Stránka 1 z 1

OII předFL -lze používat kontrolu tlaku v pneu bez tlačítka?

Napsal: 01 pro 2014, 17:15
od Lukky
Ahoj,
zjistil jsem, že lze snadno nakódovat funkci kontroly tlaku v pneu v jednotce ABS/ESP (mám 1K0 907 379 AC). K tomu je také potřeba tlačítko s nataženým kablíkem jednotce. Mě by zajímalo, zda je ale opravdu toto tlačítko potřeba, když mám VAG. Lze přes základní nastavení či jakoukoli jinou operaci VAGem obejít funkci tlačítka?

Díky,
L.

Napsal: 01 pro 2014, 18:05
od dreizig5
tlacitkem vzdy jakoby resetujes hodnoty rj pri prezuti.obvod kola ktere si pocita z ABS.a to podle me jde i vagem.opravte me pokud se pletu.

Napsal: 01 pro 2014, 18:07
od FandaTDI
i když je to ta kontrola bez senzorů, tak asi záleží i na budících/kde se to bude zobrazovat/výbavě ... (třeba u Audi se to kóduje i v budících a ještě se na to jde přes mmičko ... )
a pokud by šlo "jen" o tlačítko, teoreticky by to mohlo bejt spíš někde v adaptaci ...

edit: dreizig5: já si řikal k čemu přesně tam to tlačítko je :-) ... ale proč se vlastně resetujou? (snad to "nepřepočítává"/neodhaduje bez bližších parametrů gumy i na tlak nebo tak něco? ) Nebo se nastavujou nějaký "tolerance" podle rozměru kol/pneu? (to by pak stejně tlačítko bylo ke dvěma věcem... (noteeth) )

Napsal: 01 pro 2014, 18:42
od dreizig5
koncern si pocita tlak v pneu podle obvodu.jak jedno kolo ujde tak se zmneni obvod kola a abs si to spocita a zacne hulakat.tak ze prezujes a resetujes vlastne obvod kola.ujedes urcitou vzdalenost a rj si ulozi pocet otacek resp.obvod kola

Napsal: 01 pro 2014, 18:48
od Lukky
dreizig5 píše:koncern si pocita tlak v pneu podle obvodu.jak jedno kolo ujde tak se zmneni obvod kola a abs si to spocita a zacne hulakat.tak ze prezujes a resetujes vlastne obvod kola.ujedes urcitou vzdalenost a rj si ulozi pocet otacek resp.obvod kola
Jojo, je to tak. Ale jde mi o to, zda dokazu misto tlacitka pouzit diagnostiku. Tlacitko defacto ke spusteni uciciho rezimu na "nove pneu"...

Napsal: 01 pro 2014, 18:50
od Lukky
Lukky píše:
dreizig5 píše:koncern si pocita tlak v pneu podle obvodu.jak jedno kolo ujde tak se zmneni obvod kola a abs si to spocita a zacne hulakat.tak ze prezujes a resetujes vlastne obvod kola.ujedes urcitou vzdalenost a rj si ulozi pocet otacek resp.obvod kola
Jojo, je to tak. Ale jde mi o to, zda dokazu misto tlacitka pouzit diagnostiku. Tlacitko slouzi defacto ke spusteni uciciho rezimu na "nove pneu"...

Napsal: 01 pro 2014, 19:01
od FandaTDI
no právě že by k poznání tý změny obvodu kola řj v podstatě ani nepotřebovala mít uloženej obvod kola, ale asi je to jednodušší (počítání), pokud je na náboji nějakej "počáteční/koncovej" zub/mezera,ap. (jiná "výhoda" mě nenapadá) ... no i tak díky za odpověď, ale jestli je to tak, jak si myslim (tj.tlačítko se zmáčkne, když jsou podle obsluhy všechny kola stejně nafoukaný), tak je to vlastně na úkor "blbuvzdornosti" (a může si to uložit i dost rozdílný hodnoty jako "ok"), i kdyby ta tolerance byla tak malá, že by to bylo schcopný rozpoznat různý nuance třeba i u fungl novejch kol...

Napsal: 01 pro 2014, 21:02
od dreizig5
ne halluv (ABS) snimas nema konec ani zacatek!!!žadnej "počáteční/koncovej" zub/mezera,ap. tam není.a výhoda je rozhodně v tom ze namusič kupovat ventylky se sensorem,lepší přezouvaní atd...

Napsal: 01 pro 2014, 23:49
od FandaTDI
Řikal jsem si, že i s timhle to bude mít klasický impulz.kolo, ale v tom případě to vypadá, že kontrolu tlaku v pneumatikách lze vcelku jednoduše naučit na špatnej tlak (i když je to trochu "eliminovaný" tim, že tenhle konkrétní tpms aspoň neukazuje konkrétní kolo :D )
Větší smysl by mi dávalo nastavení celkový tolerance, když už ne aspoň učení jen "mezinápravově" (a i tak imho nepůjde o přesnej obvod jako spíš o ten rozdíl obvodů, už kvůli sjíždění pneu, to by se při většim nájezdu,ap. mohlo učit každou chvilku ;) ) ... Při rožnutí kontrolky bude esp asi neaktivní nebo ne? (podle ssp se rožne i při závadě tpms, to může bejt taky trochu zavádějící ... "foukam, kontroluju, učim a ono nic" (noteeth) )
Když je to na čudl, mohly by bejt aspoň nějaký přesnější informace i v manuálu, koukal jsem, že v ssp54(El.komponenty O2) tomu věnujou dokonce 2 stránky ( :) ) a o "kalibrační jízdě" píšou, že začít učit by se to mělo po několika minutách jízdy "v různých rychlostních intervalech", ideálně mimo město/dálnice (což moc taky neřekne, ale podle náčrtu schématu a toho textu to vypadá, že třeba úhel natočení volantu to neřeší vůbec a podle "intervalů" se to spíš učí i rozdíly akcelerace/decelerace ... a přitom při ostřejší jízdě/zatáčení/brždění se to samo "preventivně" vypíná ... :) )
A podle ssp lze dokonce vyčíst "stav kalibrace" (ve VASu někde v "říz.hledání závad")
No podle toho, co jsem zatim zjistil, bych tam snad raději dobastlil ten čudl nebo vůbec neaktivoval (crazy) Natož na našich silnicích/tankodromech , to by mohlo bejt dost i falešnejch poplachů a každej takovej vyžaduje (ideálně kontrolu a) tu kalibraci ...

Napsal: 02 pro 2014, 16:54
od jokir
Tlačítko netreba , ide to resetovať aj cez diagnostiku .
Ja som si to dorábal aj s tlačítkom a všetko funguje bez problémov

Kód: Vybrat vše

http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f112/how-retrofit-indirect-tire-pressure-monitoring-5-minutes-7k6-50164.html

Kód: Vybrat vše

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Retrofitting

Napsal: 03 pro 2014, 21:15
od Lukky
díky za info, toto jsem nenašel, mám jednotku MK60 bez Long Coding, takže tam to není jisté...
Vyzkouším a uvidím.

L.

Napsal: 04 pro 2014, 12:15
od Lukky
Nevíte náhodou jaký je přesně rozdíl mezi tlačítkem s označením 1Z0927127B a 1Z0927127C? Vím akorát, že na obrázku mi připadají stejné a B je do OII před FL a C do FL. Resp. je možné použít typ C z OIIFL do OIIpředFL? Není tam nějaký jiný odstín a tak?

Díky.