Je potreba zhavit u JTD a MJTD??

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Je potreba zhavit u JTD a MJTD??

Příspěvek od sikin1987 »

Kluci dohadal sme se se vsme kolegama ohledne zhaveni u JTD,rptoze ja prohlasuju,ze JTD startuje bez zhaveni az nekdy do -5 pak uz je problem mel sme tak EURO 2 1,9tkua ted mam EURo 3 2,4 otocim klicek a nezhavim a startuje krasne.
ted sem tam mel 1,3 MJTD,ktera bez zhaveni nenastartovalo v dilne,kde je 21 stupnu a to 2 potom co sem vypnul motor. Rikal sme,ze tma bude jiny problem,ale vseci na me rvali,ze nee ze diesel musi zhavit:D proste vubec sem je nedokazal presvedcit. Byl tma urvany drat do rele zhaveni. a pak po oprave opravdu auto chytlo na drc tak se mi vseci vysmali no,ale dneska se auto vratilo,ze startuje az na desaty pokus a co si myslite,ze resili? zhaveni dosli na to,ze jeden zhavic jde do zkratu,ale minuly tyden byly vsechny dobre.
No a dneska aspon chvilku po vymene opravdu startuje pekne,ale ja tomu nechapu.
schodou okolnosti tam bylo na opravdu motor ducato 2,3 JTD a tam se stalo neco podobne a zase zjistili,ze nejde proud do zhavicu kvuli spatne kabelazi a furt zhaveni! proad jak debilove motor teply na dilne,ale podle nich potrebuje zhavit jinak nenastartuje.
zajimal by me vas nazor.
podle me je schopna bez zhaveni v pokojove teplote bezprostredne po vypnuti motoru nastartovat vpohode aj predkomurka.
Ted jsem za debila co chytraci, ale orpavdu JTDcka znam a vim,ze zhavit nepotrebuji dokud neni mraz. muselo by to byt nejak podmineno u novych aut,ze to blokne vstrik paliva,kdyz tam je nejaka porucha
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
prdlavka
Přispěvovatel
Příspěvky: 344
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2009, 14:55
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od prdlavka »

to musí chytat na otočku i v 0 stupnu bez žhavení
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

No prave overeno stovkama uzivatelu a overeno na mojich autech,takze nechapu proc to 1,3 MJTD v teple mistnosti bez zhaveni nechytlo a se zhavenim na drc
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

vsechny jtd zhavi,ale nerozne se ti kontrolka zhaveni,
ta se rosviti az pri nizke teplote ;)
loni sem to samy resil na dailyne 2,3jtd a myslel sem ze nezhavi,ale proud tam sel
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

ak je silna bateria a dobra kompresia nevidim dovod zhavit priamovstrekove diesle (stare Zetory, Slavie, moja jednickova fabia 1,9TDi) pri rozumnych teplotach, ak to ovsem nejako nebrzdi moderna vsadepritomna elektronika
prdlavka
Přispěvovatel
Příspěvky: 344
Odpovědi: 0
Registrován: 01 pro 2009, 14:55
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od prdlavka »

to je pravda že to přižhavý,ale když mm odpojenou kabelaž na motoru.... tak to chyta stejně na otočku musí to chytit na drc komurkač je něco jiného,za mě to musí chytat bez zhavení
Uživatelský avatar
Torgan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2009, 14:40
Bydliště: Senica Slovakia

Příspěvek od Torgan »

zatial som nepatral ako funguje multijet, co sa zmenilo a nezmenilo, ale kedze robis vo fiate, tak tam by to mechanici mali vediet najlepsie. na starych JTD to žhavilo až okolo nuly. Ale nejaký čas to potrebuje aby to natlacilo naftu. Mne to lepsie startuje ked je pod nulou ako ked je 10 stupnov, tak pocitam ze to funguje rovnako, a to tak ze to nad nulou nezhavi alebo to zhavi len 1-2sec a ked niesu zhavice v spickovej forme tak to startuje horsie. Aj z toho dovodu som sa tapytal na tie tlaky vo valcoh , ale aj ked robis vo fiate nevies zistit tuto hodnotu.
Fiat Bravo 1,9JTD GT- velky IC,vyfuk,Turbo I.H.I RHF5 1,1-1,5 Bar, 235 dvojhmota+ kovokeramika,Vacsie kotuce v predu v zadu, soft BH motor 160ps 360Nm
Fiat Bravo II 2007 1,9 JTDM 88 KW+Sharkan Chip. BMW E91 2012 325D 150Kw
kinedryl
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 14 srp 2014, 08:01

Příspěvek od kinedryl »

2.4 jtdm / 200 tkm a zhavim vzdy, zo zvyku :) ale startuje bezproblemov na prvy aj bez zhavenia. v zime mam zapnuty el. predohrev 2 kW, tak motor mam rano pred odchodom uz pekne vyhriaty na 65, zhavit rovnako netreba. a setri to baterku.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono taky záleží, v jakém stavu je motor. Přímý vstřik je balada, ale musí být v kondici..Pokud je to stará mrdka, přižhavení ji omládne...
nepropadat panice...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Taky mi moje lépe chytá od nuly do -3 jak je nad nulou,tak to je čistě na stavu čerpadla a vstřikovačů.No byl tam člověk co řeší záruky a říkal,že ducato žhavit musí,ale hovno. předváděčky i co půjčujem motor IVECO nežhavím a startuju jako to moje. Pak si dožhavuje pokud potřebuje. 3lo mi o to jestli bez žhavení ten motor nenastartuje. to točilo třeba minutu. doblo 1,3 MJTD 55 kw jsou to krámy.
Nicméně na tom ducatu co taky přestalo startovat bylo vadné čidlo teploty vody.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Super
Přispěvovatel
Příspěvky: 522
Odpovědi: 0
Registrován: 03 črc 2008, 12:06
Bydliště: slovensko

Příspěvek od Super »

moja 1,3 Doblo multijet zhavila aj v lete , preto ma zhavenie prerobene na rucne spinanie a zhavim kazde rano aj ked je +20 , len mu pomozem , ked uz je ale teply cely den nezhavim
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

no vidis a to auto bylo cely den v teple mistnosti a bezprostredne potom co motor bezel a zhasl se uz nechtelo chytit. Je to divne musi tam byt nejaka navaznost na vstrik paliva
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A když jsi točil motorem, když to bylo hluché, pokuřoval výfuk nebo se nic nedělo?
nepropadat panice...
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Nieco bude zle, kedze fiatacke jtdcka priemerne zhavia az od -5C niktore dokonca od -10C. Nase stare Ducato 2,3JTD zhnite na kajane, teraz rano priemerna teplota cca. -3C kontrolka zhavenia na mna iba zmurkne (nezhavi), brnk a motor bezi.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tocilo to treba minutu nebo se musleo 6x po sobe a pak vyletelo brutalne moc bileho dymu z vyfuku coz na zhavice pasuje,ale proste nepasuje mi to k tomu motoru. ja nezhavil ani u PDcka ani u rotacky ani u niceho:D
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“