Nefunkční tempomat B5.5, 1.9 TDi@96kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Nefunkční tempomat B5.5, 1.9 TDi@96kw

Příspěvek od the_miracle »

Přestal mi fungovat tempomat. Zcela bez zjevné příčiny. Ovládaní mám na volantu, takže páčkou by to byt nemělo. Jde zapnout a vypnout - kontrolka svítí/nesvítí. Ale nereaguje na nastaveni za jízdy.

Diagnostika psala u motoru:
16885 - Vehicle Speed Sensor
P0501 - 35-00 - Implausible Signal

Dělal jsem test pedálových čidel (brzda, plyn, spojka) a tam čidla (spínače) fungují. Nalezenou chybu jsem vymazal, po další jízdě (cca 3 km, rychlost max 90 kmh) se už neobjevila, ale tempomat stejně nejde. Mám tedy shánět ten rychlostní sensor? A kde ho mám hledat? Prý je na převodovce, ale nahoře nebo dole? Jde to vyměnit rozumně doma, nebo to není moc přístupné?

Díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nemontoval jsi jiný rádio?
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Ne. Vubec se na to nesahalo. Rekl bych tak tyden zpatky to v pohode slo. Ovladani radia na volantu funguje.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Nebolo by rozumné skontrolovat signál rýchlosti auta v RJ motora??? Myslím za jazdy.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Překontroloval bych ty draty ke snímači motorovka ho podezřívá jako nevěrohobný.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Kde ten snímač je? Není možné, že je prostě v háji ten snímač?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Ved to zistíš kontrolou v RJ motora.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

A jak? Jinak vcera jednu jizdu sel, pak uz zas ne. Uz jsem to nenapichoval, ale predpokladam, ze tam ta chyba zase bude. Asi koupim to cidlo, stoji par stovek. Spis jde o to kde je a zda jde vyndat bez komplikaci. Napr. Zda se nemusi vypoustet olej z prevodovky apod.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
leonardino
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 27 říj 2009, 14:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno, Kutná Hora

Příspěvek od leonardino »

co třeba kouknout do jednotky volantu, třeba by taky něco rekla.
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Snímač by mohol byt nad unášačom lavej poloosi. Tam kde lavaá polosa vychádza s prevodovky. Výmena na 20 min.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem to asi našel, opravdu je to nad levou poloosou. Jenže je problém se k tomu dostat. Rozumně asi jen zespodu a to chce zvednout celé auto. Mám tam navíc konektor ještě s takovým tím pérkem, takže to ani nepůjde jednoduše rozpojit. Tak zkusím kamaráda, kdy bude mít volno na hever, aby mi na to mrknul.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Spravíš to aj z vrchu. Možno stačí zhodit expanzku. Neodpájat od hadice-iba odskrutkovat od držiaku a odložit bokom.
P.S-ked si robil test signálov od pedálov,kontroloval si aj signáli od volantu??
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Od volantu ne, ale vzhledem k tomu, ze radio ovladani slape bez problemu a kdyz ten tempomat vcera sel, tak taky zadny problem, tak si myslim, ze to jde dobre. Navic ta chyba mi pripada vcelku evidentni. Zkusim to teda nejak zvrchu.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 630
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem se na to dnes ještě jednou mrknul přes tu nádržku na vodu a tak se tam fakt dá dostat v pohodě. Příčina je jasná. Praskla těsnící guma na konektoru a ten byl plný vody. Takže jsem ho vyfénoval a zasilikonoval. Zítra stříknu kontaktolem a uvidí se, zda čidlo přežilo. Díky všem za pomoc a rady.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

kdyby to bylo tím čidlem na převodovce, tak by především nejel tachometr, signál rychlosti pro jednotky jde až z budíků, používá ho víc jednotek než jen motorovka, i rádio, climatronik, komfortka, chyba by klidně mohla být např. v nahnilým vedení ke komfortce, který se třeba zkratuje nebo kolikrát někdo zapojí rádio a do signálu rychlosti se z něj pustí 12V, tak to taky nejde ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“