Stránka 1 z 1

Dotaz: Převodovka benzín vs. diesel, co je lepší? (kratší)

Napsal: 10 črc 2007, 20:54
od rendisst
čau maníci, potřebuju pomoc, máme trochu potíž s výběrem převodovky do G3 VR6, která je postavena na (hobby) závody do vrchu. Neni to sice vyrámovaná bestie, ale autíčko s SPZ s cca 215 PS. (crazy) Potřebujem co nejkratší kvalty, TDi tam šla jen jako nouzovka, ale na čtyřku při 6500 ot/min to jede 240 km/h, což je moc. Děláme to jako hobby, ne profi, proto každá rada přijde vhod. pomůže mi někdo s tim, jestli by tam byla lepší z 1.8i či z čeho jinýho,co by mělo kratší kvalty? Moc dík. :?

Napsal: 10 črc 2007, 21:24
od Ren'as
Moc ti sice neporadím ale urcitě benzínovou. Tdi,di,d, bude spíš na lámáni rekordů v max rychlosti.

Napsal: 10 črc 2007, 21:32
od rendisst
jj,to vim, ale z jakýho benzína? Toť otázka?? Aby to taky něco vydržálo

Napsal: 10 črc 2007, 21:32
od vlagik
Ren'as píše:Moc ti sice neporadím ale urcitě benzínovou. Tdi,di,d, bude spíš na lámáni rekordů v max rychlosti. Nejlíp z nějakého slabého benzínu.
Zase bacha na přenášený krouťák, aby to zmákla.
Spíš bych zkusil dát jiný stálý převod a převodovku min. 1.6, ale spíše 1.8... Třeba ze Sharana (stejné motory, jiné stálé převody, možná i lepší převodovky do pomala kvůli zatížení).

Napsal: 11 črc 2007, 08:55
od tantal
U převodovky spíše než kW uváděj Nm. Je to proto že všechny převodovky jsou postaveny na určitý moment který zvládnou. Tuším že to lze vyčíst z kódového označení převodovky MQ350, MQ380 atd. Problém je právě v tom na kolik je převodovka postavená, s tím souvisí i síla kterou je schopen přenést diferenciál, ve finále dojdeš až k náhonům. Problému je spousta už při výměmě převodovky protože třeba MQ500 má větší housing a diferenciál musíš dělat nové náhony což je docela velkej průser. Špatně nastavíš délku a jsi v hajzlu.

Pokud máš v autě sériovou převodovku podívej se kdy máš největší krouťák a podle převodových poměrů si spočítej jaké je zatížení převodovky a kam až můžeš jít se stálím převodem. Ten změň.

Druhá cesta stojí ranec peněz. (wallbash)

Napsal: 11 črc 2007, 15:31
od Marek77
Převodovky z Octavie 1,8 20V (bez turba - motor AGN) byly velmi krátké (při 3000 měly necelou stovku) a přitom udržely docela dost krouťáku.
Nicméně pravdou je, že seriové převodovky zdaleka nevydrží tolik, co bys od toho čekal. Počítej tak sezonu a ven, možná ani ne. Ale na druhou stranu nejsou drahé........

Napsal: 11 črc 2007, 15:48
od tantal
Marek77 píše:Převodovky z Octavie 1,8 20V (bez turba - motor AGN) byly velmi krátké (při 3000 měly necelou stovku) a přitom udržely docela dost krouťáku.
Nicméně pravdou je, že seriové převodovky zdaleka nevydrží tolik, co bys od toho čekal. Počítej tak sezonu a ven, možná ani ne. Ale na druhou stranu nejsou drahé........
MQ380 vydržela 80 ostrých km a očesala všechny zuby až na zpátečku a 1st. :roll:

Napsal: 11 črc 2007, 15:56
od Marek77
Zkracuji předpokládaný interval životnosti z jedné sezony na jeden závod. :-D

Napsal: 11 črc 2007, 16:02
od warhead_cz
Marek77 píše:Zkracuji předpokládaný interval životnosti z jedné sezony na jeden závod. :-D
A to se vyplati (LOL) (rofl) (LOL)

Napsal: 11 črc 2007, 21:33
od Ren'as
Tak jedině dodávka. (LOL)

Napsal: 11 črc 2007, 23:44
od BH motor
skus 2,0 gti g3 2,0 16v . tazko sa zhana ale za pokus to stoji . je kratsia ako vr6 a je so stejnej koncepcie./ A mam doma taku co ma 2000km :?:

Napsal: 12 črc 2007, 07:45
od tantal
Marek77 píše:Zkracuji předpokládaný interval životnosti z jedné sezony na jeden závod. :-D
Průser je že MQ500 vydržela 250km (crazy)

Napsal: 12 črc 2007, 19:17
od rendisst
konečně moudrá řeč. Uvítal bych sice radči nějakou tabulku s poměrama, ale to snad získám u místního dealera VW.Přepokládám že ta tvá "špajska" je na prodej, ale cena dopravy by převyšovala cenu oné převodovky... (wallbash)