Stránka 1 z 1

Škrtící klapka AEE

Napsal: 28 led 2015, 13:30
od kubima
Čau chlapi.
Chtěl bych se zeptat jestli někdo z vás nemá zkušenosti z řešením tohoto problému. Při zapnutí zapalování se klapka rozjede do krajních hodnot a zastaví na poloze pro start. To proběhne v pořádku, ale v této poloze neutichne motorek v klapce. Prostě dokud je zapnutý klíček, klapka ,,hučí´´.
Zvláštní je, že s novou klapkou je to stejný ale pokud si dobře pamatuji, při zkoušení klapky z jiného vozu to po těch pár vteřinách co doběhla klapka do krajních poloh přestalo.
Klapka je tam teď nová, volnoběh nižší asi 700 otáček, úhel natočení na volnoběh dost vysoký, asi 13°. Napadá vás v čem by mohl být problém kromě závady i na nový klapce?
Může to způsobovat chyba v kabeláží, kostra?
Díky

Napsal: 28 led 2015, 14:57
od passion
Mal som AEE vo felde. Klapka bzučala neustále.

Napsal: 28 led 2015, 16:13
od kubima
Taky ji mam a nekolik dalsich servisuju. Jak v oktavce tak ve felde klapka po par vterinach zmlkne.. ma to tak byt.

Napsal: 28 led 2015, 16:32
od ThrashTheTrash
No to je právě otázka co správně má být, měl sem doma jednu feldu AEE, vrak pojízdnej a tam klapka tak píská při zapnutým klíčku, že to je až protivný. Na některé 1.3 MPI to udělá ten test krajních poloh a je pak klid. Ovšem problém bych hledal u tebe v jedné věci, zkontroluj paměť závad, pokud tam není žádná chyba, tak bych to neřešil, pokud si tam neudělal základní nastavení, nebo není tam uložena chyba o neprovedeném základním nastavení, tak by to chtělo udělat postup dle příručky.

Napsal: 28 led 2015, 18:21
od kubima
Pamet zavad prazdna. Prolitnul jsem bloky merenych hodnot jestli nekde nevznika vetsi odchylka. Vse se zda byt v norme, mozna jen nevim po cem se divat. Rozhodne by se nechalo chytit toho uhlu otevreni klapky. 13° tam bylo myslim na volnobeh, coz je opravdu hodne. Navic volnobeh jen 700ot/min? Mozna vyresit ten snizenej volnobeh a klapka by zacla pracovat jak ma.
Jak rikas, neresim to. Chlapka jsem poslal domu protoze krome snizenyho volnobehu Felda beha jak znovuzrozena. Nicmene bych rad pochopil, co se tomu motoru deje ;-)

Napsal: 28 led 2015, 19:36
od Hondavtr
Pokud si to dobře pamatuju tak taky záleželo na verzi softwaru,byly i tři druhy volnoběhu.Nicméně pokud jsi měnil klapku tak se doporučovalo před základním nastavením smazat adaptace jednotky.

Napsal: 28 led 2015, 19:53
od kubima
Adaptacni hodnoty samozrejme vymazany pred zakladnim nastavenim. Pokud bylo vic softwarovych verzi tak OK, muze to lecos vysvetlit. Ale i tak mi klapka prijde pomerne dost otevrena, pri 15 nebo 18° se mam dojem rozepne volnobeznej spinac. To je dost tesny .. :-)

Napsal: 29 led 2015, 20:28
od Vici
ve feldě bzučí... myslím to dělá starší typ jednotky motoru...
s novějšíma už to nebzučelo + byl vyšší volnoběh

Napsal: 07 úno 2015, 14:08
od Dedla
To "bzučení/pískání" servomotorku klapky není závada,ale vlastnost některých SW řídících jednotek.
Jedná se o nastavení budícího kmitočtu...

Napsal: 09 úno 2015, 21:56
od kubima
Okej chlapi, zase jsem o něco chytřejší :-) díky za reakce.