiq
ahoj všem
zjistil sem hodně velkej nedostatek na svojí kawa ZXR750J 74kw
s kámošem sme lítaly po serpentinách
a když jedu do vracečky tak musim řadit až na jedničku abych při výjezdu byl s motorem nad 7500otáček , když jedu na 2q tak v zatáče mě spadne motor pod 6000otáček a pak mám problém ,že když vyjiždim tak motor nemá výkon a mám prodlevu tak 2 vteřiny než začne tahat

tak mě napadlo vyrobit o zub menší kolečko dopředu (tedka 16 zubu )a o 2 zuby větší rozetu aby nebyly takový schody mezi kvaltama

nemá s tim někdo zkušenosti ? se změnou stálýho převodu a vyrobou kolečka a rozety případně jakej matroš použit a kde seženu nějaký normování (vzor) podle kterýho to vyrobit ? na moji babičku se to nevyrábí
a kolega co jezdí za mnou tak se mu dělá blbě (najiždím do zatáčky s utrhlým zadním kolem ) a na výjezdu ho nestíhám (fireblade 900RR)


tak díky za jakoukoliv radu . (na jinou moto nemám prachy a ta kawa mě prostě baví )

Napsal: 17 zář 2014, 13:30
od nogis
s tvarem problém není, oměřit a upravit starou je otázka pár minut. Tyhle věci pálíme běžně. problém je, že to je na fichtly apod. Na tohle nemáme materiál.

Napsal: 17 zář 2014, 13:38
od bombastiq
matroš seřenu jakej je potřeba ,vnitřek pastorku mi udělá tatík na drtátovce , povrchovku mi taky udělá (cementace)
to není problém , ale vim o tom hovno jak se to rozpočítává
a jakej motroč použít , ma motorkářích je milion teoretiků co každej tvrdí něco jinýho ...a praxe nikde

díky

Napsal: 17 zář 2014, 21:42
od Jarda S.
tohle dělal kdysy kamarád, za tejden dával zase originál (LOL) ne že by to nevydrželo ale špatně počítal a pak měl maximálku 180 na omezovač (LOL) (LOL) (LOL)

Napsal: 18 zář 2014, 06:58
od bombastiq
víc jak 200 nejezdim , tedka mám maximálku 240 ,
když pojede 180 tak zlaták , bude mi to stačit , pokud zrychlim v zatáčkách

Napsal: 18 zář 2014, 07:00
od MirekX
taky jsem s tím laboroval, na tu rozetu to nemusí být kdoví co za materiál (měl jsem i hliníkovou) a kolečko dopředu nemá cenu vyrábět, to se dělá určitě za pár stovek. Ale stejně si moc nepomůžeš, zkus si to spočítat, ale podle mě by ta rozeta vyšla strašně veliká a maximálka včudu. V tomhle je čtyřválec naprdlačku, ten prostě spodek moc mít nebude. To je stejný jak u aut, lidi se ženou za max výkonem a pak zjistíš, že v utažených serpentinách s jednoválcovým endurem 50PS ti nestačí čtyřválec 100PS..|(a není to jezdcem..) Já bych to nechal, podle mě zbytečně vyhozený peníze,, :)

Napsal: 18 zář 2014, 07:11
od blade6591
kup V2, tam to lieta do otacok o dost lepsie.

Napsal: 18 zář 2014, 07:15
od titan0306

Napsal: 18 zář 2014, 12:50
od bombastiq
no ty bláho já to hledal jak chuj a nic

mo ti děkuju !!!!

, tak tim pádem vyřešeno o výkendu udělám propočet a pak napíšu jak sem dopadl

Napsal: 11 úno 2015, 18:17
od bombastiq

Napsal: 11 úno 2015, 20:35
od 1pavel
bombastiq píše:matroš seřenu jakej je potřeba ,vnitřek pastorku mi udělá tatík na drtátovce , povrchovku mi taky udělá (cementace)
to není problém , ale vim o tom hovno jak se to rozpočítává
a jakej motroč použít , ma motorkářích je milion teoretiků co každej tvrdí něco jinýho ...a praxe nikde

díky
výpočet je jednoduchej , jen potřebuješ vědět jakej máš řetěz , počet zubů krát rozteč a máš osový obvod z toho si vypočítaš osovej průměr odečteš průměr válečku a máš vnitřní průměr , výšku zubu máš na modulový fréze

Napsal: 11 úno 2015, 20:44
od A6TDI
Dobře ..sem nevěděl kdyby mě ve škole zabily , holt prax co..
takle se nechá počítat i převodovka ?
myslim ozubený kola ? bo poměry , ..
z motoru dál .. :P

Napsal: 11 úno 2015, 21:03
od 1pavel
ozubený kola ( norma ) - počet zubů +2 krát modul a máš vnější průměr kola , výška zubu je dvakrát modul plus vůle , ale výšku to chce brát podle modulové frézy , pak tam máš ještě úhel styku běžně se používá 15 °nebo 20 ° , jenže v automobilních převodovkách je korygované ozubení kde tyto výpočty neplatí , třeba úhel styku je jen okolo 10° ( zuby jsou úzké ploché )

Napsal: 11 úno 2015, 21:50
od A6TDI
Dobrý vědět..

Napsal: 11 úno 2015, 22:43
od bombastiq
ten odkaz co jsem dal je gear commander ..
já řešil to ,že ve vracečce mi padaly otáčky na 2Q pod 6500
což při vyjezdu nemělo efektivitu motoru (plynem se nepostavila )

v tom commanderu si navoliš změnu stálýho převodu
zadáš průměr kola a víš kolik ti padnou otáčky na kvalt a v jaké rychlosti :)


třeba víš že v zatačce musíš jít na 2Q a na to abys ji projel musíš držet 8000ot , což je ti nahovno

tak povymněníš kolečka a víš že mužeš jet za 3Q 7500 ot
a uděláš větší vyjezdovou rychlost ..